Skrevet av Emne: Bull Hansen strikes again...  (Lest 12955 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784


Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Bull Hansen strikes again...
« #1 : 15. mai 2009, 22:37 »
"Mange tror at deltagerne er styrkeløftere"

Etter min erfaring, og det begynner å bli ganske mange jeg har snakket med, vet kun spesielt interessert hva en styrkeløfter er

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Bull Hansen strikes again...
« #2 : 15. mai 2009, 22:41 »
Kloke ord fra Einar der!

At styrkeløftere går rundt å innbilder seg at sporten styrkeløft blir sterkt assosiert med strongman er helt på jordet. Jeg tør påstå at vektløfting er like nært strongman i utførelse som styrkeløft, men folk flest tenker heller ikke på rykk og støt når strongmen løfter stein og trekker lastebil...

ADN tester de styrkeløftere som deltar i strongman, de kan bevise sin uskyld gjennom negative tisseprøver.

Dette er tredje året på rad mannen langer ut mot strongman! Ta det med ro, folk flest klarer å forstå at selv strongmen kan være rene!

Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Bull Hansen strikes again...
« #3 : 15. mai 2009, 22:45 »
Oida... Meget gode svar fra Egil og Einar!  Wink Bull Hansen burde heller bruke tiden sin på å skrive bøker, ser ikke helt vitsen i dette korstoget hans egentlig.
Å gå inn for å sette en idrett opp mot en annen, riktignok mer showpreget, idrett blir for dumt for meg.
Kanskje han vil legge ned Bodybuilding, Fitness i alle former, sprint, svømming, langrenn, boksing, bryting, kulestøt og andre idretter hvor folk kan bruke doping også da?

Utlogget NKS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 328
  • Honnør: 754
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 328

  • Citius, altius, fortius
Sv: Bull Hansen strikes again...
« #4 : 15. mai 2009, 22:51 »
Måten Bull-Hansen stigmatierer Strongman på, og med gjentatte og regelrette tåplige uttalelser gjør at han ikke blir tatt alvorlig lenger! La han bare bable ivei!
Nils Kjetil Sande

Norges sterkeste mann -105 kg 2008, 2010, 2011

Singapore strongest man 2011


Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Bull Hansen strikes again...
« #5 : 16. mai 2009, 11:43 »
Hehe. Så man støtter organisert kriminalitet indirekte ved å se på strongman på TV? Hva da med f.eks. sykkelsport? :Smiley Hvor er den moralske pekefingeren hans der? Rettes den kun mot dem som har muskler og ikke er under ADN sin kontroll?

For øvrig er det ganske forståelig at TV2 heller vil vise strongman enn et NM i styrkeløft. Sistnevnte er som å se maling tørke, og det er kanskje en underdrivelse. Jeg orker ikke engang å kommentere utstyret. Jeg kan imidlertid forestille meg en kommentator si: "Ja, han presset 200kg i benkpress lett og fint opp, men løftet litt på ene hælen, så det er soleklart underkjent".

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Bull Hansen strikes again...
« #6 : 16. mai 2009, 11:58 »
Hehe. Så man støtter organisert kriminalitet indirekte ved å se på strongman på TV? Hva da med f.eks. sykkelsport? :Smiley Hvor er den moralske pekefingeren hans der? Rettes den kun mot dem som har muskler og ikke er under ADN sin kontroll?


No prøver faktisk dei å gjere noko med dopingproblemet i sykkelsporten, så det blir ein dårleg samanlikning.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Bull Hansen strikes again...
« #7 : 16. mai 2009, 12:10 »
Kan ikke vise/se filmer med skuespillere som man mistenker kan ha brukt narkotika.
Kan ikke gå på Turbonegerkonsert fordi Hank har brukt heroin og Kokain.
Kan ikke lytte til Amy Whinehouse og hennes like grunnet lefling med narkotika.
Kan ikke se filmer hvor dopede skuespillere er med.. 300, Troy, FightClub, Rambo og alt av Swarzenegger..

...

Utlogget CYC

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 540
  • Honnør: 388
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 540

Sv: Bull Hansen strikes again...
« #8 : 16. mai 2009, 12:13 »
Hansen er jo helt på tuppa her. Makan. Merkelig hvordan det ikke skal være mulig å skjønne dette som Egil skriver:

''Hvorfor ikke bare akseptere at folk er forskjellige og har forskjellige måter å tilbringe tiden sin.''

Det er jo det går på. Noen vil drive med styrkeløft mens andre vil drive med strongman. Det må det da gå ann å respektere.

Men jeg må bare spørre folket om en liten ting her. Er det virkelig så kjedelig å se på styrkeløft?

JA, det kan bli langtrekkelig noen ganger med mange(middelmådige) deltagere, men det er pokker meg ikke alltid like gøy å se på strongman heller når noen av gutta feks bare klarer 3 reps på noe de beste gjør 15 på.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Bull Hansen strikes again...
« #9 : 16. mai 2009, 12:21 »
I styrkeløft er det gøy å se folk du kjenner, sette personlige rekorder når du vet at dette er rekord for dem.

I styrkeløft er det gøy å se Olaf løfte mark, Randen løfte knebøy, Holte løfte benkpress og Carl Christensen sette verdensrekorder og leke med knabøyvektene.

Det meste opp til disse er kjedelig medmindre man kjenner løfteren.

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Bull Hansen strikes again...
« #10 : 16. mai 2009, 12:29 »
Ett ord om Bull Hansen:  tåpe.
Non Plus Ultra

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Bull Hansen strikes again...
« #11 : 16. mai 2009, 12:49 »
han lager en fiktiv problemstilling, og når han åpner med "strongman sendes på tv, det gjør ikke styrkeløft" blir hele agendaen fort ganske klar.

jeg vet ikke hva strongmanmiljøet vil, men pga dopen så tror jeg mange ser på det som bare show, og ikke faktisk idrett. viss det er dette miljøet selv vil så er jo det null problem og alle er glade.

kult er det uansett å se på.

Utlogget -stig-

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4

Sv: Bull Hansen strikes again...
« #12 : 16. mai 2009, 12:56 »
men hele "problemet" forsvinner vel om man begynner å teste strongman utøvere og? burde ikke være så mye motstand mot det?

jeg mener at like kår bør opprettholdes.

Utlogget ¤MadAss¤

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 489

  • Kappe det som kappes kan....
Sv: Bull Hansen strikes again...
« #13 : 16. mai 2009, 13:01 »
Måten Tull-Hansen fremlegger sin sak på er latterlig og ødeleggende for den sak han selv ønsker å fremme.

Men den nærmest eksploderende interessen for strongman og strongman sportens liberale holdinger til bruk av doping vil fremprovosere en del etiske spørsmål. Når så mange trener og ønsker å konkurrere i strongman og det arrangeres 4-5-6 stevner i året, flere da med vektklasser, gjør at det nå er mulig for alle å drive med strongman på lik linje med styrkeløft, vektløfting, fotball osv osv. Å feie antidoping arbeid under teppet og late som det det ikke er der syntes jeg blir for lettvint.

Problemet igjen er jo at så og si alle strongman stevner blir arrangert av private personer og ikke av organiserte klubber, og derfor kan enhver mann i gata delta hvis han har lyst, og ingen har noen kontroll på hva vedkommende putter i seg på fritiden sin. Jeg har ikke noe imot det å konkurrere mot dopede utøvere, alle deltar i strongman på like vilkår, alle kan bruke dop hvis de vil og noen gjør det og andre lar være. Det jeg mener er "farlig" med det er at det kan rekruttere flere og flere brukere av doping og er det strengt tatt noe vi ønsker?

Du Egil skriver at folk må få bestemme selv hva de vil gjøre på fritiden og det er jeg selvfølgelig enig i, men du mener vel ikke at vi på lik linje skal akseptere at folk kjøper/selger og bruker narkotika? Skal alle bare gjøre som de vil og ingen skal bry seg så tror jeg vi får et lite trivlig samfunn på sikt.

Jeg er for antidoping arbeid men ser også vanskeligheten av å gjennomføre det i nettopp strongman. Og enda verre blir det når Tull-Hansen tar på seg styrkeløftens og antidoping norges ansikt utad.

Jeg håper dette ikke blir et så stort problem som noen spår (meg selv inkl ) og at strongman fortsetter slik det gjør, det er kjempe morro å så på, kjempe morro å drive med og bør være noe man kan med hodet hevet si at man driver med og støtter uten å få "DOP" stemplet i panna.

Jeg vet det er utrolig mange som ikke doper som driver med strongman og jeg håper det fortsetter slik. Og til slutt, for å være helt ærlig, så tror jeg aldri man blir kvitt hverken dop i sport og narkotika generelt, det være seg strongman, styrkeløft, sykkel, ski bla bla bla bla. Så sånn er det Wink
Blir ikke Norges sterkeste mann -90kg 2012

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Bull Hansen strikes again...
« #14 : 16. mai 2009, 13:01 »
Kan ikke vise/se filmer med skuespillere som man mistenker kan ha brukt narkotika.
Kan ikke gå på Turbonegerkonsert fordi Hank har brukt heroin og Kokain.
Kan ikke lytte til Amy Whinehouse og hennes like grunnet lefling med narkotika.
Kan ikke se filmer hvor dopede skuespillere er med.. 300, Troy, FightClub, Rambo og alt av Swarzenegger..

...

Det blir ikke det samme da. I en sport der dop kan gi deg fordel for å kunne klare deg bedre kan ikke rettferdiggjøres med at Brad Pitt også doper seg før en film. Fordi Brad Pitt er en skuespiller og ikke en styrkeløfter/bodybuilder/strogman osv...
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!