Skrevet av Emne: Spise mye/ spise lite for å bli markert? Paradoks??  (Lest 1383 ganger)

Utlogget JimmyQ

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Hei

Har nå begynt å trene igjen (etter en langvarig break) og veier nå 87 kg og er 185cm høy. Jeg vil se på meg selv om "litt" trent, men jeg har det siste året fått litt ekstra spekk rundt magen og andre steder. Målet mitt er å bli sterkere og å bli lean og markert til sommeren. Jeg trener nå styrke 4 dager i uken med 20min cardio etter hver gang. Så kommer mitt spørsmål om kosthold:

Jeg leser jo her inne på forumet at folk sier " det er viktig å spise mye hele tiden hvis man skal bygge muskler og helst hver tredje time". Selvfølgelig da riktig mat. For meg blir dette et lite paradoks, da jeg synes det er vanskelig å dytte i meg store porsjoner havregrøt, proteinshaker, kylling/biffmiddager og andre sunne mellommåltid når jeg samtidig ønsker å slanke meg for å få mer markerte muskler. Skjønner dere hva jeg mener?

Hvis noen kunne gi meg litt råd/erfaringer ang. dette å ville bygge muskler og bli markert samtidig som man vil få bort litt spekk ville det vært til stor hjelp.

Takk!

Utlogget Thomas.

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Ja du må spise hver 2-3 time det er sant, men da må du få i deg mye frukt & grønt som salat, eple, banan osv. Du kan prøve makrell i tomat, kesam og egg. Så er det viktig å drive med en del cardio økter, jeg selv kjører; bryst mandag, gerilja kardio tirsdag, rygg onsdag, gerilja torsdag osv... Da går man ned i fettprosent i tillegg til at du ikke mister særlig muskler, siden man vil i grunn miste litt hvis man vil få vekk litt spekk, men vil bli bedre markert.

Utlogget JimmyQ

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Ok, takk for svar. Du nevner at med det opplegget (mat og trening) ditt så mister man ikke noe særlig muskler, men bygger man noe muskler? Eller er dette mer en slankemetode?

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Hvis noen kunne gi meg litt råd/erfaringer ang. dette å ville bygge muskler og bli markert samtidig som man vil få bort litt spekk ville det vært til stor hjelp.

Spiser du mer enn du forbruker > opp i vekt.

Spiser du mindre enn du forbruker > ned i vekt.

Altså: spis mindre, og/eller forbruke mer så går du ned i vekt. Tren hardt og prøv å spise vettugt så vil vekttapet bestå av en større andel fett enn muskler.


Jeg leser jo her inne på forumet at folk sier " det er viktig å spise mye hele tiden hvis man skal bygge muskler og helst hver tredje time".

Hvor ofte du spiser har ikke noe å si.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!