Skrevet av Emne: Nye kriterier for å bli tatt ut til landslag i NSF  (Lest 129086 ganger)

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Dette vil nok Tingeling ikke like, fordi da får nemlig Roy Holte lov til å løfte. Og det er jo det de ikke vil.
Non Plus Ultra

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Honnør til Rulatoren!

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Jeg vil enkelt og greit ikke ha noen på landslaget som har meldt seg ut for å dope seg og så komme inn igjen. Enten det er deg eller Ola Normann.
Nå er det slik at benkpresslaget ikke er underlagt de reglene satsingsgruppene i styrkeløft er. Det er en enklere vei dit enn på styrkeløftlagene, noe jeg forøvrig mener er helt riktig pga den økonomiske fordelingen. (selv om jeg mener at tidligere dopere ikke har noe å gjøre i benkpress heller). Om jeg ikke husker feil var det også en diskusjon i NSF dengang du kom inn på benkpresslaget igjen, men det var ikke mulig å holde deg ute kun pga synsing. Nå sitter tross alt NSF på helt andre "beviser" da du har innrømmet eget bruk.

Om det blir endringer i strategiplanen for benkpress kommer de samme uttakskriteriene opp der etterhvert.

Vi på langslaget har tydeligvis ikke de samme antidopingholdningene som deg, og dengang du meldte deg ut og gjorde de valgene du gjorde, burde du skjønt at du ikke har noe på et landslag og gjøre, sammen med utøvere som har trent rent hele sitt liv.



1. Så det er greit å dra på VM i benk med meg på laget, men ikke 3 løfts Vm;) og signere brev selvsagt:-o

2. Beviser??De eneste beviser jeg har gitt: er at Dere endrer uttakskriterier hver gang jeg løfter:)

3. Er Dere beviselige livsstidsdopingfrie?Eller er det motiver:
    Play unfair, Play clean, Play untrue som gjelder?

4. Synsing er Dere gode på.....fordi det er det eneste holdepunktet Dere har...



3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Tingeling

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 623
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 623

Dette vil nok Tingeling ikke like, fordi da får nemlig Roy Holte lov til å løfte. Og det er jo det de ikke vil.

Som sagt så vil jeg ikke at Roy skal løfte, men jeg vil heller ikke at noen andre med samme fortid skal løfte, uansett hvem det måtte være.
"Play clean, play fair, play true" ville fått en liten bismak om Roy ble med på laget. Det stemmer ikke overens med de holdninger som er og alltid har vært innad i laget.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Det har da vært folk med tidligere dopdommer på landslaget før, hvorfor var det ok når en som ikke har hatt dom på seg vil, og så absolutt er kvalifisert til å være med? what
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget PB

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 100

Jeg har tenkt akkurat det samme som aktiviteten; Styrkeløftforbundet har hatt flere landslagsløftere som faktisk har vært tatt for doping, mens en som ikke har noen dom på seg (men tydeligvis er for ærlig) blir nektet, selv om han er sportslig kvalifisert. Jeg kan skjønne at NSF vil rydde opp, men da ville løsningen være å sette et tidspunkt som ikke gir tilbakevirkende kraft.

En annen ting som er interessant: Hva om styrkeløft hadde hatt et Grimseth-tilfelle? Dvs. at noen har fått i seg doping uten at dette har vært gjort bevisst eller med hensikt. Ettersom dopingpreparater har blitt inntatt, vil det si at vedkommende har fått en kunstig styrkeøkning, noe som ville gitt en fordel i fremtidige konkurranser. Skal slike tilfeller også utestenges, ettersom de har hatt nytte av doping, selv om dette altså ikke har skjedd som følge av bevisste handlinger? Selv om vedkommende blir frikjent for selve handlingen, så vil effekten av dopingen være like fullt tilstede - og det er jo det landslagsutøverne argumenterer med - like konkurransevilkår.

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

En annen ting som er interessant: Hva om styrkeløft hadde hatt et Grimseth-tilfelle? Dvs. at noen har fått i seg doping uten at dette har vært gjort bevisst eller med hensikt. Ettersom dopingpreparater har blitt inntatt, vil det si at vedkommende har fått en kunstig styrkeøkning, noe som ville gitt en fordel i fremtidige konkurranser. Skal slike tilfeller også utestenges, ettersom de har hatt nytte av doping, selv om dette altså ikke har skjedd som følge av bevisste handlinger? Selv om vedkommende blir frikjent for selve handlingen, så vil effekten av dopingen være like fullt tilstede - og det er jo det landslagsutøverne argumenterer med - like konkurransevilkår.

Litt på siden, men nå er det jo fastslått at å få i seg derivater slik som Grimseth beviselig fikk gjennom et karbohydratpulver ikke ville gi noen effekt selv om det ble funnet spor i kroppen. For at stoffene Grimseth ble tatt for skulle hatt noen virkning måtte de vært injisert intramuskulært, så sånn sett har man vel fastslått at Grimseth ikke hadde noen uønsket effekt av det. Jeg ser dog at det teoretisk sett at man kan få det i seg og få en effekt, f.eks hvis noen knuste noen tabletter og blandet det inn i f.eks en kake som en utøver spiste. Slik kunne han blitt dopet, fått en liten effekt (spesielt hvis han likte kaken og tok med seg noen stykker hjem og spiste de utover uken) og fortsatt vært helt uskyldig.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Tingeling

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 623
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 623

Det har da vært folk med tidligere dopdommer på landslaget før, hvorfor var det ok når en som ikke har hatt dom på seg vil, og så absolutt er kvalifisert til å være med? what

Nå er det ikke min jobb å stå til rette for det som har skjedd på de lagene som har vært FØR. Jeg forklarer bare saken slik jeg mener det bør være i et landslag. Styrkeløft strever enda med 80- tallssyndromet, og ved å ta tidligere dopere inn i varmen blir å ta to steg bakover ift. det antidopingarbeidet forbundet idag driver.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Som sagt så vil jeg ikke at Roy skal løfte, men jeg vil heller ikke at noen andre med samme fortid skal løfte, uansett hvem det måtte være.
"Play clean, play fair, play true" ville fått en liten bismak om Roy ble med på laget. Det stemmer ikke overens med de holdninger som er og alltid har vært innad i laget.
Da har det ikke ALLTID vært sånn innad i laget da.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Tingeling

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 623
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 623

Da har det ikke ALLTID vært sånn innad i laget da.

Nei det er mulig, men det kan ikke jeg svare for, da jeg ikke alltid har vært på landslaget.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Nei det er mulig, men det kan ikke jeg svare for, da jeg ikke alltid har vært på landslaget.

Det er greit nok.  Men det er forskjell på hva du og jeg føler, og hvordan en organisasjon som NSF skal opptre.  Hva synes du om det forslaget som jeg satte fram på den forrige siden i denne tråden?
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Tingeling

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 623
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 623

Det er greit nok.  Men det er forskjell på hva du og jeg føler, og hvordan en organisasjon som NSF skal opptre.  Hva synes du om det forslaget som jeg satte fram på den forrige siden i denne tråden?

De har valgt å gjøre det de mener er rett for styrkeløftens framtid, hvordan det utarter seg vet ingen, men ingen kan vertfall ta NSF på slakke holdninger når vi opptrer som et rent lag internasjonalt. Alle de årene jeg har vært med har vi hatt problemer med russere og ukrainere som vi vet har dopet seg, men som ikke blir tatt, noe vi har tatt sterkt avstand fra. Skal vi da plutselig ta inn en i laget som har gjort det samme? Det blir for oss ikke riktig.
Derfor stiller jeg meg bak de nye kriteriene til forbundet.

Enige blir vi ikke om dette uansett, men nå har jeg vertfall sagt mitt.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Jeg ser dog at det teoretisk sett at man kan få det i seg og få en effekt, f.eks hvis noen knuste noen tabletter og blandet det inn i f.eks en kake som en utøver spiste. Slik kunne han blitt dopet, fått en liten effekt (spesielt hvis han likte kaken og tok med seg noen stykker hjem og spiste de utover uken) og fortsatt vært helt uskyldig.

Dette blir jo helt teoretisk siden styrkeløftere ikke spiser kake.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Tingeling virker som et kynisk menneske som er lite oppdatert og er egentlig bare vanskelig.
Håper hun ikke har noe reel makt i styrkeløft verdenen.
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Som sagt så vil jeg ikke at Roy skal løfte, men jeg vil heller ikke at noen andre med samme fortid skal løfte, uansett hvem det måtte være.
"Play clean, play fair, play true" ville fått en liten bismak om Roy ble med på laget. Det stemmer ikke overens med de holdninger som er og alltid har vært innad i laget.

Joda, men synes kanskje også at NSF har kjørt denne linja:

Play UNFAIR , Play CLEAN og Play UNTRUE

når det gjelder meg;)

Og dessuten synes jeg NSF skal forholde seg til IPF sitt regelverk, ikke lage fullt av særnorske regler som brukes når det er behov for de også bruker vi IPF sine når de er best..Wink
IPF sitt regelverk til int.deltakelse på landslag er?

For ett gudameg Jantelov land!


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!