Skrevet av Emne: Stærsk humor  (Lest 8720 ganger)

SteamHammer

  • Gjest
Re:Stærsk humor
« #45 : 19. juni 2003, 10:31 »
Markløfttrening, er det noe gøy da?
Her i Trondheim heter det EI stang, altså hunkjønn. Når 'a ligg på gølvet - stanga altså gjelder det å ta riktig grep, veit du...
Du tar oindergrep med den eine hainna ... så tar du overgrep(?!?) på 'a med den ainner hainna. Bare et tidsspørsmål før vi blir arrestert  Smiley
I det faktum at ein må ta 'a med MAKT....
Det samme gjeld når 'a legg på bænken - da é det væl overgrep med bægge heinnern!?!

SteamHammer

  • Gjest
Re:Stærsk humor
« #46 : 19. juni 2003, 10:44 »
Savn av gammelt utstyr.
Før i tiden hadde vi mange sorte gummiskiver (20 kg) sådan. Det finnes sikkert levninger av disse igjen det ute i den store verden. Men vi har da vitterlg gått over til skiver av rent jern, slike kullørte flate pannekaker. Ei skive - hunnkjønn på trøndersk det også  Smiley - før i tiden tok mer plass på stanga enn de moderne utgavene. Fra utsiden så det gjerne ut som om du løftet flere tonn.

Hu va' svart , lita og hu va' roinn. Og hu' veid bare 20 kilo og hadd et passende stor høl. Hu' va' så go' å ha på stanga. Å... som æ savne' dæ....

Hilsen
Avdelingen for litt nostalgi

Utlogget Espen Aune

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

  • Træn hardt!!for hælvete.....
Re:Stærsk humor
« #47 : 20. juni 2003, 13:53 »
håpløst steamhammer Grin Grin ;Dhe,he,he

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
Re:Stærsk humor
« #48 : 23. juni 2003, 03:53 »
Råbra Steamhammer, trur æ flire mæ ihjæl. :lol: E itj bestandi alt bli like arti på ainner dialækta nei.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget sjokoladegliset

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Re:Stærsk humor
« #49 : 29. august 2003, 10:41 »
 Grin Grin Grin Siden eg jobbe på en psykiatrisk sikkerhetspost før en høre mange løyne historier og utsagn fra pasientene. En pasient er veldi opptatt av meg og styrkeløft og det at eg e sterk. Han hadde skrevet en klage til kontrollkommisjonen angående flere personal der han blant annet hadde skrevet om meg: Hun er sykepleier ved denne avdelingen, og tidligere nordisk mester i styrkeløft. Tror ikke alltid hun vet hvor sterk hun er. Hun har ødelagt min kassettspiller når hun skulle slå den av, og da hun skulle løfte opp et plastglass i fra gulvet mitt knustes det som pinneved i hennes hender..... vet ikke helt hvor han har fått dette fra, men men... Grin Grin Grin

Utlogget [TK]

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 392
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 392

  • There can be only one!
Re:Stærsk humor
« #50 : 29. august 2003, 13:10 »
Savn av gammelt utstyr.
Før i tiden hadde vi mange sorte gummiskiver (20 kg) sådan. Det finnes sikkert levninger av disse igjen det ute i den store verden. Men vi har da vitterlg gått over til skiver av rent jern, slike kullørte flate pannekaker. Ei skive - hunnkjønn på trøndersk det også  Smiley - før i tiden tok mer plass på stanga enn de moderne utgavene. Fra utsiden så det gjerne ut som om du løftet flere tonn.

Vi har disse sirkusvektene der jeg trener, ser mye tøffere ut å lasse på slike 15kg skiver ja Smiley
Facts:
- 77\' modell,
- Trent siden mars 2003
- Morgenvekt: 104.5kg
- Høyde 180cm
- Bøy - Benk - Mark: 200 - 170 - 225 (belte + surringer)

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=4800.new#new

Sterkestesomfinns

  • Gjest
Re:Stærsk humor
« #51 : 29. august 2003, 13:47 »
Heisan!
På gymmet hvor jeg holder til er vi en gjeng styrkeløftere som trener sammen. En dag vi trente markløft kom det noen unggutter bort, kikket litt på gutta, kikket litt på vektene. Etter en stund, da gutta var ferdig med de "verste" løfta og kun hadde 180 kilo på stanga og kjørte 10 rep. var den en av ungguttene som kom bort og lurte på om han kunne få prøve litt.

"Jo, hyggelig det, du får slenge deg med" Gutten svarte; "ja, jeg har så lyst å kjenne hvor tungt det egentlig er"... : Shocked  
Han gikk bort, bøyde seg ned, tok tak i stanga. han drog og drog, stanga rikka seg ikke en cm. det var ikke antydning til bevegelse engang! Grin Han så ut som en katt som skyter rygg, den krummet seg mer og mer, men til ingen nytte! Så slapp han taket, sa ikke et ord, og siden har vi ikke sett han mer på vårt gym!

Hilsen
sterkestesomfinns
(Lurer på om han fant ut hvor"virkelig" tung det er?Huh?

Utlogget Dr.feelgood

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 88
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 88

Re:Stærsk humor
« #52 : 29. august 2003, 13:47 »
Der som eg trener har vi ei svartjernstang som er svært god. Pleier alltid å løfte med den, og en dag kommer en fyr tynn som ei flis og spør om stanga er lettere enn dei andre sidan eg alltid løfter med den....

Sterkestesomfinns

  • Gjest
Re:Stærsk humor
« #53 : 29. august 2003, 14:00 »
Heisan!
Kom på en god en til;
Alle kjenner Manuel??? Han er ihverfall nokså godt kjent innen benkpressermiljøet.

En dag stakk han innom et gym i byen, der jobbet en av våre beste byggere,Petter. Manuel lurte på en prøvetime, og det var jo selvfølgelig greit. Petter lurte på om han trente noe da, (han er jo ikke akkurat den mest muskuløse han Manuel  Wink), Manuel svarte litt unnvikende, hyggelig med litt veiledning da! Petter fulgte han rundt, viste og forklarte, så til slutt nærmet de seg benken!
Der lå det en brande av en kar og løftet på 90 kg."Å, sa Manuel det der har jeg lyst til å prøve", "Ja men, vi får ta av litt da",svarte Petter. De tok av endel og Manuel løfta selvfølgelig lett, de la på litt mer, og litt mer, og mer og mer sjokket ble Petter, da var Manuel oppe på 150 kg der han kjørte lett 10 rep! Tror ha til slutt tok en dobbel på 180, da skjønte ikke Petter stort!

Hilsen
sterkestesomfinns
(og, ja, Petter skjønte etter en stund at han ble lurt, og lo godt)

Utlogget Hege N

Re:Stærsk humor
« #54 : 29. august 2003, 16:36 »
Jeg bare må fortelle en historie selv om den er litt tragikomisk siden den det gjelder hadde en rekke mer eller mindre alvorlige rusproblemer.

Han dreiv det gymmet jeg trente på den gangen og var ikke fremmed for at en måtte ha i seg ei halvflaske eller så før lunsj.
Denne gangen hadde han definitivt gjort det, og satt derfor bak disken og vippet på kontorstolen med ryggen nesten inntil veggen, da to unge kroppsbyggere kom bort for å spørre ham om doping og sånn. Hvor farlig det var også videre. En kan nok si at denne karen var ganske liberal mht doping! Han sa derfor, mens han slo ut armen i en vid bevegelse - "jeg har brukt doping siden 1975 - og aaaaaldri merket så mye som en biiivirkning". I det han sa det forsvant brått stolen under ham, han dundret i gulvet, knallet hodet i veggen - og lå stille!
Etter et minutt eller så kviknet han til spratt opp og mumlet noe uforståelig for så å gå og legge seg i senga som han hadde i en krok på gymmet.......... Forsåvidt en trist historie, men episoden i seg selv var ubeskrivelig tragikomisk - selv om ingen lo der og da selvfølgelig.

Det skal sies at han skjerpet seg noe mht alkoholen i en periode etter dette. Nå er han dessverre død.

Jeg trente på samme gym'et som deg på den tiden med både Persen og eieren av gym'et og mer morro er det vel ikke mulig å ha. Det var på denne tiden at styrkeløft gym var skikkelig hard core og ingen tok seg selv spesielt seriøst. Jeg husker insidenten med Persen godt, å se noen som driter på seg i hvit knebøydrakt forlater en liksom aldri..... Bor i USA nå og det er en hel haug med gærninger her også. Løfter på samme gym som Ed Coan. Det går sjelden en tung og intens markløft trening uten at han spyr utover hele gulvet før han er klar til å dra. Lips Sealed  (you gotta love powerlifting!!)

Utlogget husmor

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 612

  • sterk, blid og dopingfri
Re:Stærsk humor
« #55 : 21. september 2003, 16:30 »
Hjelp, jeg drepte benkpressinteressen for en ungdom!!
Jeg jobber til daglig på en videregående skole og stikker noen ganger innom vektrommet i idrettshallen som ligger like ved. En gang jeg gjorde det så lå det en ivrig 15 åring der og slet med 40 kg i benken. tror han klarte 3 reps jeg. Jeg prøvde og være hyggelig og sa noe sånt;" jasså, du trener benkpress ja ser jeg, det er ikke verst." ( De fleste der sitter nemlig og ser på apparatene...)
Gutten ser på meg (som er hunkjønn og ikke så veldig stor) og sier halvsurt tilbake; " ja du kan jo prøve du da!"
OK, tenkte jeg, og la meg ned og kjørte 10 lette reps  Grin
Gutten som stod der sa ingenting, men tok mobilen med seg og gikk! Siden tror jeg ikke han har vært i vektrommet

De eneste som synes at dette var morsomt var nok husmor og guttens kompiser:rasp:


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!