Skrevet av Emne: Olaf Tufte  (Lest 16983 ganger)

Celdiir

  • Gjest
Sv: Olaf Tufte
« #15 : 03. april 2009, 00:15 »
Tufte gjør som Rocky (nesten).





Bare noen random bilder fra hjemmesiden.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Olaf Tufte
« #16 : 03. april 2009, 08:56 »
Poenget mitt er det at jeg tror Olaf Tufte er en mann som kunne gjort det bra i NSM dersom han hadde satset på det og gått 100% inn for det. Med to års styrke og øvelsestrening hadde mannen hevdet seg i toppen, garantert!
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Olaf Tufte
« #17 : 03. april 2009, 08:59 »
Poenget mitt er det at jeg tror Olaf Tufte er en mann som kunne gjort det bra i NSM dersom han hadde satset på det og gått 100% inn for det. Med to års styrke og øvelsestrening hadde mannen hevdet seg i toppen, garantert!

Syns det er urettferdig for Olaf at vi sammenligner han med utøvere på et felt han ikke har noen grunn eller noe grunnlag for å hevde seg i - kan ikke han få være flink i det han er uten at vi sammenligner han i noe annet?

"Tipper NSM vinneren kunne gjort det skarpt i sjakk".






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Olaf Tufte
« #18 : 03. april 2009, 09:07 »
Syns det er urettferdig for Olaf at vi sammenligner han med utøvere på et felt han ikke har noen grunn eller noe grunnlag for å hevde seg i - kan ikke han få være flink i det han er uten at vi sammenligner han i noe annet?

"Tipper NSM vinneren kunne gjort det skarpt i sjakk".
Uenig, det er et kompliment. Det er ikke mange idrettsutøvere jeg tror ville hatt sjans i NSM... Johan Olav Koss er en av dem jeg også tror hadde klart seg bra med litt trening. Jeg tror ikke Johan og Olaf tar seg nær av at noen hevder at de kunne gjort det bra i NSM, snarere tvert i mot Smiley
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget mort-en

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 906
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 906

Sv: Olaf Tufte
« #19 : 03. april 2009, 09:12 »
konken Tufte har går mest på å løpe, lette løft osv. Å si at han kunne deltatt i NSM blir litt hånete i forhold til de som satser på strongman i Norge. Skal vedde på at Aune og Skog kan ta en del skikkelig sterke rotak de også, men å si at de kan bli med i NM i roing blir vel ikke hel rett?

Utlogget mort-en

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 906
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 906


Utlogget Mr. Fredriks

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 149

Sv: Olaf Tufte
« #21 : 03. april 2009, 09:28 »
It's simple, if it jiggles, it's fat!

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Olaf Tufte
« #22 : 03. april 2009, 09:30 »
Bra visuell sammenligning Smiley du får frem poenget ditt. At folk tar seg nær av at jeg hevder at Olaf kunne gjort det godt i NSM er ufattelig!!! Han ville sannsynligvis ikke klart kvalliken pr i dag. Men med hans innsatsvilje og skadefri trening er jeg 100% sikker på at han kunne ha hevdet seg bra i NSM i løpet av noen få år!
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget mort-en

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 906
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 906

Sv: Olaf Tufte
« #23 : 03. april 2009, 09:32 »
Sekker med puffet ris, farmerswalk av trekubber, små traktordekk på 90kg....Joda. Tror ikke folk tar seg nær av din påstand, men det er jo et forum for meningsutveksling

Utlogget ¤MadAss¤

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 489

  • Kappe det som kappes kan....
Sv: Olaf Tufte
« #24 : 03. april 2009, 09:33 »
Jeg var med på kvalliken til Olafs "strongman" konkurranse ifjor som han har dagen før den egentlige konkurransen. Det er åpent for alle som vil prøve seg og 2stk får bli med dagen etterpå.

Jeg kan så absolutt bekrefte at den konken er lagt opp til å teste psykisk og fysisk utholdenhet.
Dekkvelt på 180kg, farmers 2x60kg og sandsekker på 20kg er vel ikke noe skremmer så mange inne på forumet her men legg til at dekket skal veltes 2x20m, farmers er for maks distanse og et lass sandsekker skal forflyttes fra A til B og at det tilfeldigvis er ei bratt låvebru i mellom så er det kanskje ikke like lett alikvel. Oppvarmingsøvelsen var forøvrig 5 runder med løping i ei løype på gården der og for min egen del var jeg brukt opp allerede etter da Wink

Olaf Tufte er en sinnsyk mann og han er verdens beste roer, men noen strongman i den sammenhengen vi snakker om er han ikke. Jeg hadde ikke hatt snøballsjangs til å følge Olaf på disse øvelsene men hadde man dobla vektene hadde kanskje resultatene blitt annerledes....

Syntes forøvrig det er et flott tiltak og det lages bra show av det og skal ikke se bort ifra at det blir en tur på Tufte gård i år også Wink
Blir ikke Norges sterkeste mann -90kg 2012

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Olaf Tufte
« #25 : 03. april 2009, 09:43 »
Sekker med puffet ris, farmerswalk av trekubber, små traktordekk på 90kg....Joda. Tror ikke folk tar seg nær av din påstand, men det er jo et forum for meningsutveksling
enig, bra med meningsutveksling! Dessverre er eneste mulighet for å få svar på spørsmålet om Olaf hadde hevdet seg i NSM at han trener mot det et par års tid.

Når jeg ser Farmers' Challenge tenker jeg tanken at han burde prøvd seg mot de store gutta en gang!
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Olaf Tufte
« #26 : 03. april 2009, 10:36 »
Her trengs det litt perspektiv.

Da jeg deltok i NSM i 2006 kom jeg på delt 10. plass så trente jeg seriøst og hardt et par år, ble MYE sterkere og greide ikke kvaliken en gang i fjor.
Jeg var i november/desember i fjor (før jeg slutta å trene pga operasjonen som kom) sterkere enn noen sinne, men fortsatt ikek blant de 12 beste i landet...

så selv om olaf Tufte begynner å trene mot strongman idag, så er han for seint ute og vil nok ikke ha snøballsjans medmindre han roter i medisinskapet.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Olaf Tufte
« #27 : 03. april 2009, 10:41 »
At Tufte hadde hevdet seg i dette selskapet er omtrent like sannsynlig som at "oksen fra Grimstad" skal klare det. Store i sin idrett og det er en grunn for at det er akkurat det de holder på med.

Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Olaf Tufte
« #28 : 03. april 2009, 10:50 »
2x60kg i Farmers for max distanse er jo litt. Det kreves ikke bare utholdenhet her, men også en viss grunnstyrke. Under Europamesterskapet i 1984 hvor blant annet Torkel Ravndal var med, gikk de med 75kg i hver hånd over en lengre distanse.

Når det gjelder Tufte sine strongman-utsikter, tror jeg han kunne gjort det bra som strongman med litt trening. Å dra 230 i mark er ganske imponerende hvis han ikke trener markløft fast.
Spør du utøverne i -90kg som deltar på Showliften, tror jeg det er vesentlig flere som drar under 230kg enn over.
Med litt øvelsestrening kunne Tufte sannsynligvis hevdet seg i -90.


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Olaf Tufte
« #29 : 03. april 2009, 10:52 »
Og i 75 så lo torkel over damefarmersene.

Da vi arrangerte EM for damer her i Norge i 07, så var farmersene ca 80 kg og det var for lett...

Det kommer så mange sterke utøvere hvert år, at det er vanskelig å komme blant de 15 beste i norge nå...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!