Skrevet av Emne: alle les her!!!!ekstremt viktig!!!!!  (Lest 10119 ganger)

Utlogget kingzulu

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

Sv: alle les her!!!!ekstremt viktig!!!!!
« #15 : 04. september 2009, 11:53 »
Mye styr for ei bikkje? Sånn sett i et større perspektiv, mener jeg. Jeg får vel på pukkelen nå, tenker jeg Smiley

hadde det vært mye styr om det var en ungene dine noen hadde kidnappet og skulle avlive?

Utlogget haraldaa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 591
  • Honnør: 192
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 591

Sv: alle les her!!!!ekstremt viktig!!!!!
« #16 : 04. september 2009, 11:55 »
Har aldri ment at hunder kan sammenlignes med menneskeverd. Blir imidlertid oppriktig lei meg om hver gang barn blir drept av hunder.
Stevneperser: 240-200-270. 
Norsk mester i vektklassehopping.
Treningsperser: Benk 207,5kg (Videos s 75) . Mark 285kg. Perser uten utstyr 200 i benk, 260 i mark.
Sølv i benk-Nm -09 M5 82,5kg klassen. 7.plass NSM 2000 (listefyll). Sykla "Den store styrkeprøven" Trondheim-Oslo for lenge siden.  Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82315.1110

Utlogget Herman Vandrepølse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 353
  • Honnør: 158
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 353

  • Jau deet...
Sv: alle les her!!!!ekstremt viktig!!!!!
« #17 : 04. september 2009, 11:59 »
Signert!
www.kravmaga.mobi

Sitat: fra prizm-image - til Vandrepølsa  21. Mai 2007, 21:38
"men så lenge du har det fint ellers,så har det ikke så mye å bety om du løfter 200 eller 300kg i benken Wink du kan jo uansett trøste deg med at du helt sikkert er norges sterkeste fyllikk" Grin
---------------------------------------------------------------------
Det enkle er ofte det beste Wink
 
 195 - 160 - 215 utstyrsfritt på stevne.
Vekt: 87kg
 Treningsperser raw: 225 - 180 - 240
Frogner Atletklubb Styrkeløft/Kampsport Israeli Krav International(IKI Krav Maga)  http://www.facebook.com/ikikravmaganorway

Utlogget sv1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 170
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 170

Sv: alle les her!!!!ekstremt viktig!!!!!
« #18 : 04. september 2009, 12:02 »
Signert

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: alle les her!!!!ekstremt viktig!!!!!
« #19 : 04. september 2009, 12:19 »
hadde det vært mye styr om det var en ungene dine noen hadde kidnappet og skulle avlive?
Den sammenligningen blir for drøy.

Har aldri ment at hunder kan sammenlignes med menneskeverd. Blir imidlertid oppriktig lei meg om hver gang barn blir drept av hunder.

Selvsagt, men dette har også mindre med saken å gjøre. Denne hunden har ikke gjort noen noen gang, og bør som ett minimum få muligheten til å omplasseres i Sverige, hvor rasen er lovlig.

Forøvrig synes jeg det er riktig å forby amstaff, ikke pga at det er dårlige hunder, men pga amstaff/pitmikser som gjør det vanskelig å kontrollere, og det generelt dårlige miljøene disse hundene ofte havner i.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: alle les her!!!!ekstremt viktig!!!!!
« #20 : 04. september 2009, 12:26 »
Signert, og videresendt linken til alle på jobben. Siden jeg er sjef her, så beordrer jeg de ansatte til å skrive under, alle som en.

I din kraft av å være sjef så synes jeg du kunne dratt en Tom Nordlie; "Godta signeringen, ellers så skal jeg ødelegge karrieren deres"...... ;-)
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget kingzulu

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

Sv: alle les her!!!!ekstremt viktig!!!!!
« #21 : 04. september 2009, 12:30 »
kort fortalt er historien slik:
en svensk familie flytter fra sverige til norge og bringer med seg en amstaff.de vet ikke om forbudet mot amstaff her.en overivrig snut rapporterer dette og de snuten kommer og henter bikkja og vil avlive den.
saken går deretter til retten hvor familien vinner.de vil flytte tilbake og ta med seg bikkja.men snuten anker saken videre.så der står det nå.altså brukes en masse bortkastede ressurser på en fillesak.jeg trodde snuten hadde lite penger.er det ikke det de har stått frem på tv og sutret om lenge nå??

OM AMSTAFFER/PITBULLER ER AGRESSIVE OG FARLIGE KAN DISKUTERES.MIN 8 ÅR GAMLE AMSTAFF HAR ALDRI VÆRT NOE AGRESSIV VERKEN MOT ANDRE BIKKJER ELLER MENNESKER!

og til slutt vil jeg bare tillegge A.C.A.B.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: alle les her!!!!ekstremt viktig!!!!!
« #22 : 04. september 2009, 12:45 »
Har du vært i rettsaken? Har du alle detaljene som trengs for å ta standpunkt? Det sier seg selv at det er en grunn til at politiet ikke vil la eieren ta med hunden tilbake til Sverige. Syns det blir for teit å reagere så kraftig på noe som i beste fall kan kalles en alt annet enn nøytral artikkel. For alt vi vet er det snakk om en kriminell narkoman eier og en voldelig hund, eller at det er god grunn til å tro at eieren ikke kommer til å ta hunden ut av landet.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: alle les her!!!!ekstremt viktig!!!!!
« #23 : 04. september 2009, 12:55 »
I din kraft av å være sjef så synes jeg du kunne dratt en Tom Nordlie; "Godta signeringen, ellers så skal jeg ødelegge karrieren deres"...... ;-)

Jeg tok en Fleksnes og sa godta signeringen ellers så skal jeg ødelegge trynene deres.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: alle les her!!!!ekstremt viktig!!!!!
« #24 : 04. september 2009, 13:08 »
Har du vært i rettsaken? Har du alle detaljene som trengs for å ta standpunkt? Det sier seg selv at det er en grunn til at politiet ikke vil la eieren ta med hunden tilbake til Sverige. Syns det blir for teit å reagere så kraftig på noe som i beste fall kan kalles en alt annet enn nøytral artikkel. For alt vi vet er det snakk om en kriminell narkoman eier og en voldelig hund, eller at det er god grunn til å tro at eieren ikke kommer til å ta hunden ut av landet.

Sier seg jo ikke selv det. Politiet er vel ikke akkurat kjent for å tenke kritisk. Er vel for det meste tullinger med mindreverdighetskomplekser som liker å bosse rundt på andre, og skape unødvendige problemer.

Utlogget Riboflavin

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

Sv: alle les her!!!!ekstremt viktig!!!!!
« #25 : 04. september 2009, 13:22 »
Signed!

Er vel forresten min første post på forumet Smiley

Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Sv: alle les her!!!!ekstremt viktig!!!!!
« #26 : 04. september 2009, 13:31 »
Leste nettopp gjennom sakspapirene fra tingretten, og det er en del ting som skurrer en smule.
-Hunden ble kjøpt på "et marked i Polen" for langt under markedspris uten og noen form for dokumentasjon.
-De har hatt en liknende hund før som ble avlivet grunnet agressivitet.
-De viste ikke hunden for tollvesenet når de flyttet hit.
-Det kom frem at de var klar over at slike hunder var ulovlig i Norge, men "hadde ikke tid til å tenke på det".
-Personen nektet for ting han hadde sagt i avhør og skyldte på språkvansker, men ville ikke ha tolk.

Mulig grunnen til anken er at øvrighetene har bevis for noe annet tull som vil komme frem i neste rettsinstans, blir ikke akkurat første gang.

Men jeg tror lagmansretten vil komme frem til samme konklusjon som tingretten (at hunden ikke avlives). Enig i at det er rimelig bortkasta å sløse vekk 53691,25kr av skattepengene våre på noe sånt dog.

TSTRO-2009-75361 på lovdata.
Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: alle les her!!!!ekstremt viktig!!!!!
« #27 : 04. september 2009, 13:39 »
OM AMSTAFFER/PITBULLER ER AGRESSIVE OG FARLIGE KAN DISKUTERES.MIN 8 ÅR GAMLE AMSTAFF HAR ALDRI VÆRT NOE AGRESSIV VERKEN MOT ANDRE BIKKJER ELLER MENNESKER!

...jeg er heller ikke agressiv av meg, men jeg kan ikke fornekte at agressjonsnivået i det ungdomsmiljøet jeg vokste opp i nok var "noe" over gjennomsnittet for befolkningen...... n=1 blir lissom litt snaut å generalisere ut fra Smiley

Forøvrig er jeg enig med Fleksnes i at en burde kunne kommet til en minnelig løsning der de fikk dyret ut av landet dersom den blei innført i bevislig tro på at det var lov.
Da løser en også på sett og vis to problemer - en får bikkja tilbake der den kom fra, samt at svenskene også flytter hjem igjen! Tar en kverken på bikka pga et helt greit forbud mht rasen, så sitter vi antagelig fortsatt igjen med svenskene......



Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: alle les her!!!!ekstremt viktig!!!!!
« #28 : 04. september 2009, 13:41 »
Leste nettopp gjennom sakspapirene fra tingretten, og det er en del ting som skurrer en smule.
-Hunden ble kjøpt på "et marked i Polen" for langt under markedspris uten og noen form for dokumentasjon.
-De har hatt en liknende hund før som ble avlivet grunnet agressivitet.
-De viste ikke hunden for tollvesenet når de flyttet hit.
-Det kom frem at de var klar over at slike hunder var ulovlig i Norge, men "hadde ikke tid til å tenke på det".
-Personen nektet for ting han hadde sagt i avhør og skyldte på språkvansker, men ville ikke ha tolk.

Mulig grunnen til anken er at øvrighetene har bevis for noe annet tull som vil komme frem i neste rettsinstans, blir ikke akkurat første gang.

Men jeg tror lagmansretten vil komme frem til samme konklusjon som tingretten (at hunden ikke avlives). Enig i at det er rimelig bortkasta å sløse vekk 53691,25kr av skattepengene våre på noe sånt dog.

TSTRO-2009-75361 på lovdata.

Hmm så den der først nå...det endrer saken "noe" kan man si!!


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: alle les her!!!!ekstremt viktig!!!!!
« #29 : 04. september 2009, 13:55 »
Når awesome guy lukter ugler, så er det mose i nærheten Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!