Skrevet av Emne: bra kostholdsprogram for meg ?  (Lest 631 ganger)

Utlogget Prodex

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 29

bra kostholdsprogram for meg ?
« : 11. februar 2009, 21:26 »
Jeg skal slanke meg så lurte jeg på om dette var noe for meg? http://www.olympiaspirit.no/index.php?sideID=422 eller at jeg tar dette som er mindre http://www.olympiaspirit.no/index.php?sideID=420 da er jeg sikker på at jeg får mindre kcal???

jeg er altså 185cm veier 105kg:D

Nameless

  • Gjest
Sv: bra kostholdsprogram for meg ?
« #1 : 12. februar 2009, 12:24 »
Jeg synes ikke Olympiaspirit diettene bærer preg av for mye intuitivitet. Netopp forståelse burde stå sentralt i ethvert diettregime.

Som Børge Fagerli får fram på en ypperlig måte i sin seneste kostholdsartikkel - så er ingen dager like. Noen dager trener du mer, eller er i mer aktvitet / mosjonerer mer enn den forrige dagen. Med andre ord bør en diett være mer adapsjonsdyktig til de ulike dagene. Dette er et av argumentene for hvorfor jeg mener at man ikke skal telle kalorier slavisk. Man kan jo nemlig ikke regne ut nøyaktig hvor mye man forbrenner - og man må derfor tilpasse seg utviklingen.

I tillegg til overnevnte argument, så virket ikke olympiaspirit dietten til å være spesielt velsmakende. Ikke rart mange assosisierer diett med noe kjedelig og tørt. Det overrasker meg at ikke dietten legger større vekt på frukt, grønnsaker og bær - som er noen av de viktigste matvarene for å bevare helsa. Jeg er også en generell motstander av for mye pulver på en diett. Proteinpulver metter ikke på samme måte som mat.

La dietten din bestå av;
frukt
bær
grønnsaker
en liten mengde potet/ris (til middag)
magre meieriprodukter (cottage cheese, mager kesam)
magre kjøtt- og fiskprodukter
en liten mengde sel- eller fiskeolje
og litt nøtter (enumettet fett)

Om du lar dette være bestanddelen i dietten, og varierer med fra 3-6 måltider per dag (ut fra sult og aktivitetsnivå) så har du gjort mye riktig.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!