Skrevet av Emne: Lats  (Lest 2905 ganger)

Utlogget Scott "the pitbull" Ferrozzo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Lats
« : 01. mars 2004, 08:58 »
Jeg sliter med å få skikkelig kontakt med latsen når jeg trener ryggen. Noen som har noen tips på øvelser som får frem en skikkelig "trekantrygg"?
NO PAIN, NO GAIN

Utlogget larsern_4

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 405
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 405

  • Morn!
Re:Lats
« #1 : 01. mars 2004, 09:34 »
chins, nedtrekk med smaltgrep, foroverbøyd roing/liggende t-bar...
Tren og vær glad for hver dag som går, så skal du se hvor store muskler du får:)

Utlogget Scott "the pitbull" Ferrozzo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Re:Lats
« #2 : 01. mars 2004, 09:37 »
Kjenner du da at du blir skikkelig støl? Eller får pump i latsen, Jeg kjører selv de tre første av disse, men kjenner det mer bak på ryggen..
Gjør jeg noe feil?
NO PAIN, NO GAIN

Utlogget larsern_4

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 405
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 405

  • Morn!
Re:Lats
« #3 : 01. mars 2004, 11:44 »
ryggen er det eneste jeg nesten aldri blir støl i..
Tren og vær glad for hver dag som går, så skal du se hvor store muskler du får:)

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
Re:Lats
« #4 : 01. mars 2004, 11:52 »
Stølhet eller pump er da ikke det du primært skal "trakte etter" når du trener, det viktigste er at du øker i styrke og størrelse. Får selv aldri pump i latsene mine, og de blir sjelden spesielt støle, men for øyeblikket er det latsene som vokser mest av musklene på kroppen min. Biceps derimot får jeg alltid skikkelig pump i, men veksten der skjer saakte.

"Full pakke" for ryggen innebærer:
* ALLTID markløft for ryggstrekkere, trapezius og tykkelse på ryggen generelt.
* Chins for maksimal bredde.
* Foroverbøyd roing med stang (eller hantelroing for de som liker den øvelsen) for maksimal tykkelse på øvre rygg.
* Andre nedtrekks-/opphevs- eller ro-øvelser etter kapasitet og behov.

Evaluer framgangen etter speilbilde og styrkeøkninger, ikke etter stølhet eller pump.  Wink
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Scott "the pitbull" Ferrozzo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Re:Lats
« #5 : 01. mars 2004, 12:03 »
Takk for gode svar! Er nok litt utolmodig når det gjelder latsen, føler at alt annet vokser mye fortere..
NO PAIN, NO GAIN

Utlogget Mr Knowitall

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 70
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 70

Re:Lats
« #6 : 01. mars 2004, 14:12 »
Konsentrer deg og vær fokusert. Tenk på hvilke muskler du skal bruke, dvs. mest mulig lats og minst mulig biceps i denne sammenheng. Bruk heller lettere vekter slik at du ikke trenger "hjelp" fra armene. Kjenn at det tar på riktig sted.
Magister Mundi sum! Quo signo nata es?

Utlogget seileren

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 58
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 58

Re:Lats
« #7 : 02. mars 2004, 13:54 »
du burde kjøre stående roing.. det er en konge øvelse.... du kan også ta nedtrekk, men ta det forran, og ikke bak....
ha et mål ved treninga de! ikke tren for å tren, vit hvorfor og hvordan du vil trene! (Y)

Utlogget EnUngPumper

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 402
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 402

Re:Lats
« #8 : 02. mars 2004, 15:51 »
Hør på HITman, de øvelsene han kommer med er sjef-øvelser! Jeg føler eller ikke noe pump i latsene eller noe stølhet, men de har vokst bra etter jeg begynne med de samme øvelsene som HITman nevner.
Føler eller en sterk pump i biceps og underarmene når jeg tar disse øvelsene (de har også vokst bra pga disse øvelsene Grin)
"To be or not to be, - that is the question"

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Re:Lats
« #9 : 03. mars 2004, 18:43 »
et lite tips til. Ikke dra med "nevene",,  bruk albuen og latsen.. Det hjelper og bruke drareimer, prøv å nesten slappe av i neven.. prøv deg fram med litt lett vekt (ikke for lett) og slapp helt av i armene og dra albuene litt bakover (nå snakker jeg om nedtrekken) , bare for å liksom "finne" ryggen.. Når du finner den er du ett stykke lengere på vei....


Utlogget yates

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 248

  • N P N G
Re:Lats
« #10 : 03. mars 2004, 19:20 »
drareimer er ugunstig for vekst av underarmene og grepet.. det lønner seg alltid å lære seg teknikken uten å måtte ty til hjelpemidler som belte og drareimer. det er ved veldig tunge løft slikt skal (les: bør) benyttes.

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Re:Lats
« #11 : 03. mars 2004, 19:25 »
drareimer er ugunstig for vekst av underarmene og grepet.. det lønner seg alltid å lære seg teknikken uten å måtte ty til hjelpemidler som belte og drareimer. det er ved veldig tunge løft slikt skal (les: bør) benyttes.

tull..
Når du trener rygg, trener du rygg..! Underarmene vokser bra av de andre øvelsene du gjør pluss at du kan gjøre egene øvelser for underarmen i tillegg om det er nødvendig.. jeg har aldri kjørt egene øvelser for underarmen og bruker alltid drareimer, og underarmene mine er rimelig bra, samtidig som ryggen er min beste kroppsdel...

Utlogget johnny bravo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 125
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 125

Re:Lats
« #12 : 03. mars 2004, 21:27 »
enig med deg baahh.
småsterk 19-åring. 184cm høy, og 90 kg tung.
110 i benk, ca 40 cm over armene mine er ikke fornøyd før de blir 44.

Utlogget Jake

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 411
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 411

Re:Lats
« #13 : 04. mars 2004, 13:19 »
Kjenn at det er latsen som drar! At du får kontakt hele veien. Full strekk begge veier. IKKE sleng på vektene, og kjenn at ikke armene får mesteparten av belastningen!
*Smal og bred netrekk -foran
*T-bar roing
*Stang roing
*Sittende roing
"Quality, NOT quantity!" - Lee Haney

Utlogget Growth

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 129
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 129

Re:Lats
« #14 : 04. mars 2004, 13:59 »
Selv kjører jeg nedtrekk foran, stangroing, sittende kabel roing, og nedtrekk bak. Slik jeg kjenner det tar nedtrekk bak lenger nedover latsen, men nedtrekk foran tar øvre del, og rett under armhulen, samt bakre skuldre, (tar også latsen!). Det jeg mener å si er at jeg har hatt utbytte av å kjøre også bak. Etter at jeg har kjørt 3 rep max på nedtrekk bak får jeg en skikkelig pump. Når du kjører bak er det etter min mening lettere å få kontakt med latsen (dvs.om du ikke klarer dette ordentlig med nedtrekk foran), men den tar på et litt annet område enn foran. Kjørte før bare bak, og fikk bra volum nedover latsen, men mangler nå volum lenger opp (faktum er at det her også er andre muskler involvert som Teres Major, og minor, som ligger helt øverst over latsen) Mitt tips er prøv å kjør litt bak også, og kjenn etter.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!