Skrevet av Emne: Et par spørsmål om proteiner.  (Lest 978 ganger)

Utlogget babuShka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 300
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 300

Et par spørsmål om proteiner.
« : 23. mars 2009, 20:55 »
Hvor lenge bruker dere 1000g proteiner? Kommer det an på merket osv..?
Hvor ofte tar dere proteiner? Hvor mange ganger daglig og hvor ofte i uken?
Før eller etter trening? Eller hele tiden?  Grin
Har tenkt å gå for innkjøp av proteiner, men aner ikke om jeg ksal gå for 1kg eller 3kg.
Har sett litt på disse:
http://www.norkost.no/product_info.php?products_id=276&osCsid=a6fa8dc0e574738b79865de9867f49ab
http://www.proteinfabrikken.no/aspx/loginVnet.aspx?ReturnUrl=%2faspx%2fprodukt%2fprdinfovnet.aspx%3fplid%3d1790&plid=1790

Er denne grei? Noen anbefalinger til noe billigere? Har jo aldri tatt proteiner før, så jeg vil hjerne teste ut litt forksjellige ting med gjevne mellomrom. Tips tas imot med stor takk!
Mitt mål er da selvsagt å øke muskelmassen med vektløfting ved hjelp av proteiner.

Jeg er en gutt på 18 år, veier ca 85kg og ca 176cm høy. Trener vekter ca 3 ganger i uken.
Har en del muskelmasse fra før og litt fett på kroppen, men ikke mye. vet ikke om det har noe å si da..

Viss noen har litt info om noe rimelig proteiner på 1000g så er det bare fint. tenker da på:
- Pris
- Hvor lenge det varer?
- Effekt på musklene ("kvalitet" som noen vil si)

Jeg ser det er uendelig ange emner om dette, men det står mye forskjellig. Tips?

EDIT: Har forstått det slik at Whey-proteiner er best?

Smak har lite å si. Jeg er ute etter mer muskler og proteiner som hjelper på. Ikke kosedrinker, selv om det er en bonus.
5x5 Stronglifts
For engasjerte mennesker er ingenting umulig.

Utlogget babuShka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 300
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 300

Sv: Et par spørsmål om proteiner.
« #1 : 24. mars 2009, 22:04 »
Ingen som har lyst på en "gratis honør"?
Ser at PF inneholder ca 3 ganger mer karbohydrater.
Et stort minus for min del.
5x5 Stronglifts
For engasjerte mennesker er ingenting umulig.

Utlogget Erve

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 143

Sv: Et par spørsmål om proteiner.
« #2 : 24. mars 2009, 22:21 »
Whey proteiner er spesielt anbefalt etter treningsøkter da kroppen tar det fortere opp enn f.eks kasein protein. Angående pris er det ofte slik at jo større mengder man kjøper jo billigere er det...Eneste negative med å kjøpe gigant dunker er at dersom man bruker lang tid på den så vil ofte proteinpulveret få en surere smak etterhvert. Her er ihvertfall Myoshop.no smarte som sender proteiner i 1 kgs poser oppi deres såkalte fitnessbokser. Personlig tar jeg fra 2 til 3 shaker om dagen, men prøver naturligvis å få i meg mest mulig av proteinene via ordinær mat. Klarer du å dekke ditt daglige behov via mat trenger man ikke tilskudd av proteinpulver. Det jeg tenker mest på angående proteinpulver er smaken. Personlig så syns jeg MRM, Myo Bio, og Ej-shop 90+(alle sjokolade) er de med best smak. Når det kommer til andre sorter proteinpulver som f.eks kasein så sies det vel at dette er et greit pulver å ta før leggetid pga saktere opptak i kroppen. Likevel presiserer jeg at mat er bedre pga opptaket foregår i den naturlige fordøyelsesprosessen.

Utlogget babuShka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 300
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 300

Sv: Et par spørsmål om proteiner.
« #3 : 24. mars 2009, 23:06 »
Klart det!
Spiser kylling og egg flere ganger i uken og jeg elsker nøtter mer enn snop + noe kjøtt og jeg får selvsagt i meg fra andre mat også... Men syns jeg bør ha litt mer tilskudd enn det som kommer fra mat.

Ser at MyoBio ser bra ut det der. Litt dyrere med bare 1kg ja. Skal sjekke ut de nadre og, takker! Smiley
5x5 Stronglifts
For engasjerte mennesker er ingenting umulig.

Utlogget Kikke Hjelmis

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 218
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 218

  • 17 åring
Sv: Et par spørsmål om proteiner.
« #4 : 24. mars 2009, 23:09 »
Proteinfabrikken har sykeste tilbudet på et meget solid protein - Optimums Whey...kåret til PRODUCT OF THE YEAR flere ganger...anbefales...
Kommer opplysninger om status og målsetning...

Utlogget babuShka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 300
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 300

Sv: Et par spørsmål om proteiner.
« #5 : 24. mars 2009, 23:38 »
Fant det nå. Ser lovendes ut. Kanskje jeg skal prøve å bestille en pakke og sjekke ut takk Smiley
5x5 Stronglifts
For engasjerte mennesker er ingenting umulig.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!