Skrevet av Emne: Raske karbohydrater etter trening  (Lest 992 ganger)

Utlogget Patti38

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 45

Raske karbohydrater etter trening
« : 19. juni 2009, 10:06 »

Jobber på en slik måte at jeg ikke får trent før kl. 19:00 på kveldene.
Drikker vanligvis 0,7 liter vann på trening.
Jeg ønsker å få i meg 1g karbohydrater på Kg kroppsvekt rett etter trening, og for meg tilsvarer det ca. 90 g karb. Treningen slutter ved 20:00 - 20:15 tiden.
Vanligvis har jeg drukket 0,6 liter drue-, appelsin-, eller eplejuice pluss protein-shake (0,3 liter melk) som også inneholder ca. 25 g. karb. Dette tilsvarer ca. 90 g karb.

På trening og rett etter drikker jeg tilsammen ca. 1,6 liter.
Min store utfordring er å få en hel natts søvn uten å måtte gå på do 2 ganger i løpet av natten.

Noen som har forslag til raske karbohydrater uten at jeg må drikke 1 liter drikke etter trening for å få i meg 90 g. karb. og uten å måtte evt. spise 4 bananer isteden?

Fettprosent etter å ha gått ned 16 Kg: 23,2%

Mål for 1 juli 2010: 16%

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Raske karbohydrater etter trening
« #1 : 19. juni 2009, 10:11 »
Å drikke 1,6l eplejuice for å få i deg nok karbohydrater høres ut som en spøk. Sleng i deg 2 bananer og en proteinshake etter trening. 1-2 timer etter der igjen så spiser du en middag med alle næringsstoffer.
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Raske karbohydrater etter trening
« #2 : 19. juni 2009, 10:14 »
RISKAKER.....og noe salt som binder litt av all væsken du tyller i deg, så er nok det problemet borte.....eller ihvertfall utsatt til utpå morgenkvisten:-)
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Patti38

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 45

Sv: Raske karbohydrater etter trening
« #3 : 19. juni 2009, 10:14 »
Å drikke 1,6l eplejuice for å få i deg nok karbohydrater høres ut som en spøk. Sleng i deg 2 bananer og en proteinshake etter trening. 1-2 timer etter der igjen så spiser du en middag med alle næringsstoffer.

Jeg drikker ikke 1,6 liter eplejuice. Jeg drikker 0,7 liter vann på trening, 0,6 liter eplejuice etter trening pluss en protein-shake 0,3 liter melk rett etter det. Det er tilsammen 1,6 liter drikke.

Hva med Big Mass gainer fra PF?
Fettprosent etter å ha gått ned 16 Kg: 23,2%

Mål for 1 juli 2010: 16%

Utlogget siggis01

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: Raske karbohydrater etter trening
« #4 : 19. juni 2009, 10:24 »
Jeg lager meg en prot. shake med 50g proteiner, og 70g carbo, og det lager jeg av 7dl vann. Blir litt tykk, men skal ikke mye mer vann til for at den blir for tynn heller...

Det jeg vil frem til, er at hvis du kjøper inn litt Maltodextrin (konsentrert carbo pulver som ikke smaker så søtt), så får du i deg mye mer carbo pr enhet vann.
Gainere er jo en mulighet, men mange smaker høgg! Tongue   (...hvis du har proteinpulver du liker, så lager du din egen gainer lett ved å legge til maltodextrin)

Bananer er ikke en optimal kilde til rask-raske carbs... Kroppen bruker relativt lang tid på å behandle dem, så matodextrin er det optimale her.

Hvis du absolutt vil kutt ned på hele vann mengden din, så kan du også lage denne shaken til treningen, og drikke den under treningen, så stiller du tørsten, mens du også får i deg prot. og carbs.
"...anger is a gift..."

Utlogget Patti38

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 45

Sv: Raske karbohydrater etter trening
« #5 : 19. juni 2009, 10:31 »
Jeg lager meg en prot. shake med 50g proteiner, og 70g carbo, og det lager jeg av 7dl vann. Blir litt tykk, men skal ikke mye mer vann til for at den blir for tynn heller...

Det jeg vil frem til, er at hvis du kjøper inn litt Maltodextrin (konsentrert carbo pulver som ikke smaker så søtt), så får du i deg mye mer carbo pr enhet vann.
Gainere er jo en mulighet, men mange smaker høgg! Tongue   (...hvis du har proteinpulver du liker, så lager du din egen gainer lett ved å legge til maltodextrin)

Bananer er ikke en optimal kilde til rask-raske carbs... Kroppen bruker relativt lang tid på å behandle dem, så matodextrin er det optimale her.

Hvis du absolutt vil kutt ned på hele vann mengden din, så kan du også lage denne shaken til treningen, og drikke den under treningen, så stiller du tørsten, mens du også får i deg prot. og carbs.

Takk for svar.
Fettprosent etter å ha gått ned 16 Kg: 23,2%

Mål for 1 juli 2010: 16%

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!