Skrevet av Emne: De 3 store  (Lest 8331 ganger)

Utlogget Relax

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 422
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 422

De 3 store
« : 29. januar 2003, 09:50 »
Har nå testet meg og er vel kanskje ikke helt fornøyd med resultatene  Undecided. Er 183 og 95kg. Har trent styrkeløft i 8mnd med godt grunnlag i trening fra helsestudio

Obs: Dette er kun treningsløft.

Benk: 140
Bøy: 170
Mark 190

Føler nok at jeg har mye mer å øke når det gjelder beina, men øker vel neppe så veldig mye mer i benken.

Hva med deres vektklasse og høyde, deres resultater i de 3 store? som treningsløft. Greit å ha noen å sammenligne med, men havner vel neppe øverst på listen.

Utlogget Big1

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 279
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 279

Re:De 3 store
« #1 : 29. januar 2003, 10:00 »
Vet ikke alderen din,men det ser jo bra ut etter 8 mnd trening.Jeg har trent i 24 år og jeg har:mark 320,bøy 290,benk 195 og det går fortsatt fremover saaaaaakte:))

Utlogget Espen Aune

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

  • Træn hardt!!for hælvete.....
Re:De 3 store
« #2 : 29. januar 2003, 12:39 »
høres da bra ut derre geet...

æ sjøl e 184cm høy, 118kg

mark:260(dårlig!!)
benk:210
kne bøy:2 reps på 270

og har nettopp blit 21 år....
stå på gutta!!!

Utlogget Julenisse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 824
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 824

  • lei nå.
Re:De 3 store
« #3 : 29. januar 2003, 12:44 »
195 cm
135 kg + -

bøy 240, trener mest frontbøy, aldri fått til skikkelig knebøy! trener med 140-150 kg i frontbøy.

benk 190 , tar 10 repper på 150kg

mark 270

Har drevet med mye kondisjons trening frem til 1999 trente til Marathon bla!!!, så de store økningene kom da  jeg begynte å trene tungt etter dette.

Gikk en tur i skogen, hørte skogens ro, ko , ko , ko.

Utlogget Relax

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 422
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 422

Re:De 3 store
« #4 : 29. januar 2003, 15:28 »
HITman: Regner med at du ikke har likt grep på begge hendene ved markløft, det skal være omvendt grep i forhold til hverandre, da er det enklere å holde på stanga. Du kan vel trene fingrene ved hjelp av håndgripere?

Jævlig sterke folk her gitt!!

Utlogget Big1

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 279
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 279

Re:De 3 store
« #5 : 29. januar 2003, 15:56 »
Kjøp deg noen captain of crush de hjelper mye,ellers kan du prøve å kjøre mark med samme grep på begge hendene når du holder stanga,hold så lenge du klarer:)

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Re:De 3 store
« #6 : 29. januar 2003, 18:18 »
20 år

Trent styrkeløft i 1,5 år, amerikansk fotball med styrketrening et 1,5 år før dette (men da ble det mye tull, ja)

Knebøy: 205-210 (tror jeg. Får se på stevne neste måned)
Benkpress: 125 kg (Og jeg trenger VIRKELIG hjelp der. Vil nok skrive et stort emne om dette dersom jeg ikke går opp snart Sad)
Markløft: 220




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Prodius (MB)

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 870
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 870

Re:De 3 store
« #7 : 29. januar 2003, 18:39 »
Tebkte jeg skulle teste meg i de 3 store snart. Vet at jeg ikke løfter mye for jeg er ikke styrkeløfter, men det hadde vært artig hvor mye jeg tok! Fy faen å mye sterke folk det er her!!

Big1: Hvor får man kjøpt captain of crush? Fatter'n er jævlig sterk i hendene så det hadde vært artig om jeg hadde  klart å gjort så han fikk vondt Tongue
Treningsstudio: ¨
Raufoss Badeland¨

Utlogget Big1

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 279
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 279

Re:De 3 store
« #8 : 29. januar 2003, 21:10 »
Captains of crush må du nok bestille fra Ironmind Enterprises,de har en side på nettet der du kan bestille.De har også plenty med annet utstyr du kan kjøpe for å trene finger/håndstyrke:)

Utlogget Prodius (MB)

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 870
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 870

Re:De 3 store
« #9 : 29. januar 2003, 23:01 »
Har du URL eller ? Evn. hvor mye koster det? Smiley
Treningsstudio: ¨
Raufoss Badeland¨

Utlogget Big1

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 279
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 279

Re:De 3 store
« #10 : 30. januar 2003, 00:07 »
Gå inn på Roy Holtes fabelaktige heimeside,gå inn på lenker,da finner du det:)

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Re:De 3 store
« #11 : 30. januar 2003, 08:50 »
Jeg har også løftet i ny og ne, men 1RM er hverken min sttyrke eller favoritt......men allikevel
mark - 280
bøy - dyp firer på 250
benk - 195 med ræva på benken, men "bare" 185 med godkjennt stopp.

Greier ingen av disse i dag...... pga div skavanker - en skulder som ikke liker flatbenk (trener derfor bare skråbenk) og en prolaps i nakken som har gitt en delvis lammelse av ene triceps. Prolapsen gjør at det er ubehagelig med bøy og mark også.....

Høyden er 188 cm. Veide vel 115 kilo eller så i de dager så noen imponerende vekter er det ikke. Akkurat i dag veier jeg 127 (jada jada jeg skal på diett fra mandag av.....) og er sterkere enn den gang, men altså ikke i de såkalt 3 store...........
Hadde jeg vært styrkeløfter burde løftene vært i størrelsesorden; 350 i mark og bøy og 210-230 i benk for å ha vært noe å snakke om.....

mvh
Tric


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Relax

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 422
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 422

Re:De 3 store
« #12 : 30. januar 2003, 09:31 »
Tricepsman:
Den sterkeste på styrkeløftenklubben der jeg trener løfter 205 i benk godkjent tror jeg, og han veier ca 125. Dvs 20 kilo mindre enn din godkjente på 185. Jeg syns du har imponerende resultater da du ikke engang driver aktivt med styrkeløft

SteamHammer

  • Gjest
Re:De 3 store
« #13 : 30. januar 2003, 10:03 »
Ja, ja: I en alder av 48 og en matchvekt på 93 kg. har jeg følgende på trening.
Knebøy 230 (uten drakt)
Benkpress 132,5 (med stopp)
Markøft: 230 (bare belte)
Legger til at alle løftene er gjentatt to eller flere ganger.

(har dratt 200 i mark fra 12 cm kasse uten belte og drakt! Hvis det skulle være av interesse  Smiley)

Ikke verst for en gammal "tulling" med revmatisme å "jobbe" med  Grin

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Re:De 3 store
« #14 : 30. januar 2003, 12:29 »
Tricepsman:
Den sterkeste på styrkeløftenklubben der jeg trener løfter 205 i benk godkjent tror jeg, og han veier ca 125. Dvs 20 kilo mindre enn din godkjente på 185. Jeg syns du har imponerende resultater da du ikke engang driver aktivt med styrkeløft

Nei det var det da. Jeg er nok blitt psyket ned gjennom mange år siden jeg alltid har trent på studioer der det har vært en del sterke karer som har hatt særdeles gode løft å vise til både offisielt og uoffisielt. De beste har rimelig nok vært styrkeløftere. De andre har stort sett vært gode i benkpress, men heller svake i mark og bøy. Dette er nok ganske vanlig, da vi som ikke er styrkeløftere gjerne tar tung benk som en selvfølge, men sjelden har de samme tankene om bøy, men kanskje spesiellt mark.

Nå må det alikevel sies at dersom en har anlegg for å bli sterk, så er ikke styrkeforskjellen såååå forskjellig om en stort sett  trener "kroppsbyggerprogram" eller styrkeløfterprogram" så lenge en lader opp mot maksløftet på noenlunde samme måte. Da forutsetter jeg selvfølgelig at en har inkorporert de tre nevnte øvelsene i programmet sitt på en seriøs måte, og at en har teknikken noenlunde inne...... I de periodene jeg har gjort de beste løftene, så har jeg rimelig nok vært inne i perioder med høy intensitet mht vektbelastning. Da blir den nevromuskulære tilpassningen til tunge løft bedret og styrkeøkningen tilsynelatende markant.

mvh
tric


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!