Skrevet av Emne: Overdose av kosttilskudd  (Lest 2224 ganger)

Utlogget Stimulator

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 104
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 104

Overdose av kosttilskudd
« : 23. februar 2009, 21:52 »
Morn!

Etter å ha hørt mange "råd og rykter" begynner jeg å lure på hva som egentlig skjer om man tar overdose av diverse kosttilskudd.Derfor er jeg interessert i å hørre deres erfaringer/kunnskaper om overdose av kosttilskudd.

-Proteiner
Har hørt at man får større mengder av kviser. Har også hørt at om man er full av proteiner vil overskuddet bare komme it igjen via urin. Samt mye luft i magen.

-Karbohydrater
At magen blåses opp over et par dager.

-Fettforbrenner
Hørt at man får økt hvilepuls, helt opp til 168 i hvilepuls hvor legebesøk måtte til.

-Kreatin
Gule øyner og rare farger i urinen.


Noen som har erfaringer med slikt/lignende, eller bare vet hva som forekommer av overdoser? Jeg sier ikke at noe av det som står ovenfor er korret, men bare rykter/erfaringer jeg har hørt.
Om du var så heldig å treffe på denne linken og kjenner til andre resultater av overdoser som f. eks: vitaminer, fettsyrer, aminosyrer, enzymer, gainere/vektøknings-produkter vennligst skriv.

Fordi jeg poster emnet betyr det ikke at jeg har noen som helst planer om overdoser, ønsker bare å bli mer kunnskapsrik/hørre erfaringer.  Cool

Alle har vell hørt/tenkt før: Om 1 pille funker bra, så må vell 2 eller kanskje 3-4 piller fungere dobbelt så bra  >Cheesy

Utlogget ubertass

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 768
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 768

Sv: Overdose av kosttilskudd
« #1 : 23. februar 2009, 22:41 »
Å herre....
http://ubertass.blogspot.com
RPE handler om å leve i nuet !
There is nothing worse than aggressive stupidity.

Utlogget mechanical

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 35

Sv: Overdose av kosttilskudd
« #2 : 23. februar 2009, 22:45 »
Ikke at jeg har store erfaringer eller kunnskap om akkurat dette, men hovedsaklig så tar kroppen opp det den trenger og resten blir avfallsstoffer eller lagret til senere bruk Smiley

Ingenting er bra i for store mengder. Alt med måte! For at man skal få eventuelle bivirkninger som i det hele tatt er noe annet enn oppblåst mage, av diverse kosttilskudd, skal det ekstremt store doser til. Husk at vi bor i Norge, og det meste som blir solgt uten resept er harmløst Smiley

Utlogget Lars Ivar

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 256

Sv: Overdose av kosttilskudd
« #3 : 24. februar 2009, 01:41 »
Det eksisterer vel en del indikasjoner på at enkelte mennesker er plaget med kviser som en reaksjon på for stort inntak av meieriprodukter. Vil dermed tippe at historiene om kviser som resultat av proteininntak er knyttet opp mot bruk av for billig proteinpulver med for mye av laktosen og diverse slike "urenheter" igjen i pulveret og ikke har noe med selve aminosyrene i proteiner å gjøre.

IntX

  • Gjest
Sv: Overdose av kosttilskudd
« #4 : 24. februar 2009, 01:46 »
Jeg er veldig nysgjerrig på hvem som har fortalt deg dette eller hvor du har lest dette Smiley

Protein1991

  • Gjest
Sv: Overdose av kosttilskudd
« #5 : 24. februar 2009, 08:17 »
Jeg er veldig nysgjerrig på hvem som har fortalt deg dette eller hvor du har lest dette Smiley
www.14izzhobbybyggerne.com

Utlogget dabeak

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8

  • Trenings tips? mail meg
Sv: Overdose av kosttilskudd
« #6 : 24. februar 2009, 10:46 »
Jaha... :S

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Overdose av kosttilskudd
« #7 : 24. februar 2009, 10:59 »
Det går jo faktisk an å være saklig (som et par her har prøvd å være) og svare trådstarter på en ordentlig måte. Om man bare skal si "Å herre", "jaha" og "14tizzhobbybyggerne" kan man likesågodt holde kjeft.

Det finnes massevis av myter der ute, både når det gjelder kost og trening, gutten skal ha cred for å ha kommet inn her for å spørre istedenfor å ta ting for god fisk og lære det videre til andre.

De tre øverste punktene hans har jeg hørt rundt omkring siden jeg begynte å løfte vekter for 8år siden så det er mange der ute som går rundt og har "lært" at det er sannheter.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

IntX

  • Gjest
Sv: Overdose av kosttilskudd
« #8 : 24. februar 2009, 11:06 »
Håper denne kan være oppklarende på enkelte punkter:
http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=854

Figuz

  • Gjest
Sv: Overdose av kosttilskudd
« #9 : 24. februar 2009, 11:06 »
Du kan trygt bruke kosttilskudd fra norske produsenter ala. Proteinfabrikken, norkost, power-nutrition osv. Mulig noe i nærheten av det du beskriver har hendt noen som er spesielt alergiske eller noe, men begynn med lave doser om du er i tvil. Wink

Utlogget krissmp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 233
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 233

Sv: Overdose av kosttilskudd
« #10 : 24. februar 2009, 11:29 »
Min erfaring med proteintilskudd er vertfall att man kan få mykje luft i magen av det og blir lett oppblåst.

Utlogget Crudeoil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Sv: Overdose av kosttilskudd
« #11 : 24. februar 2009, 11:30 »
Alt med måte sier nå jeg..
Kan og hjelpe å følge "bruksanvisning" om man er usikker.
Det er bedre å være sterkfeit enn svakbøs!

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
Sv: Overdose av kosttilskudd
« #12 : 24. februar 2009, 12:22 »
Man kan faktisk fucka seg litt opp med for mye kreatin!

Jeg tok for store doser over en tid, blingsa på spiseskje kontro teskje med dosene, og endte opp med ALT for høye nivåer av kreatinin eller noe. 430 over 100 eller noe, og brennende følelse i magen, samt litt "tørr" sammenklistret i øya om morgene osv.

Legen ga meg ikke noe ordentlig svar utover at folk kan reagerer forskjellig på forskjellige ting og at jeg måtte straks kutte ut ellers kunne det gå utover nyrene.

Når det gjelder protein og karbohydrater så skal det veeeeldig mye til for at du klarer å få til "overdose" av noe slag. Men seff, mye proteiner får deg litt på fisern og kan gi litt kviser. Men om kvisene avhenger direkte av proteinet vet jeg ikke, tror ikke det.

Fettforbrennere kAn være skumle om du tar for mye og er disponert for noe spesielt. Men det står jo gjerne på pakka også hva dette er og ved hvilke symtpomer du burde gi deg.

C-vitaminer i enorme mengder får deg løs i magan Tongue
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!