Skrevet av Emne: heia politjurist  (Lest 11565 ganger)

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

heia politjurist
« : 29. april 2009, 16:06 »

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: heia politjurist
« #1 : 29. april 2009, 16:11 »
Flott! Grin

Vi må huske at som i alle andre tilfeller hvor statlige organ er innblandet, så vet vi kun mediahistorien og den versjonen den sivile vil fortelle. Det offentlige har taushetsplikt og kan ike buse ut med alt som muligens ligger bak en avgjørelse.
Jeg vedder på at dette er"et mindre inngripende tiltak" for å kunne ilegge en penal reaksjon uten å fengsle eller bøtelegge. Altså jeg velger å tro at dette da er å regne som en alternativ straff til fengsel, for et eller annet annet som er gjort i fylla eller lignende.

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: heia politjurist
« #2 : 29. april 2009, 16:19 »
HAHA
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: heia politjurist
« #3 : 29. april 2009, 16:32 »
Flott! Grin

Vi må huske at som i alle andre tilfeller hvor statlige organ er innblandet, så vet vi kun mediahistorien og den versjonen den sivile vil fortelle. Det offentlige har taushetsplikt og kan ike buse ut med alt som muligens ligger bak en avgjørelse.
Jeg vedder på at dette er"et mindre inngripende tiltak" for å kunne ilegge en penal reaksjon uten å fengsle eller bøtelegge. Altså jeg velger å tro at dette da er å regne som en alternativ straff til fengsel, for et eller annet annet som er gjort i fylla eller lignende.
Dummeste jeg har hørt.
Juristen sier jo selv at "noen ganger må vi være strenge" m.t.p "fyllebråket" ,hmmm unngå å gi bot og istedet straffe med å ta fra noen lappen som vedkommende  tydligvis trenger i jobb? og attpåtil i TRE ÅR?


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: heia politjurist
« #4 : 29. april 2009, 16:49 »
Dummeste du har hørt?
Litt vanskelig for å innse at du sjelden har all info til å uttale deg?!
Det er lett å tro man vet, men jeg velger å tro at en person med såpass utdanning og i den stiling har litt bedre vett enn å gjøre dette heeelt uten at det er nødvendig. De har nok ikke funnet på dette helt av seg selv og ovenfor en tilfeldig utvalgt.
Han er nok en slask som de ikke finner annen måte å straffe på.

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: heia politjurist
« #5 : 29. april 2009, 18:13 »
Dummeste du har hørt?
Litt vanskelig for å innse at du sjelden har all info til å uttale deg?!
Det er lett å tro man vet, men jeg velger å tro at en person med såpass utdanning og i den stiling har litt bedre vett enn å gjøre dette heeelt uten at det er nødvendig. De har nok ikke funnet på dette helt av seg selv og ovenfor en tilfeldig utvalgt.
Han er nok en slask som de ikke finner annen måte å straffe på.
Vet du er en offentlig tjenestemann og at holdningene dine er farget sådan men her er du noe naiv og latterlig godtroende, skulle det ikke gå ann og straffe "slasken" (som du sier) som har jobb og egen leilighet med noe annet enn inndragning av førerkort , hva med en bot f.ex mannen har jo middler ?? Ærlig talt ass....
Hvis ikke du tror  at mennesker med høy utdannelse kan gjøre og gjør idiotiske ting så hadde jeg revurdert mine egne holdninger....DRASTISK Grin

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: heia politjurist
« #6 : 29. april 2009, 18:20 »
Vet du er en offentlig tjenestemann og at holdningene dine er farget sådan men her er du noe naiv og latterlig godtroende, skulle det ikke gå ann og straffe "slasken" (som du sier) som har jobb og egen leilighet med noe annet enn inndragning av førerkort , hva med en bot f.ex mannen har jo middler ?? Ærlig talt ass....
Hvis ikke du tror  at mennesker med høy utdannelse kan gjøre og gjør idiotiske ting så hadde jeg revurdert mine egne holdninger....DRASTISK Grin
Du utviser serdeles dårlig tro på mennesker med utdanning og samfunnsnyttige stillinger... Wink

Du trenger å lese mitt første innlegg om igjen. Fakta i saken er ike fremlagt. DU vet ikke en dritt om hva som er skjedd forut for avgjørelsen. Etter at jeg begynte i det offentlige har jeg oppdaget hvor stort spriket er mellom hva som står i avisene og sakenes sanne sammenheng. Det er desverre du som sannsynlgvis er naiv og tror på alt som står i avisen. Grow up. Wink

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: heia politjurist
« #7 : 29. april 2009, 18:22 »
Å fengsle vil jo gjøre det FULLSTENDIG umulig for ham å beholde jobb og bolig (hvis han eier og har lån) derfor KAN DET HENDE at dette med førerkortet er et mindre inngripende tiltak enn fengsling. Smiley Men det vet vi ikke sikkert før fakta er litt mer belyst.

Kenboy trenger ike vite, han liker best å bare tro det verste.. Smiley

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: heia politjurist
« #8 : 29. april 2009, 19:16 »
Mindre inngripen enn fengsling for naboklaging og synlig beruselse i bybildet på fredag og lørdagskvelder ? rofl INGEN BESTRIDER JO DETTE INKLUDERT P-JURISTEN.....
Kan forøvrig nevne at jeg er utdannet kjemiingeniør så jeg er ikke så dum som du ser ut Grin

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: heia politjurist
« #9 : 29. april 2009, 19:49 »
Jeg nekter å tro det ikke ligger mer bak enn et par naboklager og noen fyllehelger. Det er nok ikke et tilfelle av vilkårlig plukking av en helt tilfeldig bedrukken ungdom. Her ligger nok mer bak.

Jeg har aldri kalt deg dum, men du er frekk, ufin og umoden. Og ekstremt forutinntatt. Wink

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: heia politjurist
« #10 : 29. april 2009, 19:56 »
Det er lett å tro man vet, men jeg velger å tro at en person med såpass utdanning og i den stiling har litt bedre vett enn å gjøre dette heeelt uten at det er nødvendig. De har nok ikke funnet på dette helt av seg selv og ovenfor en tilfeldig utvalgt.
Han er nok en slask som de ikke finner annen måte å straffe på.
Politiet kan ikke bare ta fra folk lappen hvis de ikke finner noen annen måte å straffe på. Grunnlaget for å tilbakekalle førerretten på grunn av manglende edruelighet er vegtrafikkloven § 34 femte ledd, og det kreves et misbruk av et visst omfang før vilkåret om manglende edruelighet er oppfylt. Ut fra opplysningene i artikkelen synes jeg dette virker tvilsomt, men jeg er enig i at saken kan ha flere sider enn det som kommer frem i avisa.

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: heia politjurist
« #11 : 29. april 2009, 20:25 »
Jeg nekter å tro det ikke ligger mer bak enn et par naboklager og noen fyllehelger. Det er nok ikke et tilfelle av vilkårlig plukking av en helt tilfeldig bedrukken ungdom. Her ligger nok mer bak.

Jeg har aldri kalt deg dum, men du er frekk, ufin og umoden. Og ekstremt forutinntatt. Wink
DITTO Wink

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: heia politjurist
« #13 : 29. april 2009, 21:40 »
Nå er du faktisk dum... For jeg er den som har åpnest syn på denne saken, mens du er den som er sikker på at avgjørelsen er feil. Og vi har begge akkurat like lite info. Smiley

Jeg greier ikke se at jeg er like ufin som det du er. Men det er ikke noe nytt at du sliter med autoriteter og maktapparatet.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: heia politjurist
« #14 : 29. april 2009, 21:45 »
Kan hende dette er veien å gå. Jeg vet flere voksne som også bør bli litt usikre nå... like sløve som han her virker og sikkert minst like ofte full. Grin

Det var faktisk nytt for meg at det skulle så lite til, men jussen virker ganske grei her, sålenge vilkårene er fyllt, som Power from hell sier.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!