Skrevet av Emne: Har styrkeløftere rett eller er de dumme?  (Lest 3652 ganger)

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Sv: Har styrkeløftere rett eller er de dumme?
« #15 : 25. august 2009, 21:44 »
Det er mange treningsveiledere som lærer bort merkelige teknikker også. For eksempel kvartbøy.

Jeg vurderer faktisk å skrive en artikkel om emnet, kanskje med denne tittelen: "Har treningsveiledere rett, eller er de forfengelige og metrofile idioter med for dårlige karakterer til å komme inn på Universitetet slik at de heller tar et 30-timers kveldskurs i treningsveiledning?"
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget Eirik Sandvik

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 700
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 700

Sv: Har styrkeløftere rett eller er de dumme?
« #16 : 26. august 2009, 12:52 »
Haha! Slettes ingen dum ide...

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: Har styrkeløftere rett eller er de dumme?
« #17 : 01. november 2009, 21:40 »
Jeg føler folk ser på meg som en apekatt med en gang jeg nevner at jeg konkurrerer i styrkeløft. Eller; de fleste vet ikke hva styrkeløft er, men så fort jeg nevner øvelsene knebøy, benkpress og markløft føles det som de fleste antar at jeg har en iq på nivå med den nevnte primaten. Det kan virke på meg som om benkpress er noe som kun blir utført av halvdumme menn (og kvinner) som egentlig ikke har lykkes med stort i livet (dog satt på spissen for å presisere et poeng). Ut ifra et samfunnsperspektiv virker det som om det er mange andre idretter som gjør at man fremstår i et bedre lys. Med en gang man nevner styrkeidrett og presterer noe bedre enn gjennomsnittet, blir også spørsmålet om doping trukket fram. Folk forventer jo selvsagt at tullinger som meg ikke har vett nok til å vite bedre og sannsynlig brukes det lille jeg tjener på den slags.

Helt enig, jeg syntes det er moro å høre om folk som konkurrerer i styrekeløft. Mens derimot har jeg samme synet på folk som driver med feks innebandy som dem "uvitne" du skriver om. En haug med spinkle ungdommer som løper rundt med pannebånd mens dem holder i kølla si...

Det er mange treningsveiledere som lærer bort merkelige teknikker også. For eksempel kvartbøy.

Jeg vurderer faktisk å skrive en artikkel om emnet, kanskje med denne tittelen: "Har treningsveiledere rett, eller er de forfengelige og metrofile idioter med for dårlige karakterer til å komme inn på Universitetet slik at de heller tar et 30-timers kveldskurs i treningsveiledning?"

Haha, det skulle du ha gjort. På en lille tiden jeg har trenet har jeg rukket å sett\hørt om mange treningsveiledere som virker helt på jordet.
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!