Skrevet av Emne: Hva skal du stemme?  (Lest 14216 ganger)

Utlogget Midtun

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 83
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 83

Sv: Hva skal du stemme?
« #45 : 13. august 2009, 21:09 »
jeg stemmer på den som gir meg

1.billigere mat
2. bedre helse/skole og omsorg
3. økte militære styrker
 Det er hovedtingene jeg kommer på i farta(jeg har IKKE satt meg inn i kampanjen enda, og jeg er førstegangsstemmer:D)
"gamle perser"
Benk: 70kg?
Mark: Aldri makset
Bøy: Aldri makset

Mål: Bli veltrent som jeg en gang var! Så får vi sette mål når formen er bra!

Utlogget Space Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 533
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 533

Sv: Hva skal du stemme?
« #46 : 13. august 2009, 21:40 »
Men så er jo problemet at alle prisene kan ikke senkes. Senker man noe, må noe øke..

Utlogget Midtun

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 83
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 83

Sv: Hva skal du stemme?
« #47 : 13. august 2009, 21:43 »
nja njoa.. MEN med de pengene vi har Cheesy (evig optimist)må virkelig sette meg inn i valgkampanjen fremover:)
"gamle perser"
Benk: 70kg?
Mark: Aldri makset
Bøy: Aldri makset

Mål: Bli veltrent som jeg en gang var! Så får vi sette mål når formen er bra!

Utlogget karlor

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Hva skal du stemme?
« #48 : 13. august 2009, 22:00 »
Sitat
Hvis en liker løgnere, tyver og personer uten ryggrad og egne meninger er det bare å stemme kommu ... ehhh ... sosialdemokratisk

Selve prinsippet sosialdemokrati har da ingenting med tyver, løgner og personer uten meninger å gjøre. Legg merke til at det er et prinsipp jeg snakker om, ikke enkeltmennesker. Usympatiske, uetiske mennesker finner man jo i de fleste politiske grupper.

Jeg forstår likevel hva du mener med tyver. Du mener at de stjeler pengene dine sant ? Men skattepengene går da aldeles ikke til lommene til polikerene, slik de gjør i mange andre korrupte land som har hatt fucka opp, ustabile, vinglete styresett i mange år tilbake. Pengene går jo til samfunnet.

Bra du ikke stemmer FrP da, de har iallefall ikke ryggrad. De bare spyr ut forskjellig "sjokkerende" meninger hele tiden, for å skape oppstyr og dermed få PR. I tilleg tørr de ikke å ha meninger om EU, da kan de jo misse velgere!

Kommunistisk er ikke det samme som sosialdemokratisk, duuuuude.

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Hva skal du stemme?
« #49 : 14. august 2009, 09:05 »
Frp skriver i sitt partiprogram at de vil la en folkeavstemming avgjøre EU-spørsmålet,det er vel eksempel på demokrati i praksis. La folket bestemme.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hva skal du stemme?
« #50 : 14. august 2009, 09:13 »
Veldig trist at FRP ødelegger muligheten til å bli tatt seriøst i kriminalpolitikken.
Forslagene deres til straffer og fengselsdrift er helt og fullstendig på jordet.

jeg har forresten tatt flere slike partitester av forskjellig art.... får treff på FRP, Høyre, KRF og AP alt etter dagsform, humør og hvilken test jeg tar...

da kan det faen ikke være mye forskjell...

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Hva skal du stemme?
« #51 : 14. august 2009, 09:17 »
Jeg skal ikke stemme. Har mistet all tro på politikere og deres falske løfter.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Hva skal du stemme?
« #52 : 14. august 2009, 10:01 »
Det var nok heller naturresurser enn APs næringslivspolitikk som bragte Norge velstand.

Hva om en ikke var fremsynt på befolkningens vegne og førte den største andelen av inntektene tilbake til staten, men lot Phillips Pet. m.fl. få beholde det meste av overskuddet?  Huh

Muligens bare "tankespinn", men en skal ikke se bort fra at vi uten et sterkt sosialdemokratisk og visjonært styre den gang, hadde hatt fem hinsidig rike "sheiker" her i landet ..........med 4,2 millioner leilendinger.....  


Vel vel - vi har det nå godt her i landet, men velstand har nå dessverre en tendens til å avle hinsidig med suttrete "kjerringer" som faan i meg ikke er fornøyd med noenting.......

Hva jeg stemmer? Ja si det......... Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Hva skal du stemme?
« #53 : 14. august 2009, 10:11 »
Vel vel - vi har det nå godt her i landet, men velstand har nå dessverre en tendens til å avle hinsidig med suttrete "kjerringer" som faan i meg ikke er fornøyd med noenting.......

Enhver medalje har en bakside ja.....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Hva skal du stemme?
« #54 : 14. august 2009, 10:25 »
Hva om en ikke var fremsynt på befolkningens vegne og førte den største andelen av inntektene tilbake til staten, men lot Phillips Pet. m.fl. få beholde det meste av overskuddet?  Huh

Muligens bare "tankespinn", men en skal ikke se bort fra at vi uten et sterkt sosialdemokratisk og visjonært styre den gang, hadde hatt fem hinsidig rike "sheiker" her i landet ..........med 4,2 millioner leilendinger.....  

Vel vel - vi har det nå godt her i landet, men velstand har nå dessverre en tendens til å avle hinsidig med suttrete "kjerringer" som faan i meg ikke er fornøyd med noenting.......

Hva jeg stemmer? Ja si det......... Smiley

Jeg er INGEN sosialdemokrat av natur, men du har et kjempepoeng når det kommer til forvaltning av oljepenger og generell velstand i Norge. Det er sannsynligvis det viktigste som er gjort for å opprette og vedlikeholde Norge som velferdsstat.

Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Tannfeen

Sv: Hva skal du stemme?
« #55 : 14. august 2009, 10:28 »
Jeg skal ikke stemme. Har mistet all tro på politikere og deres falske løfter.

Da er vel den eneste løsningen å ta saken i egne hender og engasjere seg politisk?
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Hva skal du stemme?
« #56 : 14. august 2009, 10:37 »
Da er vel den eneste løsningen å ta saken i egne hender og engasjere seg politisk?

For noen, kanskje. For meg derimot er den eneste løsningen å gi f...

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Hva skal du stemme?
« #57 : 14. august 2009, 10:38 »
Jeg er INGEN sosialdemokrat av natur, men du har et kjempepoeng når det kommer til forvaltning av oljepenger og generell velstand i Norge. Det er sannsynligvis det viktigste som er gjort for å opprette og vedlikeholde Norge som velferdsstat.



Det er jo greit nok, men dette er jo sørget for gjennom Petoro uansett. Spørsmålet er om f.eks. et statsstyrt Statoil er det riktige virkeligmidlet for å forvalte dette eller ikke? Grunnrenteskatten, med de fordeler og bakdeler den har, sikrer jo stort sett Ole Nordmann så det holder - det er jo den videre forvaltningen som er det potensielle problemet.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Hva skal du stemme?
« #58 : 14. august 2009, 10:51 »
Det er jo greit nok, men dette er jo sørget for gjennom Petoro uansett. Spørsmålet er om f.eks. et statsstyrt Statoil er det riktige virkeligmidlet for å forvalte dette eller ikke? Grunnrenteskatten, med de fordeler og bakdeler den har, sikrer jo stort sett Ole Nordmann så det holder - det er jo den videre forvaltningen som er det potensielle problemet.

Enig i det! Smiley
Det ville uansett vært noe merkverdig om en ga sin stemme basert på at et parti, litt avhengig av hvordan en ser det, har vært svært positivt for utviklingen av velferdsstaten og arbeiderklassen (liker ikke det begrepet) de siste 100 år eller så.
En lever nå en gang i dag, og må må forholde seg til dagens realiteter nasjonalt og internasjonalt.

En finner aldri et parti en er enig med i ett og alt, med mindre man er AKP-ML'er eller noe slikt. En må på sett og vis leite etter det partiet som i hovedsak gir det beste gjennomsnittet sett opp mot ens egne meninger om ting og tang.
Det som forferder meg i en del menneskers valg er at de er så oppheng i en sak at de ikke en gang skjeler til de andre punktene i partiets politikk og reelle eller potensielle konsekvenser av dem. Så lenge de f.eks får en obskur Mullah ut av landet fort som faan, eller vin i butikken, så kan det gjerne gå til helvete med andre ting som burde oppta dem langt mer.... kun min mening da... Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Hva skal du stemme?
« #59 : 14. august 2009, 10:56 »
Det er jo greit nok, men dette er jo sørget for gjennom Petoro uansett. Spørsmålet er om f.eks. et statsstyrt Statoil er det riktige virkeligmidlet for å forvalte dette eller ikke? Grunnrenteskatten, med de fordeler og bakdeler den har, sikrer jo stort sett Ole Nordmann så det holder - det er jo den videre forvaltningen som er det potensielle problemet.
Her gjør du en god del antagelser som ikke er riktige.  Det finnes haugevis med eksempler på land med en enorm grunnrente som likevel er lut fattige.  Eksempler på dette er land med olje (Irak), land med fruktbar jord (Søramerika og det sentrale Afrika) og land med edelsteiner og andre mineralforekomster (Det sentrale Afrika).  Historien viser at land som ikke industrialiserer og som ikke sikter mot den til enhver tid mest avanserte teknologien, forblir fattige selv om naturgrunnlaget er rikt.

Dersom det frie markedet råder, så vil alle land tjene på å spesialisere seg på det som de er gode i fra før av.  Fattige land vil dermed spesialisere seg på det å være fattige (råvareproduksjon, lavteknologisk manufaktur, lave lønninger).  Det har aldri noen gang skjedd at et fattig land har løftet seg selv opp ved hjelp av frihandel.  Alle rike land har brukt planøkonomiske tiltak for å beskytte egen industri og eget akademia i den kritiske fasen.  Når de har ropt ut frihandelspropaganda etterpå, er det fordi de vil at andre land (og da særlig fattige land) skal føre en frihandelspolitikk.  Da er disse landene lettere å plyndre.

Dette er verd å tenke på når f.eks. Fr.P. vil føre en kulturpolitikk, en industripolitikk og en utdannelses- og forskningspolitikk som likner på den som føres i de aller fattigste landa i verden.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!