Skrevet av Emne: Hjelp til kostholdsplan  (Lest 1008 ganger)

Utlogget FMTV92

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8

Hjelp til kostholdsplan
« : 12. oktober 2010, 13:10 »
Hei, jeg er en gutt på 18 år og trenger hjelp til å sette opp ett relevant kosthold. Jeg har lyst til å få en plan på hva jeg spiser bedre mitt kosthold. Fordi da kan jeg bedre min prestasjonsevne, dekke mitt basale behod for mat, dekke behovet for mat gjennom treningen, ha ett kosthold som sikrer min helse og som forebygger mot sykdommer på sikt, klare å gå ned i vekt, forebygge mot sykdommer, minske restitusjonstiden og å få mer energi.

Vil ikke gå på noen diett, men vil spise ett sundt og riktig kosthold, slik at jeg kanskje kan stabilisere vekten på 75-80kg. Jeg kommer etter sesongen til å øke mengden cardio og basisøkter, så da vil jeg komme til å forbrenne mye mer en det jeg gjør akkurat nå!
Kan fortelle litt relevante fakta om meg her:

Alder: 18 år
Høyde: 181cm
Vekt: 88kg
Idrett: Fotball
Posisjon: Keeper
Treningsmengde i uka: Snitt på 10 timer (kommer til å økes betraktelig etter sesongen!)
Kostilskudd jeg har vært borte i: Kreatin, Kofein, proteinpulver, måltidserstatter, ZMA, Udo's choice, D-vitamin tillskudd.

Jeg kommer til å ha en hverdag som ser ut som dette:
Står opp 06:30, Trening 08:00-09:30, Skole 10:30-15:00, Trening 17:30-19:00, Legger meg 22:30

Noen som har tips å komme med som kan hjelpe meg å sette opp ett slikt kosthold? Hvilken prosentfordeling skal jeg ligge på av næringsstoffene? hvor mye kcal mat skal jeg innta? Burde jeg bruke mye proteinrike matvarer som kyllingkjøttdeig og kyllingfileter? Og burde jeg spise mye matvarer med lav GI som Fullkornsprodukter? Er det noen kostholdstillskudd jeg burde ha i denne kostholdsplanen? Og en siste ting, jeg har ofte hatt en stor trang etter søtsaker, hørt at det finns tilskudd som hjelper å dempe dette? eventuelt mat som kan virke dempende!?




18 år

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!