3.3.2 Kriterier for uttak til landslag og representasjonslag i styrkeløft og benkpress
Overgangsregler
De nye kriteriene trer i kraft fra 1. januar 2010. Da kravene om utøvers deltagelse er skjerpet, vil disse kravene først tre i kraft fra 1. juli 2010.
Generelle kriterier
NSF har en visjon; Vi løfter sammen og skaper rene vinnere. Alle landslag og representasjonslag i NSF skal bestå av utøvere som kan vise til tydelige antidopingholdninger og atferd. Det er viktig at alle utøvere som tas ut på landslag i NSF er bevisst sin rolle som gode forbilder for våre yngre medlemmer. De som skal representere NSF internasjonalt må kunne være gode ambassadører for idretten der mottoet Sterk, blid og dopingfri er vist gjennom tydelige standpunkt og handling. Våre landslag og representasjonslag skal representere glede, fellesskap, helse og ærlighet"
De holdninger som representeres gjennom utmeldte utøvere og løftere som har deltatt i styrkebasert konkurranse utenfor NIF (uten etablert antidopingreglement og oppfølging av regelverk), uten samtidig å være medlemmer av NIF, er ikke ønskelige på landslagene eller representasjonslagene. Utøvere med atferd som ikke er forenelig med antidopingstandpunktet til idretten anses ikke som gode forbilder for resten av medlemsmassen og er derfor ikke aktuelle for landslagene.
Kun utøvere som kan vise til atferd som er forenelig med endret holdning der den generelle medlemsmassen vil sitte med samme oppfatning av utøveren som et godt forbilde vil dispensasjon fra det overstående kunne gis. Det å være en rollemodell med tydelige antidopingholdninger i ord og atferd vil være førende for unntak av de generelle kriteriene.
Definisjon
NSF har følgende landslag og representasjonslag:
1. Åpen klasse.
2. Junior
3. Veteran
4. Annen representasjon (regionslag, klubblag og lignende.)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vet ikke om man blir mye klokere av dette heller?
1. Kan dopingtatte utøvere representere Norge int?
2. Er det den generelle medlemsmassen som skal avgjøre hvem sin holdning som er bra nok for landslag?
3. Hva med uttaket til Arnolds som gikk ut 1/12 og må gjøres på gamle kriterier...og ikke de som de lagde etter A-NM i juni, men de før det.......?Dette gjelder for så vidt også ER-Cup?
4. Kan man omgås strongmen? Kan man bruke ordet strongman?
5.Kan klubber ha feks slike strongmen som løfter i styrkebasert konkurranse utenfor NIF på feks klubbstevner? Kan man ha strongmen-venner? Kan man ha WPC-venner?
6.Hvilken adferd er det det menes i avsnitt 2 og 3?
7. Man er akseptert i 5 år og God nok for int. konkurranser, men da man truer for mye disse styrkeløfterne med å komme på landslag blir det fart i sakene........benk gir de egentlig faen i;)
For å være ærlig: større SVADA skal du jaggen meg lete lenge etter! >

Norges Skøyte Forbund er småtterier;)
Kan Dere ikke bare formulere det slik:
Idrettsfaglig rådgiver foretar uttak til landslag iht kiloskrav og synsing ellers, samt Roy Holte skal ikke uttas.Dessuten står det at kravene starter fom 1/1-2010:
Har jeg en antidoping-holdning: JA
Er jeg rein: JA .meget beviselig!
Driver jeg med strongman: NEI
Er jeg innmeldt i NSF/NIF: JA
Såfremt norske rettspraksis regler skal benyttes iht tilbakevirkende kraft så bør jeg vel være inne i varmen da;)