Skrevet av Emne: Store brystmuskler, Del2  (Lest 9900 ganger)

Utlogget mobil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 103
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 103

Sv: Store brystmuskler, Del2
« #15 : 26. februar 2009, 16:34 »
Riktig vinkel å gjøre skråbenk på er 10-20 grader, hvis målet er å stimulere øvre pecs.


WTF?

er det feil?

Utlogget fryseboks

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 256

Sv: Store brystmuskler, Del2
« #16 : 26. februar 2009, 16:43 »
er det feil?

Omtrent alle jeg har sett ta skråbenk har jo 30-45 grader. Kan godt være det er riktig med 10-20 grader, men hadde vært greit med en oppklaring på dette.

Utlogget mobil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 103
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 103

Sv: Store brystmuskler, Del2
« #17 : 26. februar 2009, 16:48 »
Omtrent alle jeg har sett ta skråbenk har jo 30-45 grader. Kan godt være det er riktig med 10-20 grader, men hadde vært greit med en oppklaring på dette.

Samme her, men siden han har litt peiling innbilte jeg meg at dette var en oppklaring på hva som er riktig og feil. Det som sto var jo bare at 45 grader tar litt for mye på skuldre i forhold til bryst.

Utlogget J-King

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 723

Sv: Store brystmuskler, Del2
« #18 : 27. februar 2009, 03:36 »
Jeg gidder ikke å oppklare i det, lar heller mer kyndige personer uttale seg her. Men etter min mening så gir det ikke mye mening egentlig. Fordi man kan ikke bare stimulere øvre bryst, hele brystet blir stimulert uansett, kan ikke isolere bare øvre bryst uansett. Så jeg syntes det blir feil å si at man må ha 10-20 grader for å stimulere øvre bryst?

Hvis dere skjønner hva jeg mener, og håper mer kyndige folk kommer å oppklarer dette Smiley

Utlogget mobil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 103
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 103

Sv: Store brystmuskler, Del2
« #19 : 27. februar 2009, 13:36 »
kan vel være at det blir mer konsentrert på bare brystet, istedenfor å fordele det på både skuldre og bryst, som ved 45 grader. Ikke fordele mellom øvre, midtre eller nedre del av bryst, hvis du skjønner hva JEG mener da..hehe

Utlogget J-King

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 723

Sv: Store brystmuskler, Del2
« #20 : 27. februar 2009, 13:40 »
ER det du som har skreevet artikkelen? Og si mer hvorfor det bare " blir mer konsentrert på brystet, istedenfor å fordele det på både skuldre og bryst " ? Hvofor har der det mer å si på 10-20 grader istedenfor 45, å finne ut hvorfor hadde vært kjekkt og bare ikke en påstand om at det er det riktige. HVIS DU SKJØNNER HVA JEG MENER? Hehehhe

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Store brystmuskler, Del2
« #21 : 27. februar 2009, 13:59 »
Jeg likte best denne:"Lavere Pec kabler-denne øvelsen vil gi deg den definisjon du ønsker under brystet"  Grin

Dette svekker vel egentlig hele troverdigheten til både artikkelinnholdet og forfatteren som sådan. Nok til at jeg ikke gadd lese mer iallefall...
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Store brystmuskler, Del2
« #22 : 27. februar 2009, 15:08 »
Dette svekker vel egentlig hele troverdigheten til både artikkelinnholdet og forfatteren som sådan. Nok til at jeg ikke gadd lese mer iallefall...

Fred skriver på engelsk og får en til oversette. Ser at oversettingen der er feil.

Det skal være:
1. Lavere Pec kabler-denne øvelsen vil gi deg det lille ekstra som du ønsker under brystet.
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget mobil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 103
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 103

Sv: Store brystmuskler, Del2
« #23 : 27. februar 2009, 17:01 »
ER det du som har skreevet artikkelen? Og si mer hvorfor det bare " blir mer konsentrert på brystet, istedenfor å fordele det på både skuldre og bryst " ? Hvofor har der det mer å si på 10-20 grader istedenfor 45, å finne ut hvorfor hadde vært kjekkt og bare ikke en påstand om at det er det riktige. HVIS DU SKJØNNER HVA JEG MENER? Hehehhe

Fordi jo større vinkelen er, jo nærmere rett opp løft kommer man. og som alle veit, er det en skulder øvelse. klarer du seriøst ikke tenke så langt?

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: Store brystmuskler, Del2
« #24 : 28. februar 2009, 00:38 »
Fred skriver på engelsk og får en til oversette. Ser at oversettingen der er feil.

Det skal være:
1. Lavere Pec kabler-denne øvelsen vil gi deg det lille ekstra som du ønsker under brystet.

Ble det veldig mye bedre nå? Hva er det man trener under brystet?

kingkris3

  • Gjest
Sv: Store brystmuskler, Del2
« #25 : 28. februar 2009, 12:08 »
Ble det veldig mye bedre nå? Hva er det man trener under brystet?

Hjerte???Cheesy

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: Store brystmuskler, Del2
« #26 : 28. februar 2009, 18:53 »
Det som er mest oppsiktsvekkende er vel egentlig at denne karen bedriver utdannelse innen trening.

Utlogget Archheretic

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: Store brystmuskler, Del2
« #27 : 28. februar 2009, 19:38 »
Er enig i at kvaliteten på disse to artiklene kanskje ikke er helt på topp, men de hadde en del gode poenger.
Han burde heller ha lagt de ut på engelsk slik at de ikke hadde fått så barnslig preg over seg.
I tillegg så er jeg ikke overrasket over at en artikkel som sier at benkpress ikke er den beste bryst øvelsen for brystet på mange ikke blir tatt så godt imot her på treningsforum.no

Ellers så vet jeg at Fred Koch er en veldig god trener.
Trener på det gymmet som han jobber på, og de som følger programmer som han har lagt opp har generelt hatt mye bedre framgang enn de som følger egne programmer/programmer fra internett.

CVen hans snakker egentlig for seg selv:
http://musclecoach1.googlepages.com/home

Ellers så skjønner jeg godt skeptisen til de som har lest disse artikklene.
Av en ellers annen grunn så følger jeg selv ikke noen av Freds programmer.

Utlogget J-King

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 723

Sv: Store brystmuskler, Del2
« #28 : 28. februar 2009, 21:02 »
Fordi jo større vinkelen er, jo nærmere rett opp løft kommer man. og som alle veit, er det en skulder øvelse. klarer du seriøst ikke tenke så langt?

HAHAHAH, FY FAEN, jeg lar vær å uttale meg jeg. Nå påstår du at hvis man tar skråbenk ,med en 45 grader stilling så blir det en skulder øvelse? lol

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: Store brystmuskler, Del2
« #29 : 28. februar 2009, 21:10 »
HAHAHAH, FY FAEN, jeg lar vær å uttale meg jeg. Nå påstår du at hvis man tar skråbenk ,med en 45 grader stilling så blir det en skulder øvelse? lol

Desto høyere vinkelen vil være jo mer stresser du fremre del av deltoideus. Akuratt vinkelpunktet hvor man i større grad aktiverer skuldre enn bryst er er nok noe individuelt og påvirket litt av teknikk. At det derimot skjer et sted fra 45 grader og oppover stemmer nok ganske bra.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!