Skrevet av Emne: Whey og Kasein  (Lest 1029 ganger)

Utlogget TbN

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Whey og Kasein
« : 11. april 2009, 18:29 »
Det er stor enighet om en del ting innnen for ernæring etter trening, bl.a flytende føde, med karbohydrat og protein (evt. kreatin) har god effekt på muskelbygging og forkorting av restitusjonstiden.
jeg tør å påstå at flesteparten mener at et rent whey produkt, WPC-80 eller renere er det beste proteinet, eller det de fleste foretrekker.
Men hva sier forkningen om melkeprotein etter trening? fungerer det? gir det rask restitusjon og god effekt på treningen? flere studier, en er tilgjengelig på tn.no, sier at melkeprotein kan ha god effekt på restitusjon.

Hva sier folket?

Utlogget Sckank

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 193
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 193

Sv: Whey og Kasein
« #1 : 13. april 2009, 12:28 »
Kan bare si hva jeg merker på meg selv jeg.
Whey er helt greit men ikke det beste. Det jeg har best restutisjon av er blandinger.
90+ funker veldig bra på meg. Det som funker best hittil er Reflex sin Peptide Fusion. Ut fra egen erfaring så velger jeg altså ett blandingpulver.  Smiley
Må også si at SAN sin Fusion er helt rå. Den har ikke bar fått restutisjonen i gang men fettforbrenninga også. Smiley
KB - 192 | ML 200 | BP 127.5

Utlogget Karky

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 382
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 382

Sv: Whey og Kasein
« #2 : 13. april 2009, 12:33 »
Tror ikke det er enighet om at det er whey som er det beste. Noen mener det er kasein, noen mener en blanding. Tror Alan Aragon har hatt noen "myth busters" på whey som rask og best proteinkilde etter trening.

Jeg tror melkeprotein funker fett. Er også gjort studier på melkefett, tror jeg. Alle mener jo at man ikke må ha fett etter trening fordi det forsinker opptaket osv. men det er ikke sikkert at det er så farlig. Jeg skal se om jeg kan grave opp noe på det senere i dag.

Utlogget Scarface

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 264
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 264

Sv: Whey og Kasein
« #3 : 13. april 2009, 16:09 »
Sitat
Men hva sier forkningen om melkeprotein etter trening? fungerer det? gir det rask restitusjon og god effekt på treningen? flere studier, en er tilgjengelig på tn.no, sier at melkeprotein kan ha god effekt på restitusjon.

Selvfølgelig fungerer det Tongue
Tror ikke det har noe å si om det er melkeprotein eller whey du drikker etter trening, så lenge det er proteiner. I så fall så utgjør det ikke sikkert ikke noe særlig stor forskjell.
 Folk burde heller konsentrere seg om treninga.

Utlogget Sckank

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 193
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 193

Sv: Whey og Kasein
« #4 : 13. april 2009, 17:07 »
Ta en kikk på denne: http://www.bodybuilding.com/fun/satternorton.htm
Det var også en ny undersøkelse jeg leste om for et par dager siden som konkluderte at de som tok til seg kasein i tillegg til whey faktisk økte dobbelt så mye i muskelmasse enn de som kun kjørte whey.
På meg funker blandinger best og holder meg mett lengst, så jeg holder meg til det. If it works, dont fix it, er det ikke det det heter? Smiley
KB - 192 | ML 200 | BP 127.5

Utlogget TbN

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Sv: Whey og Kasein
« #5 : 13. april 2009, 20:11 »
skjønnner skjønner


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!