Skrevet av Emne: Valhalla Strongman klubb inviterer til strongmanstevne den 17 oktober 2009  (Lest 23770 ganger)

Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
som NKS sa, strongman er ikke for svake mennesker.

Faen heller. Hadde bare noen sagt det til meg for 4 år siden....
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget høggern

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 77

Ser ikke deg på listen Tore, - ryktet sier du er sugen på å slå Søråker...  Grin

hehe, mest lyst å slå sven og pæra, for de er så frekke og overlegne... det er du også forresten:P!!!!!;) ...faen meg tidenes sitat!

får se an hva som skjer, men etter helt vilt er førstepri å flytte ut fra bjerke og tarantellaen som er samboeren min nå om dagen;)

Utlogget NKS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 328
  • Honnør: 754
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 328

  • Citius, altius, fortius
hehe, mest lyst å slå sven og pæra, for de er så frekke og overlegne... det er du også forresten:P!!!!!;) ...faen meg tidenes sitat!

får se an hva som skjer, men etter helt vilt er førstepri å flytte ut fra bjerke og tarantellaen som er samboeren min nå om dagen;)

 rofl
Nils Kjetil Sande

Norges sterkeste mann -105 kg 2008, 2010, 2011

Singapore strongest man 2011


Utlogget r@k

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 141
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 141

Hei
Jeg lurer på om jeg skal hive meg på bare for gøy. Kunne tatt det som en trenings økt Jeg har jo ikke trent Strongman på 3år. Marius skal du å slenge deg på ?




Reidar


Konkurrerende utøver i Strongman.

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

som NKS sa, strongman er ikke for svake mennesker. Blir litt feil å arrangere strongmanstevner med startvekter slik at "mannen-i-gata" klarer vektene.

Pinna, det vil være tåpelig om man skal ta hensyn til "debutanter som aldri har prøvd yoke" i en konkurranse. Dette er en strongman konkurranse, så det forventes at de som stiller er over gjennomsnittlig sterke og vel så det, og at de har terpet teknikk på de øvelsene de skal gjennomføre.

Men man kan heller ikke ta hensyn til de svake hele veien. Strongman er en eksplosiv ekstremsport, og det er jo det som blir lagt opp til her!
Beinranglene i -90kg har ingenting å tape på å prøve Grin

Det er jo også det jeg påpeker i innlegget mitt. Noen stevner bør være skikkelig tunge. Så klart skal ikke vektene tilpasses gjennomsnittsnivået i -90kg.

Jeg gleder meg til konkurransen og synes det er artig at alle bruker de samme belatsningene. Da får man også sammenliknet seg med de største gutta, og det er moro Smiley

Alle ønsker vi jo en god dag på Valhalla med mange deltakere, god stemning og så mye publikum det er plass til.
Nå er det 4 dager siden Knut la ut stevneinformasjonen. Det er 2 stk som har meldt seg på i -90kg. Etter like mange dager i fjor var det 10 påmeldte.
Dette er nok, som Ole Martin sa i et tidligere innlegg, fordi mange kvier seg for å delta med  såpass tunge vekter. Får håpe de det gjelder, legger den stoltheten og frykten av seg Smiley

Utlogget Knut Bjorvatn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 111
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 111

Jeg håper du blir med Reidar.  Du er jo utrolig letttrent, og det er over 10 uker til den 17 oktober. 
Jeg håper også at flere under 90kg blir med.  Basert på nivået på Showliften burde det være flere som kunne greie vektene uten problemer.

Utlogget JVS

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Åpen klasse:
1.Emil Sørskår
2.Bjørn Andre Solvang
3.Ole Øxnevad

Under 105kg:
1.Raymond Bechen
2.Nils Kjetil Sande
3.John Johannessen
4.Bjørnar Stokkebekk  (kun yoke;)
5.Kenneth Friberg - vinterbulka og fin

Under 90kg:
1.Knut Bjorvatn
2.Ragnar Nørstrud
3.John Vegard Solvang

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Hehe!
Nei, skal bare til malta og se på og hjelpe Richard!

hæ?? går wsm 2009 i alta?? tøft... Grin

Utlogget Lille Sven

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 017
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 017

  • Aktiv innen styrkeløft og strongman
hehe, mest lyst å slå sven og pæra, for de er så frekke og overlegne... det er du også forresten:P!!!!!;) ...faen meg tidenes sitat!

får se an hva som skjer, men etter helt vilt er førstepri å flytte ut fra bjerke og tarantellaen som er samboeren min nå om dagen;)

Frekke og overlegne? Hva skjer?
Nr 4 -105 Kristiansand Showlift 2008
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2009
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2010
Norgesmester i Atlasstein 2009 for -105
Nr 3 Heilt vilt 2009
Nr 8 NSM 2011

LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=84861.0

Medlem av Kristiansand Atlet Klubb og Kristiansand Strongteam

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

som NKS sa, strongman er ikke for svake mennesker. Blir litt feil å arrangere strongmanstevner med startvekter slik at "mannen-i-gata" klarer vektene.
Kommer an på hva man vil med arrangementene da? Vil man rekruttere nye eller ønsker man bare å knive innad i den faste gjengen?
Jeg tror ikke det vil komme så mange nye lettvektere for å debutere i en konkurranse med så blytunge vekter som her, men det er bra om andre konkurranser kan vies til nettopp det. Slik at mannen i gata også får prøvd seg. Noe alla Flekkefjords sterkeste tror jeg er bra for sporten. Middels sterke folk kan prøve seg uten at det innebærer en enorm skaderisiko. Det skal dessuten mye til for at øvelsene blir for lette tror jeg. Noen av de sterkeste sa på forhånd at kvalifiseringsøvelsene til årets NSM var for lette, men de ble da visselig tunge nok. De sterkeste vil gjøre det best uansett. Det er vel heller ikke noe stort problem at så veldig mange svake stillier i strongman for å prøve seg. Det er vel flere av dem som heller kvier seg, og det er egentlig litt dumt. Folk som potensielt kunne blitt bitt av basillen og bidratt til at sporten vokste.

Ikke noe negativt om Valhalla 17 oktober, men mer synlige stevner for "folk flest" (lettere vekter) er også bra! Man arrangerer jo ikke bare fotball for proffene i tippeligaen, men også for smårollingene på Norway Cup Smiley

Utlogget tomegil

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

  • eg e beinhard!!
lurer på og melde meg på -105, akkurat begynt  å trene igjen etter 5mnd pause, får se kossen formen er i oktober
stor og sterk!

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Kommer an på hva man vil med arrangementene da? Vil man rekruttere nye eller ønsker man bare å knive innad i den faste gjengen?
Jeg tror ikke det vil komme så mange nye lettvektere for å debutere i en konkurranse med så blytunge vekter som her, men det er bra om andre konkurranser kan vies til nettopp det. Slik at mannen i gata også får prøvd seg. Noe alla Flekkefjords sterkeste tror jeg er bra for sporten. Middels sterke folk kan prøve seg uten at det innebærer en enorm skaderisiko. Det skal dessuten mye til for at øvelsene blir for lette tror jeg. Noen av de sterkeste sa på forhånd at kvalifiseringsøvelsene til årets NSM var for lette, men de ble da visselig tunge nok. De sterkeste vil gjøre det best uansett. Det er vel heller ikke noe stort problem at så veldig mange svake stillier i strongman for å prøve seg. Det er vel flere av dem som heller kvier seg, og det er egentlig litt dumt. Folk som potensielt kunne blitt bitt av basillen og bidratt til at sporten vokste.

Ikke noe negativt om Valhalla 17 oktober, men mer synlige stevner for "folk flest" (lettere vekter) er også bra! Man arrangerer jo ikke bare fotball for proffene i tippeligaen, men også for smårollingene på Norway Cup Smiley

nå arrangerte jo Knut Bjorvatn en konk i april/mars der alle øvelsene begynte veldig lavt.
han er vel enn av de få som arrangerer to konkuranser i året.

en lett og en tung. man får i pose og sekk. eller som egil ville sagt det,have my cake and eat another too.

Utlogget Djammen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 96

Vektene blir nok kanskje litt i tyngste laget får meg, men gir det en sjangs og skjekker formen i god tid før KSO Smiley

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781


Åpen klasse:
1.Emil Sørskår
2.Bjørn Andre Solvang
3.Ole Øxnevad

Under 105kg:
1.Raymond Bechen
2.Nils Kjetil Sande
3.John Johannessen
4.Bjørnar Stokkebekk  (kun yoke;)
5.Kenneth Friberg - vinterbulka og fin

Under 90kg:
1.Knut Bjorvatn
2.Ragnar Nørstrud
3.John Vegard Solvang
4.Per kritian rodlie

Utlogget høggern

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 77

Frekke og overlegne? Hva skjer?

hehe, den får du ta med nils, for jeg kan ikke gjenfortelle for jeg var ikke der! men det er en perle av en sørlandshistorie nils pleier å dra på vors;)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!