Skrevet av Emne: Vil du kjøpe Ej-shop?  (Lest 4068 ganger)

Utlogget Snowboy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 202
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 202

Sv: Vil du kjøpe Ej-shop?
« #15 : 16. mai 2009, 13:01 »
Ja Grin

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Vil du kjøpe Ej-shop?
« #16 : 16. mai 2009, 13:27 »
sikkert fine muligheter, men at selger lyger til eventuelle kjøpere straight of the bat er rimelig mistenkelig.

Litt forsiktig nå. Det er ikke noe tall for 08 fremme så vidt jeg kan se, dessuten må man se BAK tallene som er lagt frem også. Dessuten er det vanlig å sjekke slikt selv før man går inn i noe som dette. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Vil du kjøpe Ej-shop?
« #17 : 16. mai 2009, 14:35 »
Litt forsiktig nå. Det er ikke noe tall for 08 fremme så vidt jeg kan se, dessuten må man se BAK tallene som er lagt frem også. Dessuten er det vanlig å sjekke slikt selv før man går inn i noe som dette. Smiley

det ble sakt i mailen at de har gått i overskudd de siste 5 årene?
08 er evnt et år.

om det vanlig å sjekke selv har ingenting å si, man har uansett blitt ført bak lyset?
det er ikke mer etisk riktig å lyge om man forventer at personen man lyger til kommer til å finne ut sannheten tilslutt.

jeg kan ingenting om økonomi osv, men sluttsummen er vell sluttsummen?
enten går man i overskudd, i 0, eller taper penger ?


hele opplegget med å bare randomly sende mailer gjør jo at hele opplegget minner om nigeriabrevene.
Som sakt tidligere ville det jo vært rimelig lamt å selge noe som går med "betydelig overskudd" for en billig penge. hvorfor ikke bare ansette noen til å drive stedet.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Vil du kjøpe Ej-shop?
« #18 : 16. mai 2009, 14:39 »
Nei, det blir de ikke nødvendigvis. Du må lære deg å lese regnskap før du kan uttale deg. Selv om det står at det er underskudd der - så er det f.eks. en post "andre driftskostnader" som er større. Hva vet du om hvor mye som er investert i selskapet? Skatteoptimalisering? Ikke at det nødvendigvis ER slik, men det kan være en grunn.

Det er nok av andre tall i regnskapet der som er vel så intr. som et rent underskudd. Se f.eks. revisors anmerkning, gjeldsutvikling etc.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Vil du kjøpe Ej-shop?
« #19 : 16. mai 2009, 14:44 »
Nei, det blir de ikke nødvendigvis. Du må lære deg å lese regnskap før du kan uttale deg. Selv om det står at det er underskudd der - så er det f.eks. en post "andre driftskostnader" som er større. Hva vet du om hvor mye som er investert i selskapet? Skatteoptimalisering? Ikke at det nødvendigvis ER slik, men det kan være en grunn.

Det er nok av andre tall i regnskapet der som er vel så intr. som et rent underskudd. Se f.eks. revisors anmerkning, gjeldsutvikling etc.

Jeg er som du sier ikke kvalifisert nok til å delta i debatten rundt selve økonomien til bedriften.
Selve salget derimot er jo kjekt å diskutere.
hvorfor ville noen gått frem på denne måten å selge en bedrift på?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Vil du kjøpe Ej-shop?
« #20 : 16. mai 2009, 14:45 »
hvorfor ville noen gått frem på denne måten å selge en bedrift på?

Det kan ikke jeg svare på - og det er vel også grunnen til debatten her? Wink
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Vil du kjøpe Ej-shop?
« #21 : 16. mai 2009, 14:56 »
Med så store inntekter og så store utgifter i lønn så er det helt sikkert en lønnsom bedrift å kjøpe for rette personen. Men jeg tipper det er en veldig lite givende jobb om du skal ta deg av all sendingen og pakkingen osv av varer selv.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Vil du kjøpe Ej-shop?
« #22 : 16. mai 2009, 14:59 »
Jeg tror også det er et bra potensiale for en ildsjel, men jeg tror også det er betingelsen for å lykkes med noe som dette. Samtidig ser vi jo statig flere av disse leverandørene også reklamere på større reklamekanaler som TV2 etc., og det betyr jo at konkurransen her ikke nødvendigvis blir mindre. Sagt på en annen måte, det er sikkert mulig å lykkes greit, men å være den som skummer fløten av markedet er nok en tøffere og tøffere jobb så lenge du er en av de mindre.

Hva prisen blir her til slutt hadde i og for seg vært intr. å få vite. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Vil du kjøpe Ej-shop?
« #23 : 16. mai 2009, 15:16 »
jeg har mailen, Roy og kan videresende til deg:) står litt mer info der enn her. Smiley

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Vil du kjøpe Ej-shop?
« #24 : 16. mai 2009, 18:43 »
Vidresend gjerne. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Vil du kjøpe Ej-shop?
« #25 : 17. mai 2009, 09:28 »
Nei, det blir de ikke nødvendigvis. Du må lære deg å lese regnskap før du kan uttale deg. Selv om det står at det er underskudd der - så er det f.eks. en post "andre driftskostnader" som er større. Hva vet du om hvor mye som er investert i selskapet? Skatteoptimalisering? Ikke at det nødvendigvis ER slik, men det kan være en grunn.

Det er nok av andre tall i regnskapet der som er vel så intr. som et rent underskudd. Se f.eks. revisors anmerkning, gjeldsutvikling etc.
Man trenger ikke å være økonom for å se at dette skurrer UAC.  Selger skriver at han har drevet med overskudd i 5 år. Det stemmer ikke i henhold til leverte tall.  I 2007 regnskapet så kommenterer revisor at hele aksjekapitalen er tapt, gjelde har økt, egenkapitalen er på minus 290.000,- osv osv. 
Lønn som daglig leder har tatt ut er på 472.000 i 2007.
Så om ikke E&J har ett selskap til uten AS så er dette dårlige tall.  Det hjelper ikke med økt omsetning så lenge det drives med ett såpass stort underskudd.
Denne annonsen er ett rop om hjelp spør du meg.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Vil du kjøpe Ej-shop?
« #26 : 17. mai 2009, 09:43 »
Det er vel i grunn nøyaktig det jeg skrev? Bare poengterte at det kan være lurt å se bak tallene. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Vil du kjøpe Ej-shop?
« #27 : 17. mai 2009, 12:17 »
Det er vel i grunn nøyaktig det jeg skrev? Bare poengterte at det kan være lurt å se bak tallene. Smiley
Joda, men du poengterer til erikv at man må kunne lese regnskap for å kunne uttale seg.  Det er jo ikke nødvendig i dette tilfellet.  "Alle" kan se at dette er dårlige tall, at selger lyver om overskudd de siste 5 år og at måten å prøve og selge ett AS på gjøres på denne måten forteller alt. 
At selskapet har ett potensiale tror jeg nok, men til det trengs det mange 100tusen i ny frisk egenkapital.  Om han får solgt dette til "noen hundretusen" så blir jeg svært overrasket.Smiley
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: Vil du kjøpe Ej-shop?
« #28 : 17. mai 2009, 13:36 »
Det kommer litt ann på hvor mye varer det ligger i butikken da.  ligger det varer for en del penger så er det jo greit nok, men å kjøpe en butikk med mye gjeld og lite varer er noe annet.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Vil du kjøpe Ej-shop?
« #29 : 17. mai 2009, 13:52 »
Det står også i regnskapstallene.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!