Skrevet av Emne: gå ned noen kilo med militær mat. tips!  (Lest 4329 ganger)

Utlogget etram

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 3

gå ned noen kilo med militær mat. tips!
« : 31. desember 2008, 02:39 »
Jeg er en jente som har lyst til å gå ned noen kg, men er i militæret så har ikke tilgang på all verdens forskjellige produkter. har som regel tilgang på vanlig pålegg som ost, skinke, levepostei, osv..   brød, knekkebrød,frukt og havregryn. Fisk er vanlig et par ganger i uka. Noen tips hvordan jeg kan gå ned noen kg med denne typen mat og hvor mye jeg trenger per dag? En slags matkalender?
I tillegg til dette trener jeg en 5 ganger i uka, mye utholdenhet.  Smiley
Grin

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: gå ned noen kilo med militær mat. tips!
« #1 : 31. desember 2008, 04:24 »
Jeg er en jente som har lyst til å gå ned noen kg, men er i militæret så har ikke tilgang på all verdens forskjellige produkter. har som regel tilgang på vanlig pålegg som ost, skinke, levepostei, osv..   brød, knekkebrød,frukt og havregryn. Fisk er vanlig et par ganger i uka. Noen tips hvordan jeg kan gå ned noen kg med denne typen mat og hvor mye jeg trenger per dag? En slags matkalender?
I tillegg til dette trener jeg en 5 ganger i uka, mye utholdenhet.  Smiley

Hei
Jeg har noen tips. Siden du trener masse allerede, så har jo du et bra utgangspunkt allerede der.
Jeg kan si  noen basic mat tips ;

Dobble inntaket av frukt og grønnt
da får du masse vitaminer, mineraler, enzymer, antioksidanter etc og vann

Absober bare 0,75 gram med protein per kg med kroppsvekt, per dag.
Fordi kalori inntak er basert på protein opptak, så vil en liten redusering hjelpe deg.

Drikk massevis med vann, plenty

Laks olje( salmon oil) gir en bra kilde for omega 3 samtidig som den hjelper å bli kvitt fett.

Dropp ost og meieri produkter , ivertfall begrens det..

Ikke spis mat med sukker, for mye sukker forvandles inn til fett

SÅ dropp dessert og alt det, spis mer frukt

spis fisk, kalkun, kylling, helt hvitt kjøttt, magert kjøtt
ikke så mye rødt kjøttt




\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: gå ned noen kilo med militær mat. tips!
« #2 : 31. desember 2008, 05:07 »
Dette med melk kan diskuteres og vel så det. Drikk melk hvis du er vant til det. Det har i hvert fall ingen fetende effekt på noen måte.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget ArvidH

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 183

Sv: gå ned noen kilo med militær mat. tips!
« #3 : 31. desember 2008, 08:41 »
Ingen grunn til å redusere på rødt kjøtt eller spise magert kjøtt, det er karbohydratene som sørger for at fettet lagrer seg på kroppen. Spis heller mindre brød med mer pålegg, dette fører til jevnere blodsukker, slik at du føler deg mett lenger.

Utlogget sportacus

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 117
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 117

  • Temet Nosce
Sv: gå ned noen kilo med militær mat. tips!
« #4 : 31. desember 2008, 09:43 »
Laks olje( salmon oil) gir en bra kilde for omega 3 samtidig som den hjelper å bli kvitt fett.

Dropp ost og meieri produkter , ivertfall begrens det..

Ikke spis mat med sukker, for mye sukker forvandles inn til fett

SÅ dropp dessert og alt det, spis mer frukt

spis fisk, kalkun, kylling, helt hvitt kjøttt, magert kjøtt
ikke så mye rødt kjøttt
Hvordan hjelper lakseolje deg å bli kvitt fett?

Fint med en forklaring på disse tipsene, da noen av de for meg er helt uforståelig.

Disse tipsene vil innebære nedgang i begge disse og heller en økning på karbo igjennom frukt. Forstår ikke helt dette.

Det finnes 2 essensielle næringsstoffer: FETT & PROTEIN

Når du trener så mye utholdenhet som du gjør er det bedre å øke opp mengde fett + protein og kutte på karbohydrater. Det gjør at du har mere å gå på under lange økter (som øvelser) samt at du ikke må spise like ofte. Kroppen din vil reagere med å holde på fettet på kroppen dersom det får for lite gjennom kosten.
I tillegg viser en del studier fra Norge og utlandet at høyere inntak av fett er mere helsefremmende enn med karbohydrat basert kosthold. (Sjekk ut bladet Mat og Helse for november 2008 ifht referanser)

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: gå ned noen kilo med militær mat. tips!
« #5 : 31. desember 2008, 10:09 »
Kan gi deg noen jævla enkle tips! siden jeg er i militæret selv: )

Hvis du vil gå ned i vekt, må du være i kalori underskudd, vet det er vanskelig å telle kalorier der, men hvis du spiser deg sånn passe mett hvert måltid slik at du ikke er stapp mett vil det hjelpe! Vet at det er ofte dessert der, hopp over den ! Ikke spis godteri ! som sagt, for mye sukker er ikke bra!

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: gå ned noen kilo med militær mat. tips!
« #6 : 31. desember 2008, 15:14 »
Hvordan hjelper lakseolje deg å bli kvitt fett?

Fint med en forklaring på disse tipsene, da noen av de for meg er helt uforståelig.

Disse tipsene vil innebære nedgang i begge disse og heller en økning på karbo igjennom frukt. Forstår ikke helt dette.

Det finnes 2 essensielle næringsstoffer: FETT & PROTEIN

Når du trener så mye utholdenhet som du gjør er det bedre å øke opp mengde fett + protein og kutte på karbohydrater. Det gjør at du har mere å gå på under lange økter (som øvelser) samt at du ikke må spise like ofte. Kroppen din vil reagere med å holde på fettet på kroppen dersom det får for lite gjennom kosten.
I tillegg viser en del studier fra Norge og utlandet at høyere inntak av fett er mere helsefremmende enn med karbohydrat basert kosthold. (Sjekk ut bladet Mat og Helse for november 2008 ifht referanser)

"A recent study from Australia, published in the American Journal of Clinical Nutrition, investigated the effect of taking fish oil (with a high component of DHA) or sunflower oil with either exercise or just on its own. The exercise component of the study consisted of walking for 45 mins at 75% max heart rate, 3 times per week.

The authors of the study found that when fish oil was taken without exercise the male subjects lost no weight however when they combined the supplementation with the exercise component they did infact lose a significant amount of fat.

The mechanisms behind the fat loss, in combination with fish oil and exercise, are yet unkown but as the studies are completed to find this mechanism ,we will surely know once and for all know how truely effective this product is for the use in helping individuals lose weight.


The quantities used to elicit fat loss range from 2-5 grams of EPA/DHA per day. A product with a higher ratio of DHA to EPA seems to be more favourable. Secondly the best time to take your fish oil is with food so the fish oil is not oxidized as energy."


En ting til, håper du snakker om essensielle fettsyrer og ikke usundt fett, trans fett og for mye omega 6, når du sier at hun skal øke fett inntaket..
Omega 3 fett som finnes rikelig av i fisk er bra. Overvektige folk har for mye av omega 6 fettet, som ikke er bra for helsen, det må være en gjevn balanse mellom dem.
Du nevner bare øk fett, det er misledende og uklart.. Det er forskjell på fett, finnes sundt fett og usundt fett.
Hold deg unna det dårlige fettet.

Mettet fett som finnes i meieri produkter og kjøtt, mest rødt kjøtt vil øke vekten din, kan skape høy kolesterol.

Spis mer fisk istedenfor, og magert kjøtt.

Så velg riktig type fett, er viktig å understreke.


\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget ArvidH

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 183

Sv: gå ned noen kilo med militær mat. tips!
« #7 : 31. desember 2008, 15:26 »
"A recent study from Australia, published in the American Journal of Clinical Nutrition, investigated the effect of taking fish oil (with a high component of DHA) or sunflower oil with either exercise or just on its own. The exercise component of the study consisted of walking for 45 mins at 75% max heart rate, 3 times per week.

The authors of the study found that when fish oil was taken without exercise the male subjects lost no weight however when they combined the supplementation with the exercise component they did infact lose a significant amount of fat.

The mechanisms behind the fat loss, in combination with fish oil and exercise, are yet unkown but as the studies are completed to find this mechanism ,we will surely know once and for all know how truely effective this product is for the use in helping individuals lose weight.


The quantities used to elicit fat loss range from 2-5 grams of EPA/DHA per day. A product with a higher ratio of DHA to EPA seems to be more favourable. Secondly the best time to take your fish oil is with food so the fish oil is not oxidized as energy."


En ting til, håper du snakker om essensielle fettsyrer og ikke usundt fett, trans fett og for mye omega 6, når du sier at hun skal øke fett inntaket..
Omega 3 fett som finnes rikelig av i fisk er bra. Overvektige folk har for mye av omega 6 fettet, som ikke er bra for helsen, det må være en gjevn balanse mellom dem.
Du nevner bare øk fett, det er misledende og uklart.. Det er forskjell på fett, finnes sundt fett og usundt fett.
Hold deg unna det dårlige fettet.

Mettet fett som finnes i meieri produkter og kjøtt, mest rødt kjøtt vil øke vekten din, kan skape høy kolesterol.

Spis mer fisk istedenfor, og magert kjøtt.

Så velg riktig type fett, er viktig å understreke.



Det vel ikke mye forskning som viser at mettet fett og rødt kjøtt øker fedme eller kolesterolnivå, transfett, og oksidert fett derimot er farlig.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: gå ned noen kilo med militær mat. tips!
« #10 : 31. desember 2008, 22:58 »
For mye mettet fett er farlig ja. For mye tran f,x er også skadelig.. I likhet med ganske mye. Det du linket til var ingen studie.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: gå ned noen kilo med militær mat. tips!
« #11 : 02. januar 2009, 17:17 »
Uansett, så har hun ikke så mye valg.. Hun må spise det de har i militæret, sånn er det bare;) usunt eller ikke!

Utlogget ArvidH

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 183

Sv: gå ned noen kilo med militær mat. tips!
« #12 : 02. januar 2009, 18:45 »
http://matportalen.no/artikler/2008/2/1202300213.53

hehe, er alltid studier mot studier
Det er vel ikkje studier det der, kun dei gamle mytene som statens ernæringsråd fremdeles tviholder seg til, som er basert på mislykka forskning frå før krigen.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: gå ned noen kilo med militær mat. tips!
« #13 : 02. januar 2009, 20:08 »
Uansett, her er mine PERSONLIGE ERFARINGER fra en tid jeg gikk ned 8 kilo. Jeg begynte å telle kalorier og la meg 500-750 under min vedlikeholdsgrense. Jeg drakk mye H-melk og brød (hæregård solsikke brod, en av de groveste typene du får på markedet tror jeg..). Men jeg likte og spise junkfood og meg litt pizza/godteri et par ganger i uken. Gikk ikke ned noe mindre av den grunn.

Da jeg var ferdig med den lille deffen begynte jeg å bulke igjen på cirka samme kostholdet (Spiser mindre karbohydrater og mye mer fett og svært lite junkfood/raske karbs) og har lagt på meg 4 kilo siden da. Mesteparten er muskler noe jeg vet fordi jeg er tynnere enn før bulken.

Uansett..Jeg inntok masse H-melk og mettet fett generelt under deffen/slankingen, litt for mye i forhold til andre fettsyrer, men gikk ikke ned mindre av den grunn. Økte styrken min også, så mistet ikke nevnverdig med muskler.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!