Skrevet av Emne: NM i Bodybuilding og Bodyfitness  (Lest 34201 ganger)

Utlogget KenMan

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 418
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 418

  • Train Hard , or go home
Sv: NM i Bodybuilding og Bodyfitness
« #15 : 04. oktober 2009, 10:08 »
mente innveing.. var litt tidlig for meg Wink nå har jeg drukket kaffe og er klar for livestreamen..

hehe, ja Smiley
det burde vært noen innveiingbilder her.


Konkurrerende utøver i Kroppsbygging.

Utlogget Marius*83

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 70
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 70

  • 09
Sv: NM i Bodybuilding og Bodyfitness
« #16 : 04. oktober 2009, 16:08 »
Noen som veit hvordan kan man få logga seg på for å skrive i tekstfelstet i webcasten?
Er jo kunn logga på her i forumet jeg.
4
   3
     2
       ?...

Sponset av    
                  
                                    PRO GYM- Progym.no

DRAMMEN FKK


"Selvdisiplin vokser ikke på trær"


Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: NM i Bodybuilding og Bodyfitness
« #17 : 04. oktober 2009, 16:11 »
aner ikke, blir automatisk innlogget. Mulig du må ta det som valg på forumet for så å gå på livestreamen



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget Marius*83

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 70
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 70

  • 09
Sv: NM i Bodybuilding og Bodyfitness
« #18 : 04. oktober 2009, 16:16 »
Er mottatt Smiley Himla merkelig dømming forresten... hehe
4
   3
     2
       ?...

Sponset av    
                  
                                    PRO GYM- Progym.no

DRAMMEN FKK


"Selvdisiplin vokser ikke på trær"


Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: NM i Bodybuilding og Bodyfitness
« #19 : 04. oktober 2009, 16:25 »
Enig

Greit det er kommet Classic for damer nå, men litt muskler må de få lov å ha i BF ...



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget vio

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 110

Sv: NM i Bodybuilding og Bodyfitness
« #20 : 04. oktober 2009, 16:48 »
Jeg forstår ikke hvordan Elisabeth ikke fikk 2. plass. Hun var litt lavere på fettprosent og betydelig tykkere i muskulaturen, spesielt i skuldre, bryst og lår. Og for en mage! Smiley



skandale
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: NM i Bodybuilding og Bodyfitness
« #21 : 05. oktober 2009, 13:34 »
Fått lagt ut en del bilder.

Mer kommer Smiley

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1086
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Atletix Jørn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 204
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 204

Sv: NM i Bodybuilding og Bodyfitness
« #22 : 05. oktober 2009, 13:54 »
Ett par synspunkter/ tanker til dømming generelt i BF.

Dommerene skal ikke kun bedømme fysikken som mange ser ut til å tro. Størrelsen er kun et moment, slik som sminke, hår, hud, symetri, deff, utstråling og hvordan utøveren fører seg på scenen. Som da utgjør total package. Dommerne sitter nært utøverne og ser mange detajer som de fleste i salen faktisk ikke ser, og som heller ikke kommer fram på bilder.

Dommerene er også faktisk ganske uenig. Dette er og blir en synsesport som er skikkelig vanskelig å dømme. Det set ut som mange glemmer det, og heller roper om både det ene og andre uten å vurdere de faktiske kriteriene.

mvh
Jørn
1.pl AF  Nordisk 2008
1.pl AF -180 NM 2008 og Overall Vinner
1.pl AF -180 Nordisk 2007
1.pl AF -180 NM 2007 og Overall Vinner
1.pl AF  Oslo GP 2007
1.pl FF  Sandefjord Open 2007
6.pl AF -180 Nordisk 2006 (Ryggproblemer)
1.pl AF -180 NM 2006 og Overall Vinner
5.pl AF -180 Oslo GP 2006 (Syk og dårlig deffa)
2.pl AF -180 NM 2003 (Debuterte)

Utlogget elrey

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: NM i Bodybuilding og Bodyfitness
« #23 : 05. oktober 2009, 14:46 »
Frøken Norge konkuranse har vi fra før. Er jo bare tull og tøys hele grenen, uansett kriterier. Åssen sportsgren er det som teller poeng for hår og sminke? Helt meningsløst, og ingen ting på en idrettsarena å gjøre. Burde det ikke vært en frisør til stede som er proff på dette, eller en negldesigner? Fortell meg hvordan f.eks tricepsmann er blitt ekspert på hår og negler, og kan si hvem som er best(bare et eksempel trimann, mulig du er god på dette:-)

Samme er det med friposering i bygging som teller 1/3, og der de plutselig har rotet bort musikk og utøver må ta det på sparket med annen musikk. Man kan jo i realiteten tape flere plasseringer. Skulle bare vært for show dette med fripos, og ikke betydd en dritt.

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: NM i Bodybuilding og Bodyfitness
« #24 : 05. oktober 2009, 15:38 »
Nå er ikke Bodyfitness akkurat Frøken Norge.
Har jobba tett opp i disse Frøken Norgejentene og det er jaggu ikke mange av de som noen gang har trent, med mindre det er foran tv-kamera fordi geir Hamnes forlanger det ( får betalt for det! ) ..

Bodyfitness er det mye forskjellige utøvere i.
Mange er for små, mange for store, og det er jo en grunn til at man har fått classic for damer.


Å dømme 15 jenter er jaggu ikke enkelt.
Jeg prøvedømte for første gang i går, og man vrir de små grå.
Rammen og hvordan man muskuløst sett har bygget denne ut med muskler, men samtidig er slank er ikke enkelt. Spesielt ikke når der står femten jenter.
I tillegg skal huden dømmes- og dårlig hud trekkes ned. Faktisk regnes tattoveringer som trekkgrunn dersom man står mellom to "like" Hår og negler er vel så som så.. OK , i USA er det smart å ha langt hår, og Rhiannakort er ikke å sees på som feminint, fikk jeg høre i dag.
Og ser jo den, selv om jeg syns det finnes mange ultrafeminine damer med kort hår.
Men det er alikevel fysikken til den enkelte og hvordan den best kommer frem som teller.

Ser at det er flere og flere jenter som innser at bodyfitness er fullt mulig å oppnå for ei normal jente med god trening på gymmen, og en anderledes måte å trene på, og en grunn til å trene styrke og bygge muskler.
Mange henger seg opp i "hvor lenge man har trent" og mange av BF-jentene har trent allsidig i mange år.
Ta Rita Vedvik Hansen som et eksempel; Hockey spiller i mange mange år, friidrett og er personlig trener og en meget aktiv dame ( og husker jeg ikke feil, har hun prøvd amerikansk fotball også ) ..
OG Kristine Weber som vant NM i +163. Kristine har jo drevet med turn siden hun var pitteliten, ballett/jazzballett, styrke i sal/styrketimer i årevis, før hun tok steget på mer fokusert ren styrketrening.

Jeg synes Bodyfitness er en flott sport, uten at den blir ekstrem.
Og det er ikke å stikke under en stol at det er pent å se på.

Mange av disse jentene går jo på diett lengre enn byggerne også Smiley
Og det er ikke lettere, for jeg så faktisk hvor mye en bekjent av meg slet siste uka. Hun droppa mye vekt siste uka, og jeg vet hvor i tåka hun var på onsdagen forrige uke.

Jeg er enig i topp fire i klassene +/-163 , selv om jeg hadde litt anderledes tankerekke på den laveklassen. Hang meg nok litt for mye opp i "hardheten" som ikke skal være. Men er forskjell på hardhet, og hardhet med blodårer har jeg nå lært Smiley

Jeg beundrer de som står på scenen i bodyfitness.


Det jeg IKKE beundrer er usportslig oppførsel:
Som drittslening, ufinhet, åpenlys kritikk og frekke kommentarer bak scenen fordi man selv /eller sin utøver ikke kom videre til en finale.
Her bør mange skjerpe seg mye!!
Det går faktisk ut over de utøverne som kom seg videre, og dette går inn på de rett før de skal på scenen.
Det er direkte UFINT!
Hadde det vært opp til meg burde disse fått en kraftig advarsel evt rett og slett utestengelse om de er skikkelig "ufine".
Nå snakker jeg IKKE om utøvere fra helgen, men andre som var tilstedet.
Jeg har i mange år hørt om hvordan miljøet var før, men alle som konkurrerte med var venner også.
"tap og vinn, med samme sinn" .
Det virker ikke som det er slik lengre.. Det virker som om man skal rase og skrike, og helst skal man ignorere eller bli uvenner med dommerne som satt i panelet da vedkommende IKKE vant.
Vinner man er dommerene "Upartiske" , taper man er man ikke en " av dommernes favoritter" .
Det må være jævla tøfft å være dommer i NKF pr i dag, spesielt når det ikke skilles mellom dommeravgjørelser og person.
Jeg kjenner ikke EN av dommerne i panelet som er partisk.
IKKE EN!!!
De driter rett og slett i hvem du er; du er en utøver med en nummerlapp som skal dømmes.
Jada Norge er et lite land, og alle kjenner alle, og jeg selv vet jeg prøvedømte i går og tenkte med gru at " fy faen, den personen er noe med det mest blææææ jeg vet om" , so what; det var fysikken jeg skulle dømme på , ikke hvem vedkommende var. Så vedkommende fikk rett plassering ut fra fysikken!!

Jeg synes dommerne gjør en GOD jobb!
Og jeg blir litt oppgitt når jeg da hører mange dommere som har nesten mistet lysten på å dømme grunnet "usportslig oppførsel" i etterkant...


Da var jeg ferdig med mine NM uttalelser, og ser frem til at våre Norske håp gjør rent bord på Nordisk i Trondheim!!

Cheesy
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Atletix Jørn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 204
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 204

Sv: NM i Bodybuilding og Bodyfitness
« #25 : 05. oktober 2009, 15:53 »
Frøken Norge konkuranse har vi fra før. Er jo bare tull og tøys hele grenen, uansett kriterier. Åssen sportsgren er det som teller poeng for hår og sminke? Helt meningsløst, og ingen ting på en idrettsarena å gjøre. Burde det ikke vært en frisør til stede som er proff på dette, eller en negldesigner? Fortell meg hvordan f.eks tricepsmann er blitt ekspert på hår og negler, og kan si hvem som er best(bare et eksempel trimann, mulig du er god på dette:-)

Samme er det med friposering i bygging som teller 1/3, og der de plutselig har rotet bort musikk og utøver må ta det på sparket med annen musikk. Man kan jo i realiteten tape flere plasseringer. Skulle bare vært for show dette med fripos, og ikke betydd en dritt.

Så, så sinna da  Shocked. Det er vel ikke på noen andre idretts arenaer hvor kroppen i det hele tatt vurderes what så er dette egentlig en sport?

Du får klage til IFBB internationalt og be dem skjerpe seg.  Offtopic.
1.pl AF  Nordisk 2008
1.pl AF -180 NM 2008 og Overall Vinner
1.pl AF -180 Nordisk 2007
1.pl AF -180 NM 2007 og Overall Vinner
1.pl AF  Oslo GP 2007
1.pl FF  Sandefjord Open 2007
6.pl AF -180 Nordisk 2006 (Ryggproblemer)
1.pl AF -180 NM 2006 og Overall Vinner
5.pl AF -180 Oslo GP 2006 (Syk og dårlig deffa)
2.pl AF -180 NM 2003 (Debuterte)

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: NM i Bodybuilding og Bodyfitness
« #26 : 05. oktober 2009, 16:14 »
Hvis dommerene ikke er enige engang, så må dere vel også skjønne at en del av "oss som ser på" ikke er enige med alle dommeravgjørelsene?




1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: NM i Bodybuilding og Bodyfitness
« #27 : 05. oktober 2009, 16:26 »
Fortell meg hvordan f.eks tricepsmann er blitt ekspert på hår og negler, og kan si hvem som er best(bare et eksempel trimann, mulig du er god på dette:-)

......det er årsaker til at jeg ikke dømmer BF for tiden serru Wink   ...og nei; det er ikke fordi jeg er under utdanning på "Hår, make-up og negleakademiet"! Smiley


Mye kunne vært sagt om kriteriene BF fra min side også....men det skal jeg la være å gjøre akkurat nå, men jeg misunner definitivt ikke de som dømmer BF for tiden Sad


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Atletix Jørn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 204
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 204

Sv: NM i Bodybuilding og Bodyfitness
« #28 : 05. oktober 2009, 16:57 »
Hvis dommerene ikke er enige engang, så må dere vel også skjønne at en del av "oss som ser på" ikke er enige med alle dommeravgjørelsene?

Selvfølgelig kan ikke alle være enige.  :Smiley  Klaging er det hver gang.  what

......det er årsaker til at jeg ikke dømmer BF for tiden serru Wink   ...og nei; det er ikke fordi jeg er under utdanning på "Hår, make-up og negleakademiet"! Smiley

Mye kunne vært sagt om kriteriene BF fra min side også....men det skal jeg la være å gjøre akkurat nå, men jeg misunner definitivt ikke de som dømmer BF for tiden Sad

Må få påbegynt negelfil kurset mitt snart  Grin
1.pl AF  Nordisk 2008
1.pl AF -180 NM 2008 og Overall Vinner
1.pl AF -180 Nordisk 2007
1.pl AF -180 NM 2007 og Overall Vinner
1.pl AF  Oslo GP 2007
1.pl FF  Sandefjord Open 2007
6.pl AF -180 Nordisk 2006 (Ryggproblemer)
1.pl AF -180 NM 2006 og Overall Vinner
5.pl AF -180 Oslo GP 2006 (Syk og dårlig deffa)
2.pl AF -180 NM 2003 (Debuterte)

Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Sv: NM i Bodybuilding og Bodyfitness
« #29 : 05. oktober 2009, 17:35 »
Hva trekker ned her...? Jeg bare spør - når dette er 3 så lurer jeg på hva 1 og 2 plassen gis til de andre utøverne for... De var vakre og fine damer, (ikke noe vondt ment jenter.. Cheesy)men jeg synes dette viser til mer jobb, og likner mer på vinnerne i de andre landene jeg har sett bilder i fra..



Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!