Skrevet av Emne: Plutselig vektøkning  (Lest 13777 ganger)

Utlogget Pusipusjenta

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 186

Sv: Plutselig vektøkning
« #60 : 19. september 2009, 12:47 »
Sliten, lei og frustrert. Denne uken har jeg ligget med influensa (or something), hatt feber og har ikket trent. Karboinntaket i løpet av en dag har vært 1, maks 2 frukt. Er det mulig å føle seg syk av for lite karbo? Søvnen min har blitt dårligere, jeg er kjempeslapp og sutrer for ingenting. Føler meg virkelig deppa på en måte. Har telt kcal denne uken, og holdt meg til rundt 1200 om dagen, allikevel står vekten bom stille. I går presset jeg meg ut på powerwalk og joggetur, og i dag har jeg store smerter i både kne, legger og ankler. Tenkte egentlig å ta en styrkeøkt i dag, men det føles ikke som om kroppen er helt enig. Noen råd her? Og vær så snill, ikke kjeft på meg. Jeg VET jeg har en litt skrudd tankegang.
Hvor vil du være om 1 år?
Uten forandringer, er du der du er i dag.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Plutselig vektøkning
« #61 : 19. september 2009, 13:00 »
Jeg føler meg dritt uten karbo, må opp på minst 150g om dagen for å funke.

Forøvrig, immunforsvaret trenger energi og hvile for å fungere, så å begrense kosten samt masse trening mens du har influensa er som å be om at influensaen skal vare lengst mulig.

Selv om du vet at du har en skrudd tankegang, så passer ikke realiteten inn i denne skrudde tankegangen. Problemet er at du spiser alt for lite og trener for mye, og du går ikke ned i vekt med dette opplegget. Du bare putter kroppen i sparemodus, ødelegger immunforsvaret og pådrar deg en haug med skader. Eneste du oppnår er å ha det ubehagelig og å pådra deg noen skader. Du trenger virkelig hjelp siden det åpenbare ikke synker inn hos deg.

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Plutselig vektøkning
« #62 : 19. september 2009, 13:01 »
Ja, det er fullt mulig å føle seg syk av for lite karbs. Jeg hadde en slik opplevelse for noen uker siden da jeg lå veldig lavt på karb. Jeg gikk på jobb og hanglet og var helt sikker på at nå kom jeg til å bli sjuk. Så kom jeg til å tenke på at jeg hadde spist veldig lite karbs noen dager, og at dette kanskje kunne være årsaken til formen min. Jeg spiste et rundstykke til lunsj-salaten min, og formen ble merkbart bedre.

Du spiser fortsatt altfor lite, uansett om du vil opp eller ned i vekt.
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Elan

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Plutselig vektøkning
« #63 : 19. september 2009, 14:19 »
Karbohydrater må til for å få energi!!Men dette vet du vel sikkert?Og du må også fylle på med proteiner etter en økt på gymmet,da sparer du tid i restitusjonsfasen Smiley Du kan også¨være overtrent,du hadde jo symptomene som dårlig søvn,små feber og ei litta sinnatagen var du også.Kroppen sier ifra om den ikke liker det som blir gjort og da svarer med å gjøre deg "utslitt"..Kroppen er et merkelig individ!Så bruk noe tid på å restituere deg mellom øktene.Musklene trenger fra 48-72 timer for å hente seg inn igjen,men dette er varierende og kommer helt ann på hvor godt trent du er. Enkelt forklart: Fyll på med energien som kroppen trenger ,som da resulterer i kjappere restitusjon,og husk hvile.Dette gjør kroppen klar for neste treningsøkt.Lykke til,dette klarer du Wink

Utlogget Pusipusjenta

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 186

Sv: Plutselig vektøkning
« #64 : 19. september 2009, 21:14 »
Tusen takk for svar Smiley Jeg hører bare så mye negativt om karbohydrater at jeg har bekynt å sky dem som pesten. Hva tenker dere at jeg bør gjøre fremover? Ønsker å få tilbake humør, energi og samtidig bli skadefri. Jeg kan jo ikke gå powerwalk engang uten å få sinnsyke smerter i beina Sad
Kan jeg forresten ha en dag i uken hvor jeg spiser litt mer fritt? Uten at det vil ha så mye å si?
Hvor vil du være om 1 år?
Uten forandringer, er du der du er i dag.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Plutselig vektøkning
« #65 : 20. september 2009, 00:22 »
Du kan ha 7 dager i uka hvor du spiser mer fritt. Som sagt til det kjedsommelige, dietten din skader deg bare.

Utlogget Pusipusjenta

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 186

Sv: Plutselig vektøkning
« #66 : 21. september 2009, 17:29 »
Hmmm... leste nettopp et sitat fra en spiller på LSK: "Jeg gjentar meg selv, ingen trenger karbohydrater... For meg, er det beste kostholdet er kosthold med minimalt med karbo."

Stemmer dette? Rart man blir skrullete i hodet, og ikke aaaner hva man skal tro på?
Jeg merker hvertfall at etter at jeg økte karboinntaket mitt, har jeg hatt NULL spisekick! Veldig deilig  Smile
Hvor vil du være om 1 år?
Uten forandringer, er du der du er i dag.

Utlogget liffy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 259
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 259

  • Mindbuilder
Sv: Plutselig vektøkning
« #67 : 21. september 2009, 17:43 »
Kroppen klarer seg i teorien uten karbohydrater ja, men med mindre du er veldig flink til å få i deg rikelig med proteiner og godt fett; er dette noe du ikke burde prøve på. Smiley

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Plutselig vektøkning
« #68 : 21. september 2009, 18:22 »
Folk som trener mer enn styrke på lavrep har bruk for karbs. Hva er LSK? Og hvorfor sier han minimalt hvis han mener at man ikke trenger noenting? Lavkarbo er ikke atkins.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Pusipusjenta

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 186

Sv: Plutselig vektøkning
« #69 : 21. september 2009, 22:20 »
Folk som trener mer enn styrke på lavrep har bruk for karbs. Hva er LSK? Og hvorfor sier han minimalt hvis han mener at man ikke trenger noenting? Lavkarbo er ikke atkins.

LSK er et fotballag Tongue
Hvor vil du være om 1 år?
Uten forandringer, er du der du er i dag.

KingLeonidas

  • Gjest
Sv: Plutselig vektøkning
« #70 : 22. september 2009, 12:05 »
Hmmm... leste nettopp et sitat fra en spiller på LSK: "Jeg gjentar meg selv, ingen trenger karbohydrater... For meg, er det beste kostholdet er kosthold med minimalt med karbo."


Ikke rart LSK presterer dårlig år etter år....

Utlogget Pusipusjenta

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 186

Sv: Plutselig vektøkning
« #71 : 22. september 2009, 22:39 »
Kunne det være lurt å slutte med å skrive ned alt jeg spiser hver dag? what
Jeg sliter veldig med å få til solide og faste måltider. Er så usikker på hva og hvor mye jeg skal spise..
Hvor vil du være om 1 år?
Uten forandringer, er du der du er i dag.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Plutselig vektøkning
« #72 : 23. september 2009, 00:52 »
Gang kroppsvekta med minst 33 for antall kalorier og spis deretter. Måltidsfrekvens og sammensettning av næringsstoffer er ikke så viktig. Bare få i deg nok karbohydrater. Og ikke bekymre deg for lav metabolisme, så godt som ingen har dette.

Dette er cirka for vedlikehold. Prøv å bli kvitt spiseforstyrrelsen før du fokuserer på å gå ned i vekt.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Johnny Puma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

Sv: Plutselig vektøkning
« #73 : 23. september 2009, 15:16 »
Ikke rart LSK presterer dårlig år etter år....

Hmmm....En fotballspiller som uttaler seg om kosthold og treningsopplegg!!?? Det har jeg aldri vært borti før, tror ikke det bør tas for alvorlig nei...Tipper vedkommende ikke vet hva karbohydrater er, men har bestemt seg for å gjøre hva Fedon sier. Og spiller han fotball drikker han helt sikkert 2-3 liter sportsdrikk om dagen.

Utlogget Pusipusjenta

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 186

Sv: Plutselig vektøkning
« #74 : 12. oktober 2009, 16:06 »
Jeg er så LEI av trening, tenke sunn mat, kalorifattig mat, smakløs mat + + +
Har tenkt litt. Hvor mye skade vil det gjøre om jeg forsøker å slippe tøylene i en uke? Altså, kun trene om jeg virkelig føler suget etter å trene, og spiser det jeg måtte føle at jeg har lyst på, uavhengig om det er sunt eller ikke.
Hvor vil du være om 1 år?
Uten forandringer, er du der du er i dag.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!