Skrevet av Emne: Hjelp! Det har tilta for naboen.  (Lest 7273 ganger)

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Hjelp! Det har tilta for naboen.
« #45 : 05. februar 2009, 22:55 »
Godt mulig at det var en tom trussel fra han sin side etc.

Meeeeen deeeeeeeet driiiiiiiiiiiter jeeeeeeeeeg iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Hjelp! Det har tilta for naboen.
« #46 : 05. februar 2009, 22:58 »
Dere har jo vært naboer en stund og det er en god sjanse for at det bare var en tom trussel.

Men.. Det er MYE bedre å anmelde en gang for mye enn en gang for lite..
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Christer-R

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 446
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 446

  • feit1
Sv: Hjelp! Det har tilta for naboen.
« #47 : 05. februar 2009, 23:10 »
Soleklar grunn for en heftig anmeldelse. Du skal ha skryt i massevis for at du ikke gikk drastisk til verks når han kom med en såpass alvorlig trussel! Få som hadde holdt hodet såpass kaldt tror jeg.

Sjekk opp litt regler hva klaging til huseier / borettslag angår. Her i borettslaget gir 3. meningsfulle klagebrev til styret grunn til utkastelse av beboeren(e). Har skjedd et par ganger i oppgangen her allerede, og samme hos en kompis som bor 100 meter unna meg.

Lykke til!

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Hjelp! Det har tilta for naboen.
« #48 : 05. februar 2009, 23:15 »
Godt mulig at det var en tom trussel fra han sin side etc.

Meeeeen deeeeeeeet driiiiiiiiiiiter jeeeeeeeeeg iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!
Jeg er nestleder i et lite borettslag.  Hos oss er regelen som så at styret kan kaste ut andelshavere etter tre skriftlige advarsler.  Dette er såvidt jeg har forstått i tråd med OBOS sine retningslinjer.  Det å holde naboene våkne om natta (og da snakker jeg om ekte bråk!) kvalifiserer sånn typisk til en advarsel.  Men jeg kan ikke tenke meg annet enn at drapstrusler mot barn kvalifiserer til ukastelse tvert.  Jeg foreslår at du går til skriftlig politianmeldelse, og at du så viser til anmeldelen (med skriftlig kopi!) når du snakker med det lokale styret.  Det som du kommer med da, vil veie tungt.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget elrey

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Hjelp! Det har tilta for naboen.
« #49 : 05. februar 2009, 23:15 »
Dette må du selvsagt anmelde i morgen tidlig. Men husk at du gjemmer unna eventuelle boler først i tilfelle han motanmelder,he,he.

Utlogget Herman Vandrepølse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 353
  • Honnør: 158
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 353

  • Jau deet...
Sv: Hjelp! Det har tilta for naboen.
« #50 : 05. februar 2009, 23:31 »
Fy faan!
Først skal du ha honnør for å ha klart å holde hodet kaldt når noen drapstruer ungene dine. Jeg er som regel meget rolig og behersket, men der hadde nok vedkommende skrudd på bryteren min tvert Angry  Hadde en gærning drapstruet datteren min oppe i trynet mitt ville nok instinktene mine tatt overhånd der og da. Det må jeg bare innrømme...

Men... Det beste er å gjøre som Egil sier uten tvil. Fører ikke dette noe sted hadde jeg gått mer drastisk til verks og brukt metoder som Nææh beskriver! Dette er jo alvorlig Angry
www.kravmaga.mobi

Sitat: fra prizm-image - til Vandrepølsa  21. Mai 2007, 21:38
"men så lenge du har det fint ellers,så har det ikke så mye å bety om du løfter 200 eller 300kg i benken Wink du kan jo uansett trøste deg med at du helt sikkert er norges sterkeste fyllikk" Grin
---------------------------------------------------------------------
Det enkle er ofte det beste Wink
 
 195 - 160 - 215 utstyrsfritt på stevne.
Vekt: 87kg
 Treningsperser raw: 225 - 180 - 240
Frogner Atletklubb Styrkeløft/Kampsport Israeli Krav International(IKI Krav Maga)  http://www.facebook.com/ikikravmaganorway

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Hjelp! Det har tilta for naboen.
« #51 : 08. februar 2009, 10:56 »
Hva for deg til å tro at Espen ville gjort noe sånt ?

Uansett hvis Politiet ikke hjelper deg og han kommer med flere trusler vær gameldags, tenk som et dyr og beskytt det som kommer fra deg. Jente snakk med fienden løser ingen problemer.
hahah e du varme? eg brukte espen lie som ola "tøff" nordmann.. Tror og håper de fleste ikke virkelig tror jeg mener Espen hadde gidda å blanda seg inn i noe slikt.. hahah mannen har sikkert bedre ting å foreta seg..

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Hjelp! Det har tilta for naboen.
« #52 : 11. februar 2009, 20:31 »
Du skulle foretatt en voldelig borgerarrest, da måtte nok politiet ha komt å taua han inn uansett, En slik trussel som det bør være grunnlag nok..

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Hjelp! Det har tilta for naboen.
« #53 : 11. februar 2009, 22:54 »
Du skulle foretatt en voldelig borgerarrest, da måtte nok politiet ha komt å taua han inn uansett, En slik trussel som det bør være grunnlag nok..

Hadde jeg bare vært Boba Fett! Grin "He is no good to me dead"

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hjelp! Det har tilta for naboen.
« #54 : 12. februar 2009, 16:01 »
Okay Destroyer. Dra til Grorud politistasjon og anmeld han, gjør slik som Egil beskriver. Det som skjer er at han blir hentet av politiet hjemme hos seg selv, og tatt inn til avhør. Dette gir han antagelig en støkk, og kanskje er du kvitt problemet.

Hvis det nå IKKE gir seg, og han kommer på døra di igjen, og la oss si dette ender med at du slår han ned og han anmelder deg, så står du sterkere i og med at politiet har historikk på saken.

IKKE gå på døra hans og begynn å insister på at han skal høre på deg eller gjør noe han kan oppfatte som truende - iom at han kaller deg boler antar jeg at du er større og sterkere enn han, og blir han da sint og føler seg trengt opp i ett hjørne av en større og sterkere person kan veien være kort til ett våpen f.eks. Å gå inn i leiligheten hans er det reneste galskap, Næææh bør ta seg en bolle her. Begynne å true en freaker i hans egen leilighet hvor man ikke er kjent med noe som helst og ikke aner hva han har tilgang på? Helt fullstendig idioti.

Etter anmeldelsen hadde jeg også gått til bobestyrer e.l. og levert skriftlig klage, evt fått med deg flere andre på å klage, så kanskje du blir kvitt han.

Du kan ikke ha naboer flyende rundt og true deg, unga dine eller samboeren din. Anmeld med en gang, kommer han på døra og er truende igjen er det beste rådet å ikke lukke opp og ringe politiet med en gang. Dette kan også ende med at du soner 3 måneder for legemsbeskadigelse mens han fortsatt bor under samboeren din og barna dine, hvis det utvikler seg.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Hjelp! Det har tilta for naboen.
« #55 : 12. februar 2009, 17:52 »
IKKE gå på døra hans og begynn å insister på at han skal høre på deg eller gjør noe han kan oppfatte som truende - iom at han kaller deg boler antar jeg at du er større og sterkere enn han, og blir han da sint og føler seg trengt opp i ett hjørne av en større og sterkere person kan veien være kort til ett våpen f.eks. Å gå inn i leiligheten hans er det reneste galskap, Næææh bør ta seg en bolle her. Begynne å true en freaker i hans egen leilighet hvor man ikke er kjent med noe som helst og ikke aner hva han har tilgang på? Helt fullstendig idioti.

Hehe... Smiley Ofte må man risikere noe for å få det som man vil vetu, jeg vet at det jeg sa fungerer, men å anmelde det fører stort sett til ingenting. Bortsett fra et brev noen uker senere hvor det står: Saken henlagt grunnet bevisets stilling.
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Hjelp! Det har tilta for naboen.
« #56 : 12. februar 2009, 18:06 »
Saken henlagt grunnet bevisets stilling.

Kjenner til den der, men politiet/etterforsker kan jo ikke akkurat regne med at jeg tok det opp med båndopptaker heller. Tongue

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hjelp! Det har tilta for naboen.
« #57 : 13. februar 2009, 14:53 »
Hehe... Smiley Ofte må man risikere noe for å få det som man vil vetu, jeg vet at det jeg sa fungerer, men å anmelde det fører stort sett til ingenting. Bortsett fra et brev noen uker senere hvor det står: Saken henlagt grunnet bevisets stilling.

Det kan fungere selvsagt. Hadde du presset deg inn til meg og oppført deg sånn som du beskriver, hadde du ikke fått det som "du ville" for å si det sånn. Du vet ingenting om denne personen, for alt du vet kan han være psykisk ustabil og rusa, slike mennesker sliter ofte med angst og har kanskje derfor våpen lett tilgjengelig i leiligheten.

Klart at saken blir henlagt, men det er heller ikke poenget med anmeldelsen av dette forholdet.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget darker

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 175
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 175

Sv: Hjelp! Det har tilta for naboen.
« #58 : 13. februar 2009, 15:34 »
Jeg er nestleder i et lite borettslag.  Hos oss er regelen som så at styret kan kaste ut andelshavere etter tre skriftlige advarsler.  Dette er såvidt jeg har forstått i tråd med OBOS sine retningslinjer.  Det å holde naboene våkne om natta (og da snakker jeg om ekte bråk!) kvalifiserer sånn typisk til en advarsel.  Men jeg kan ikke tenke meg annet enn at drapstrusler mot barn kvalifiserer til ukastelse tvert.  Jeg foreslår at du går til skriftlig politianmeldelse, og at du så viser til anmeldelen (med skriftlig kopi!) når du snakker med det lokale styret.  Det som du kommer med da, vil veie tungt.

ikke meningen å stjele tråden til dcstroyer her men lurte på en ting i forhold til dette. Har to kjipe naboer som klager fort. Ringte på 20:30 engang jeg hadde vors og klagde på lyd (jada, er lytt, but still.  også trua med skriftlige klager et par ganger vorset (natt til lørdag/søndag alltid) har vart noe over 11 før vi har dratt (dvs, lenge før 12, men over stilletid). Dette kan da ikke regnes no spesielt strenge brudd på retningslinjene?

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hjelp! Det har tilta for naboen.
« #59 : 13. februar 2009, 19:11 »
Dette kan da ikke regnes no spesielt strenge brudd på retningslinjene?
Er det ikke noe med at man ikke skal ha oppførsel som sjenerer de andre beboerne eller no? Trur ikke man får dispensasjon fra det i helgene og sånt, selv om man fortjener en fest aldri så mye.. Wink Mener å huske det var noe sånt, serru.. Jobbet for et borettslag en gang i tida.
Men jeg kan jo drite fullstendig på leggen..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!