Skrevet av Emne: Mye dop i Oslo?  (Lest 13905 ganger)

Utlogget Tannfeen

Sv: Mye dop i Oslo?
« #15 : 03. august 2009, 13:26 »
Høres mer ut som en sak for psykiatrien enn rettsvesenet (noe som ofte er tilfellet med rus).

Men er ikke rusmidler harmløst da?
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: Mye dop i Oslo?
« #16 : 03. august 2009, 13:29 »
men hvor lenge kan dem holde en person som han innlåst der da?
denne mannen burde ikke få lov tilå gå fritt ute blandt folk
politiet vet at han ruser seg på piller,alkohol,herion,hasj,amfataminosv osv
alikevel så kjører han rundt i bil Huh
men jeg som har fått noen prikker på førerkortet mitt,skal dem ta for en hver pris Cool
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Mye dop i Oslo?
« #17 : 03. august 2009, 13:34 »
Men er ikke rusmidler harmløst da?
Det har jeg aldri påstått. Men en kjerne i problemet er at personer med psykiatriske lidelser (alt fra nevrose til psykose) kan ty til rusmidler som en hjelp til å håndtere hverdagen. Om det er en spesielt effektiv måte å håndtere problemer på er neppe tilfellet, men det skjer. Man kan hive personene i fengsel, kanskje til og med få dem nyktere for en periode, men det er relativt lite effektivt hvis ikke den underliggende lidelsen blir behandlet.

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Mye dop i Oslo?
« #18 : 03. august 2009, 13:34 »
I stedet for å bruke masse penger på psykriatri og politi etc, kan vi ta alle narkisene og putte de på tanker og lage biodisel av dem. Så bruker vi det til å drive kollektiv trafikk, da gjør de faktisk noe nyttig for samfunnet for en gangs skyld.

Er nok mange folk som bruker forskjellige dop som gjør masse nyttige ting... Skulle du tatt alle som har drevet med noe måtte du nok brent halve folka som bor i Oslo..

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: Mye dop i Oslo?
« #19 : 03. august 2009, 13:34 »
Men er ikke rusmidler harmløst da?
nei det er det ikke
hverken for seg selv,eller for omgivelsene
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Mye dop i Oslo?
« #20 : 03. august 2009, 13:35 »
Høres mer ut som en sak for psykiatrien enn rettsvesenet (noe som ofte er tilfellet med rus).

Men psykiatrien opplever ikke annet enn nedskjæringer. Pproblemet der er vel at de med pengesekken oftest består av høye menn i dress som fikk utdannelse via BI og aldri har satt sin fot inn i en institusjon og arbeidet der.

Men ang. politispaning. Jeg husker i fjor sommer, en kveld jeg ventet på noen venner ved Grünerløkka. Jeg sto ved den ene brua bak Blaa og irriterte meg over afrikanske dopselgere rett under meg. Endte jo opp med at jeg ble stående der lenge og afrikanerne "gjemte seg " i skyggene. Så kom det en stor gjeng med passelig berusede gutter/menn gående over broen og spurte hva jeg drev med. Venter, svarte jeg.
Så tittet de ned på afrikanerne, -Døh, du ække' sånn spaner erru'? Må se til å ta detta pakket!
Jeg bare smilte og nikket, gutta startet med en lang samtale om hvor lett det var å få dop(men de hadde aaaldri benytttet seg av det), før det plutselig dukket opp to voksne karer i prikk lik hettegenser som meg. De brisne gutta brøt ut i latter: -Neste gang må dere jobbe bedre med forkledningen ass!
Ja, vi får ta det på manda'n, svarte jeg.  Cool

(Lite å gjøre i dag Pumbo?)

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Mye dop i Oslo?
« #21 : 03. august 2009, 13:36 »
Er nok mange folk som bruker forskjellige dop som gjør masse nyttige ting... Skulle du tatt alle som har drevet med noe måtte du nok brent halve folka som bor i Oslo..
Høres ut som et forslag en liten mann med bart som var i vinden for 60 år siden kunne funnet på å si.

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: Mye dop i Oslo?
« #22 : 03. august 2009, 13:37 »
Det har jeg aldri påstått. Men en kjerne i problemet er at personer med psykiatriske lidelser (alt fra nevrose til psykose) kan ty til rusmidler som en hjelp til å håndtere hverdagen. Om det er en spesielt effektiv måte å håndtere problemer på er neppe tilfellet, men det skjer. Man kan hive personene i fengsel, kanskje til og med få dem nyktere for en periode, men det er relativt lite effektivt hvis ikke den underliggende lidelsen blir behandlet.
som regel er det i omvendt rekkefølge
først narkotika,og så "ryker" huet på dem
siden dette er et treningsforum så kjenner jeg faktisk til noen som har begynt å dope seg,og så fått problemer med huet,og endt opp som narkomane  
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Mye dop i Oslo?
« #23 : 03. august 2009, 13:40 »
som regel er det i omvendt rekkefølge
først narkotika,og så "ryker" huet på dem
siden dette er et treningsforum så kjenner jeg faktisk til noen som har begynt å dope seg,og så fått problemer med huet,og endt opp som narkomane  
Finnes neppe noe fasitsvar. Selv om du kjenner noen i den rekkfølgen kjenner jeg noen andre i motsatt. Noen bruker alkohol som en løsning på problemene sine, noen tar dop og andre gjør noe annet.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Mye dop i Oslo?
« #24 : 03. august 2009, 13:43 »
Men psykiatrien opplever ikke annet enn nedskjæringer. Pproblemet der er vel at de med pengesekken oftest består av høye menn i dress som fikk utdannelse via BI og aldri har satt sin fot inn i en institusjon og arbeidet der.
Kunne ikke vært mer enig. Problemet er en jobb for psykiatrien, men psykiatrien har langt i fra ressurser til å håndtere dette. Ellers er det jo også et problem med å få behandlet personene, det å få noen tvangsinnlagt i Norge er ganske vanskelig (må være en fare for seg selv eller samfunnet), og tvangsinnlagte blir fort utskrevet nettopp på grunn av ressursmangel. Psykiatrien er jo i den heldige situasjonen at de er pålagt å legge inn uten å få midlene. F.eks, han som gikk amok på trikken og drepte en kar for en tid tilbake var innlagt, men ble skrevet ut selv om han ikke var spesielt frisk - fordi de måtte frigjøre plasser før helgen for å ha kapasitet for eventuelt nye innleggelser.

(Lite å gjøre i dag Pumbo?)
Egentlig ikke, bare veldig uinspirert til å gjøre det jeg egentlig skal gjøre...

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Mye dop i Oslo?
« #25 : 03. august 2009, 13:44 »
som regel er det i omvendt rekkefølge
først narkotika,og så "ryker" huet på dem
siden dette er et treningsforum så kjenner jeg faktisk til noen som har begynt å dope seg,og så fått problemer med huet,og endt opp som narkomane  
Er ikke få ganger man ser den vanlige "selvmedisineringen". Folk kan slite med ting selv om de tilsynelatende ser normale ut, og en del sinnslidelser (f.eks schizofreni) trenger ikke å manifestere seg før i voksen alder.

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: Mye dop i Oslo?
« #26 : 03. august 2009, 13:48 »
Er ikke få ganger man ser den vanlige "selvmedisineringen". Folk kan slite med ting selv om de tilsynelatende ser normale ut, og en del sinnslidelser (f.eks schizofreni) trenger ikke å manifestere seg før i voksen alder.
joda det stemmer det du sier der,men mitt inntrykk er at det er utrolig mange som får alvorlige problemer etter noen år med fyll og nachspielamfetamin
nå snakkerjeg bare om mine inntrykk av samfunnet
jeg driver ikke akkurat å forsker på dette
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Mye dop i Oslo?
« #27 : 03. august 2009, 13:51 »
Amfetamin er vel ikke akkurat noe man bruker for selvmedisering. Da er det vel heller vanlig med hasj og blåvalium ;p

Utlogget Neighborhood #2 (Laïka)

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

Sv: Mye dop i Oslo?
« #28 : 03. august 2009, 13:51 »
I stedet for å bruke masse penger på psykriatri og politi etc, kan vi ta alle narkisene og putte de på tanker og lage biodisel av dem. Så bruker vi det til å drive kollektiv trafikk, da gjør de faktisk noe nyttig for samfunnet for en gangs skyld.
NEI!! Da hadde vi ikke hatt god musikk!
Min teknoblogg: www.teknoweb.no

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Mye dop i Oslo?
« #29 : 03. august 2009, 13:52 »
joda det stemmer det du sier der,men mitt inntrykk er at det er utrolig mange som får alvorlige problemer etter noen år med fyll og nachspielamfetamin
nå snakkerjeg bare om mine inntrykk av samfunnet
jeg driver ikke akkurat å forsker på dette
amf og slikt er alt annet enn helsekost, og det har en tendens til å forsterke eventuelle psykologiske svakheter en måtte ha. Men det egentlig poenget mitt var at balltremannen antagelig ikke bare var rusa, men antageligvis var passelig psykotisk i bånn, og det å fengsle ham var ganske meningsløst.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!