Skrevet av Emne: Nordisk gladiatorkonkurranse?  (Lest 9847 ganger)

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Nordisk gladiatorkonkurranse?
« #45 : 08. oktober 2009, 17:19 »
Er dette et arrangement for interesserte ala byggerstevner, eller skal man selge det som et tv show og ende opp med at det bare blir "show" og ikke sport...

1)

Sykt mye utstyr.

Det er bl.a basseng , rigg og ganske store utstyr som skal bygges.
OG var for et halvt år siden i kontakt med noen som kunne lage dette .
kostnaden er der, men det er ikke umulig.


2)
TV produksjonen.
Det er snakk om et arrangement , ikke tv-show.
NKF har ikke tv-rpduksjon.
Dette lages ikke FOR å komme på tv, men om noen biter på den, så er det fullt mulig.

3)
Sponsorer har jeg aldri hatt problemer med å få tak i, det er nok heller snakk om hva de har av midler og ønsker sponse.
Her må man nok se utenfor de vante og vanlige som byggerne og strongmanshowene bruker ha.
Sitter på lista over alle leveranødrene i Norden, og deres toppsjefer, så tror vi skal ha en dialog utenfor Norge.

4)
Hall er inget problem .
Den er faktisk i boks Wink
Crew for å gjennomføre arrangementet er greit, enkelt å finne.
Her er snakk om en dag i året, for å ha konkurranser, ikke et tv-show med ti programmer...

Etter mine beregninger , vil dette være fullt ut mulig å klappe sammen, og jeg har laga "umulige arrangement, som var dømt nord og ned før"...


Når det gjelder å lage et slikt konkurransearrangement er det ikke vanskeligere enn å lage en messe, eller en konkurranse ala NM i bygging.
SÅ jeg tror man skal ha tungen rett i munnen og ikke  ta seg vann over hodet.
Man begynner ALLTID i det små, og stiler høyere for hver gang.

jeg har faktisk troa på dette .

Nann-Rosita
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Nordisk gladiatorkonkurranse?
« #46 : 08. oktober 2009, 19:15 »
Det er kjempeflott med engasjement og en visjonær innstilling! All honnør for det, det er slikt som driver verden fremover! Smiley

Men man må skille mellom å lage "Gladiatorene", altså tv-programmet, og det å lage en ny sportsgren.

Mitt anslag, etter selv å ha gått den veien du/dere nå går, er basert på å lage Gladiatorene for TV.

Hvis du snakker om å lage et nytt gladiatorlignende show som ikke trenger rettighetene og tvproduksjonen, så er det raskt mange millioner som ikke trengs.

Samtidig er det nok meget vanskelig å skaffe midler til noe mer enn et par slike arrangement/events. Feks i en vanlig hall til ca 15 000 i leie pr døgn. Da blir det bare 75 000 i husleie for opprigg, konkurransedag og nedrigg. Dette skulle det fint gå an å finne midler til, og så ta inn overskuddet/ siste rest via billettinntektene.

Nå kan neppe messearrangering sammenlignes med å få noe slikt som dette til, da en messe har mye større apell blant sponsorer og utstillere, da effekten nok er mye større enn "gavespons" som dette ville måtte bli.
Jeg vet ikke hvilke andre store arrangement du har arrangert mot alles mistro slik du får det til å virke. Smiley

Hvis dette altså er en ny ekstrem-athletic konkurranseform som er tanken, så er jeg litt undrende til om noe forbund vil ta det under sine vinger. Men nå er det ikke sikkert det var det du mente heller... (så du nevnte NKF osv..)

Jeg mener ikke å være negativ, jeg bare lufter de erfaringene jeg har gjort meg, og som jeg gjerne skulle fått fra noen andre i mine egne ufullførte planlegginger/drømmer. Smiley

Det er store utgifter her som jeg ikke finner noe logisk måte å betale for.

1. Superatletene (richard, Espen, omd osv osv) ville måtte trenge lønn/kompensasjon for deltagelsen... hotell, mat og reise. Dette er utgifter som Strongmanarrangørene mer og mer må belage seg på når antall konkurranser og nivå øker.

2. De "Vanlige" utøverne.. de som skal konkurrere koster nødvendigvis ikke så mye. det er jo bra.

3. Selve produksjonen av utstyr tror jeg vil bli skummel og vanskelig å budjettere. det må bygges skikkelig slik at ingen skader seg osv... bare det å sveise vanlig treningsutstyr og enkle apparater koster endel penger. Eksempelvis hvis noe så trist som 3000 meter på tredemølle var en av øvelsene, så koster selv en normal tredemølle raskt 50 000... ( nå ser ikke jeg det som en logisk øvelse, men som eksempel) Å få lagd en skikkelig yoke, koster mellom 5 og 10 lapper... den råeste konkurranseyoken koster over 60 000 produsert i norge.  Her vil altså utgiften måtte bli styrt av hvor ektravagant man ønsker seg det.

Hvis man sågår for lavkostnadsversjonen, med så rimelige løsninger som mulig, så vil det jo ta mindre tid å rigge, og det er bra.


Så hvis jeg skjønner dette riktig så er det IKKE et show i den forstand, men en litt tøff konkurranse som skal tjene penger på billettinntektene....

Det ville vært tøft å se på, hvis atletene er av gladiatorkvalitet og det har litt showfaktor i tillegg til konkurransemomentet.

Lykke til uansett!

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Nordisk gladiatorkonkurranse?
« #47 : 08. oktober 2009, 19:52 »
Altså.

Nå er det ikke snakk om et tv show, men en sportgren med konkurranse i.
Show og Tv er nok meget høyt opp og langt frem, og ville måtte stille seg på et helt annet trinn på skalaen. Kanskje om man startet dette for sporten sin del, så vil det få blest på sikt.



1. Superatletene (richard, Espen, omd osv osv) ville måtte trenge lønn/kompensasjon for deltagelsen... hotell, mat og reise. Dette er utgifter som Strongmanarrangørene mer og mer må belage seg på når antall konkurranser og nivå øker.


Ingen deltagere ellers i konkurranser får dekket oppholdet.
For å ta NKF som et eksempel, siden den har vært brukt før:
Stiller du i konkurranse i en by du ikke bor i selv; Dekker du selv fly, hotell etc.

Har ikke snakket om å la dette gå inn under noe forbund enda, men greit luftet Wink


2. De "Vanlige" utøverne.. de som skal konkurrere koster nødvendigvis ikke så mye. det er jo bra.


Pr i dag ser jeg ikke forskjell på vanlige utøvere og superathleter Wink
MEN dersom man skal ha de der for å JOBBE, må det selvfølgelig være en kompensasjon. Men LØNN er noe annet.


3. Selve produksjonen av utstyr tror jeg vil bli skummel og vanskelig å budjettere. det må bygges skikkelig slik at ingen skader seg osv... bare det å sveise vanlig treningsutstyr og enkle apparater koster endel penger. Eksempelvis hvis noe så trist som 3000 meter på tredemølle var en av øvelsene, så koster selv en normal tredemølle raskt 50 000... ( nå ser ikke jeg det som en logisk øvelse, men som eksempel) Å få lagd en skikkelig yoke, koster mellom 5 og 10 lapper... den råeste konkurranseyoken koster over 60 000 produsert i norge.  Her vil altså utgiften måtte bli styrt av hvor ektravagant man ønsker seg det
.

Tredemøller har man mulighet å få lånt/sponset. Allerede sjekket opp dette.
Nå er det en hel del utstyr I AG i USA som er enkelt å sette sammen, og det trenger ikke være ekstravagant.
Basseng finnes transportable, og koster ikke skjorta å leie.
Jeg tror man skal påberegne utstyr, og de som har vært først ute her med å undre på om en slik konkurranseform er muulig hat fått en budsjettmas fra meg.
75 000 for lokaler; det kan man glemme, det finnes ikke! Ikke i oslo området.
Ikke visst man skal ha lokale hvor det er plass til dette.
Lokaler går etter kvadratmeter; Lillestrøm Varemesse tar 375,- kvadratmetern! MEN det er en forhandlingssak.
Vi må huske; det trengs tribuner.
Rett og slett for å få plass til folk, og for at folk skal se konkurransen.


Man skal ikke legge lista for høyt, men heller bygge seg opp på sikt. OG vet du, jeg tror nok dette skal gå, om man ikke har for høye krav og for mange rotete tanker, og roter rundt med altfor høytflyvende ideer.
Det KAN faktisk hende man bare går på trynet.

Har et par telefoner å ta, for det kan faktisk være at det er billigere å hente utstyret fra USA på leie. Men det igjen er kost/nytte man må se på.

En annen ting, dette er jo en måte å samle utøvere i forskjellige grener i dag, og endelig la dem møtes til kamp. På en annen arena enn vanlig, og utenfor forumssidene hvor de vanligvis krangler om hvem som er sterkes og best Wink


Og, Egil jeg skjønner tankegangen din, og at dere så på en annen form.
Her er det konkurranseform, og det tror jeg skal slå ann.
Det er jo det folk ønsker.
Noe å bryne seg på. Vise alldisighet på , spenst, utholdenhet, styrke og smidighet.


Det som er en utfordring er nok å få nok folk til å besøke showet, tror jeg :OO

HAr sendt over info og budsjett oversikt til de tre andre som var med og starta idéen, så jeg venter tilbakemelding derfra.
Er en jævel på budsjetter og prosjekter, så jeg tror dette hadde blitt moro 


Nann-Rosita
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Nordisk gladiatorkonkurranse?
« #48 : 08. oktober 2009, 19:58 »
Nå tror jeg de som har interesse for å prøve finne et konsept, sjekke priser og lage noe ut av dette skal få jobbe i fred en tid. Så kom med innspill for saken.

Økonomi er et av de viktigste aspektene.
MEN er folk interesert nok, så tror jeg det er gjennomførbart.
Man må bare ha et konsept som trigger til deltagelse og gjennomføring Smiley

Man får jobbe med det.

Først ut; Konseptbygging Smiley
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget MarreLom

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 381
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 381

  • I'm gonna win. There's no way I'm goin' down.
Sv: Nordisk gladiatorkonkurranse?
« #49 : 08. oktober 2009, 20:31 »
Spørsmål: er ingen redd for at dette kan faktisk stjele publikum fra de andre grenene? si du har tenkt å bruke de beste strongman utøverene og bb utøvere, så kan det være med å trekke fokus vekk fra de grenene, og det allerede "lave" publikummet vil da splitte seg og dermed vil det gå utover konkurransene rundt i landet og sponsorer osv.. ? Selvsagt kan det gå andre veien og Smiley
Alder: 20
Benkpress: 145kgx1
Markløft: 180kgx1
Knebøy: 140kgx1
Karate: Wado Ryu - 9 år
MMA: Intermediate
Muay Thai: Beginner

Nå pause fra kamsport trening ettersom jeg er på vei inn i millitæret
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87205.msg1265953#msg1265953

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Nordisk gladiatorkonkurranse?
« #50 : 08. oktober 2009, 20:40 »
Personlig tror jeg der sitter mange der ute , som føler Strongman er for tungt, og BB/Fitness er for lite "sport", eller man kanskje ikke føler man noensinne treffer forma- og redd for å drite seg ut på en scene..

Derfor tror jeg kanskje dette kan dra mye av samme publikum, men kanskje en større bredde i utøverne som deltar.
Både bb, af , strongmen, men også de valige "gymrottene" som føler de ikke kommer i bbform, eller sterk nok til strongman

Kanskje mange jenter også kan delta, fordi det nettopp her er en alsidighet som ikke bare gå på rent kroppsfokus og ren styrke.

Så jeg tror det kan være et suplement til de allerede eksisterende grenene.
Det er dermed også viktig å IKKE legge det til de helger det er eks; strongman/BB/AF etc..

Er jo mange knallgode wrestlere her til lands som kunne deltatt også Smiley


Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Sv: Nordisk gladiatorkonkurranse?
« #51 : 08. oktober 2009, 22:55 »
Og et annet moment er jo faktisk at dette kan være en PR for de andre sportene - ikke at folk forsvinner fra sporten. da har jo publikum muligheten til å se sine favoritt-utøvere på flere områder!
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Nordisk gladiatorkonkurranse?
« #52 : 08. oktober 2009, 23:03 »
Jeg tror heller ikke dette er negativt.

Vi i strongman har vårt kjernepublikum og flere konkurranser har mellom 500 og 1100 tilskuere. På tvsendingene har vi så stor seerandel at våre 10 timer på TV2 ikke blir kuttet selv om kanalen har kraftige nedskjæringer i budsjettet.

Nei, jeg tror heller det kan være med på å øke den generelle interessen rundt litt røffere sport.


Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Sv: Nordisk gladiatorkonkurranse?
« #53 : 09. oktober 2009, 22:27 »




Superatletene (richard, Espen, omd osv osv) ville måtte trenge lønn/kompensasjon for deltagelsen... hotell, mat og reise. Dette er utgifter som Strongmanarrangørene mer og mer må belage seg på når antall konkurranser og nivå øker.


Legg gjerne merke til at vi blir kalt SUPERATLETER...!!!!!
   buttrock
...leste og leste, men fikk ikke med meg mer etter denne setningen,...
...gikk HELT til hodet på meg!!!!   

Kommer fra nå av nå til å svare hvis ingen bruker denne betegnelsen ved forsøk på å føre en samtale med meg... sett gjerne inn Hr. også forran så får du raskere kontakt..  Dance

MMOOOHHAAAWWWW!!!!!!
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Nordisk gladiatorkonkurranse?
« #54 : 09. oktober 2009, 22:33 »
Legg gjerne merke til at vi blir kalt SUPERATLETER...!!!!!
   buttrock
...leste og leste, men fikk ikke med meg mer etter denne setningen,...
...gikk HELT til hodet på meg!!!!  

Kommer fra nå av nå til å svare hvis ingen bruker denne betegnelsen ved forsøk på å føre en samtale med meg... sett gjerne inn Hr. også forran så får du raskere kontakt..  Dance

MMOOOHHAAAWWWW!!!!!!

MÅ være AXE som er grunnen .....

Men jeg kalles ikke superatlet..
Er bare superbleikfeit, so... SNUFS!!!

Og heretter skal jeg huske det Hr OMD


Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Sv: Nordisk gladiatorkonkurranse?
« #55 : 09. oktober 2009, 22:43 »
HR SUPERATLET OMD Cheesy

..tror ikke du er blekfet heller, det er bare noe ALLE jenter tror de er!
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Nordisk gladiatorkonkurranse?
« #56 : 09. oktober 2009, 22:55 »
HR SUPERATLET OMD Cheesy

..tror ikke du er blekfet heller, det er bare noe ALLE jenter tror de er!


tja , ikke trent skikkelig på mange mnd..
Ræva sægger, vet du.. Og om man sjekker bicepsen, så får du sånn lyd som når man leker med "fise puter" Wink
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Sv: Nordisk gladiatorkonkurranse?
« #57 : 09. oktober 2009, 23:09 »
tja , ikke trent skikkelig på mange mnd..
Ræva sægger, vet du.. Og om man sjekker bicepsen, så får du sånn lyd som når man leker med "fise puter" Wink

 lol

Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Sv: Nordisk gladiatorkonkurranse?
« #58 : 10. oktober 2009, 12:56 »
Noen ideer til mannskap og kostymer























det er overraskende hvor "små" de egentlig er...? Faktisk mer athletiske og mindre volumiøse enn jeg trodde - men det taler jo for at jeg har en større sjanse for å kunne hevde meg da!!
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget Johannes Doperen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

  • GET BIG - HAVREGRYN!
Sv: Nordisk gladiatorkonkurranse?
« #59 : 09. juni 2010, 18:39 »
Hvordan går det med planleggingen?  Tongue
I don't care if I die young, as long as the coffin is big!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!