Skrevet av Emne: Løping etter Styrketrening  (Lest 10420 ganger)

Utlogget tmsn

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

Løping etter Styrketrening
« : 16. februar 2009, 15:27 »
Hei!
Jeg lurer litt på hvordan det vil ta seg ut om jeg løper rett etter jeg har vært gjennom
en styrke økt. Jeg er interessert i å få lavest mulig fettprosent slik at musklene vil komme mest mulig til synet..

Dag 1 trener jeg Bryst/Skuldre/mage
Dag 2 Armer og Rygg
Dag 3 Bein og Mage   
Har en restitusjonsdag mellom hver treningsøkt. Tenkte å løpe 2 av dagene, hvilke av disse dagene passer det best å legge løpingen til? Eller noen som har en alternativ måte å legge opp treningen for å få lavest mulig fettprosent samtidig som jeg trener styrke..

Off-Topic: Hva burde jeg spise før trening og hva burde jeg spise etter?
Cell Max og Protshake hvordan burde jeg bruke dette til trening, er ikke hypp på å ta protshake mer enn 1 gang daglig.. Eller hvor stor effekt har dette i det hele tatt?

Takker for alle tips og råd!  Smiley

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: Løping etter Styrketrening
« #1 : 16. februar 2009, 16:05 »
Har ikke så mye å si siden du bare er intressert i fettforbrenning. Men siden du skal gjøre begge i samme økt, så kan det være greit med karbohydrater imellom for å gi deg krefter til neste økt. Å trene styrke en dag og så trene løping neste er et alternativ, men det er opp til deg...

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: Løping etter Styrketrening
« #2 : 16. februar 2009, 16:08 »
Annen hver dag løping og styrke mente jeg, hvis det ikke ble forstått.

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: Løping etter Styrketrening
« #3 : 16. februar 2009, 16:27 »
Siden du bare er intressert i å ta proteinshake 1 gang i løpet av dagen, så ville jeg tatt protein og cell max etter første økt. Dette kan blanddes i en shake. Den gir deg krefter til neste og proteiner til styrkeøkt, selv om du tar styrke først eller sist.

Utlogget tmsn

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

Sv: Løping etter Styrketrening
« #4 : 16. februar 2009, 19:31 »
Men forbrenner jeg ikke bare det jeg heller i meg fra proteinshake og cellmax da når jeg starter å løpe?
Hva med å vente til hele økta er over?
Noen som har noen gode argumenter for og i mot dette?
Ser helst at jeg starter med styrke først. så løping.. tenker å bruke energien min på styrke, så forbrenner jeg fett på løping etterpå..

Utlogget -Johan-

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 750
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 750

Sv: Løping etter Styrketrening
« #5 : 16. februar 2009, 19:37 »
Styrketrening og utholdenhetstrening er to vidt forksjellige ting, og sender motsatte signaler til kroppen. Dermed anbefales det og legge disse to øktene så langt ifra hverandre som mulig. Feks må du trene begge på en dag, trener du feks styrke på formiddagen, så springing på ettermiddagen/kvelden.

Spørs hva målet ditt er, er det å bli kun bli sterkere, eller er det å komme i springform? Det ene går utover det andre, slik som alt annet i livet. Prioriterer du styrke, vil det høyst sannsynlig gå utover utholdenhetstreninga det.

Forbrenningen er like stor uansett når på dagen, så når du trener har ikke noe å si, bare du trener:)

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: Løping etter Styrketrening
« #6 : 16. februar 2009, 19:56 »
Grunnen til at jeg mente at du skulle ta shaken imellom var å gi kroppen energi som ville gjøre deg mer opplagt og kanskje gjøre neste økt effektivt selv om du trente løping el styrke først. Men hva du vil gjøre først er opp til deg. Proteinene gir deg aminosyrer som ville hjelpe til muskelbygginga. Men dette blir bare min mening siden du bare ville ta 1 shake iløpet av dagen. Men løper du først så vil det senke testosteronet i kroppen din før en styrkeøkt, men dette er vel ikke så viktig hvis du bare er intressert i fettforbrenning... Man gjør det som man føler funker og liker.

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: Løping etter Styrketrening
« #7 : 16. februar 2009, 20:03 »
Ja leser at du vil ta styrke økt først, da passer det bedre med shake til sist.

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: Løping etter Styrketrening
« #8 : 16. februar 2009, 20:13 »
Jeg kan nevne at proteiner blir sjeldent brukt som energi. Og siden du får begge imellom så blir nok proteinene spart og brukt til muskel oppbygging.

Utlogget -Johan-

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 750
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 750

Sv: Løping etter Styrketrening
« #9 : 16. februar 2009, 22:51 »
Jeg kan nevne at proteiner blir sjeldent brukt som energi. Og siden du får begge imellom så blir nok proteinene spart og brukt til muskel oppbygging.

Jaha? Så hvis jeg bare spiser proteiner, så har jeg ikke energi?
Venligst utdyp

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: Løping etter Styrketrening
« #10 : 17. februar 2009, 00:18 »
Nei ikke det jeg mente, kroppen har nok glucose i leveren. Men siden trådstarter spurte om man kunne trene begge øktene på samme trening, så kan den cell maxen gi mer energi på neste økt. Mer energi kan bety bedre trening, som igjen kan bety større forbrenning. Var bare et forslag siden trådstarter ville bruke  bare 1 shake også.

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: Løping etter Styrketrening
« #11 : 17. februar 2009, 00:31 »
litt kjapp der... men som sagt så vil proteiner sjeldent bli brukt som energi, fordi kroppen kan produsere og lagre glucose i leveren som vil holde lenge.

Utlogget -Johan-

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 750
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 750

Sv: Løping etter Styrketrening
« #12 : 17. februar 2009, 09:59 »
helt greit det, men jeg må jo spørre:)

Jaha, hva skjer når jeg er på deff og ikke har fylt opp glukoselagrene og energilagrene mine, og jeg spiser feks proteiner?

Utlogget krissmp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 233
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 233

Sv: Løping etter Styrketrening
« #13 : 17. februar 2009, 10:23 »
Har selv tenkt på å ta ein proteinshake med karbohydrater mellom jogginga og bokseteninga mi, men ein tar jo vanligvis proteinshake  med ein del væske så eg har lagt vekk den tanken for å si det slik.

Utlogget bloodredthrone

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 444
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 444

Sv: Løping etter Styrketrening
« #14 : 17. februar 2009, 10:33 »
Siden målet ditt er å gå ned i fettprosent, kutter du ut 3-splitten og trener et hardt fullkroppsprogram. Dessuten må du ha en bra sammensatt diett. Om nødvendig kan du løpe/gå/jogge/sprinte/sykle osv på de resterende dagene.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!