Skrevet av Emne: Fallskjermjeger kommandoen  (Lest 17425 ganger)

Utlogget super troper

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Fallskjermjeger kommandoen
« : 05. mars 2009, 20:42 »
Er 16 år og trener på et lokakt trenings studio som jeg blir sponsa av. Har lyst og lyst til og søke meg til fallskjermjeger kommandoen i førstegangstjensten, senere som spesialjeger ved FSK/HJK (forsvarets spesialkommando / Hærens jegerkommando) veier 55 kg og tar 57 pushups, 50 kg i benkpress 9 ganger, 15 hangups (undertak) 65 situps (2 minutter) og løper 3000 metern på 11:42, dette er selvfølgelig bort i fra den mentale biten. Men trenger og komme opp i vekt, har noen noe tips, så send inn.
Tror dere jeg er kapabel til tjensten? svar vennligst.

Utlogget Extreme_18

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 38

Sv: Fallskjermjeger kommandoen
« #1 : 05. mars 2009, 20:53 »
Hei, om du vil opp i vekt så spis mye proteiner, tren og sørg for å drikke mye vann under trening. Mer muskler>mer volum>større vekt. Ikke bli redd for å spise for mye. Bulk, bulk, bulk!!:)

Det er vanskelig å si om du er kapabel i tjenesten, ettersom mye av FJK ser etter både personlighet, fysisk og mental styrke.

Annbefaler deg å 'pushe' deg selv en del om du vurderer å søke senere. Ta med en sekk, fiskestang, kniv, sovepose og fyrstikker og dra ut 3 dager i skogen. Gå lange turer. Skaff din egen mat. Spis så lite som mulig. Sov under åpen himmel.


Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Fallskjermjeger kommandoen
« #2 : 05. mars 2009, 20:53 »
Du trenger ikke gå opp i vekt for å klare de opptaktskravene, de har du snart inne bare du spiser skikkelig og trener på de aktuelle øvelsene (bare husk å varier intensitet osv)
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Sv: Fallskjermjeger kommandoen
« #3 : 05. mars 2009, 20:59 »
55kg er for lite når det kommer til de svære sekkene som skal bæres. Tror du vil ha problemer med å bære sekk som veier nesten like mye som degselv.
Les følgende tråd om du vil opp i vekt:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=36676.0

Drit i benkpress, øvelsene som gjelder er:
Pushups
Situps
Hangups
Rygghev

Regner med at du vet hva grovopptakskravene er ? Om nei; http://www.mil.no/haren/hjk/start/fallskjermjeger/Krav_til_s_ker/
Hører at folk ryker på sekkgåing, husk å gå mye med sekk i kuptert terreng, øk gradvis til du kommer opp til omkring 30 kg. Du kan godt starte på 10kg, om du ikke allerede har startet. Om du lurer på mer kan du sende pms.
Blablabla

Utlogget super troper

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Fallskjermjeger kommandoen
« #4 : 05. mars 2009, 21:09 »
ok, at 55 kg er for lite hvet jeg og minste opptakskravene. Har også allerede begynnt med turer med tung sekk, 25 kg. Etter jeg leste bøkene norges hemmelige krigere / fallskjermjeger har jeg skjønnt at det er et nål øye og komme inn, og at man må ha en de, går gutta som søker seg ditt mye ned i vekt, grunnet lange turer, mye trening og lite mat. Takk for svarene tipsene til økt vekt Smiley

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Fallskjermjeger kommandoen
« #5 : 05. mars 2009, 21:22 »
Er det lite mat er det jo en fordel å veie minst mulig. Lav vekt burde jo bare være en fordel hvis vi ser bort fra styrken.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget trailfox

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 46
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 46

Sv: Fallskjermjeger kommandoen
« #6 : 05. mars 2009, 21:32 »
Drit i å bulke, tren kondisjon og gå med sekk.

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Sv: Fallskjermjeger kommandoen
« #7 : 05. mars 2009, 21:35 »
Drit i å bulke, tren kondisjon og gå med sekk.
Jeg sier bulk. Du har tid. Men ikke gå over 75-80 kg. Du kan se på treningsprogrammene på MJK / FJK sine sider, bare for å få en ide av hva det kreves av deg. Start med sekk som er lett, bygg det gradvis. Belastningsskader forekommer lett når du starter, jeg snakker av erfaring. ØK GRADVIS!
Blablabla

Utlogget trailfox

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 46
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 46

Sv: Fallskjermjeger kommandoen
« #8 : 05. mars 2009, 21:39 »
Jeg sier bulk. Du har tid. Men ikke gå over 75-80 kg. Du kan se på treningsprogrammene på MJK / FJK sine sider, bare for å få en ide av hva det kreves av deg. Start med sekk som er lett, bygg det gradvis. Belastningsskader forekommer lett når du starter, jeg snakker av erfaring. ØK GRADVIS!

Han er 16 år, innen han skal på opptak, veier han sikkert nok. Bedre å bruke tiden han har på å bygge kondisjon og seighet, enn å gjøre seg feit.

Utlogget super troper

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Fallskjermjeger kommandoen
« #9 : 05. mars 2009, 23:44 »
Mye bra råd og svar her registrerer jeg, for vel bare begynne å gå flere lange turer i forskjellige type terreng da. Jeg ser det som at styrken sitter supert med tanke på vekten min... innen 2 år veier jeg sikkert 70-80 kg.... spiser jeg godt og variert mat, samtidig som jeg trener kondisjon/utholdenhet og forsetter styrke treningen så går dette glatt tenker jeg.

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Sv: Fallskjermjeger kommandoen
« #10 : 06. mars 2009, 00:55 »
Han er 16 år, innen han skal på opptak, veier han sikkert nok. Bedre å bruke tiden han har på å bygge kondisjon og seighet, enn å gjøre seg feit.
Hva?... Må ha fett å tære på under opptaket, uten fett blir det hardt. Og det er fult mulig å drive kondisjon/seighetstrening mens en bulker. Når det kommer til ~45kg sekken som skal bæres vil han få problemer om han veier usle 55kg.

Tung sekkbæring krever et sterkt ryggparti, på 55kg har en somregel ikke det. Prøv å nå 75-80kg med de resultatene du har nå(pushups,situps,hangups,løping osv.), men husk å bli seig. Under opptaket må du regne med å gå flere dager uten mat(bare masse vann/salttabeletter og sportsdrikker.), her kommer fettet du legger på deg til nytte. Du holder lengre enn en uten fett. Tilslutt kommer ca. ~20 igjennom, utenav de ~500 som søker. Det blir jævlig hardt skal jeg si deg, du er et spesielt individ om du "outlaster" ~480 andre. Det er bare å trene, og å trene hardt.

Hvor høy er du forresten Wink ? Det spiller jo og en rolle her.
Blablabla

Utlogget 3e1

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: Fallskjermjeger kommandoen
« #11 : 06. mars 2009, 01:07 »
Ser du har fått mange gode tips, vil legge til en ting som er noe av det viktigeste innen disse utdanningene:
Skadeforebygging både under forbredelser og under tjeneste, strukturen innen disse avdelingene har blitt bedre og det trenes smartere og jobbes smartere en for noen år tilbake,dette er din fordel-bruk hue!
Du MÅ opp i styrke for å klare dei tunge sekkene, gruen osv. Det er ikkje uvanlig at vekten på sekkene bikker kropsvekta di, videre i FSK/HJK blir det tyngre. Sekkene er gode de, det er verre med vannkanner ved siden av eller bare vannkanner. Prøv å bær 2 stk 25l vannkanner opp på en fjelltopp og du vil skjønne hva jeg mener.

Lykke til!  
If you are walking through hell, keep walking - Winston Churchill

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Fallskjermjeger kommandoen
« #12 : 06. mars 2009, 01:44 »
Vil bare presisere at grunnen til at han burde gå opp i vekt er for at det da blir mye lettere å bli sterkere. Det er ikke nødvendig å rase opp i vekt.

Finn deg et skikkelig styrkeprogram og få orden i kostholdet. Legg deg litt i overskudd, det holder med lite bare pass på at vekten øker litt hver uke.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget HardON

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Fallskjermjeger kommandoen
« #13 : 06. mars 2009, 01:58 »
Vil bare presisere at grunnen til at han burde gå opp i vekt er for at det da blir mye lettere å bli sterkere. Det er ikke nødvendig å rase opp i vekt.

Finn deg et skikkelig styrkeprogram og få orden i kostholdet. Legg deg litt i overskudd, det holder med lite bare pass på at vekten øker litt hver uke.

Styrke er direkte oppskrytt når det gjelder opptaket, men dog er det greit med OK max styrke. Kondisjon er noe du kommer mye lengre med, for det er her folk tommer seg. Send meg PM og alt ordner seg  >Cheesy

Utlogget super troper

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Fallskjermjeger kommandoen
« #14 : 06. mars 2009, 14:39 »
Er 170 høy. Når jeg trener med sekk pakker jeg den til jeg havner på ca. 20 kg. Har altid vært ops på å trene ryggen. Når det gjelder det skade forebyggende kan jeg naturligvis håndtere basics idretts skader (RICE prinsipett, gnagsår, blemmer o.s.v.). Har ikke så mye kunnskap om trenings begreper og uttryk. Bulk betyr styrke trening? Ser at det er mange som har mye kunnskap og som hvet hva de snakker om.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!