Skrevet av Emne: Trening kontra mental helse?  (Lest 4885 ganger)

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Trening kontra mental helse?
« #30 : 09. april 2009, 21:33 »
De fleste som blir drept i gjengkriger i norge er da pga de har fucka opp med noe økonomisk, driver å loker rundt og lager unødvendig bråk eller lignende. Er jo ikke sånn at hvis du er er fra en gjeng fra Holmlia så blir du cappa når du tar deg en tur til Grorud.

Utlogget Umotivert

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: Trening kontra mental helse?
« #31 : 09. april 2009, 21:35 »
Hehe, du får jo tid til andre ting også da ;p Er da ingenting som sier man må drite i alt annet for å trene og spise sunt.
Jada, men rart med det, man blir jo preget, ikke minst av sine egne vaner og uvaner.
La oss håpe de ekte verdiene dukker opp i løpet av livet slik at vi slipper å dra på lokket med alle fjorttisgenene intakte.  Wink
Eg onanerer ikkje, eg berre klør i handa.
Medlem i foreningen for menn som liker kvinner som ser ut som kvinner og ikke som menn.

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Trening kontra mental helse?
« #32 : 09. april 2009, 21:38 »
Tror livets verdier er de du velger selv egentlig, eller de som velger deg for å si det sånn. Det er jo de folka som finner lykke i å stifte familier og det greiene, andre som elsker å tjene penger, og de som elsker andre varierende ting, alle finner lykken i forskjellige ting. Tror ikke det er noen ekte verdier man må få med seg egentlig.

Utlogget Umotivert

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: Trening kontra mental helse?
« #33 : 09. april 2009, 21:49 »
Tror livets verdier er de du velger selv egentlig, eller de som velger deg for å si det sånn. Det er jo de folka som finner lykke i å stifte familier og det greiene, andre som elsker å tjene penger, og de som elsker andre varierende ting, alle finner lykken i forskjellige ting. Tror ikke det er noen ekte verdier man må få med seg egentlig.
Kjempebra sagt! Smiley

Men disse verdiene bør jo ha en slags verdi utover seg selv også.. Eller?
Blir det nok i lengden å kun dyrke sitt eget ego for noen? Undecided
Eg onanerer ikkje, eg berre klør i handa.
Medlem i foreningen for menn som liker kvinner som ser ut som kvinner og ikke som menn.

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Trening kontra mental helse?
« #34 : 09. april 2009, 21:52 »
De har da ingen verdi utover den verdien du finner på at de har for deg selv. Virker som du sliter litt med å finne ut hvilkene verdier du burde satse på, eller usikker på hva som betyr mest for deg. Funker sikkert fett å dyrke sitt ego hele tiden, med mindre man syntes det blir kjedelig i lengden. Vil jo sikkert variere fra person til person det.

Utlogget Umotivert

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: Trening kontra mental helse?
« #35 : 09. april 2009, 22:10 »
Ja, du aner ikke hvor godt du traff spikeren der..
Prøver å rettferdiggjøre "galskapen" her, finne en slags verdi med det jeg faktisk bruker/brukte utrolig mye tid på. Er nok ikke av den mest fornuftige typen som "detaljstyrer" alle døgnets minutter til noe nyttig, men utbyttet av "investeringen" det blir relativt liten slik jeg ser det nå.
Alt man gjør blir gjort på bekostning av noe annet som man ellers ikke får tid til.
Eg onanerer ikkje, eg berre klør i handa.
Medlem i foreningen for menn som liker kvinner som ser ut som kvinner og ikke som menn.

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Trening kontra mental helse?
« #36 : 09. april 2009, 22:17 »
Er jo ikke noe dum investering å trene og spise sunt, du gainer jo utrolig mye på det som vil hjelpe deg i andre deler av livet. Ser du bedre ut er det lettere å få seg damer, du føler deg bedre generelt, du får mindre helseplager, og i mange stillinger får du lettere jobber om du ser bedre ut og generelt mer karismatisk ut enn de andre som har jobbintervju.

Du kan jo prøve å tenke deg til hvordan en verden uten det du har fått til med treningen ville vært. Er man ikke noe veltrent og ser bra ut så blir jo alt plutselig mye vanskeligere på utrolig mange områder. Kan jo heller ikke si at det er så utrolig mye "nyttig" man kan drive med til alle døgnets tider uansett. Uansett  om du vinner Nobels fredspris og blir deleier av Microsoft så ligger du like dau under jorda om 50-70 år uansett. Så cluet vil vel være å gjøre det man føler man får utnytte av den tiden man er her, hjelper jo ikke noe å gå rundt å tenke på hva som kunne vært annerledes, er det noe man vil ha annerledes er det jo som oftest å bare forandre på det.

Utlogget Umotivert

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: Trening kontra mental helse?
« #37 : 09. april 2009, 22:48 »
Tja.. Undecided
Damer jobb bla bla bla..
Er pokker ikke så sikker, er så møkkalei damer som man kan få på grunn av enten lommebok eller kropp..
Sorry, vet det er jævla stigmatiserende og urettferdig for de damene som "faller for dette", selvfølgelig kan det være noe annet de ser også i tillegg. Kan ikke si de kan bidra med noe særlig bortsett fra et pent fjes i mange tilfeller, viser ofte en utrolig umodenhet også..
Så har vi damene på den andre siden, føler seg "truet i forholdet", ikke fordi du er slem, men at de selv tror de bare er noe midlertidig til du finner noe bedre, -Sykt sjalu.. (Som absolutt ikke er tilfelle alltid)

Eg onanerer ikkje, eg berre klør i handa.
Medlem i foreningen for menn som liker kvinner som ser ut som kvinner og ikke som menn.

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Trening kontra mental helse?
« #38 : 09. april 2009, 22:56 »
Er jo sånn begge veier, hva faen skal de ellers se etter? Er jo kropp og utseende som teller når man skal finne seg damer. Du kan jo seff ha flaks å ha vært bekjent med en du liker over lengre tid som faller for deg på et litt annet grunnlag, men folk liker da å ha noen som er fine å se på å pule på da. Ellers blir man jo fort lei.

Hvis man tar steget videre til et forhold, så finner man jo fort ut om man passer sammen uansett. Men helt ærlig, hva annet en utseende og penger skal damer se etter? Dette antatt at du er en helt ålreit fyr, som ikke jabber i vei som en gjøk. Når man finner en dame er det jo utseendet det går mest på da, og seff om hun ikke er treig som et brød i hodet eller jævla kjedelig.

Utlogget Umotivert

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: Trening kontra mental helse?
« #39 : 09. april 2009, 23:08 »
Ja, men ser du ikke hvor galt det blir selv, det at du har "lagd den tilbuds-plakaten"?
Med den "kroppen" så tiltrekker du deg "de damene"?
Eg onanerer ikkje, eg berre klør i handa.
Medlem i foreningen for menn som liker kvinner som ser ut som kvinner og ikke som menn.

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Trening kontra mental helse?
« #40 : 09. april 2009, 23:12 »
Er da ikke noe galt i det. Uheldigvis lever vi ikke i en disney film der drømmepiken kommer opp til deg helt tilfeldig og ler av alle vitsene sine og gifter seg med deg mens dere lever happily ever after. Så kan liksågodt gjøre det, ser ikke noen grunn til hvorfor ikke.

Med en dritbra trent kropp og litt sjarm så tiltrekker man seg ikke bare en del type damer, tiltrekker seg jo omtrent alle :p Er jo betraktelig mye kulere å være i en sånn form at når du tar litt borti noen berter blir det vått nedentil, enn at du er en feit sofagris som sitter der med en enda feitere dame, og klager og sutrer på hvor urettferdig verden er.

Utlogget Umotivert

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: Trening kontra mental helse?
« #41 : 09. april 2009, 23:24 »
hehe.. Sporet litt av dette, bare hekta meg opp i en tankerekke med overfladiske mini-bitcher. Smiley
Selvfølgelig er det noen gromjenter innimellom også som ikke er "trofe-jegere" og konstant misfornøyd på heltid.. Wink
Eg onanerer ikkje, eg berre klør i handa.
Medlem i foreningen for menn som liker kvinner som ser ut som kvinner og ikke som menn.

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Trening kontra mental helse?
« #42 : 09. april 2009, 23:24 »
Å trene for å få en fin kropp tar 1 time, 5 dager i uka. 5 timer trening i uka. Er det så mye å snakke om? Burde ikke være tvil over hodet om det er verd det. Om du holder deg unna steroider er det jo bare positivt hele veien.
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Trening kontra mental helse?
« #43 : 09. april 2009, 23:26 »
Det vil alltid være damer som går etter pene menn, menn med bra kropp, menn med penger, eller menn med ambisjoner. Men i blandt dukker det opp damer som går etter hvordan du er som person. Damer som liker humoren din, de gale impulshandlingene dine, eller rett og slett at du er en real fyr. De aller fleste damer skjønner til slutt at det er de reale fyrene som er best, men for en del damer så er det sånn at de må "drite" seg ut med avstumpa mennesker først. Men ikke alle selvsagt.

Hvorfor jeg trener vekter? Fordi det har blitt en del av identiteten min. Jeg ser på meg selv som en slags superhelt. Når jeg trener vekter så blir jeg en annen person et øyblikk, en som kjemper mot stålet og meg selv. Jeg har et mål før hver trening, og det er fremgang. Jernet skal vinnes over! I blandt taper man, men krigen fortsetter. De resterende 22 timene i døgnet er jeg "Klark Kent", tullete, morsom, håpløs, kul, interessert i andre ting, leser, ser filmer, er med dama, venner, drar på konserter, og oppdaterer meg på alle livets spennende sider utenom trening og kosthold. Selv jeg som studerer ernæring synes ikke at kosthold og trening tar noen overdøvende plass i livet mitt. Det har rett og slett bare blitt en vane. Jeg teller ikke kalorier, jeg unner meg godis rett som det er ( bortsett fra at jeg er litt flinkere på å roe ned mot sommeren), jeg har flest venner som ikke trener slik at jeg slipper å diskutere ernæring og trening med dem også (det har jeg jo treningsforum til), og jeg får ikke panikk dersom jeg ikke får trent en dag eller ikke spist sunt en dag. Før fikk jeg det, men nå har jeg erfart at det ikke betyr så jævlig mye fra eller til. Jeg har ingen ambisjoner om å bli norges sterkeste, eller stille på noen scene for å vise meg frem. Bare jeg er fornøyd nok til å vise meg frem på stranda om sommeren er jeg happy. Og jeg kan skrive under på at man kan komme nokså langt med den holdningen jeg har. Jeg er ikke så sterk, men litt av grunnen til det kan forklares med at det tok ekstremt lang tid før jeg innså hvordan man skulle trene riktig. Jeg tar vel greit 200 i mark, skulle nok klart 150 i bøy, og hadde ikke skulderen vært mongoloid hadde jeg nok med litt trening tatt 140-150 i benk ( ja, er litt for sterk i overkropp i forhold til bein). Ikke supre tall, men nok til at normale folk påpeker at jeg er stor, kraftig og sterk. En som driver med styrkeløft ville selvsagt ha sagt at jeg er svak, og en som driver seriøst med bygging at jeg hadde alt for høy fettprosent, men jeg er fornøyd med fettet mitt og de godt over 45cm store armene og oppunder 100kg kroppsvekt på 180cm. Det er bra, jeg er sterkere og større enn 90% ved å utføre enkle rutiner og tre treningsøkter i uka som jeg elsker. Avveksling fra det normale livet 6 timer i uka, mens resten av tiden er jeg som hvilken som helst person som ikke trener.

Jeg tror cluet for deg er å finne din riktige balanse. Det er ingen god ide og slutte å trene. Men hvis vekttrening ikke helt er greia for deg, så finn en annen idrett. Skulle du finne tilbake til styrkeidretten igjen, så gjør det fordi du vil, og synes det er morsomt, fremfor et eller annet ideal du har skapt deg.

Just my two cents..
Sa brura

Utlogget Delly Berry

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 273
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 273

Sv: Trening kontra mental helse?
« #44 : 09. april 2009, 23:27 »
 Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!