Skrevet av Emne: Studiefag man kan ta i tredje uten å ha hatt det i andre?  (Lest 1274 ganger)

Utlogget Savoy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 157

Hei.

Vet dere om noen studiefag man kan ha i 3.klasse vgs uten å ha hatt det i 2 klasse vgs? Skal ta opp et fag som privatist. Vet at Informasjonsteknologi og Samfunnsøkonomi er slike fag, men er det noen fler og?

Takk

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Du har jo to muligheter, studiefag der du kan hoppe rett inn i 3.klassefaget (dvs at det er et påbygg til et tidliger års fag, uten at det tidligere års faget er obiligatorisk) - eksempel på dette er Biologi 2, og så har vi fag som du kan ta sammen med andreklassingene, sosialkunnskap er en slager som du lett burde klare å få gode karakterer på. Husk at IT gir realfagspoeng!

Hvilke fag du kan ta kommer vel an på hvilke fag skolen din tilbyr, tipper en rådgiver hos skolen kan svare på dette Smiley

(Men er ikke det for sent å melde seg på som privatist nå?)






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Savoy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 157

Du har jo to muligheter, studiefag der du kan hoppe rett inn i 3.klassefaget (dvs at det er et påbygg til et tidliger års fag, uten at det tidligere års faget er obiligatorisk) - eksempel på dette er Biologi 2, og så har vi fag som du kan ta sammen med andreklassingene, sosialkunnskap er en slager som du lett burde klare å få gode karakterer på. Husk at IT gir realfagspoeng!

Hvilke fag du kan ta kommer vel an på hvilke fag skolen din tilbyr, tipper en rådgiver hos skolen kan svare på dette Smiley

(Men er ikke det for sent å melde seg på som privatist nå?)

Fristen er i dag, og venter på at rådgiver skal ringe meg opp igjen, men hun vet ikke så mye så tenkte jeg skulle undersøke selv og. IT har jeg allerede tatt.

Men Sosialkunnskap ja, noen fler forslag?

Det jeg intereserer meg for:

Filmer
Innvandring Tongue
En del politiske spørsmål
Seksuelle ting

Hadde også vært en fordel hvis det var ett 3 timersfag siden jeg hadde 2 timer for mye i fjor..

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

I dag ja.. nesten så jeg blir fristet til å hive meg rundt til å ta opp igjen de førsteklassefaga jeg latterlig nok ikke var lur nok til å sørge at jeg fikk toppkarakter i. Wink Er få fag jeg kommer på som kan tilfredstille interressene dine, de jeg umiddelbart kommer på er sosialkunnskap i tillegg til medie og informasjonskunnskap. Men altså, sosialkunnskap skal være veldig lett, i tillegg til at det er interresant.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Savoy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 157

Hva med sosiologi da? Tror det handler om innvandring & ulike kulturer etc.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Min feil, var sosiologi jeg tenkte på hele tiden mens jeg skrev sosialkunnskap. Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Savoy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 157

Takk:)

Fler forslag folkens?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!