Skrevet av Emne: Plutselig vektøkning  (Lest 13780 ganger)

Utlogget Pusipusjenta

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 186

Sv: Plutselig vektøkning
« #45 : 04. september 2009, 21:46 »
Ok, mål:
1. Gå ned 2 kg
2. Få en mest mulig rippet mage + ruter
3. Bli skadefri
Hvor vil du være om 1 år?
Uten forandringer, er du der du er i dag.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Plutselig vektøkning
« #46 : 04. september 2009, 22:11 »
Du må reprioritere totalt, er du skadet er det ingen god ide å gå ned i vekt, ytterligere i ditt tilfelle.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget UpAndBarfing

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

Sv: Plutselig vektøkning
« #47 : 04. september 2009, 23:19 »
Ok, mål:
1. Gå ned 2 kg
2. Få en mest mulig rippet mage + ruter
3. Bli skadefri

1. Da vil jeg du skal svare meg konkret på dette:
Hvorfor vil du gå ned i vekt?
Vil du gå ned i vekt for å se "bra" ut?
Hvis du skulle velge EN person som du ville se ut som, hvem ville det ha vært?
Pia Marlen Johnsen?

2. Kan komme tilbake til den seinere

3. Hvordan trener du? Hvor og hva slags skader har du?
Må av og til opp om natta å barfe litt etter ei real fyllekule, derfor nicket

Utlogget Pusipusjenta

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 186

Sv: Plutselig vektøkning
« #48 : 05. september 2009, 00:08 »
1. Fordi jeg har gått opp TO kg!!!! Jeg ser så jævlig godt på magen min at jeg er blitt feit! Skikkelig feit!
Nei, da ville jeg ha sett ut som Jamie Eason eller Kristine Weber.

3. Jeg har beinhinnebetennelse, løperkne og muligens tretthetsbrudd i den ene foten pga. mye powerwalk og løping. Blir helt gal av å ikke kunne løpe. Prøver å trene styrke 3-4 ganger i uken.
Hvor vil du være om 1 år?
Uten forandringer, er du der du er i dag.

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Plutselig vektøkning
« #49 : 05. september 2009, 00:48 »
Pusipusjenta ... DU ER IKKE FEIT! Du har aldri vært feit, og om du fortsetter slik som dette så vil du aldri oppleve å bli feit!

Om du ikke har planer om å skjerpe deg, om du ikke har planer om å ta til deg alle disse gode rådene du får her inne, så kommer jeg til å kaste deg på hue og rævva ut! Jeg er skit lei av å se deg surre rundt her med ujevne mellomrom bare for å få oppmerksomhet! Jeg er skit lei av å se at du faen ikke tar til deg det at du helt tydelig trenger hjelp! At du ikke orker å begynne hos en ny psykolog og det at den forrige psykologen ga deg opp bør du kanskje ta til deg ... kanskje det faktisk er DU som trenger å gå litt i deg selv og begynne å samarbeide?

Kanskje du bør ta det at du ikke har mensen, at du stadig vekk føler deg dårlig, at du har vondt her og der, betennelser hist og her, som advarsler fra kroppen din? Kanskje du bør innse at du MÅ ta tak i deg selv om du planlegger å bli eldre enn det du er nå ...

Anse dette som en advarsel ...
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Johnny Puma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

Sv: Plutselig vektøkning
« #50 : 05. september 2009, 01:05 »
1. Fordi jeg har gått opp TO kg!!!! Jeg ser så jævlig godt på magen min at jeg er blitt feit! Skikkelig feit!
Nei, da ville jeg ha sett ut som Jamie Eason eller Kristine Weber.

3. Jeg har beinhinnebetennelse, løperkne og muligens tretthetsbrudd i den ene foten pga. mye powerwalk og løping. Blir helt gal av å ikke kunne løpe. Prøver å trene styrke 3-4 ganger i uken.

Aller først..: Honnør til BornToRun som har klart å få din oppmerksomhet! Vi andre har nok talt til døve ører...

Det er noe radikalt feil med kart og terreng når det gjelder ditt mål nr.1 om å gå ned 2 kg for å se ut som Jamie Eason eller Kristine Weber. Dette er utøvere som har off-season vekt (eller trivselsvekt om du vil) på 62-64 kg. Altså nærmere 20 kg. opp fra dit du vil. (Hvis du vil se ut som dem bør du først fokusere på deres off-season vekt, da selv ikke de klarer å gå ripped på 56kg. i særlig mange dager uten at muskelmassen forsvinner som dugg for solen.)

Nå, hvordan henger dette sammen!? Svaret på dette er at du, pga. din spiseforstyrrelse, ser en annen person i speilet enn den alle andre ser. Men altså, her har du det svart på hvitt. Du er mer enn 15kg undervektig til å kunne se ut som dine idoler. Feit!?

Det er ingen fasit på hvordan man skal komme seg ut av denne situasjonen, i Norge fokuserer man som oftest på at man må først må innse at man er syk, og deretter spise seg ut av sykdommen. I Sverige finnes det institusjoner som snur det hele på hodet, man gir pasientene ordentlig mat under oppsyn, og så finner de etter hvert ut selv at de har vært syke. Men de fleste trenger altså hjelp. Sørg for å skaffe deg deg den hjelpen du trenger, vi har jo verdens beste helsevesen, må vite!

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Plutselig vektøkning
« #51 : 05. september 2009, 11:01 »
Jeg synes fortsatt at det er jævlig rart at Treningsforum lar Pusipusjenta får lov til å kjøre seg selv nærmere stupet med sin aktvitet på forumet. Deltagelse her, forsterker sykdommen og gjør veien til graven kortere.

Info om selvhjelpsgrupper fra IKS: http://www.iks.no/iks/tilbud/selvhjelps/
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget UpAndBarfing

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

Sv: Plutselig vektøkning
« #52 : 05. september 2009, 12:53 »
1. Fordi jeg har gått opp TO kg!!!! Jeg ser så jævlig godt på magen min at jeg er blitt feit! Skikkelig feit!
Nei, da ville jeg ha sett ut som Jamie Eason eller Kristine Weber.

3. Jeg har beinhinnebetennelse, løperkne og muligens tretthetsbrudd i den ene foten pga. mye powerwalk og løping. Blir helt gal av å ikke kunne løpe. Prøver å trene styrke 3-4 ganger i uken.

Greit, hvis du vil se ut som Kristine Weber kan jo målet ditt være:

”Jeg vil se ut som Kristine Weber”.

Og da må du tenke:
”Hva er forskjellen på meg og Kristine Weber?”

Jo, Kristine Weber er sterkere enn deg. Hun veier også 6-8 kg mer enn deg når hun er i konkurranseform.
Da blir målene dine:

1.   ”Jeg skal bli sterkere.”
2.   ”Jeg skal legge på meg muskelmasse og veie 6-8 kg mer enn det jeg gjør nå”.

Greia blir da å jobbe seg mot disse målene. Du skal ha framgang, IKKE tilbakegang.
Hver treningsøkt skal bringe deg nærmere og nærmere målene dine.

Så da må du (som jeg sa tidligere) tenke gjennom:

”Hvorfor trener jeg i dag?”
Hvis du skal ut å løpe, må du tenke gjennom hvorfor du løper i forhold til målene dine.

”Hva får jeg ut av å gjennomføre denne løpeøkta i dag?”
Ei løpeøkt per dags dato gir deg faktisk bare tilbakegang. Du får vondt i knær og du forverrer skadene dine, og kan risikere å få knær som en 80-åring i en alder av 25 år. Du sløser bort nyttig tid du kunne brukt til andre ting. Målet med hver treningsøkt skal jo være å gi deg framgang i forhold til målene dine.
Må av og til opp om natta å barfe litt etter ei real fyllekule, derfor nicket

Utlogget Johnny Puma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

Sv: Plutselig vektøkning
« #53 : 05. september 2009, 14:24 »
Pusipusjenta ... DU ER IKKE FEIT! Du har aldri vært feit, og om du fortsetter slik som dette så vil du aldri oppleve å bli feit!

Om du ikke har planer om å skjerpe deg, om du ikke har planer om å ta til deg alle disse gode rådene du får her inne, så kommer jeg til å kaste deg på hue og rævva ut! Jeg er skit lei av å se deg surre rundt her med ujevne mellomrom bare for å få oppmerksomhet! Jeg er skit lei av å se at du faen ikke tar til deg det at du helt tydelig trenger hjelp! At du ikke orker å begynne hos en ny psykolog og det at den forrige psykologen ga deg opp bør du kanskje ta til deg ... kanskje det faktisk er DU som trenger å gå litt i deg selv og begynne å samarbeide?

Kanskje du bør ta det at du ikke har mensen, at du stadig vekk føler deg dårlig, at du har vondt her og der, betennelser hist og her, som advarsler fra kroppen din? Kanskje du bør innse at du MÅ ta tak i deg selv om du planlegger å bli eldre enn det du er nå ...

Anse dette som en advarsel ...

Jeg vil forsåvidt si meg enig med Kikki i dette.

Etter å ha fulgt 4 sider med innlegg i denne tråden går det etter hvert tydelig fram at pusipusjenta ikke er interessert i å delta i en normal diskusjon her inne, som vanligvis går ut på å komme i god form og bli sterk, men kun er ute etter råd om hvordan hun kan gå ned ytterligere noen kilo. Dette er det heldigvis ingen hittil som har forsøkt å hjelpe henne med

Når en debattant ønsker en ting, alle de andre råder henne til noe annet, men hun nekter å ta det innover seg, så kan tråden stenges IMHP. Takk for meg

Utlogget Pusipusjenta

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 186

Sv: Plutselig vektøkning
« #54 : 10. september 2009, 18:07 »
Jeg vet det virker som om jeg blåser i de forrige innleggene deres nå, men jeg er bare litt fortvilet (igjen). Er syk (tror jeg). Har følt meg ekstremt slapp siden helgen, hatt verking i kroppen, vondt i hodet, svimmel og i dag har jeg vært kjempekvalm og har vondt i brystet. Er kjeempesulten, men som sagt, veldig kvalm. Hittil i dag har jeg spist:

M1: 09.04: Pannekake (1 eghv, 20g melk, 5g protein), pean.sm/syltetøy/halvt egg & grønn te
+ 1 Espresso m/lakt.fri melk & 1 neve nøtter/mandler

MM: 10.46: Espresso m/lakt.fri melk + nøtter/mandler

MM: 12.38: 1 Eggehv, 2 skiver hamb.rygg, 2 skiver paprika, ananas & noen nøtter/mandler

MM: 17.18: 2 Riskaker (pean/egg), nøtter/tørket frukt

MM: 18.01: 2 Riskaker, 1 kornmo & tørket frukt

Lurer på om dette er veldig mye? Føler at jeg kanskje har fråtset litt vel mye i nøtter, og det eneste som frister nå er riskaker og kjeks. USUNT ja..  Ikke har det blitt noe trening denne uken heller Sad Bare en morgentur og en joggetur.. Uff...
Hvor vil du være om 1 år?
Uten forandringer, er du der du er i dag.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Plutselig vektøkning
« #55 : 10. september 2009, 18:44 »
Dette er ekstremt lite.

Utlogget Deleted!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 031
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 031

Sv: Plutselig vektøkning
« #56 : 10. september 2009, 21:24 »
Dette er latterlig. Du hører ikke, og vil ikke høre. Hvorfor du er her enda er ett mysterium, da du trenger proffesjonell hjelp.

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Plutselig vektøkning
« #57 : 10. september 2009, 21:29 »
Jeg vet det virker som om jeg blåser i de forrige innleggene deres nå, men jeg er bare litt fortvilet (igjen). Er syk (tror jeg). Har følt meg ekstremt slapp siden helgen, hatt verking i kroppen, vondt i hodet, svimmel og i dag har jeg vært kjempekvalm og har vondt i brystet. Er kjeempesulten, men som sagt, veldig kvalm. Hittil i dag har jeg spist:

M1: 09.04: Pannekake (1 eghv, 20g melk, 5g protein), pean.sm/syltetøy/halvt egg & grønn te
+ 1 Espresso m/lakt.fri melk & 1 neve nøtter/mandler

MM: 10.46: Espresso m/lakt.fri melk + nøtter/mandler

MM: 12.38: 1 Eggehv, 2 skiver hamb.rygg, 2 skiver paprika, ananas & noen nøtter/mandler

MM: 17.18: 2 Riskaker (pean/egg), nøtter/tørket frukt

MM: 18.01: 2 Riskaker, 1 kornmo & tørket frukt

Lurer på om dette er veldig mye? Føler at jeg kanskje har fråtset litt vel mye i nøtter, og det eneste som frister nå er riskaker og kjeks. USUNT ja..  Ikke har det blitt noe trening denne uken heller Sad Bare en morgentur og en joggetur.. Uff...

litt lite protein og ordentlig mat her.

Spis litt ekstra kjøtt, grønnsaker, og kan slenge på litt ris eller havregryn. har du bærre godt av.
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget Pusipusjenta

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 186

Sv: Plutselig vektøkning
« #58 : 10. september 2009, 21:51 »
Jeg vet det er lite protein og ikke særlig til måltider, men som sagt så er jeg syk. Så jeg har ikke orket skikkelig mat...
Hvor vil du være om 1 år?
Uten forandringer, er du der du er i dag.

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Plutselig vektøkning
« #59 : 10. september 2009, 22:01 »
lag shakes. Lett å få ned kalorier på.


Min frokost shake består av dette: Metter godt, etter man har drukket den opp på 5-8 sekunder. så lett å få ned Wink

0.5l melk
40-60g protein pulver
20ml linfrøolje/olivenolje
50-100g havregryn
en dæsj kanel
og litt solsikke frø Smiley


God og veldig næringsrik.
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!