Skrevet av Emne: Tekstmelding fra Gaza  (Lest 13706 ganger)

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #60 : 05. januar 2009, 18:03 »
Iran og USA har soleklare interesser av å holde konflikten i gang, og spiller selvfølgelig på alle strenger for å få til dette. I så måte mener jeg man kan si at palestinerne holdes som gisler i et spill mellom land som ikke ønsker fred i midtøsten. Både politisk og økonomisk er det vel mer lønnsomt å holde krigen igang.

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #61 : 05. januar 2009, 18:07 »
Noe som forundrer meg litt er at mens såkalte fredsaktivister verden over flyr rundt i gatene og demonstrerer mot Israel fordi noen sivile dør i angrep rettet mot terrorister, så er det like mange sivile som blir drept i kongo, bare på en mye mer bestialsk måte. Hvorfor er det ingen som demonstrerer mot disse grusomhetene ?
Hvorfor drar ikke venstrevridde norske leger der hvor folk trenger mest hjelp ?
grunnen er nok at folk demonstrerer av politiske grunner, og de bruker bilder av noen skadde sivile for å prøve å få frem budskapet sitt, eller hva nå en de prøver på.
 
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=545715

" Ofrene skal ha blir «hakket til døde» og tvunget inn i bål."
" fem personer i landsbyen Faradje fikk leppene skåret av."

Jeg mener å ha lest noe sånt som at det var flere sivile som var drept i Kongo det siste året enn det har dødd sivile i Palestina siden 1960....men det er faktisk godt mulig at det var Sudan (darfur) og ikke Kongo som var omtalt i de artikkelen jeg leste...uansett sier det jo det meste om media og norske politikere.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #62 : 05. januar 2009, 18:11 »
En dag kommer han til å skuffe hele USA. Alle de hvite folka som stemte på han kommer til å angre. Obama er bare oppskrytt.

Nei, med Obama kommer USA til å reise seg som den ideelle suverene land som det er. Alle andre mennesker må bukke under for Obama og akseptere ham som verdens frelser. Og de som står imot ham og USA må dø.

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #63 : 05. januar 2009, 18:12 »

Jeg synes livene til både palestinere og israelere er like mye verdt.

Du har en lang vei å gå.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #64 : 05. januar 2009, 18:53 »
Kjedemelding

Søndag blir det sendt rundt en kjedemelding fra Mads Gilbert i Gaza:

«Fra lege Mads Gilbert i Gaza: Takk for all støtte. De bombet det sentrale grønnsakmarkedet i Gaza by for to timer siden. 80 skadde, 20 drept, alt kom hit til Shifa-sykehuset. Hades! Vi vasser i død, blod og amputater. Masse barn. Gravid kvinne. Jeg har aldri opplevd noe så fryktelig. Nå hører vi tanks. Fortell videre, send videre, rop det videre. Alt! GJØR NOE! GJØR MER! Vi lever i historieboken nå, alle! Mads G, 3.1.09 13:50, Gaza, Palestina»

http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/article2493088.ece
Satte meg ned og leste litt om denne Gilbert. En del interessant lesning, for å si det sånn. Mannen har jo gjort en kjempejobb, men Rødt-forbindelsen er i grunnen litt komisk; "GJØR NOE! GJØR MER!" er tatt fra sms-en ovenfor, mens han også har skrevet ei bok som het «Gjør noe, da! Lærebok i livreddende førstehjelp». biggrin

De er visst gira på å GJØRE noe..


Dette var bare en liten digresjon fra det vi diskuterer, sånn for å understreke dette.

Den godeste Gilbert skal visst på tv i kveld, så vidt jeg skjønner, på Redaksjon EN. Kan jo bli interessant å se vinklingen.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #65 : 05. januar 2009, 18:55 »

Uttalelser fra Gilbert:

Like etter angrepet på World Trade Center i USA september 2001 vakte det oppsikt da Gilbert forsvarte undertryktes moralske rett til å angripe USA. «Hvis USAs regjering har en legitim rett til å bombe og drepe sivile i Irak, har også de undertrykte en moralsk rett til å angripe USA med de våpen de måtte skape. Døde sivile er det samme enten det er amerikanere, palestinere eller irakere.» På direkte spørsmål om han støttet terrorangrep på USA, svarte Gilbert: «Terror er et dårlig våpen, men svaret er ja, innenfor den konteksten jeg har nevnt.»

”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #66 : 05. januar 2009, 19:33 »
Tullebukken Willoch på TV2 for bare noen minutter siden; "om Israel hadde trukket seg tilbake til slik grensene var i 1967, hadde det blitt fred". Menneh... Nå var det jo Egypt, Syria og Jordan som samlet sine styrker på grensen til Israel, og dette var jo Israels casus belli? Men var vel Israels skyld dette og, sikkert. Israel tok jo også Golan i selvforsvar, fordi Syria alt hadde skutt på dem. På sivile mål, I might add.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #67 : 05. januar 2009, 19:42 »
Å kalle Willoch som tullebukk blir vel omtrent som å si at Asbjørn Randen er svak....
Han er vel mye pro-palestina i denne saken synes jeg, men ingen tvil om hans intellekt og politiske kunnskap.  Folk får ha sine meninger, også Willoch.Smiley
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #68 : 05. januar 2009, 19:51 »
Mente i akkurat denne saken. Burde kanskje ha spesifisert akkurat det.. Smiley Er jo ikke tvil om at han har en viss tyngde rent politisk.. Wink

Likevel må jeg få si jeg synes han er litt historieløs når han sier sånt som det jeg siterte lengre oppe her.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Scarface

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 264
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 264

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #69 : 05. januar 2009, 19:55 »
Det virker som om hele media Norge er pro-palestina syns nå jeg.
Det er lett for oss å sitte her i fredelige Norge å kritisere, men hadde vi nordmenn vært utsatt for flere folkemord opp gjennom tidene, vært omringet av naboer som ønsker og hadde prøvd å utslette oss i 60 år så tror jeg nok tonen ville vært litt annerledels.

Utlogget trailfox

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 46
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 46

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #70 : 06. januar 2009, 00:37 »
Å kalle Willoch som tullebukk blir vel omtrent som å si at Asbjørn Randen er svak....
Han er vel mye pro-palestina i denne saken synes jeg, men ingen tvil om hans intellekt og politiske kunnskap.  Folk får ha sine meninger, også Willoch.Smiley

Mulig Willoch er intellektuell, men han har en palestinsk svigersønn, så man kan ikke ta han seriøst i denne debatten.

Jeg personlig klarer ikke å ta noen av dere palestina-sympatisører seriøst... dere er blendet av hat mot Israel og er ikke i stand til å argumentere for deres syn uten å fordreie fakta. Dette er derfor det eneste innlegget jeg kommer med i denne diskusjonen, for som man sier... "you can't beat stupid".

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #71 : 06. januar 2009, 14:02 »
VG når nye lavmål... Nå sitter det ei frøken i Tett på Nett-redaksjonen og svarer på spørsmål; Nor Obeid (25) er norsk-palestiner og har en far som jobber for PLO i Gaza. Hun er medlem av Støttekomiteen for Gaza.

Åja, faren hennes jobber for PLO, og hun sjøl er med i en støttekomitè. Det gjør henne selvfølgelig til ekspert.

Latterlig at en stor avis som VG gjør sånt som dette; her er det selvsagt fullstendig underordnet at hun er palestiner og temmelig så subjektiv, i tillegg til at journalistisk objektivitet tilsynelatende har blitt kasta ut gjennom vinduet; det er mer overraskende at VG tar inn folk fra gata som ikke har noen som helst faglig tyngde. "Jess, vi tar inn en synser for å svare på spørsmål!"
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #72 : 06. januar 2009, 14:18 »
Jaja, vi får trøste oss med at hun i det minste er pen da...

Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #73 : 06. januar 2009, 14:34 »
Mulig Willoch er intellektuell, men han har en palestinsk svigersønn, så man kan ikke ta han seriøst i denne debatten.
rofl

Jeg personlig klarer ikke å ta noen av dere palestina-sympatisører seriøst... dere er blendet av hat mot Israel og er ikke i stand til å argumentere for deres syn uten å fordreie fakta.
rofl rofl

Dagens latterligste. . .

Utlogget Dan

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 391
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 391

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #74 : 06. januar 2009, 14:38 »
rofl
 rofl rofl

Dagens latterligste. . .

Nei, det var ditt innlegg det Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!