Skrevet av Emne: Lettbrus  (Lest 2018 ganger)

Utlogget Pondus

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

Lettbrus
« : 25. mai 2009, 13:59 »
Kort spørsmål: Hvilke negative sider har egentlig brus uten sukker? what

Utlogget Mr. Fredriks

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 149

Sv: Lettbrus
« #1 : 25. mai 2009, 14:52 »
sultfølelse
It's simple, if it jiggles, it's fat!

Utlogget Pondus

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

Sv: Lettbrus
« #2 : 25. mai 2009, 15:24 »
Ja, at tennene ikke jubler er forståelig! Lurer bare på om en Cola Light vil påvirke deffen min negativt på noen måte? Når det ikke er kalorier i den kan det vel ikke legge seg som fett.

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: Lettbrus
« #3 : 25. mai 2009, 15:38 »
Prøv å finne ut om søtningsstoffet i colaen påvirker insulinproduksjonen din.
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Lettbrus
« #4 : 25. mai 2009, 17:04 »
Er det virkelig mulig?!!!!

Aspertam HAR INGEN SOM HELST VIRKNING PÅ KROPPENS PRODUKSJON AV INSULIN! Dette burde da virkelig være en myte som snart er død?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Lettbrus
« #5 : 25. mai 2009, 17:05 »
Og for ordens skyld, her er Vaskeballs utallige ganger siterte innlegg: (takk til Vaskeball - hvor ble du av foresten?)

Det har versert noen sterkt overdrevne artikler i Boulevardpressen de siste ukene om at lettbrus skal øke sukkerhungeren, dette basert på en studie ved Purdue University i USA som konkluderte med at sakkarin økte matlysten hos rotter.

Lettbrus inneholder derimot Aspartam, her er et par studier.

Am J Clin Nutr. 1994 Feb;59(2):338-45.

Comparing the effects of aspartame and sucrose on motivational ratings, taste preferences, and energy intakes in humans.

Drewnowski A, Massien C, Louis-Sylvestre J, Fricker J, Chapelot D, Apfelbaum M.

Program in Human Nutrition, University of Michigan School of Public Health, Ann Arbor 48109-2029.

This study compared the effects of four breakfast preloads on motivational ratings, taste preferences, and energy intakes of 24 normal-weight nondieting young men and women. The preloads, composed of creamy white cheese (fromage blanc), were either plain or sweetened with aspartame or sucrose. Their energy value was either 1255 or 2929 kJ (300 or 700 kcal). Taste preferences were measured before and 150 min after breakfast. Motivational ratings were obtained at 30-min intervals. The subjects ate lunch, snack, and dinner meals in the laboratory. The consumption of low-energy as opposed to high-energy breakfasts, regardless of sweetness, led to elevated motivational ratings and increased energy intakes at lunch. However, intakes at subsequent meals were the same for all preloads, and no overall compensation in energy was observed. Aspartame did not promote hunger or lead to increased energy intakes in normal-weight subjects.



Int J Obes Relat Metab Disord. 1994 Aug;18(8 ):570-8.

The effects of aspartame versus sucrose on motivational ratings, taste preferences, and energy intakes in obese and lean women.

Drewnowski A, Massien C, Louis-Sylvestre J, Fricker J, Chapelot D, Apfelbaum M.

Program in Human Nutrition, School of Public Health, University of Michigan, Ann Arbor 48109.

The study provided no evidence that aspartame promotes hunger or results in increased energy intakes in obese or in lean women



Aspartame--the sweet-tasting dipeptide--does not affect the pancreatic insulin-secreting function

Sadovnikova NV, Fedotov VP, Aleshina LV, Shvachkin IuP, Girin SK.

The action of a synthetic dipeptide aspartam (150 to 180 times as sweet as glucose) on pancreatic insulin-secretory function of rats was studied in vivo and in vitro. The drug was given orally while drinking (300 mg/kg body weight) or was added to the incubation medium of cultivated pancreatic cells (20 mM). It was shown that insulin content in the rat blood serum remained unchanged 10 and 35 minutes after aspartam administration. The drug did not exert any stimulating effect upon insulin secretion following the addition to the pancreatic cell culture medium. It is concluded that aspartam exhibits no direct or mediated action on pancreatic insulin-secretory function.


Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Pondus

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

Sv: Lettbrus
« #6 : 25. mai 2009, 22:14 »
Konklusjon = Hull i tenna, men fortsatt 6-pack?

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Lettbrus
« #7 : 25. mai 2009, 22:23 »
Konklusjon = Hull i tenna, men fortsatt 6-pack?

Hull i tennene av hva? Kullsyren?
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: Lettbrus
« #8 : 25. mai 2009, 22:26 »
Sur PH.
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Lettbrus
« #9 : 25. mai 2009, 22:28 »
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Lettbrus
« #10 : 25. mai 2009, 23:30 »
I en debatt som denne får jeg komme med mine motargumenterende kilder:

http://www.dorway.com/doctors.html

Problemet med studien til Drewnowski og co er at de kun har testet over en kort tidsperiode, men hva vil konsekvensene bli med et stort/ daglig inntak av aspartam over flere år medføre?

Utlogget microape

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 207
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 207

Sv: Lettbrus
« #11 : 27. mai 2009, 09:34 »
Hold deg til Sucralose istedenfor Aspartam. Vet hvertfall at mange på keto diett stagnerer ved å drikke aspartam, men at sucralose er helt oki.

Utlogget einarioo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Lettbrus
« #12 : 27. mai 2009, 23:04 »
Det er mye rart i lett brusene, det er faktisk stoffer som gjør at du legger lettere på deg også.

Hvis man først skal kose seg så skal man kose seg.
Selv om det finnes grenser:D

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Lettbrus
« #13 : 27. mai 2009, 23:06 »
Greit å venne seg av med at alt skal være så ekstremt søtt. Smiley

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Lettbrus
« #14 : 28. mai 2009, 13:43 »
På diett er pepsi max et "müst" for meg. Søtsuget etter godis og slikt eksisterer nesten ikke så lenge jeg ikke har en dag der jeg faktisk kan fråtse. Det er heller vanlig mat som brød og boller jeg er sugen på..
Jeg kan helle innpå flere liter pepsi max, samt fun saft!, og det metter fordi det fyller opp magen samt at det utrolig godt:)
Det som gjør at deff er gøy^^

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!