Skrevet av Emne: Frampå i bøy  (Lest 3955 ganger)

Utlogget Chrille

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 71

Re:Frampå i bøy
« #30 : 18. september 2003, 05:48 »
Bamse Bjorn....hvor mye er persen din?

Hadde jeg vist at du ikke var "nybegynner" hadde jeg nok gitt deg noen andre tips..... Grin

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

Re:Frampå i bøy
« #31 : 18. september 2003, 10:58 »
255 med utstyr. Satser på 300 i løpet av neste år  Grin
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget Chrille

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 71

Re:Frampå i bøy
« #32 : 18. september 2003, 11:06 »
Veldig bra....har selv 260 som pers(245 na)!Med riktig trening skal nok ikke 300 by deg pa store problem Tongue

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

Re:Frampå i bøy
« #33 : 18. september 2003, 11:44 »
Prøvde 260 i sist konkurranse, men da kom eg så frampå at eg kom ikkje opp igjen. Veldig irriterende. Hadde styrken inne, men teknikken er litt feil. Det gikk kraftig utover marken også dessverre. Synd når en har tenkt å perse.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Re:Frampå i bøy
« #34 : 18. september 2003, 11:47 »
Veien fra 260 til 300 er veeeldig lang!Men for all del viktig å sette seg mål.Klarer du å øke til 300 kg i løpet av neste år blir jeg imponert  Smiley
Lykke til!
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget husmor

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 612

  • sterk, blid og dopingfri
Re:Frampå i bøy
« #35 : 21. september 2003, 16:09 »
Artig og se at du står på Bamse Bjørn Smiley. At du tipper kan jo ha flere årsaker, nok kjøtt hadde du visstnok. Hva med teknikken da? Benstilling f.eks, kanskje du kan stå litt bredere?Se på ev. stangplassering. Trykket bør være påhælen under bøy, og hoftas stilling har jo Bowler tipset om. Mitt råd er nå å se en video med knebøyteknikken til fam. Stiklestad (Anne Sigrid el. Erik),eller Roy Brandtzæg. Da ser du fin og effektiv knebøy.Ta video av egen trening og sammenlign. Håper du har gode treningskamerater som kan hjelpe deg å analysere. Lykke til!
PS! Det står respekt av 300 i bøy, men det skal mange treninger til .....Wink


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

Re:Frampå i bøy
« #36 : 21. september 2003, 16:18 »
Husmor:
Takk for tipsene. Gode alle sammen, og eg har sjølvsagt tenkt på det før. Har en treningskamerat som har hjelpt meg mykje i knebøy, han har vore ein habil landslagsløfter, men no er eg redd kunnskapene hans ikkje er tilstrekkelige til å hjelpe meg.

Eg pleier å legge stanga høgt. Før løftet eg med stanga lavt, men da kom eg altså veldig langt frampå. Etter at eg begynte å legge den høgere så er problemet blitt mykje mindre.

Trykket på hælen var eit problem tidligere, men trur ikkje det er eit problem lenger, har veldig bra trykk no i og med at eg har brukt mange treninger på å få det til.

Problemet ligger sannsynligvis teknisk. Etter treningene på fredag og lørdag så fant eg ut at om eg greide å skyve fram hofta tidligere på vei opp så unngikk eg problemet med å komme frampå. Dette er jo svært vanskelig når det begynner å bli tungt. Men eg trur det må vere løysinga framover. Trur eg har fått hofta for langt bak fordi eg har fokusert så mykje på trykk på hælen og dermed blitt så fokusert på at rumpa skal vere bak. Har ikkje fokusert på at den skal faktisk fram igjen også.

Vegen til 300 kg er lang og hard. Men det er eg villig til å ofre  Wink
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Re:Frampå i bøy
« #37 : 21. september 2003, 17:03 »
Der svarer du på løsninga selv Bamse Bjørn, du må klare å fokusere på to ting samtidig...Ifølge damene så kan vi menn ikke det... Wink

Likevel viktig å trene bakside skuldre, samt å ha stanga rett plassert, kanskje litt høyere opp?

Lykke til!  Når er RM hos dere?
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!