Skrevet av Emne: Hvordan er den ultimate AF-fysikken?  (Lest 35886 ganger)

Utlogget F..Frank

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 416
  • Honnør: 263
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 416

  • Back on track...
Sv: Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #150 : 10. oktober 2009, 11:28 »
Siden AF ikke er en international gren nedfelt i IFBB sin regler så er ikke NKF bundet av det. Hvis de riktige personene prater litt sammen så tror jeg ikke det er et problem at en AF utøver kan konkurrer på tvers av forbundene. Litt velvillighet fra alle parter så burde det la seg gjøre. Wink

Jørn

Se der ja, nå snakker vi 
Kommunikasjon er viktig Wink
" I firmly believe that any man`s finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious"  Vince Lombardi

 2009 Year of the FAT

1. Plass Oslo Grand Prix Overall
1. Plass NM Overall
1. Plass NM Bodybuilding Veteran åpen klasse
1. Plass Nordisk Overall

1. Plass VM Masters Classic bodybuilding
WORLD CHAMPION BABY!

You can`t Flex FAT......



Play with nature..... www.proteinfabrikken.no  Team Ironcore

Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Sv: Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #151 : 10. oktober 2009, 12:03 »
Siden AF ikke er en international gren nedfelt i IFBB sin regler så er ikke NKF bundet av det. Hvis de riktige personene prater litt sammen så tror jeg ikke det er et problem at en AF utøver kan konkurrer på tvers av forbundene. Litt velvillighet fra alle parter så burde det la seg gjøre. Wink

Jørn

Beklager men det tror jeg nok ikke lar seg gjøre..

Jeg har sjekket dette med Kim Torgersen i starten av september da jeg også ville stille hvis dette var mulig, men jeg fikk ikke lov da jeg stilte i AF i regi NBFA i sommer. "2 år utestengelse fra NKF" var beskjeden jeg fikk.

Men jeg har lest litt om dette i etterkant...

Jeg hadde meldt meg ut av NKF og inn i NBFA ved Nov/des 2008 til info..
Reglene sier at hvis et medlem av NKF/IFBB stiller i konkurranse i regi av et annet forbund så er det 2 års utestengelse, men jeg var ikke medlem av NKF på konkurransetidspunktet.
Det var da gått nesten 6 mnd siden jeg hadde vært medlem i NKF, men likevel fikk jeg ikke stille for NKF nå i høst da det måtte gå 2 år fra jeg sist stilte i en konkurranse i regi et annet forbund før jeg fikk stille i NKF uansett forstod jeg...
Han beklaget og synes det var synd for min del, men slik var reglene ifl IFBB/NKF og han kunne ikke gjøre unntak da dette ville slå tilbake på han som person, og forbundet.

Evt så da pratet jeg ikke med de riktige personene jeg da kanskje..  Huh

Rare regler da ingen virker helt enig her, men hva kan man man si..?  what

Kanskje du kan sjekke ut dette Jørn (så jeg vet det 100% sikkert),
for da blir det kanskje en vårsesong på meg Wink

Legger ved et mimre bilde for oss  Wink



OMD
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Sv: Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #152 : 10. oktober 2009, 12:28 »


Tommi som AF - utøver...?  bodybuilder

Kan dette være den ultimate AF - fysikken...
Og hvis han hadde klart å vinne alle momentene .. hvorfor ikke..?
Hehehe - debatt!!!
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget KennethF

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 213

  • No Pain No Gain
Sv: Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #153 : 10. oktober 2009, 12:58 »
Er ikke lengden på hvor lenge siden du har stilt som har noe å si. men forbuds tilhørigheten. For å oppklare dette en gang for alle Grin Karantenen gjelder ved andre gangs innmelding i NKF.

Ikke for å väre tver og sint Grin Men skjønner ikke hvorfor dette temaet blir tatt opp gang på gang. Alle vet vel at dette gjelder nå, slik er regelverket og det må vi forholde oss til Smiley

Jeg personlig synes det hadde vært dritt teit å kunne stille i 2 NM i samme gren samme år. Tror ikke det skjer i noen andre idretter i alle fall?

Som jeg har skrevet før:

Utøvere og arrangører for det andre forbundet må slutt å syte og klage fordi NKF er så teite med regelverket sitt og heller konsentrer seg om sitt eget forbund, og gjøre det så bra som mulig. Så får det være opp til hver enkel utøver å bestemme seg for hvilket forbund han eller hun passer best i.

Så får vi heller samarbeide om å få flest mulig utøver til å stille i Norge uansett hvilket forbund de stiller for Grin

Kenneth F.


Styremedlem i NKF (Norges Kroppsbygger Forbund)

3 pl CB +180cm Oslo Grand Prix 2010
7 pl CB +180cm NORDISK 2008
1 pl CB +180cm NM2008
2 pl CB +180cm SM 2008
6 pl AF +180 Oslo Grand Prix 2006
3 pl AF +180 Sandefjord 2006

www.kennethfoss.com

Utlogget KennethF

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 213

  • No Pain No Gain
Sv: Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #154 : 10. oktober 2009, 13:02 »
Og bare så det er sagt, hadde klart sett at du Ole hadde representert NKF. I forholde til ditt engasjement du har for idretten vår Grin

Kenneth F.


Styremedlem i NKF (Norges Kroppsbygger Forbund)

3 pl CB +180cm Oslo Grand Prix 2010
7 pl CB +180cm NORDISK 2008
1 pl CB +180cm NM2008
2 pl CB +180cm SM 2008
6 pl AF +180 Oslo Grand Prix 2006
3 pl AF +180 Sandefjord 2006

www.kennethfoss.com

Utlogget Maddis

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 29

Sv: Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #155 : 10. oktober 2009, 13:48 »
Er ikke lengden på hvor lenge siden du har stilt som har noe å si. men forbuds tilhørigheten. For å oppklare dette en gang for alle Grin Karantenen gjelder ved andre gangs innmelding i NKF.

Ikke for å väre tver og sint Grin Men skjønner ikke hvorfor dette temaet blir tatt opp gang på gang. Alle vet vel at dette gjelder nå, slik er regelverket og det må vi forholde oss til Smiley

Skal heller ikke være noe vrang jeg...  Smile
Men.....hvis regelverket hadde vært så innmari tydelig som du sier, hvorfor er det da sånn at flere av dere i styret (er ikke interessert i å navngi folk her på forumet) som blinkser på dette når vi utøvere kommer med spørsmål om det?Huh  dry

Det står jo i regelverket at når et medlem fra NKF stiller i en konkurranse arrangert av et annet forbund får 2 års karantene!?!?  Huh

Eller er det slik at selve det å konkurrere ikke er det som teller her, men at hvis jeg melder meg ut av Nkf, så må jeg vente i 2 år med å melde meg inn igjen (om jeg har konkurrert eller ikke)??  Huh

Helt æarlig, så skjønner jeg ikke reglene??
Betyr dette at jeg, som ikke har vært medlem av Nkf, men ikke konkurrert for noen i år, har to års karantene?

Tror det kunde vært gjort en jobb i å rydde opp i, og fortydlige regelverket siden det er helt tydelig at her råder forvirring både blant utøvere, dommere og styremedlemmer!
Eller hva med å holde et lite kurs/seminar?

Så slipper vi missforståelser og feiltolkninger.  Smile




Hvis du gjør det du alltid har gjort så vil du få det du alltid har fått

Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Sv: Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #156 : 10. oktober 2009, 13:56 »

Ikke for å väre tver og sint Grin Men skjønner ikke hvorfor dette temaet blir tatt opp gang på gang. Alle vet vel at dette gjelder nå, slik er regelverket og det må vi forholde oss til Smiley


Var ikke jeg som tok dette opp, men kommentaren til jørn fikk meg til å stusse..
"Siden AF ikke er en international gren nedfelt i IFBB sin regler så er ikke NKF bundet av det. Hvis de riktige personene prater litt sammen så tror jeg ikke det er et problem at en AF utøver kan konkurrer på tvers av forbundene. Litt velvillighet fra alle parter så burde det la seg gjøre."

Jørn

Det var dette jeg gjorde, da jeg fikk inntrykk av at AF var "utdøende" i NKF sin regi - (før Jørn offentlig tok over) og gikk da i Januar i -09 over til NBFA sin AF avdeling.


Jeg personlig synes det hadde vært dritt teit å kunne stille i 2 NM i samme gren samme år. Tror ikke det skjer i noen andre idretter i alle fall?


Jeg har heller ikke stilt i noe NM i år uansett forbund så dette hadde ikke blitt noe problem uansett.
Jeg ville stille i CBB - ikke AF så samme gren hadde det heller ikke blitt..

...Men takk for den kommentaren til slutt Cheesy

Og bare så det er sagt, hadde klart sett at du Ole hadde representert NKF. I forholde til ditt engasjement du har for idretten vår Grin

Kenneth F.

Jeg brenner for sporten selv om jeg selv ikke er aktiv utøver der mer,
på samme måte som Jørn føler går jeg ut fra.

Hadde vært veldig greit å fått et møte på tvers av forbundene om den muligheten for å trekke AF ut av både NKF og NBFA (har ikke svenskene gjort det tro..?) slik at dette kunne blitt en realitet.

..Og bare en siste ting..
Hvis Medlemmer av svenske AF kan stille i IFBB (hvis de ikke er under IFBB) sine konkurranser,
hvorfor kan ikke noen andre forbund utenfor IFBB også det..?

Ikke tverr - bare undrende..

OMD
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #157 : 10. oktober 2009, 14:24 »
Er også undrende til regelverket med utestengelser, for det er absolutt ikke godt forklart på siden til NKF , eller i regelverket deres..

Hvis karantenen gjelder med andre gangs innmelding, vil det si at man blir utestengt i to år fra den dato man melder seg inn i NKF igjen, etter en har vært medlem i et anet forbund( og utmeldt fra NKF) og stilt i konkuranser? Eller glejder utestengelsen fra den dato man konkurerer? eller fra den dato man melder seg inn i et annet forbund?




1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget Maddis

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 29

Sv: Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #158 : 10. oktober 2009, 14:31 »
Hei igjen!  biggrin

Jeg er interessert i å finne en løsning slik at unngår slike diskusjoner og forvirring i fremtiden => løsningsorientert!!  

Hva med å sette seg ned å lage et lite hefte hvor reglene er tydelig foklart på vanlig NORSK?  Deal

Hver klubb tilknyttet Nkf burde ha et eksemplar av denne "regleboken"  

Sånn gutter  Grin Her har dere løsningen, så slipper dere å bruke mer tid og energi på å "tjafsa" frem og att om dette....  Thumbsup

Jeg stiller gjerne min tid og mine skriveferdigheter til rådighet for å få ordnet dette!!

 innocent Peace love and heavy training!!
Hvis du gjør det du alltid har gjort så vil du få det du alltid har fått

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #159 : 10. oktober 2009, 14:38 »
Hei igjen!  biggrin

Jeg er interessert i å finne en løsning slik at unngår slike diskusjoner og forvirring i fremtiden => løsningsorientert!!  

Hva med å sette seg ned å lage et lite hefte hvor reglene er tydelig foklart på vanlig NORSK?  Deal

Hver klubb tilknyttet Nkf burde ha et eksemplar av denne "regleboken"  

Sånn gutter  Grin Her har dere løsningen, så slipper dere å bruke mer tid og energi på å "tjafsa" frem og att om dette....  Thumbsup

Jeg stiller gjerne min tid og mine skriveferdigheter til rådighet for å få ordnet dette!!

 innocent Peace love and heavy training!!

regelene står jo "tydeligt" på siden til forbundet. Som det er sitert tidligere i denne tråden, man blir utestengt hvis man som medlem av NKF stiller i konkuranser i et annet forbund. Har lest både norske og internasjonale regelvekert flere ganger uten å finne noe bedre forklaring på noe , eller når utestengelser begynenr osv..  Jeg har sikkert oversett den siden.

Er jo andre regler som at man feks at det ikke er lov å stille i flere grener i løpet av et år. Feks ikke CB og AF samme år, eller BF og AF... Bra med litt relger , men det må være mulig å forstå dem, og hvis noen er utdaterte eller ikkke gleder lenger, så bør det opplyses om på siden til NKF..



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Sv: Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #160 : 10. oktober 2009, 14:54 »
Hei igjen!  biggrin

Jeg er interessert i å finne en løsning slik at unngår slike diskusjoner og forvirring i fremtiden => løsningsorientert!!  

Hva med å sette seg ned å lage et lite hefte hvor reglene er tydelig foklart på vanlig NORSK?  Deal

Hver klubb tilknyttet Nkf burde ha et eksemplar av denne "regleboken"  

Sånn gutter  Grin Her har dere løsningen, så slipper dere å bruke mer tid og energi på å "tjafsa" frem og att om dette....  Thumbsup

Jeg stiller gjerne min tid og mine skriveferdigheter til rådighet for å få ordnet dette!!

 innocent Peace love and heavy training!!

Høres smart ut Smiley

Men tror nok at noen regler må forenkles/gjøres mer forståelig enn kun en ren oversettelse da dette som regel ikke er det største problemet..

Det finnes ikke svar på alt vi (vanlig dødlige Smiley )lurer på, og er derfor vi sitter her på nettet og klør oss både her og der i frustrasjon..

Det går selvfølgelig ikke an å lage "den store klokeboken" hvor svar på alt står, men det hadde nok vært mulig å møttes og laget noe mer forståelig enn det som finnes pr i dag..

F.eks: jeg fikk en kommentar på at på finalefeltet i den svenske meterskapen (SM) i BF, så står 3 av 4 i en badedrakt som trolig ikke er godkjent i Norge under Nordisk..

Jeg lurte litt på dette selv, men tenkte at i utgangspunktet  så er jo alle utøvere underlagt de samme reglene i IFBB, men tenkte at kanskje NKF hadde fått noen egne regler på dette.. begynte letingen på NKF/IFBB sine hjemme sider... men der står det jo ingenting om slikt - kun bikini og hvor mye av rumpa den skal dekke (som også er et spørsmål om hvor den begynner og slutter, og hvem som har med tommestokk og måler ved en disput her..)..

Slike ting MÅ tydligjøres i den NYE redigerte utgaven..
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Sv: Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #161 : 10. oktober 2009, 15:03 »
regelene står jo "tydeligt" på siden til forbundet. Som det er sitert tidligere i denne tråden, man blir utestengt hvis man som medlem av NKF stiller i konkuranser i et annet forbund. Har lest både norske og internasjonale regelvekert flere ganger uten å finne noe bedre forklaring på noe , eller når utestengelser begynenr osv..  Jeg har sikkert oversett den siden.

Leter jeg også, men finner kun den ene setningen på forsiden av "lover" og den er da grei nok - Deltagelse i andre forbund medfører utestengelse fra IFBB i 2 år.
DET MÅ GÅ TO ÅR FRA DU MELDER UT AV KLUBBEN TIL DU KAN MELDE DEG INN IGJEN UAVHENGIG OM DU KONKURRERER ELLER IKKE I ET ANNET FORBUND
.
...slik tolker jeg den, rett på meg hvis dette er feil..

Er jo andre regler som at man feks at det ikke er lov å stille i flere grener i løpet av et år. Feks ikke CB og AF samme år, eller BF og AF... Bra med litt relger , men det må være mulig å forstå dem, og hvis noen er utdaterte eller ikkke gleder lenger, så bør det opplyses om på siden til NKF..

... men tror dette er pr sesong - ikke år, for jeg fikk lov til å stille i AF på våren og gå over til CBB på høsten i fjor hvis jeg ville..? Tror faktisk de sa at jeg kunne stille i AF i sandefjord og kunne gå over til CBB i OGP-08 også, men det var kanskje bare for at jeg debuterte i sandfjord, og ikke helt hadde funnet "min plass" ennå ..
Men husker jeg ikke helt feil så stilte Ketil Fevang i sandefjord 09 i AF, og i Bygging i NM 09 som junior..
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Sv: Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #162 : 10. oktober 2009, 15:45 »
 Offtopic

...flere fysikker Smiley Finalefeltet NM 2008 -180

Paal Robert - - - - - - Jørn - - - - - - Raymond - - - - - - Rune - - - - - - Ole Morten - - - - - - Glenn





Venter på avgjørelsen på pallplasseringene... nerver kanskje..?



hehe - kult bilde - nr 1 & 2 men... hvem vant..?



... Og slik endte NM 2008!!

Rune (6) - - - - - Paal Robert (4) - - - - -  Glenn (2)- - - - - - Jørn (1) - - - - Ole Morten (3)- - - - - Raymond (4)



Og den lange klassen:

Litt mer usikker på navn her.. Andre vant i hvertfall Smiley
Skal sjekk det opp og legge inn etterhvert Smiley

Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Sv: Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #163 : 10. oktober 2009, 16:08 »
Stavanger Open 2009 - AF -180

Jan - - - - - - - - - - - - - - -  Raymond - - - - - - - - - - - - - - Paal Robert



Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Sv: Hvordan er den ultimate AF-fysikken?
« #164 : 10. oktober 2009, 16:17 »
Vinneren i NM Sandefjord Open 2009 - AF + 180 : Terje Nagelsett

Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!