Skrevet av Emne: Activate Gemma erteprotein isolat  (Lest 4521 ganger)

Utlogget xcc

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 203
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 203

Activate Gemma erteprotein isolat
« : 16. juni 2009, 08:51 »
Navn:
Activate Gemma, erteprotein isolat fra Norkost.no

Smak:
Ikke like god som mange andre proteintilskudd i vann, men det er en tilvenningssak. Smaker supert i melk og i ymse blender-mixer   Cheesy

Konsistens:
TYKK! Kan være kvalmende når man blander i vann.

Fordøyelighet:
Det er lettere å få i seg 90+ for å si det sånn. Denne blir veeldi kvalmende om jeg tar en skikkeli stor sup! Tar tid å få i seg.

Totalvurdering:
Har aldri hatt så stor fremgang som i den siste perioden av treningen min, dette tilskuddet har vært en del av kostholdet mitt, men om det er på grunn av at dette er ett sykt bra proteinpulver vet jeg ikke. Like bra som alt annet antar jeg.
Det som skuffer meg er at det skulle være så svært for oss som for dårlig mage o.l. Men jeg får minst like dårlig mage av dette som av 90+, bipro24, whey tech osv.  Undecided..og i tilleg smaker det medium. Blir nok ikke kjøpt igjen desverre.

Pris:
399 for 3kg eller noe sånt? Det er fjerna fra norkost.no, så jeg husker ikke helt.


Utlogget NK

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 847
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 847

  • Norkost
Sv: Activate Gemma erteprotein isolat
« #1 : 18. juni 2009, 12:56 »
Smaker supert i melk
Det som skuffer meg er at det skulle være så svært for oss som for dårlig mage o.l.
Bare et lite tips , grunnen til at produkter som dette er bra for mange som har problemer med maven osv er at det ikke er melkebasert , kutter man ikke melk og melkeprodukter totalt så har det liten eller ingen hensikt å gå over til denne typen pulver om man vil gjøre betingelsene bedre for maven

Utlogget Andy Pandy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 25

Sv: Activate Gemma erteprotein isolat
« #2 : 18. juni 2009, 13:28 »
Hvis du synes 90+ er bedre så hvorfor ikke prøve 90+ vegan som også er rent erteprotein.

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Activate Gemma erteprotein isolat
« #3 : 18. juni 2009, 13:29 »
erta berta
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget xcc

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 203
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 203

Sv: Activate Gemma erteprotein isolat
« #4 : 18. juni 2009, 13:31 »
Tror ikke det blir erteprotein på meg neste gang. Men er det noen grunner til at jeg burde velge erteprotein? Bortsett i fra magetrøbbel selfølgeli. Er det bedre enn whey/kasein proteiner på noen måte?

Utlogget Andy Pandy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 25

Sv: Activate Gemma erteprotein isolat
« #5 : 18. juni 2009, 13:39 »
Du kan jo prøve ris eller hemp protein, begge er dyrere enn erteprotein, men kanskje et godt alternativ hvis du blir urolig i magen av melkebaserte tilskudd.

Utlogget xcc

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 203
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 203

Sv: Activate Gemma erteprotein isolat
« #6 : 18. juni 2009, 13:42 »
Problemet er at jeg egentlig ikke aner hva det er som gjør at magen min noen ganger løper løpsk. Det kan være dager der den er helt fin, "flat" og fin. Men andre dager kan den være mer oppblåst enn Alexander Rybakk. Det hjalp ikke meg med erteprotein, eneste jeg vet.
Drar på FOS i 3uker på lørdag, da blir det null proteinpulver. Får se om magen blir vennligere da  Smiley

Utlogget Andy Pandy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 25

Sv: Activate Gemma erteprotein isolat
« #7 : 18. juni 2009, 13:50 »
Tja, oppblåst mage kan fort tyde på at du reagerer på melkeprodukter. Faktisk svært mange som ikke engang vet at det dette er ene og alene grunnen til at de omtrent hele livet har fjerta ca 200 ganger daglig, og ikke blitt mindre oppblåst av den grunn. Så sjekker de det, og finner ut at dette er grunnen til at det har vært slik. Ikke uvanlig. =]

Utlogget Scarface

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 264
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 264

Sv: Activate Gemma erteprotein isolat
« #8 : 18. juni 2009, 19:01 »
Jeg anbefaler deg og dra til lege å få sjekka det. Helst til en mage spesialist. Personlig så får jeg vondt i magen av å drikke proteinshake på morgenen. Mens senere på dagen så går det helt fint. Det er jo godt mulig at du reagerer på hvetemel også ? 

Utlogget xcc

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 203
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 203

Sv: Activate Gemma erteprotein isolat
« #9 : 18. juni 2009, 19:21 »
Jeg anbefaler deg og dra til lege å få sjekka det. Helst til en mage spesialist. Personlig så får jeg vondt i magen av å drikke proteinshake på morgenen. Mens senere på dagen så går det helt fint. Det er jo godt mulig at du reagerer på hvetemel også ? 

Det er faktisk slik med meg og! Merker det kun etter morgenshaken, har ikke tenkt over det før :p Hva er det som gjør at du har det slik, Scarface? Vært hos lege?

Utlogget Scarface

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 264
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 264

Sv: Activate Gemma erteprotein isolat
« #10 : 19. juni 2009, 01:38 »
Vet ikke helt hva som gjør at jeg kun får vondt i magen av morgenshaken, men var hos en magespesialist og der fikk jeg beskjed om at jeg hadde fordøyelses plager. fikk beskjed om og holde meg unna noen mat varer, samt ta noe kosttilskudd som er godt for magen. Er blitt mye bedre nå.
Men det er rart det der med at en kun for vondt i magen av morgenshaken. Det er sikkert noe med at magen ikke er "kommet i gang" ordentlig så tildlig på dagen. kanskje  Undecided
Selv så fikk jeg vondt et par timer etter jeg hatt tatt den. ble helt rambo i magen gjennom arbeidsdagen  Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!