Skrevet av Emne: Muntlig eksamen tips og tricks - hjelp  (Lest 22737 ganger)

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Muntlig eksamen tips og tricks - hjelp
« #45 : 11. juni 2009, 17:02 »
Vær 100 % tilstede i øyeblikket så er det umulig å bli nervøs. Ikke tenk fortid eller fremtid, bare la ordene flyte ut fra nuet. Blir du nervøs, la nervøsiteten komme slik den vil. Dette er den beste måten å angripe nervøsitet på, med en gang man sier "nei, nå er jeg nervøs" så baller alt på seg.

Med tanke på hvor stort universet er, hvorfor skal en da bli nervøs for en liten filleting som en fremføring eller muntlig eksamen? Rett og slett banalt..

Prøv å sette ting i perspektiv så går livets problemer og utfordringer som en lek..

Hilsen en som tok hele videregående som privatist  Gull
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget Peblo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 373

Sv: Muntlig eksamen tips og tricks - hjelp
« #46 : 11. juni 2009, 17:06 »
Haha, bra sagt! Smiley Har selv 2 høringer i morgen + muntlig eksamen neste uke. Men om man ser i perspektiv kan man jo se lett på det, og rett å slett droppe det.....
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93934.msg1396276;topicseen#new

"Når livet er tungt og ting se mørkt ut, er det bare å sette seg ned, ta en proteinshake, så skal du se at alt går bra! Smiley

Utlogget ador

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 189

  • Who know's?
Sv: Muntlig eksamen tips og tricks - hjelp
« #47 : 11. juni 2009, 17:34 »
Vær 100 % tilstede i øyeblikket så er det umulig å bli nervøs. Ikke tenk fortid eller fremtid, bare la ordene flyte ut fra nuet. Blir du nervøs, la nervøsiteten komme slik den vil. Dette er den beste måten å angripe nervøsitet på, med en gang man sier "nei, nå er jeg nervøs" så baller alt på seg.

Med tanke på hvor stort universet er, hvorfor skal en da bli nervøs for en liten filleting som en fremføring eller muntlig eksamen? Rett og slett banalt..

Prøv å sette ting i perspektiv så går livets problemer og utfordringer som en lek..

Hilsen en som tok hele videregående som privatist  Gull

Ja du sier noe der.

har aldri skjønt vitsen med nervøsiteten?

Har også stilt meg spørsmålet 100ganger, «Hva i f. Er det jeg er redd for? Hva er det verste som kan skje? Jo, om jeg driter meg ut. - so care på det.» Har bare vært nervøs i starten av de fremlegene jeg har hatt i år, så håper dette skal ordne seg.

Så lenge jeg klarer å lage et brukbart framlegg på ca. 10 Min, klarer å lære meg stoffe OK godt, så vil det gå bra for meg. Smiley

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Muntlig eksamen tips og tricks - hjelp
« #48 : 11. juni 2009, 17:37 »
NAILED IT.

ferdig med skole =)

Utlogget ador

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 189

  • Who know's?
Sv: Muntlig eksamen tips og tricks - hjelp
« #49 : 11. juni 2009, 17:42 »
NAILED IT.

ferdig med skole =)

NAILED IT, aldri hørt det før. Hva betyr det?

Utlogget onakosano

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 607
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 607

  • "e d vilje, e d vei!!!"
Sv: Muntlig eksamen tips og tricks - hjelp
« #50 : 11. juni 2009, 17:44 »
kom opp i et fag jeg aldri hadde vært i en eneste time i jeg, fikk befolkningsproblematikk og demografi på verdensbasis som problemstilling, kom inn, snakket selvsikkert og bestemt, var ferdig nesten 8min før tia, fikk høyeste karakter av kullet mitt, (5) var vgs dette her.. hehe
maks:                                    
benk: 150kg x 1 RAW              
markløft: 210 x 1 RAW           
knebøy: 160kg x 1 Bind          
Treningsveileder, NIH
Kettlebells instruktør
Kostholdsveileder

 Loggbok
 profil

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Muntlig eksamen tips og tricks - hjelp
« #51 : 11. juni 2009, 23:10 »
NAILED IT, aldri hørt det før. Hva betyr det?

muligens du er ironisk og jeg har gått på en svær engelsk skriveleif, men itifelle du er seriøs svarer jeg uansett.

nailed it betyr jo direkte oversatt "spikre den". blir brukt som "ownage" for eks.

Utlogget fryseboks

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 256

Sv: Muntlig eksamen tips og tricks - hjelp
« #52 : 11. juni 2009, 23:20 »
Muntlig eksamen er useriøst i forhold til skriftlig, spesielt i alle fag som ikke er realfag. Jeg kan telle de som ikke fikk 6'er og som kom opp i et fag som ikke var realfag til muntlig eksamen på en hånd. Er egentlig utrolig tilfeldig og urettferdig at en skriftlig matte R2 eksamen og muntlig engelsk eksamen skal telle like mye når sistnevnte involverer å kunne ordlegge seg nogenlunde korrekt og ha greit vokabular i et språk du har hatt på skolen i 12-13 år for å få en 5'er, imens R2 matteeksamen krever at du kan til punkt å prikke uendelige mengder med abstrakt mattematikk.

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Muntlig eksamen tips og tricks - hjelp
« #53 : 11. juni 2009, 23:20 »
Går på vanlig VG3 allmenn. Har hatt russisk kun i år, så er ikke så stødig. På noe som helst. Hehe Smiley

privet, kak dela?


uanz mattemuntlig imorgen, blir kos.
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Muntlig eksamen tips og tricks - hjelp
« #54 : 11. juni 2009, 23:29 »
Muntlig eksamen er useriøst i forhold til skriftlig, spesielt i alle fag som ikke er realfag. Jeg kan telle de som ikke fikk 6'er og som kom opp i et fag som ikke var realfag til muntlig eksamen på en hånd. Er egentlig utrolig tilfeldig og urettferdig at en skriftlig matte R2 eksamen og muntlig engelsk eksamen skal telle like mye når sistnevnte involverer å kunne ordlegge seg nogenlunde korrekt og ha greit vokabular i et språk du har hatt på skolen i 12-13 år for å få en 5'er, imens R2 matteeksamen krever at du kan til punkt å prikke uendelige mengder med abstrakt mattematikk.

ja, men til gjengjeld så får de som velger realfag og setter seg selv i en situasjon hvor de kan komme opp i realfagene i muntlig, til sammen 4 ekstrapoeng, det er det samme som å gå opp 1 karakterer i 8 fag. Du må og huske at de fleste som velger realfagslinjen skal søke seg videre på studier som krever realfag, og konkurerer derfor med andre som har tatt realfag. De som har tatt jallafag som filosofi og menneskerettigheter, eller politikk osv konkurerer for det meste bare med andre som har de samme jallafagene.

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Muntlig eksamen tips og tricks - hjelp
« #55 : 12. juni 2009, 00:54 »
privet, kak dela?


uanz mattemuntlig imorgen, blir kos.

Khorosho. A u tibya?

Kan du Russisk?
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Muntlig eksamen tips og tricks - hjelp
« #56 : 12. juni 2009, 09:46 »
privet, kak dela?


uanz mattemuntlig imorgen, blir kos.
Khorosho, spasiba. Har du russisk på skolen eller noe? Hehe, dæven, egentlig er jeg glad jeg kom opp i russisk og ikke noe annet. Fikk 5, og ble fornøyd med det Smiley Lykke til med matte muntlig Tongue

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Muntlig eksamen tips og tricks - hjelp
« #57 : 12. juni 2009, 10:34 »
har ikke russisk på skolen nei, men kan litt
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Muntlig eksamen tips og tricks - hjelp
« #58 : 12. juni 2009, 10:46 »
har ikke russisk på skolen nei, men kan litt

dette var en ny side av deg.

Utlogget ador

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 189

  • Who know's?
Sv: Muntlig eksamen tips og tricks - hjelp
« #59 : 12. juni 2009, 13:04 »
Da har jeg kommet opp i biologi1 muntlig. Eller har ikke kommet opp enda, men det gjenstår biologi1, it2  og bio2. It2 har jeg allerede hatt eksamen skriftlig eksamen i(faglæreren sa vist du har vært oppe i skriftlig, kommer du ikke opp i muntlig), bio2 har nesten hele klassen vært oppe i skriftlig, så lite trolig jeg kommer opp i noe muntlig der, og bra er det! Da gjenstår det bare biologi1. Selve eksamen vil ikke gå før på onsdag-torsdag, så har god tid å øve på meg, selv om jeg ikke har fått en oppgave enda.

Tenkte jeg skal prøve å gå gjennom hele boka, å lage stikkord/tankekart til hvert kapittel. Noen som har erfaringer hva som kan være lurt å gjøre? Eller andre ting som kan være lurt?

Bio1 eksamen med 48timer forberedelsestid. Den er vel 3delt, 10 min fremlegg, et forsøk, og spørsmål fra forsøket og framlegget?

Noen andre som har vært oppe i bio1 muntlig som har noe erfaringer å komme med, så hadde det vært supert. Smiley

EDIT: Er det mulig å ikke komme opp i noe muntligfag i det heletatt? Går VG3 STS.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!