Skrevet av Emne: Sørlandslogg  (Lest 220325 ganger)

Utlogget Ske

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 874
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 874

Sv: Sørlandslogg
« #135 : 03. mai 2009, 21:34 »
Fler med god benkstyrke her ser jeg woot Og ikke minst bøy og mark også Smiley
Ikke i nærheten av din rawbenkstyrke. Smiley Du hadde dobbel på 200 med stopp raw her forleden, er det løft som kunne blitt godkjent tror du?
260-195-280 raw stevne

Utlogget Ske

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 874
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 874

Sv: Sørlandslogg
« #136 : 03. mai 2009, 21:38 »
03.05.09

Bøy
5x130
3x160
2x200 belte
2x250 drakt og bind
1x285 drakt og bind
1x300 drakt og bind
2x280 drakt og bind

Benk med stopp mellombredt grep
5x5x130 med 5 cm kloss

Triceps nedpress
1x15
3x6

Tøying
260-195-280 raw stevne

Utlogget NKS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 328
  • Honnør: 754
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 328

  • Citius, altius, fortius
Sv: Sørlandslogg
« #137 : 03. mai 2009, 21:44 »
300 i bøy på trening???  woot Dette lover bra Hans!  2thumbsup
Nils Kjetil Sande

Norges sterkeste mann -105 kg 2008, 2010, 2011

Singapore strongest man 2011


Utlogget Ske

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 874
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 874

Sv: Sørlandslogg
« #138 : 03. mai 2009, 21:50 »
300 i bøy på trening???  woot Dette lover bra Hans!  2thumbsup
Takk, brukbart det. Hvis jeg bare får noe hjelp på NM da... Har trent bra mtp NM lenge nå, surt hvis jeg ikke kan dra opp pga manglende hjelp... Skal du løfte på klubbmesterskapet til lørdag?
260-195-280 raw stevne

Utlogget Lille Sven

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 017
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 017

  • Aktiv innen styrkeløft og strongman
Sv: Sørlandslogg
« #139 : 03. mai 2009, 21:58 »
Håper du får bedre behandling av dine konkurrenter enn det jeg fikk da jeg ville være med på benkkonk i Sande! Mye fine treningsløft du har. Ser veldig bra ut. Skal prøve drakt i bøy i morgen var planen. Hvis jeg greit får minst 250 er sjansen for at hvertfall jeg stiller stor.
Nr 4 -105 Kristiansand Showlift 2008
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2009
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2010
Norgesmester i Atlasstein 2009 for -105
Nr 3 Heilt vilt 2009
Nr 8 NSM 2011

LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=84861.0

Medlem av Kristiansand Atlet Klubb og Kristiansand Strongteam

Utlogget NKS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 328
  • Honnør: 754
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 328

  • Citius, altius, fortius
Sv: Sørlandslogg
« #140 : 03. mai 2009, 22:04 »
Takk, brukbart det. Hvis jeg bare får noe hjelp på NM da... Har trent bra mtp NM lenge nå, surt hvis jeg ikke kan dra opp pga manglende hjelp... Skal du løfte på klubbmesterskapet til lørdag?

Kan da ikke være så vanskelig å kunne få litt hjelp til draktene vel? Er jo riktignok noen her på forum som har prestert å skriv at de "KUN kan hjelpe de i sin egen klubb", men velger å tro at dette ikke er det som er vanlig i den inkluderende sporten styrkeløft!  Wink

Edit: sikter til det som Sven skriver over!  Wink
Nils Kjetil Sande

Norges sterkeste mann -105 kg 2008, 2010, 2011

Singapore strongest man 2011


Utlogget Ske

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 874
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 874

Sv: Sørlandslogg
« #141 : 03. mai 2009, 22:10 »
IP har sagt han kan hjelpe men det kolliderer med en annen løfter som skal løfte i samme pulje. Vi får se. Får satse på det ordner seg. Har lagt ut forespørsel på forumet til NSF, men ikke fått noe respons der enda.
260-195-280 raw stevne

Utlogget NKS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 328
  • Honnør: 754
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 328

  • Citius, altius, fortius
Sv: Sørlandslogg
« #142 : 03. mai 2009, 22:13 »
IP har sagt han kan hjelpe men det kolliderer med en annen løfter som skal løfte i samme pulje.

Hørtes kjent ut, bare formulert på en bedre måte enn sist!  rofl
Nils Kjetil Sande

Norges sterkeste mann -105 kg 2008, 2010, 2011

Singapore strongest man 2011


Utlogget Ske

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 874
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 874

Sv: Sørlandslogg
« #143 : 03. mai 2009, 22:15 »
Hørtes kjent ut, bare formulert på en bedre måte enn sist!  rofl
Tror faktisk IP hjelper mer enn gjerne hvis han kan Smiley Løfter du til lørdag?
260-195-280 raw stevne

Utlogget NKS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 328
  • Honnør: 754
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 328

  • Citius, altius, fortius
Sv: Sørlandslogg
« #144 : 03. mai 2009, 22:25 »
Tror faktisk IP hjelper mer enn gjerne hvis han kan Smiley Løfter du til lørdag?

Hehe, bare trekker han litt!  Wink

Nei, var ikke tenkt å løfte på lørdag, men kanskje jeg skulle dratt litt mark, -får se!  Smiley
Nils Kjetil Sande

Norges sterkeste mann -105 kg 2008, 2010, 2011

Singapore strongest man 2011


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Sørlandslogg
« #145 : 04. mai 2009, 00:00 »
Håper du får bedre behandling av dine konkurrenter enn det jeg fikk da jeg ville være med på benkkonk i Sande! Mye fine treningsløft du har. Ser veldig bra ut. Skal prøve drakt i bøy i morgen var planen. Hvis jeg greit får minst 250 er sjansen for at hvertfall jeg stiller stor.


Kan da ikke være så vanskelig å kunne få litt hjelp til draktene vel? Er jo riktignok noen her på forum som har prestert å skriv at de "KUN kan hjelpe de i sin egen klubb", men velger å tro at dette ikke er det som er vanlig i den inkluderende sporten styrkeløft!  Wink

Edit: sikter til det som Sven skriver over!  Wink


Dette brukte jeg vel bra med tid på å forklare sist også, men tydelig at man må finne frem t-skja...

Du (Sven) ville delta på en Benkpress cup for deltagere fra regionen østafjells, altså var det et helt hårreisende dårlig valg av dato som hindret deg. Ikke dine konkurrenter. På dette stevne hadde du ikke kunnet konkurrert mot noen, da du ikke løfter for en klubb i region østafjells. Du hadde løfte utenfor konkurranse.
I vår klubb er det kanskje 20 løftere som deltar i denne cupen, alle løfter samtidig og alle løfter med utstyr. Det er kanskje 2-3 stykker som er med å hjelper til. At man da nevner at valget av dato er dårlig, synes jeg bare er rett og rimelig.  Det var ikke mulig å hjelpe noen andre denne dagen. Om du hadde vært på trening fredagen i steden, kunne du fått hjelp med drakten. Eller etter stevne lørdagen. Det hadde vært nøyaktig like verdifullt for deg, da du ikke ville fått protokollført stevne i cupen som utenbys løfter uansett.

De øvrige klubbene kunne du vel heller ikke regnet med heftig bistand fra den dagen, deres løftere hjelpes også ofte av Sande kk løftere.
Men du har nok helt sikkert rett, det var den typiske styrkeløft metaliten som dukket opp igjen der. Ingen vil hjelpe andre enn sine egne...  :Smiley

Hvorfor ikke bidra i sin egen region (eller i det minste klubb), slik at en lignende cup, eller i alle fall klubbstevner, blir arrangert?
Så kan man jo fortsette å være like likegyldig til hva de andre klubbene foretar seg og hva slags konkurranser de avholder. Skjønner at dere kun er strongmen, med en viss interresse for å prøve 1Rm med sertifiserte dommere i bøy/benk/mark. Men et minimum av innsikt må man vel kunne forvente?
Hvorfor bruke drakt om man ikke er villig til å lære seg hvordan man tar den på? Jeg holder gjerne kurs i skjortedragning jeg, bare finn en dato som er gjennomførbar.

Jeg burde dukket opp på KSO og bedt om et steinløfterkurs, mon tro om jeg hadde fått dette den dagen.

Og selvfølgelig hjelper jeg deg på NM om jeg får det til Hans Cheesy
Det vil være en glede!


Når det spøkes, håper det er en spøk, om at man glatt burde få tid til å dra på drakten til alle og enhver viser man jo virkelig hvor store hull det er i forståelsen  Shocked
Tipper det går 20 minutter mellom den siste bøyen til Hans før hans skal ta første benk på NM.
Om jeg blir betalt over av min klubb, og har en løfter i en pulje før eller samme pulje, blir det bra travelt. Er dette forferdelig vanskelig å forstå?

Trodde ikke strongmen var så sutrete, dette er jo en gammel og oppklart sak.
Men enkelte velger vel å lese kun akkurat det de ønsker, fordi de ønsker å sette folk i bås.
Det å sette i bås blir vel gjerne styrkeløftere anklaget for, men jeg merker jo at dette er populært i mer frigjorte kretser også. Interressant Smiley

Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget NKS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 328
  • Honnør: 754
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 328

  • Citius, altius, fortius
Sv: Sørlandslogg
« #146 : 04. mai 2009, 08:24 »


Dette brukte jeg vel bra med tid på å forklare sist også, men tydelig at man må finne frem t-skja...

Du (Sven) ville delta på en Benkpress cup for deltagere fra regionen østafjells, altså var det et helt hårreisende dårlig valg av dato som hindret deg. Ikke dine konkurrenter. På dette stevne hadde du ikke kunnet konkurrert mot noen, da du ikke løfter for en klubb i region østafjells. Du hadde løfte utenfor konkurranse.
I vår klubb er det kanskje 20 løftere som deltar i denne cupen, alle løfter samtidig og alle løfter med utstyr. Det er kanskje 2-3 stykker som er med å hjelper til. At man da nevner at valget av dato er dårlig, synes jeg bare er rett og rimelig.  Det var ikke mulig å hjelpe noen andre denne dagen. Om du hadde vært på trening fredagen i steden, kunne du fått hjelp med drakten. Eller etter stevne lørdagen. Det hadde vært nøyaktig like verdifullt for deg, da du ikke ville fått protokollført stevne i cupen som utenbys løfter uansett.

De øvrige klubbene kunne du vel heller ikke regnet med heftig bistand fra den dagen, deres løftere hjelpes også ofte av Sande kk løftere.
Men du har nok helt sikkert rett, det var den typiske styrkeløft metaliten som dukket opp igjen der. Ingen vil hjelpe andre enn sine egne...  :Smiley

Hvorfor ikke bidra i sin egen region (eller i det minste klubb), slik at en lignende cup, eller i alle fall klubbstevner, blir arrangert?
Så kan man jo fortsette å være like likegyldig til hva de andre klubbene foretar seg og hva slags konkurranser de avholder. Skjønner at dere kun er strongmen, med en viss interresse for å prøve 1Rm med sertifiserte dommere i bøy/benk/mark. Men et minimum av innsikt må man vel kunne forvente?
Hvorfor bruke drakt om man ikke er villig til å lære seg hvordan man tar den på? Jeg holder gjerne kurs i skjortedragning jeg, bare finn en dato som er gjennomførbar.

Jeg burde dukket opp på KSO og bedt om et steinløfterkurs, mon tro om jeg hadde fått dette den dagen.

Og selvfølgelig hjelper jeg deg på NM om jeg får det til Hans Cheesy
Det vil være en glede!


Når det spøkes, håper det er en spøk, om at man glatt burde få tid til å dra på drakten til alle og enhver viser man jo virkelig hvor store hull det er i forståelsen  Shocked
Tipper det går 20 minutter mellom den siste bøyen til Hans før hans skal ta første benk på NM.
Om jeg blir betalt over av min klubb, og har en løfter i en pulje før eller samme pulje, blir det bra travelt. Er dette forferdelig vanskelig å forstå?

Trodde ikke strongmen var så sutrete, dette er jo en gammel og oppklart sak.
Men enkelte velger vel å lese kun akkurat det de ønsker, fordi de ønsker å sette folk i bås.
Det å sette i bås blir vel gjerne styrkeløftere anklaget for, men jeg merker jo at dette er populært i mer frigjorte kretser også. Interressant Smiley

Jada, alle strongman er nok skikkelig sutrete, -vet ikke helt hvem du prøver å treffe med den kommentaren når både Sven og jeg er styrkeløftere også!  Wink

Ang din kommentar om steinløfterkurs, -Sven bad vel ikke om kurs i benkpress akkurat, men litt hjelp til skjorta! Og ja, hadde du deltatt på KSO, så hadde jeg hjelpt deg med alt jeg kunne, slik som jeg gjorde med mange andre som bad meg om hjelp der! Smiley
Nils Kjetil Sande

Norges sterkeste mann -105 kg 2008, 2010, 2011

Singapore strongest man 2011


Utlogget Lille Sven

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 017
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 017

  • Aktiv innen styrkeløft og strongman
Sv: Sørlandslogg
« #147 : 04. mai 2009, 10:56 »
IP du er virkelig helt vekke fra denne virkeligheten du. Jeg hadde til og med egen hjelper med den gangen jeg spurte pent om å være med og om noen kunne hjelpe med siste justering siden min far aldri har tatt i en drakt.

Jeg og Nils har holdt steinkurs hver onsdag i Oddeneshallen siden januar i år. ALLE som kommer innom blir vist teknikk og får tilbakemelding om anbefalte vekter. I tillegg har vi "kurset" strongmen i alle øvelsene vi kan, og tipset unge styrkeløftere i bøy, benk og mark.

Selv om vi har satset mest på strongman begge to de siste åra har vi flere år som konkurrerende styrkeløfter og vi har begge NM deltagelse i planene etter hvert.

At styrkeløft er en sær sport er over en hver tvil. At du har vært lite interessert i å hjelpe utøvere som ønsker å delta i din konkurranse er også godt dokumentert. Videre har du også vist gjentatte ganger at kritikk mot deg og sporten DIN aksepterer du ikke i noen som helst grad. 

Flott om du hjelper Hans i NM, det fortjener han
Nr 4 -105 Kristiansand Showlift 2008
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2009
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2010
Norgesmester i Atlasstein 2009 for -105
Nr 3 Heilt vilt 2009
Nr 8 NSM 2011

LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=84861.0

Medlem av Kristiansand Atlet Klubb og Kristiansand Strongteam

Utlogget Ske

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 874
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 874

Sv: Sørlandslogg
« #148 : 04. mai 2009, 21:31 »
04.05.09

25 min rask gange
260-195-280 raw stevne

Utlogget Ske

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 874
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 874

Sv: Sørlandslogg
« #149 : 05. mai 2009, 22:13 »
05.05.09

Mark
3x160
3x180
3x200
2x240
2x230
2x210
3x180

Dro på meg markdrakta etter 240 og prøvde på 290, det blei litt for tungt, dro det til knea. Litt mer overskudd nå så...

Biceps
4x8

Tøying
260-195-280 raw stevne

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!