Skrevet av Emne: BENKPRESS  (Lest 3255 ganger)

Utlogget Kikke Hjelmis

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 218
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 218

  • 17 åring
BENKPRESS
« : 22. mars 2009, 19:45 »
Hallo.

Når jeg løfter benk, maks løft, og ellers egentlig, stopper det alltid opp når jeg har kommet halvveis. Bra brystet og halvveis opp føles det veldig enkelt, men når halvveis opp stopper det helt opp, klarer ikke å strekke ut armene og få opp stangen. DØDSirriterende?

TIPS til hva jeg må trene for å forebygge dette?

TAKK
Kommer opplysninger om status og målsetning...

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: BENKPRESS
« #1 : 22. mars 2009, 19:47 »
tung skuldre å triceps trening, press å smal benk, å benk til kloss, så løfte starter der du er svakest Wink
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Utlogget Kikke Hjelmis

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 218
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 218

  • 17 åring
Sv: BENKPRESS
« #2 : 22. mars 2009, 19:52 »
tung skuldre å triceps trening, press å smal benk, å benk til kloss, så løfte starter der du er svakest Wink

PRESS å smal benk? Hva er PRESS, franskpress du mener?
Kommer opplysninger om status og målsetning...

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: BENKPRESS
« #3 : 22. mars 2009, 19:56 »
PRESS å smal benk? Hva er PRESS, franskpress du mener?

nei, militær press for skuldre, så kan du slutte å sprette stanga i kassa, å stoppe den i 1sek så press opp igjen, så skal du se du blir sterkere etter hvert Smiley regner med stanga stopper når effekten du får av sprette den i kassa tar slutt? Wink
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Utlogget Kikke Hjelmis

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 218
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 218

  • 17 åring
Sv: BENKPRESS
« #4 : 22. mars 2009, 19:58 »
Hehe, jeg spretter den faktisk ikke i kassen. Tar den faktisk sakte ned, og stopper, og presser opp. Tror det eller ei. Kommet over det stadiet.

Er det forresten umulig å øke i benk mens man deffer:P?
Kommer opplysninger om status og målsetning...

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: BENKPRESS
« #5 : 22. mars 2009, 20:00 »
Hehe, jeg spretter den faktisk ikke i kassen. Tar den faktisk sakte ned, og stopper, og presser opp. Tror det eller ei. Kommet over det stadiet.

Er det forresten umulig å øke i benk mens man deffer:P?

jøss, ikke verts, da er d som sakt skuldre å triceps som gjelder, da der de som tar over for bryst når du kommer halveis opp, altså en lockout styrke.

ja deff å økning går, men ikke like bra som på en bulk kansje Smiley
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Utlogget Kikke Hjelmis

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 218
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 218

  • 17 åring
Sv: BENKPRESS
« #6 : 22. mars 2009, 20:03 »
jøss, ikke verts, da er d som sakt skuldre å triceps som gjelder, da der de som tar over for bryst når du kommer halveis opp, altså en lockout styrke.

ja deff å økning går, men ikke like bra som på en bulk kansje Smiley

Har du noen flere tips for meg når det gjelder økning på deff? Har 90 kg nå. Hvor mye bør målet være innen juli - og noen program du anbefaler å følge, med hensyn til deffingen?
Kommer opplysninger om status og målsetning...

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: BENKPRESS
« #7 : 22. mars 2009, 20:08 »
yes yesm last ned dette benk proge, å skriv maxen din i d røde felte å løft i vei, benk to dager i uka, tirsdag å torsdag eks Smiley lykke til

http://files.filefront.com/Benkpressprogram+Dittoxls/;12803854;/fileinfo.html
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Utlogget Kikke Hjelmis

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 218
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 218

  • 17 åring
Sv: BENKPRESS
« #8 : 22. mars 2009, 20:20 »
Tusen takk
Kommer opplysninger om status og målsetning...

Utlogget Kikke Hjelmis

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 218
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 218

  • 17 åring
Sv: BENKPRESS
« #9 : 22. mars 2009, 20:24 »
Hvor lenge pauser skal jeg ha?
Kommer opplysninger om status og målsetning...

Utlogget Doof D Licious

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: BENKPRESS
« #10 : 22. mars 2009, 20:26 »
Hehe, jeg spretter den faktisk ikke i kassen. Tar den faktisk sakte ned, og stopper, og presser opp. Tror det eller ei. Kommet over det stadiet.

Er det forresten umulig å øke i benk mens man deffer:P?
Rompa opp og sprett mest mulig i kassen så går vekta lettere opp, om dette er optimalt er et annet spørsmål. Gymløft er gymløft.

Utlogget Doof D Licious

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: BENKPRESS
« #11 : 22. mars 2009, 20:42 »
Du skal da aldri trene med rompa opp og sprette staga på bryste. Dette er juks!! Når du spretter stanga på kassa trener du ikke maksimalt og vil derfor ikke øke maksimalt i styrke. Legg fra deg egoet og tren ordentlig!!!
Deso hardere belastning, desto hardere trening. Ergo trener du maksimalt om du jukser. Og maksløft på gymmet kan man like gjerne ta med masse juks, selv om det ikke er optimalt å trene slik om man er styrkeløfter. Da bør man sevlsagt trene skikkelig, men en gympers er akkurat det, en gympers. Og om man tar det med stop eller ei har ingenting å si, fordi når noen spør deg "hvor mye tar du i benken da?" og du sier "115kg med stop" så er det eneste de hører "115 kg". Om målet er å kunne si et høyest mulig tall må man jukse på maksløft, dersom du ikke bryr deg noe særlig om hva folk synes så poster du ikke en tråd angående benkpress på TF og trener heller hardt strikt og mye mark og bøy.

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: BENKPRESS
« #12 : 22. mars 2009, 20:47 »
Angående det benk programmet ditt , Ditto, hvordan skal jeg evnt. varme opp til 3rm test?

På uke 3 Tung dag skal jeg kjøre 72,5kg, så skal jeg ha 3rm på uke 4 og hvilken vekt skal jeg evnt sikte på?
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Kikke Hjelmis

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 218
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 218

  • 17 åring
Sv: BENKPRESS
« #13 : 22. mars 2009, 20:49 »
Deso hardere belastning, desto hardere trening. Ergo trener du maksimalt om du jukser. Og maksløft på gymmet kan man like gjerne ta med masse juks, selv om det ikke er optimalt å trene slik om man er styrkeløfter. Da bør man sevlsagt trene skikkelig, men en gympers er akkurat det, en gympers. Og om man tar det med stop eller ei har ingenting å si, fordi når noen spør deg "hvor mye tar du i benken da?" og du sier "115kg med stop" så er det eneste de hører "115 kg". Om målet er å kunne si et høyest mulig tall må man jukse på maksløft, dersom du ikke bryr deg noe særlig om hva folk synes så poster du ikke en tråd angående benkpress på TF og trener heller hardt strikt og mye mark og bøy.

Er en større personlig seier å gjennomføre maksløftet med noenlundre riktig teknikk. Trenger nødvendigvis ikke stoppe, men bounce og rompeløft ser jo faktisk bare helt teit ut. Mister all respekt for de som holder på sånn. Og langsiktig så kommer du selvfølgelig ikke å ha større fremgang med rompløft og bounce, selv om du kanskje trenger tyngre.

Blir faktisk flau når jeg ser de på studioet som bare slipper vekten ned på brystet og deretter bruker mer rompen en armene for å få opp stangen. Må bare snu meg å gå et annet sted.


Kommer opplysninger om status og målsetning...

Utlogget Doof D Licious

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: BENKPRESS
« #14 : 22. mars 2009, 20:53 »
Er en større personlig seier å gjennomføre maksløftet med noenlundre riktig teknikk. Trenger nødvendigvis ikke stoppe, men bounce og rompeløft ser jo faktisk bare helt teit ut. Mister all respekt for de som holder på sånn. Og langsiktig så kommer du selvfølgelig ikke å ha større fremgang med rompløft og bounce, selv om du kanskje trenger tyngre.

Blir faktisk flau når jeg ser de på studioet som bare slipper vekten ned på brystet og deretter bruker mer rompen en armene for å få opp stangen. Må bare snu meg å gå et annet sted.



Er forskjell på å ta rumpeløft med bounce en gang hver 3 måned og å trene med dette vell? Selv tar jeg det aldri, men hvis folk spør meg hva jeg tar i benk sier jeg bare "ikke nok", men om jeg hadde brydd meg om hvor mye jeg tok hadde jeg lett løftet med juks, fordi alle som spør om dette gjør det selv.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!