avstemning
Spørsmål: Skal du ta svineinfluensavaksinen når den kommer?
Ja, jeg er i en risikogruppe - 1 (2.1%)
Ja, selv om jeg er frisk ønsker jeg ikke å bli influensasyk og vil være på den sikre siden - 5 (10.6%)
Nei, jeg er villig til å gjennomgå en influensa og satser på at den blir mild for meg - 26 (55.3%)
Nei, tør ikke pga den ikke er tilstrekkelig testet - 4 (8.5%)
Skal isolere meg i kjelleren de nærmeste 3-5 årene så det er ikke en aktuell problemstilling - 4 (8.5%)
Usikker - 7 (14.9%)
Stemmer totalt: 45

Skrevet av Emne: Avstemning: Alle vil få tilbud om svineinfluensavaksine - tar du den?  (Lest 3490 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
dette er like idiotisk som alle andre vaksine-nektere. dere lar en sykdom leve som tar livet av mennesker. takk skal dere ha Smiley

Vel, folk puler fortsatt uten kondom tilfeldig hver eneste helg og holder liv i en hel rekke sykdommer også dødlige.

Stikk fingeren i jorda og innse at det kanskje ikke er noe verre enn en vanlig influensa. Hver eneste høst dør det folk av den årlige influensaen som kommer, uansett hva den heter, vi hører bare ikke om det fordi det er "de gamle og svake" som rammes. Denne vaksinen som er på markedet nå - er den testet godt nok når produsenten ikke vil ta noe ansvar?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Tannfeen

Kunne fått ganske mange km midtrabatt for 650MNOK, noe som garantert ville spart 10-talls liv og millioner kroner i året i flere år framover.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Kunne fått ganske mange km midtrabatt for 650MNOK, noe som garantert ville spart 10-talls liv og millioner kroner i året i flere år framover.

Kanskje du kan regne litt på hvor mye det koster samfunnet å ha 30 % av befolkningen vekke fra arbeid i 7 dager? For ikke å snakke om flere tusen ekstra innlagte på sykehus.

Vaksinen er forsvarlig også sett i et samfunnsøkonomisk perspektiv.
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget Tannfeen

Kanskje du kan regne litt på hvor mye det koster samfunnet å ha 30 % av befolkningen vekke fra arbeid i 7 dager? For ikke å snakke om flere tusen ekstra innlagte på sykehus.

Vaksinen er forsvarlig også sett i et samfunnsøkonomisk perspektiv.

Hvor sannsynlig er det egentlig at 30% blir sykemeldt i 7 dager? Og veier det egentlig opp for de potensielle bivirkningene av en vaksine som ikke er fullt testet ut?

Sett over et lengre tidsperspektiv (10-20 år), så vil fortsatt midtrabattene stå der og gi sin 'avkastning'. Uansett så er det ikke riktig å sammenligne skadene av trafikkulykker med ei uke med feber og renneræv. Uansett hva som koster mest.

Bare for å komme med en digresjon, 7 dager sykemelding for 30% av de som er i arbeid er en dråpe i havet hva de totale utgiftene til sykepenger angår. Skulle ikke forundre meg om dette er mindre enn antallet egenmeldingsdager pga fyllesjuke.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Kanskje du kan regne litt på hvor mye det koster samfunnet å ha 30 % av befolkningen vekke fra arbeid i 7 dager? For ikke å snakke om flere tusen ekstra innlagte på sykehus.

Vaksinen er forsvarlig også sett i et samfunnsøkonomisk perspektiv.

Dette er for det første en overdrivelse, dessuten vet man ikke hvor effektiv vaksinen egentlig er samt at man kan lure på hvor mye verre dette er enn en helt vanlig influensa. Folk dør da også.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Dette er for det første en overdrivelse, dessuten vet man ikke hvor effektiv vaksinen egentlig er samt at man kan lure på hvor mye verre dette er enn en helt vanlig influensa. Folk dør da også.

Det er ikke en overdrivelse, det er et estimat i det øvre sjiktet av hva man kan forvente. Når man bestiller vaksiner eller regner på samfunnsøkonomi så er det ofte lurt å beregne for det øvre sjiktet. At man ikke vet hvor effektiv vaksinen er, betyr ikke at man ikke skal forsøke å utvikle den. Om den er verre enn vanlig influensa? Vel. 1) Ved vanlig influensa er store deler av befolkningen immune, det er ikke tilfellet her, bortimot alle er eksponert 2) Ved vanlig influensa dør fortrinnsvis folk som er i sluttfasen av livet sitt , dette er ikke tilfellet her, hvor 70 % av de smittede er under 40 år og alderen på alvorlig syke har en median på 23 år på verdensbasis. 1/3 av de døde i England var unge friske personer, det skjer ikke ved vanlig influensa!

Hvis estimatene skulle vise seg å være for høye, og det i et samfunnsøkonomisk perspektiv viste seg å være en dårlig investering, så har man trossalt vært føre var. Man visste ikke på det tidspunktet vaksinene ble produsert hvor alvorlig svineinfluensaen var, eller hvor alvorlig den kunne utvikle seg til å bli. Det vet vi heller ikke nå! All honnør til staten for å ha brukt midler til å beskytte befolkningen mot et nytt og ukjent virus.

Folk karakteriserer dette som en vanlig influensa, på bakgrunn av at de fleste får et mildt sykdomsforløp. Dette er feil og disse antagelsene kommer av for lite kunnskap om influensaen. Myndighetene ville aldri ha handlet slik de gjør om dette var like ufarlig som en vanlig influensa. 
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
1/3 av de døde i england var "unge". Men hvor mange var det? Pr. i dag er det ca. 40 stykker, dvs. litt over 10 stykker kan betegnes som "unge", og disse hadde INGEN andre former for komplikasjoner? Sett i forhold til at ALLE er eksponert kan ikke dette sies å være mange. Å vri på tall er morsomt det.

Og, vanlig influensa er heller ikke ufarlig, det dør folk da også.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

1/3 av de døde i england var "unge". Men hvor mange var det? Pr. i dag er det ca. 40 stykker, dvs. litt over 10 stykker kan betegnes som "unge", og disse hadde INGEN andre former for komplikasjoner? Sett i forhold til at ALLE er eksponert kan ikke dette sies å være mange. Å vri på tall er morsomt det.

Og, vanlig influensa er heller ikke ufarlig, det dør folk da også.

Grunnen til at det er såpass få er at svineinfluensaen også er i startfasen i England. Disse brøkene er ikke å vri på tall, de er svært verdifulle og kan benyttes for å prognostisere konsekvensene viruset vil ha når den har sveipet gjennom befolkningen noen ganger. Fakta er at vanlig influensa har ca 0,01 % letalitet mens svineinfluensaen har omtrent 6 ganger så stor på 0,06 - og de som dør er i motsetning til ved vanlig influensa nærmest utelukkende unge personer med et produkt liv foran seg.

Og, igjen, ved vanlig influensa dør folk som uansett ville dødd innen kort tid - det er ikke tilfellet her.
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Og, igjen, ved vanlig influensa dør folk som uansett ville dødd innen kort tid - det er ikke tilfellet her.

Poenget er at du snakker mot deg selv. Først sier du at influensaen er i startfasen, for deretter å fremskrive hva du har "observert" så langt til også å gjelde den vidre utviklingen. Det holder ikke.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Hva jeg har observert? Smiley Det holder tydeligvis for Folkehelseinstituttet.  Jeg henviser til de samme tall som FHI benytter for sine prognoser. De bruker tall fra England til å, nettopp, fremskrive observerte tall til å prognostisere for den videre utviklingen.
 
Disse tallene har bl.a resultert i nyinnkjøpte respiratorer.
http://www.pandemi.no/pandemi/aktuelt/influensa_a_h1_n1_nye_beregninger_gir_bedre_forutsetninger_for_gode_tiltak_487294
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Ja, jeg betviler ikke det, men det er som jeg sier - de fremskriver hva som har blitt observert så langt for også å gjelde alle. Det er overhodet ikke sikkert er tilfelle, det er enkel statistikk.

Problemet deres er at dersom de ikke gjør noenting og dette faktisk ER alvorlig så vil det bli bråk i etterkant. De må handle etter føre-var-prinsippet uansett, de er programforpliktet. Men i etterkant kan vi jo diskutere om det var noen vits eller ikke.

Finland er forøvrig et land som har valgt å gjøre "ingenting". De innser at dette er noe man ikke kan kjempe imot.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Til informasjon bør folk vite at denne vaksinen (som flere andre vaksiner gjør) består av kreftceller:
The nutrient solution for the vaccine consists of cancerous cells from animals and "we do not know if there could be an allergic reaction".

But more importantly, some people fear that the risk of cancer could be increased by injecting the cells.


Dette kommer fra en høytstående tysk lege, Dr. Wolfgang Wodarg. Han sier også:
Wodrag also described people’s fear of the pandemic as an "orchestration": “It is great business for the pharmaceutical industry,” he told the ‘Neuen Presse’.

Swine flu is not very different from normal flu. “On the contrary if you look at the number of cases it is nothing compared to a normal flu outbreak,” he added.

http://www.bild.de/BILD/news/bild-english/world-news/2009/08/07/swine-flu-health-expert-warning/does-virus-vaccine-increase-risk-of-cancer.html

Et konfidensielt brev som ble lekket til pressen, avslører at British Health Protection Agency (offentlig organ i Storbritannia) sendte brev til 600 britiske neurologer:
It tells the neurologists that they must be alert for an increase in a brain disorder called Guillain-Barre Syndrome (GBS), which could be triggered by the vaccine.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1206807/Swine-flu-jab-link-killer-nerve-disease-Leaked-letter-reveals-concern-neurologists-25-deaths-America.html#ixzz0QaHEYsTT

Er det andre ting angående svineinfluensaen og vaksinen som skjules for allmennheten?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!