Skrevet av Emne: Redusert blodtilførsel kan øke treningsresultatene (DEL2)  (Lest 1823 ganger)

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

I del 1 så vi på noe av den teoretiske bakgrunnen for okklusjonseffekten. Vi gikk nærmere inn på hvordan vi kunne oppnå full fiberaktivering og redusert blodtilførsel i muskulaturen.

Les hele artikkelen her
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

taraquin

  • Gjest
Ikke for å være frekk men lurer litt på hvorfor artikkelforfatteren i praksis kopierer flere tidligere Børge artikler. Børge er jo en dyktig kar med mange tilhengere, men synes det er litt rart å lese nesten det samme som det han skriver skrevet av andre med mindre det er et bevisst samarbeid ute å går?

Utlogget Tetra

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 980
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 980

  • Ain't got time for percentages
Ikke for å være frekk men lurer litt på hvorfor artikkelforfatteren i praksis kopierer flere tidligere Børge artikler. Børge er jo en dyktig kar med mange tilhengere, men synes det er litt rart å lese nesten det samme som det han skriver skrevet av andre med mindre det er et bevisst samarbeid ute å går?

Skriver under på den.

Nameless

  • Gjest
Taraquin: Kan du vise meg den artikkelen jeg har kopiert? I stedet for å komme med grunnløse beskyldninger, kan du jo legge frem bevis.

Jeg er fullt klar over at Børge har vært innom okklusjonseffekten i myo-rep artiklene, men det betyr ikke at andre kan skrive om den. Børge har ikke brukt 2 artikler å på beskrive den, men det har jeg. Det betyr vel at jeg har gått litt lengre i beskrivelsen?

For det tredje, så er det slik at jeg og Børge deler en del informasjon og studier mellom oss.

-- Men igjen; vis meg gjerne hvor jeg "i praksis kopierer flere tidligere Børge artikler".


taraquin

  • Gjest
Lurte mest på koblinga mellom deg og Børge egentlig, føler jeg leser mye av det samme når jeg leser noen dine artikler som da jeg leser enkelte av Børges tidligere Wink Om du ser på artikkelen din om helkroppsprogrammer så er det ganske likt Børges forrige nybegynnerprogram (han oppdaterte det nylig, men oppsettet er ganske likt). Ser du bruker og anbefaler mye de samme oppsettene (2-splitt over 4 dager og helkropp over 3) og samme øvelsene og, jeg er enig i både Børges og din argumentasjon her da Wink Beklager at jeg brukte ordet kopierer, men føler mye jeg leser av dere er ganske så likt.

Ift myoreps bruker du samme teori og mye av Børges oppsett (med aktiveringssett og korte pauser med noen droppsett) og implementering av metoden såvidt jeg kan se.

Ikke noe i veien for å bruke Børge som inspirasjon og samarbeidspartner da, dyktig kar det Smiley

Nameless

  • Gjest
Jeg får mye stoff, studier og informasjon fra Børge. I og med at vi leser mye av det samme, så blir det gjerne at vi deler de samme meningene. Jeg ønsker ikke å sammenligne meg med Børge. Min mening er at det er få som matcher han internasjonalt - når det kommer til hans forståelse, og evne til å sette sammen større puslespill av informasjon. Se bare på Health & Fitness konseptet og Myo-reps metoden.

Jeg har også en tendens til å lese en del av de studiene som ligger bak de ulike konseptene. Så gjør jeg min egen research, og kanskje går i dybden, og lager egne artikler utav det Smiley

Håper dette var svar nok.

Utlogget R-gear

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Bra artikkel!!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!