Skrevet av Emne: 3 ganger i uka - nok?  (Lest 6536 ganger)

Utlogget mobil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 103
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 103

Sv: 3 ganger i uka - nok?
« #15 : 06. januar 2009, 20:26 »
takker for svar. kanskje jeg skal prøve ut det programmet en stund framover.
et siste, litt frekt(?) spørsmål: hvorfor veit du/dere at dette er et bra program? egen erfaring? andres erfaring?

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: 3 ganger i uka - nok?
« #16 : 06. januar 2009, 20:35 »
Forresten, funker sikkert bra med programmet til han her karen som ser ut til å trene hele kroppen hver dag... http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=66554.2880

hvis du har tid til et slikt program funker det sikkert fint, men det kan nok bli litt mye for en nybegynner. Vil heller anbefale 2-spliten over
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: 3 ganger i uka - nok?
« #17 : 06. januar 2009, 20:35 »
1. Jeg vet ikke om noen som får bra resultater ved å trene hele kroppen hver dag, tre dager i uka
Standard for bla dietmar prog og diverse russiske programmer.
Funker "greit" for mange det gitt Wink
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: 3 ganger i uka - nok?
« #18 : 06. januar 2009, 20:44 »

Uansett, 2 gode grunner til at jeg ikke kan anbefale å trene hele kroppen hver gang man setter fot i treningsstudio:
1. Jeg vet ikke om noen som får bra resultater ved å trene hele kroppen hver dag, tre dager i uka
2. Det tar veldig lang tid og det er tungt å ta'n helt ut på hele kroppen på en trening (det ble visst 3 gode grunner av dette her Wink)

1. Kødder du ?... Jeg tror du aller fleste av de som har kjørt RYP har hatt betydelig framgang! Jeg for min del er veldig fornøyd med programmet, skal ærlig inrømme at jeg har blitt feitere, men det er med vilje ^^ (Ikke meningen å promotere RYP så sykt).
2. Det tar ikke veldig lang tid, du trener jo ikke med like mange sett og øvelser når du trener hele kroppen flere ganger i uken . Hvis du sier at du trener biceps en gang i uken og har f. eks 9 sett. Hvis du da heller trener med 3 sett hver treningsdag vil du ha samme antall sett og økt omsetting av muskelfiber! som er positivt i kroppsbygging.

takker for svar. kanskje jeg skal prøve ut det programmet en stund framover.
et siste, litt frekt(?) spørsmål: hvorfor veit du/dere at dette er et bra program? egen erfaring? andres erfaring?

snakker du om min anbefaling eller 2 splitten ?


Edit: for å ikke snakke om Dietmar!!! (mengde trening)

Utlogget mobil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 103
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 103

Sv: 3 ganger i uka - nok?
« #19 : 06. januar 2009, 20:49 »
snakket om 2-splitten da

Utlogget mobil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 103
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 103

Sv: 3 ganger i uka - nok?
« #20 : 07. januar 2009, 06:13 »
da takker jeg nok en gang for hjelpa, også prøver jeg nytt program fra mandag av!

Utlogget fryseboks

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 256

Sv: 3 ganger i uka - nok?
« #21 : 07. januar 2009, 13:31 »
Hva er en bra veiledende treningsmengde per uke for en 2 splitt?

Jeg har iallefall totalt 10 set bryst, 6 set triceps/biceps/skulder (Disse blir også trent gjennom de fleste andre øvelsene i programmet), 14 set rygg. Blir dette cirka riktig?

Benprogrammet mitt er noe spesielt akkuratt nå pga kneskade, så blir ikke skikkelig sets uansett.



Utlogget Jannycash

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 73

Sv: 3 ganger i uka - nok?
« #22 : 07. januar 2009, 16:17 »
RYP programmet er jo et fint eksempel på et 3-split program hvorman kjører hele kroppen 3 ganger i uka Smiley

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: 3 ganger i uka - nok?
« #23 : 07. januar 2009, 18:20 »
Jeg har ikke noe godt svar på hvorfor man ikke skal trene hele kroppen tre ganger i uka, dvs hele kroppen hver eneste gang man trener (siden karen som spør bare skal trene tre ganger i uka). Kanskje er det nettopp dette som gir de beste resultatene av alle treningsprogrammer..?

Uansett, 2 gode grunner til at jeg ikke kan anbefale å trene hele kroppen hver gang man setter fot i treningsstudio:
1. Jeg vet ikke om noen som får bra resultater ved å trene hele kroppen hver dag, tre dager i uka
2. Det tar veldig lang tid og det er tungt å ta'n helt ut på hele kroppen på en trening (det ble visst 3 gode grunner av dette her Wink)

Når det gjelder benkpress med bredt grep så er dette mindre viktig å trene enn smalt, middels og "vanlig" grep, men bra for variasjonen sin del samt å utvikle styrke i alle deler av musklene involvert i denne pressøvelsen. Ta noen sett av og til... Grepet kan være så bredt at du akkurat får av stanga fra stativet, med mindre du har veldig lange armer vil du merke at har du for bredt grep så klarer du ikke å løfte av stanga.

say woot now?

5x5?
Dietmar?

disse funker ikke lengre altså. søren heller

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: 3 ganger i uka - nok?
« #24 : 07. januar 2009, 19:12 »
Du bør ikke trene hele kroppen 3 ganger i uka. Tren heller de muskelgruppene du ønsker å forbedre en gang i uka. Fordel kroppsdelene på de tre treningsøktene du har tid til.
Hvorfor ikke trene hele kroppen 3x i uka? jeg trente fullkropp 3x i uka i 2008 i 3måneder. økte løftene mine (benk,mark og bøy) totalt ca 60kg..
Det er ikke alle som klarer det men jeg har ikke "over gjennomsnitt restitusjons evner" (hva enn det er)  så føler meg sikker på at de fleste klarer det.. bare de begynner på noenlunde normale vekter

Det er nok optimalt med 4-5 ganger i uka... Men ikke noe problem å bli sterkere på bare 3 økter. Jeg klarer meg med 2-3 økter i uka, men det forutsetter at du trener blytungt når du først tar i!
definer optimalt? For meg er det bedre å trene fullkropp 3x i uka enn 5økter i uka når det kommer til resititusjon (dette vet jeg av erfaring).. PLuss når det kommer til "optimalt" så er det jevla slitsom å trene 5/7 dager i uka og mye lettere å gå lei.. imotsettning til kun 3x økter hvor du gleder deg som faen for du har vert hjemme dagen før og gleda deg:)
Nej det er absolut ikke noe problem å ble sterkere på 3x i uka.. Har kjørt 5x5 og push/pull & legs. begge har gitt meg veldig goe styrkeøkninger og volumøkningene kommer bare kostholdet er bra.

2økter som du sier er gjerne mer enn nok det. men gjerne ikke "optimalt" der igjen med mindre genene dine er veldig begrenset (min mening ikke noe vitenskaplig bak dette)..
Men vet om mange som kun trener 2x i uka (spess nybegynnere) med kun dips,benk,mark,bøy og roing. de får greie resultat. Pluss hvis noen oldschool her har hørt om "dinosaur training" så har vell de også anbefalt dette i boka si hvis jeg ikke husker feil. Kan ha vert i et av de 100 magasinene de skrev også.





Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: 3 ganger i uka - nok?
« #25 : 08. januar 2009, 15:23 »
say woot now?

5x5?
Dietmar?

disse funker ikke lengre altså. søren heller

haha, nei de er ødelagte nå! han saaaa det...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!