Skrevet av Emne: Team Xtreme Vikings  (Lest 16604 ganger)

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Team Xtreme Vikings
« #75 : 06. januar 2009, 23:53 »
Jo, men når Gjerdrum springer rundt på snaufjellet etter reinsdyra med et spyd i henda, så har han bare godt av de karbohydratene sånn at han kan restituere seg vettu Smiley  Men rømmegrøt er fremfor alt laget av rømme - og da snakker vi ikke lettrømme Cheesy

lettrømme er et fy-ord....
ekte menn spiser seter-rømme Smiley

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Team Xtreme Vikings
« #76 : 07. januar 2009, 00:09 »
.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Team Xtreme Vikings
« #77 : 07. januar 2009, 08:47 »
lettrømme er et fy-ord....
ekte menn spiser seter-rømme Smiley

Økologisk sådann.... :Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Team Xtreme Vikings
« #78 : 07. januar 2009, 10:24 »
Økologisk sådann.... :Smiley

Hva er egentlig så jævlig økologisk med et produkt laget av et produkt fra et dyr som er et produkt av flere tusen års kunstig seleksjon?  Huh


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Team Xtreme Vikings
« #79 : 07. januar 2009, 14:06 »
haha.. fordi hva sto bak big bang? Big bang er ikke en ånd eller en kraft eller noe som har hjerne, som skjønner av feil og lærer??! Det er bare en tilfeldighet som traff inn og som tilfeldigvis utviklet seg til alt dette? På underfullt vis.. haha.. sykt morsomt egentlig..
Eks: Når alt dette er så perfekt sammensatt for å fungere sammen, hvordan kunne da en åndeløs ting som gasser som eksploderer (i millarder av varmegrader, så alt bakterieliv og evt liv er allerede død der...) planlegge og vite f.eks at den fisketypen må ha den fisketypen for å reagere på det.. og flaggermusen er blind, så den må ha radar osv.. Latterlig og tro at dette er tilfeldig!
NOE DØDT, KAN IKKE BLI TIL LIV!
Er med på evlolusjon.. noe ble skapt, så utviklet.. men det ble ikke utviklet fra ingenting? NOE må ha skapt det, for så og utvikle seg!?

eks til som er kult å tenke på.. Guds herlige tankegang:
IS:
de fleste stoffer trekker seg sammen når de fryser, de tar mindre plass, og er mer kompakte enn i flytende form.. det er derfor de fleste faste stoffer synker! Men når VANN fryser utvider det seg faktisk og tar større plass! fordi is er lettere enn samme mengde flytende vann, synker den ikke! istedet flyter den og vannet under ned forblir veske!
TENK deg hva som hadde skjedd med alt liv her på jord når det blir kaldt og og vannet frys og de stadig økende ismassene sank til bunns, helt ned til roten av elver, og innsjøer.. helt bunnfrosne.. ALL fiskeliv vil død, all dyr på jorden vil død, for vannmangel, og menneskeliv hadde dødd ut.. Hvorfor er det slik? Er det tenkt ut av "big-bang-bakterien".. hehehe..
NEI, fordi en EVIG OG STOR GUD STÅR BAK ALT! Cheesy Cheesy

Livet her på jord er for kort og skuffende til å ikke ta sjansen på Gud!
AMEN Cheesy

skal jeg fortelle deg hvorfor alle disse sinnsyke tilfeldighetene kan inntreffe?

det er 10 ganger flere stjerner i universet enn det er sandkorn på jorda. http://www.astro.uio.no/ita/nyheter/sandkorn_0703/sandkorn_0703.html
og til nå er det bare jorda det ser ut til å være liv på.

mao disse tilfeldighetene har skjedd på kansje 1 av 100000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 planeter. da har man plutselig oddsen på side at liv vil oppstå.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Team Xtreme Vikings
« #80 : 07. januar 2009, 14:20 »
.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Team Xtreme Vikings
« #81 : 08. januar 2009, 06:58 »
Tenker du på det arbeidet Geno gjør for å stadig avle fram superokser?

Nope - mer på Gaias lidelse i vår streben etter et bedre liv for oss selv Smiley
Ingen domestisert storfe -> ingen plog -> ikke noe effektivt jordbruk -> mindre sikker tilgang på høyverdige vegetabiler og animalske produkter -> vi var fortsatt på en populasjonsstørrelse og livskår som sikkert ville oppleves som bedriten for oss men glittrende for de fleste økosytemer Smile

Jeg synes i grunn bare begrepet "økologiske" er noe spesielt i en slik sammenheng, all den tid det ofte ikke innebærer stort annet enn å plage dyret litt mindre, eller godta at grønnsakene er noe mer uregelmessige i form og farge. Kua er lissom allerede frarøvet sin opprinnelige økologiske funksjon både ved å bli tatt ut av naturen, og ved videre å ha blitt domestisert gjennom flere tusen års seleksjon på de egenskaper vi selv ønsker å utnytte til vår egen fordel Smiley


En kunne selvfølgelig laget rømme basert på melk fra ville urfe, og sluppet å lage enorme monokulturer (slåtteenger og slikt) på bekostning av opprinnelige deler av økosystemene, men pytt pytt, jeg spiser min pizza med rømmedressing og nyter livet Smiley

Til emnet!: Xtreme Vikings nyter jeg derimot ikke! ....og nei, det har ikke noe med at jeg er ateist og at de velger å måtte si "ååååå Jesus er såååå kuuul ass!" i annehver setning å gjøre (dem om det), men rett og slett at jeg slumpa til å å se et utroolig lite underholdende show av dem på TV for noen tid tilbake - Just not my piece of cake!  Smile


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Team Xtreme Vikings
« #82 : 08. januar 2009, 08:35 »
.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Team Xtreme Vikings
« #83 : 08. januar 2009, 09:05 »
Hehe Smiley
Du har noen gode poenger her. Trodde jeg var den mest konservative på dette forumet, men du later også til å opphøye steinalder-forholdene Wink
Man kan spørre seg hvor riktig husdyrhold er i utgangspunktet. Og hvorvidt noe kan kalles "økologisk" når et dyr lever i fangenskap og på kraftfór. Ble også temmelig overrasket for en tid tilbake da jeg var i ferd med å kjøpe økologisk torsk. Dette må være fisk fanget langt uti det ville hav, tenkte jeg. Neida. Det er oppdrettstorsk som får økologisk fór! Hvilket misbruk av betegnelsen økologisk. Det skulle bare mangle at fisk som kvalifiserte til betegnelsen "økologisk" fikk svømme fritt og spise sin naturlige føde. Men det er som du sier, begrepet "økologisk" sier bare at man har gjort noen små forbedringer i et system som på langt nær er økologisk i rin rette forstand i utgangspunktet. Økologisk planteføde er dog bedre stilt slik jeg ser det.

Mine kyr skal ikke være "designerkua" NRF, men en eldre og renere kurase - f. eks telemarkskyr. Samt bærere av den såkalte A2-melka. Videre er det viktig at de får beite fritt så lenge det lar seg gjøre. I vinterhalvåret ønsker jeg å legge opp til løsdrift, og tørt høy framfor silo- eller rundballfór. Det er dessuten viktig at kua klappes og stelles godt med! Videre kunne det vært trivelig å la befruktningen skje på den "økologiske" måten (altså via en okse), i stedet for at dyrlegen roter langt inne i "kjærlighetskanalen". Ser ikke bort ifra at en vårkåt okse kan bli en attraksjon i seg selv Smiley

Nei, de gir jo fantastisk god mat disse kuene, så det blir for kjipt å slippe dem helt løs i villmarka igjen. Men om ikke dyrevelferden får komme først, har man virkelig ikke noe som husdyrholder å gjøre.

PS: Prøv rømmen fra Rørosmeieriet neste gang. Økologisk produsert og ikke homogenisert. Nam Smiley

Utenfor emnet dette, men pyttsann!  Smile
Skal begrense meg til å si at jeg inderlig håper du og andre lykkes med den driften du beskriver! Det er dessverre tøft å drifte på den måten i dag - selv med brukbare tilskuddsordninger - men om en greier det så er det min mening at den typen "nisjelandbruk" er en berikelse i det norske landbruksbildet.

Sånn ellers, så er jeg kort og greit enig i det du skriver om "økologiske" produkter Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget ArvidH

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 183

Sv: Team Xtreme Vikings
« #84 : 08. januar 2009, 09:11 »
Hehe Smiley
Du har noen gode poenger her. Trodde jeg var den mest konservative på dette forumet, men du later også til å opphøye steinalder-forholdene Wink
Man kan spørre seg hvor riktig husdyrhold er i utgangspunktet. Og hvorvidt noe kan kalles "økologisk" når et dyr lever i fangenskap og på kraftfór. Ble også temmelig overrasket for en tid tilbake da jeg var i ferd med å kjøpe økologisk torsk. Dette må være fisk fanget langt uti det ville hav, tenkte jeg. Neida. Det er oppdrettstorsk som får økologisk fór! Hvilket misbruk av betegnelsen økologisk. Det skulle bare mangle at fisk som kvalifiserte til betegnelsen "økologisk" fikk svømme fritt og spise sin naturlige føde. Men det er som du sier, begrepet "økologisk" sier bare at man har gjort noen små forbedringer i et system som på langt nær er økologisk i rin rette forstand i utgangspunktet. Økologisk planteføde er dog bedre stilt slik jeg ser det.

Mine kyr skal ikke være "designerkua" NRF, men en eldre og renere kurase - f. eks telemarkskyr. Samt bærere av den såkalte A2-melka. Videre er det viktig at de får beite fritt så lenge det lar seg gjøre. I vinterhalvåret ønsker jeg å legge opp til løsdrift, og tørt høy framfor silo- eller rundballfór. Det er dessuten viktig at kua klappes og stelles godt med! Videre kunne det vært trivelig å la befruktningen skje på den "økologiske" måten (altså via en okse), i stedet for at dyrlegen roter langt inne i "kjærlighetskanalen". Ser ikke bort ifra at en vårkåt okse kan bli en attraksjon i seg selv Smiley

Nei, de gir jo fantastisk god mat disse kuene, så det blir for kjipt å slippe dem helt løs i villmarka igjen. Men om ikke dyrevelferden får komme først, har man virkelig ikke noe som husdyrholder å gjøre.

PS: Prøv rømmen fra Rørosmeieriet neste gang. Økologisk produsert og ikke homogenisert. Nam Smiley
Dette var gildt og lese! Driv sjølv med villsau mest mogleg etter gamlemåten. Er i tilleg glad i fettrikt og karbofattig kosthold, så det er godt eg ikkje er åleine.

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Team Xtreme Vikings
« #85 : 08. januar 2009, 09:36 »
BTW: Darwin ble frelst før døden og jeg tror på hannes teori sammen med bibelen Wink
Darwin var frelst før han la ut på reise, han var pastor.

Utlogget F..Frank

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 416
  • Honnør: 263
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 416

  • Back on track...
Sv: Team Xtreme Vikings
« #86 : 08. januar 2009, 10:09 »
Med hensyn til økologisk dyrket mat o.l. (hvis vi ser bort fra at begrepet økologisk nå blir (mis)brukt f.eks. som beskrevet med torsk) så er vel den største utfordringen/problemet at det rett og slett ikke er i nærheten av nok tilgang på økologisk dyrkede produkter, hvis flertallet skulle velge å kun benytte seg av dette.

Og da ser jeg litt utenfor lille Norge.

Off topic Wink
" I firmly believe that any man`s finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious"  Vince Lombardi

 2009 Year of the FAT

1. Plass Oslo Grand Prix Overall
1. Plass NM Overall
1. Plass NM Bodybuilding Veteran åpen klasse
1. Plass Nordisk Overall

1. Plass VM Masters Classic bodybuilding
WORLD CHAMPION BABY!

You can`t Flex FAT......



Play with nature..... www.proteinfabrikken.no  Team Ironcore

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Team Xtreme Vikings
« #87 : 08. januar 2009, 10:34 »
BTW: Darwin ble frelst før døden og jeg tror på hannes teori sammen med bibelen Wink

Det er en myte. Til og med kristne vet dette: http://www.answersingenesis.org/creation/v18/i1/darwin_recant.asp


Utlogget ArvidH

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 183

Sv: Team Xtreme Vikings
« #88 : 08. januar 2009, 11:15 »
Med hensyn til økologisk dyrket mat o.l. (hvis vi ser bort fra at begrepet økologisk nå blir (mis)brukt f.eks. som beskrevet med torsk) så er vel den største utfordringen/problemet at det rett og slett ikke er i nærheten av nok tilgang på økologisk dyrkede produkter, hvis flertallet skulle velge å kun benytte seg av dette.

Og da ser jeg litt utenfor lille Norge.

Off topic Wink
Måtte berre svare på det, økologisk dyrking gir ikkje så stor avlingsnedgang som mange trur, mange stader er jorda fullstendig utarma etter langvarig bruk av kunstgjødsel. Dyrker ein økologisk øker livet som er i jorda frå før. Bruker ein kunstgjødsel tar ein knekken på det som er av liv i jorda, og plantene vert avhengig av det som blir tilført utanifrå.

Utlogget Porter

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

Sv: Team Xtreme Vikings
« #89 : 08. januar 2009, 11:43 »
 "og jeg tror på hannes teori sammen med bibelen" Da har du sannsynligvis verken lest eller forstått bibelen og ikke satt deg grundig inn i temaet om evolusjon.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!