Skrevet av Emne: Muntlig eksamen tips og tricks - hjelp  (Lest 22722 ganger)

Utlogget TT

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 419
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 419

Sv: Muntlig eksamen tips og tricks - hjelp
« #15 : 09. juni 2009, 19:21 »
Så lenge du snakker selv, så får du ikke spørsmål i mot deg du ikke kan svare på. Det er derfor lurt å holde initiativet på din side.

Det er dessuten lurt å virke (evt faktisk være ...) interressert i stoffet. Sensor er gjerne ekspert i faget og glad for at andre deler hans/hennes fasinasjon.

Jeg tok hele tredjegym som privatist - med mange muntlige eksamener. Jeg synes det er en svært "billig" eksamensform som kun krever litt innsats i tjue minutter. Skriftlig eksamen, derimot, er hardt arbeid ...

Dette var selvsagt i forrige årtusen ...


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Muntlig eksamen tips og tricks - hjelp
« #16 : 09. juni 2009, 19:24 »
Et lite tips jeg bruker når jeg framfører med powerpoint er at jeg ikke bruker manus-ark. Jeg lar heller stikkordene stå på powerpointen og bruke dét som manus. Da føler jeg at jeg frigjør meg mye mer, og kan ha mer fokus på å snakke til folket. Da tror jeg også sensoren får et større inntrykk av at du kan tingene du skal si.  
Bare spør meg, for jeg fikk nemlig 6'er i norsk muntlig Grin (*skryte skryte* ::biggrin:Smiley

Ikke verst! Tror jeg må ha et lite manusark på siden, men skal lære meg teksten såpass godt at det bare er der for sikkerhets skyld.

Utlogget BEISTET!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 577

  • BÅB BÅB BÅB IKKE SANT?!?
Sv: Muntlig eksamen tips og tricks - hjelp
« #17 : 09. juni 2009, 19:27 »
Ikke verst! Tror jeg må ha et lite manusark på siden, men skal lære meg teksten såpass godt at det bare er der for sikkerhets skyld.

Høres bra ut. Nervene forsvinner som oftest når framføringen er igang Wink Lykke til!
- Your biggest potential is in your weaknesses.

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Muntlig eksamen tips og tricks - hjelp
« #18 : 09. juni 2009, 19:33 »
Går på vanlig VG3 allmenn. Har hatt russisk kun i år, så er ikke så stødig. På noe som helst. Hehe Smiley

Ok. hehe. Vurderte selv å ha det ettersom jeg har bodd i Russland og gått der i barnehage og opp til 4klasse. Men droppa det og valgte morsmål (er utenlandsk).

Hvordan får du til russisk skrift på dataen?
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Muntlig eksamen tips og tricks - hjelp
« #19 : 09. juni 2009, 19:36 »
Så lenge du snakker selv, så får du ikke spørsmål i mot deg du ikke kan svare på. Det er derfor

Jeg tok hele tredjegym som privatist - med mange muntlige eksamener. Jeg synes det er en svært "billig" eksamensform som kun krever litt innsats i tjue minutter. Skriftlig eksamen, derimot, er hardt arbeid ...



Litt avsporing, men dette er veldig interresant! Jeg er av den oppfatningen av at ihvertfall Norsk, Historie og RLE (religion) kan tas som privatist UTEN problem, de fleste får likevel tilsvarende eller bedre karakter på eksamen til det de har fått som årskarakter - så hvorfor ikke da spare seg for oppmøte i timer med dårlige lærere å ta det som privatist? Angrer på at jeg ikke gjorde det selv. Da slipper man å kaste bort mange timer i uka, i tillegg til å irritere seg med dårlige lærere og innleveringer man får dårlig/ingen tilbakemelding på.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Muntlig eksamen tips og tricks - hjelp
« #20 : 09. juni 2009, 19:50 »
Ok. hehe. Vurderte selv å ha det ettersom jeg har bodd i Russland og gått der i barnehage og opp til 4klasse. Men droppa det og valgte morsmål (er utenlandsk).

Hvordan får du til russisk skrift på dataen?
Åh, da kan du sikkert en del russisk og da! Heldig..  dry Bruker denne jeg: http://winrus.com/screen_e.htm. Greit om man bare skal bruke det til noen ord, da slipper man å stille om tastaturet på pcen. Bruker sjelden pcen til russisk da så Smiley

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Muntlig eksamen tips og tricks - hjelp
« #21 : 09. juni 2009, 19:55 »
Høres bra ut. Nervene forsvinner som oftest når framføringen er igang Wink Lykke til!

Takk det samme! Wink

Utlogget Michael-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 687
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 687

Sv: Muntlig eksamen tips og tricks - hjelp
« #22 : 09. juni 2009, 19:57 »
Går på vanlig VG3 allmenn. Har hatt russisk kun i år, så er ikke så stødig. På noe som helst. Hehe Smiley

Haha, Russisk av alle ting! Lykke til.

Har ikke kommet opp enda, men for meg så står det kun igjen et alternativ, og det er næringslivsøkonomi.. Sad Sad


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

"The squat rack became like the altar, where life and death would pass in front of your eyes, and you looked forward to that every squat workout."

Watch med lift and jump
http://www.youtube.com/user/RosenbergMichael

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Muntlig eksamen tips og tricks - hjelp
« #23 : 09. juni 2009, 20:04 »
Haha, Russisk av alle ting! Lykke til.

Har ikke kommet opp enda, men for meg så står det kun igjen et alternativ, og det er næringslivsøkonomi.. Sad Sad
Takk, tror jeg trenger det gitt Wink Lykke til selv!

Utlogget Adrian B

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 280
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 280

  • Etthundreogtrettikilo
Sv: Muntlig eksamen tips og tricks - hjelp
« #24 : 09. juni 2009, 20:59 »
Skal man håndhilse på sensor?

Skal man si navnet sitt da? Skal vel ikke det? Hvis ikke så skal jeg vel presentere meg med PAS Grin

Men som BEISTET! har uttrykt, bruk powerpointen for det den er verdt. Hadde fremlegg senest forrige uke, uten manus, og snakket kun ut fra stikkordene og bildene i powerpointen. Selv synes jeg en slik fremføring kan bli mer læringsrik for tilhørerne, men som flere nok med meg har erfart, så er ikke alt man har hatt om på skolen like interessant. Men poenget mitt er at det virker som man kan stoffet.

Men vær oppmerksom på mulige tekniske problemer. Hvis man får blackscreen, BSOD, eller ikke får åpnet powerpointen eller noe annet rart av uønskede tekniske overraskelser, er det greit å ha en nødløsning. Så klart er det en fordel da å kunne stoffet, men hvis man bruker powerpointen som utgangspunkt i fremføringen, med stikkord, så er det kjekt å ha skrevet ut powerpointen på forhånd. Fikk høre at pcen til noen i fjor streiket, noe som gikk sterkt ut over vedkommende som hadde eksamen da vedkommende ikke klarte å fortsette fremføringen uten powerpoint.

Lykke til på muntlig alle sammen.

Benk: 187,5 Mark: 305 Bøy: LOL

Utlogget boberg

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 478
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 478

Sv: Muntlig eksamen tips og tricks - hjelp
« #25 : 09. juni 2009, 22:54 »
Muntlig framlegg er utrulig gøy når ting går bra, man kan og liker stoffet. Skikkelig mestringsfølelse Tongue

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Muntlig eksamen tips og tricks - hjelp
« #26 : 09. juni 2009, 23:39 »
Åh, da kan du sikkert en del russisk og da! Heldig..  dry Bruker denne jeg: http://winrus.com/screen_e.htm. Greit om man bare skal bruke det til noen ord, da slipper man å stille om tastaturet på pcen. Bruker sjelden pcen til russisk da så Smiley

Takk for linken Smiley Lykke til!
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Dobb

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

Sv: Muntlig eksamen tips og tricks - hjelp
« #27 : 10. juni 2009, 00:34 »
Jeg prøvde å sitere et innlegg her istad, men det gikk visst ikke så bra. Lykke til til trådstarter ihvertfall! Jeg skal opp i grafisk design på torsdag -.-

Oi, damn, jeg føler meg deg! jeg hater grafisk..

Utlogget Vetke

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 289
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 289

  • Trening er digg atm!
Sv: Muntlig eksamen tips og tricks - hjelp
« #28 : 10. juni 2009, 00:35 »
Kom opp i nami jeg. Læreren i Nami er sykemeldt så jeg slapp fri fra hele eksamen! GJETT OM JEG VAR GLAD! Ikke nok med det, men vi 10 stker som slapp eksamen får også fri de dagene resten av klassen må jobbe hardt med eksamen! Cheesy:D:D
Prøv på det umulige, vær fornøyd med det perfekte.

Utlogget Dobb

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

Sv: Muntlig eksamen tips og tricks - hjelp
« #29 : 10. juni 2009, 00:53 »
-Håndhils, introduser deg selv
-Smiiil masse =D Høres idiotisk ut ja, men er ikke det!
-Ha øyekontakt med sensor
-Kunstpauser
-Gå på do FØR du skal inn
-Ha på deg litt "fine" klær. Skjorte og en litt fin bukse funker fett.. Intrykk har MYE å si, mer enn hva man tror.
-Som du sa, ta 2 smertestillende ca. 1 time før
-Ikke ha manus, lite ark med stikkord går greit, men ellers fint å bruke powerpointen.
-Ha et lite avbrekk fra presentasjonen; ha et forsøk, vis en liten film, les opp et dikt med lys, server noe å spise, whatever, finn på noe, ORIGINALT, som er relevant, ofc.
-Bruk minst tid på å lage powerpoint og mest tid på å lære seg den.
-Det er viktig at du vet hva du snakker om

-Ikke frik ut når spm kommer. Hvis du ikke kan svare prøv så godt du kan å vri deg litt unna, hvis du skjønner, og kom med noe annet relevant informasjon...

-Ha litt humor.. Er ikke noe bedre enn en litt morsom presentasjon.

Husk: sensor sitter der dagen lang. det er ikke gøy å høre på en presentasjon som er prikk lik alle andre sin, gjør noe for å SKILLE deg ut..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!