Skrevet av Emne: Starter nå på deff, vil ha innspill!  (Lest 1638 ganger)

Utlogget stef

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 61

Starter nå på deff, vil ha innspill!
« : 08. oktober 2009, 10:46 »
Hei Hei, som tittel sier starter jeg nå på deff til Uken. Og vil gjerne ha noen innspill fra dere om hva jeg evt. burde rette opp.

Utgangspukt er da;
89kg
12-14% fett(Har ikke akkuratt mål på dette, men ligger i mellom der).

Diett

Måltid 1: 100g havregryn + 2 scoop whey(45g pulver)

Måltid 2: 175g kyllingbryst + 50g ris(ikke hurtig ris) + 100g salat

Måltid 3: 175g kyllingbryst + 50g ris(ikke hurtig ris) + 1 ss olje( omega 3/6/9)

Måltid 4: 2 scoop whey(45g pulver)

Måltid 5: 175g kyllingbryst + 100g salat/grønnsaker + 1 ss olje( omega 3/6/9)

Måltid 6: 2 scoop whey + 1 ss olje( omega 3/6/9)

0 "Spisedager" og 0 Alkohol!

Ser dette greit ut?
Mitt store spørsmål forsåvidt er da; Ossen skal jeg balansere mellom styrkeøktene og kardioøktene?

Jeg vil beholde så mye muskelmasse som mulig og lurer derfor på hva slags antall styrkeøkter i uken og kardio økter i uken som er mest gunstig i forhold til dietten. Evt justere litt på den i forhold til aktivitetsnivået.

Hvor mange styrkeøkter i uken og hvor mange kardio økter i uken for mest mulig fett% nedgang uten muskeltap!?
Hva slags justeringer burde jeg evt gjøre på dietten? Mer mat? Mindre mat?(Med tanke på aktivitetesnivået jeg har lagt opp til under).

Tenkte i utgangspuktet;
Mandag: 2x Kardio Økter
Tirsdag: 1x Kardio Økt, 1x Styrkeøkt.
Onsdag: 2x Kardio Økter
Torsdag: 1x Kardio Økt, 1x Styrkeøkt
Fredag: 2x Kardio Økter
Lørdag: 1x Styrke Økt
Søndag: 2x Kardio Økter.

Burde jeg evt. legge til noen styrkeøkter?

Kunne jeg fått noe innspill på hva som er mest gunstig?Smiley

Takk på forhånd!

Stefan Ødegård - 21 år.
Status - SOMMERDEFFING:
87kg @ 8.23 fett%.

Utlogget holrun

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 661
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 661

Sv: Starter nå på deff, vil ha innspill!
« #1 : 08. oktober 2009, 10:53 »
Hei!

Syntes det var drøyt med trening der da til å begynne med. Ville heller ha starta lit roligere for så å kanskje øke litt etter hvert når det begynner å stoppe opp. Kostholdet ser bra ut, er det mange kcal prot, karb og fett?

Har du tenkt deg mange uker på diett?

Utlogget stef

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 61

Sv: Starter nå på deff, vil ha innspill!
« #2 : 08. oktober 2009, 13:17 »
Tregnet til en om lag; 2200kcal, 248g prot, 235 karb og 40g fett.

Ja, ble vel kansje for voldsomt på starten.
Hvis jeg trapper ned til 1 Kardio Økt hvor det er 2 stk.
Og når jeg da evt får et "stopp" øker jeg til 2.

Har tenkt meg på diett helt til jeg når en fett% på 6-8% tenkte jeg.
Stefan Ødegård - 21 år.
Status - SOMMERDEFFING:
87kg @ 8.23 fett%.

Utlogget Deelay

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 164
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 164

Sv: Starter nå på deff, vil ha innspill!
« #3 : 09. oktober 2009, 00:49 »
Ble litt...OJ av 0 spisedager...

Det er forskjell på folk, men spisedager er viktig for å klare hele perioden... hvis du ikke har prøvd før og ikke trenger da Tongue
Vet at jeg MÅ ha hvertfall, om ikke hver uke, hvertfall annenhver..
Mens sana in corpore sano - En sunn sjel i et sunt legeme

Utlogget stef

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 61

Sv: Starter nå på deff, vil ha innspill!
« #4 : 09. oktober 2009, 12:18 »
Ble litt...OJ av 0 spisedager...

Det er forskjell på folk, men spisedager er viktig for å klare hele perioden... hvis du ikke har prøvd før og ikke trenger da Tongue
Vet at jeg MÅ ha hvertfall, om ikke hver uke, hvertfall annenhver..

Har vært på diett før:)

Saken er at spisedagene får en total forskjellig effekt på meg en de får på andre folk tydligvis.
Jeg blir deppa og tenker "hva faen har jeg gjort" lissom.

Jeg får ikke den der "psykiske boosten" alle andre får.
Jeg får bare en "minus" effekt. Blir lissom et stort pluss for meg mitt hue hver gang det går en uke uten spisedag:)

Saken er at jeg aldri føler jeg trenger noe søtsaker, burger, pizza o.l.
De sjeldne spisedagene i måneden jeg evt har er pga jeg har en lørdags kveld med dama.

For min del kunne jeg sitti å spist 1 boks tunfisk og litt salat jeg så hadde jeg vært happy:p
Stefan Ødegård - 21 år.
Status - SOMMERDEFFING:
87kg @ 8.23 fett%.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Starter nå på deff, vil ha innspill!
« #5 : 09. oktober 2009, 12:23 »
Og vil gjerne ha noen innspill fra dere om hva jeg evt. burde rette opp.

Kunne jeg fått noe innspill på hva som er mest gunstig?Smiley

Takk på forhånd!



Første du bør gjøre er å slutte å heie på manchester united. Så går alt så mye bedre.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Mr. Aspheim

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 60
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 60

Sv: Starter nå på deff, vil ha innspill!
« #6 : 09. oktober 2009, 12:28 »
Har vært på diett før:)

Saken er at spisedagene får en total forskjellig effekt på meg en de får på andre folk tydligvis.
Jeg blir deppa og tenker "hva faen har jeg gjort" lissom.

Jeg får ikke den der "psykiske boosten" alle andre får.
Jeg får bare en "minus" effekt. Blir lissom et stort pluss for meg mitt hue hver gang det går en uke uten spisedag:)

Saken er at jeg aldri føler jeg trenger noe søtsaker, burger, pizza o.l.
De sjeldne spisedagene i måneden jeg evt har er pga jeg har en lørdags kveld med dama.

For min del kunne jeg sitti å spist 1 boks tunfisk og litt salat jeg så hadde jeg vært happy:p


Kanskje du kan kutte ut spisedagene da, siden du sjelden har spisedager uansett? Smiley Da blir jo du mentalt innstilt på at det er denne maten kroppen din trenger...Noen går så å si på diett hele året, og bare legger på ekstra med kardio i oppkjøringa, hvorfor kan ikke du? Wink
"Det finnes ingen hemmelighet bak suksess. Det er resultatet av forberedelse, hardt arbeid og å lære av sine nederlag"

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Starter nå på deff, vil ha innspill!
« #7 : 09. oktober 2009, 12:37 »
å ha som målsetning å ende på 6-8% fett på en deff er litt virkelighetsfjernt, så lenge du ikke skal konkurrere?

Utlogget F..Frank

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 416
  • Honnør: 263
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 416

  • Back on track...
Sv: Starter nå på deff, vil ha innspill!
« #8 : 09. oktober 2009, 12:53 »
Hei Hei, som tittel sier starter jeg nå på deff til Uken. Og vil gjerne ha noen innspill fra dere om hva jeg evt. burde rette opp.

Utgangspukt er da;
89kg
12-14% fett(Har ikke akkuratt mål på dette, men ligger i mellom der).

Diett

Måltid 1: 100g havregryn + 2 scoop whey(45g pulver)

Måltid 2: 175g kyllingbryst + 50g ris(ikke hurtig ris) + 100g salat

Måltid 3: 175g kyllingbryst + 50g ris(ikke hurtig ris) + 1 ss olje( omega 3/6/9)

Måltid 4: 2 scoop whey(45g pulver)

Måltid 5: 175g kyllingbryst + 100g salat/grønnsaker + 1 ss olje( omega 3/6/9)

Måltid 6: 2 scoop whey + 1 ss olje( omega 3/6/9)

0 "Spisedager" og 0 Alkohol!

Ser dette greit ut?
Mitt store spørsmål forsåvidt er da; Ossen skal jeg balansere mellom styrkeøktene og kardioøktene?

Jeg vil beholde så mye muskelmasse som mulig og lurer derfor på hva slags antall styrkeøkter i uken og kardio økter i uken som er mest gunstig i forhold til dietten. Evt justere litt på den i forhold til aktivitetsnivået.

Hvor mange styrkeøkter i uken og hvor mange kardio økter i uken for mest mulig fett% nedgang uten muskeltap!?
Hva slags justeringer burde jeg evt gjøre på dietten? Mer mat? Mindre mat?(Med tanke på aktivitetesnivået jeg har lagt opp til under).

Tenkte i utgangspuktet;
Mandag: 2x Kardio Økter
Tirsdag: 1x Kardio Økt, 1x Styrkeøkt.
Onsdag: 2x Kardio Økter
Torsdag: 1x Kardio Økt, 1x Styrkeøkt
Fredag: 2x Kardio Økter
Lørdag: 1x Styrke Økt
Søndag: 2x Kardio Økter.

Burde jeg evt. legge til noen styrkeøkter?

Kunne jeg fått noe innspill på hva som er mest gunstig?Smiley

Takk på forhånd!



Tregnet til en om lag; 2200kcal, 248g prot, 235 karb og 40g fett.

Ja, ble vel kansje for voldsomt på starten.
Hvis jeg trapper ned til 1 Kardio Økt hvor det er 2 stk.
Og når jeg da evt får et "stopp" øker jeg til 2.

Har tenkt meg på diett helt til jeg når en fett% på 6-8% tenkte jeg.

Har vært på diett før:)

Saken er at spisedagene får en total forskjellig effekt på meg en de får på andre folk tydligvis.
Jeg blir deppa og tenker "hva faen har jeg gjort" lissom.

Jeg får ikke den der "psykiske boosten" alle andre får.
Jeg får bare en "minus" effekt. Blir lissom et stort pluss for meg mitt hue hver gang det går en uke uten spisedag:)

Saken er at jeg aldri føler jeg trenger noe søtsaker, burger, pizza o.l.
De sjeldne spisedagene i måneden jeg evt har er pga jeg har en lørdags kveld med dama.

For min del kunne jeg sitti å spist 1 boks tunfisk og litt salat jeg så hadde jeg vært happy:p


Dietten ser forsåvidt grei ut den, men jeg ville kanskje kuttet noen kardioøkter i starten, og heller lagt til en styrkeøkt.

Antar at måltid 4 er etter trening? Hvis det er riktig spiser du ikke karb i det hele tatt etter du har trent.
Da ville jeg ha flyttet litt av karben fra de 3 første måltidene, til måltid 4 i tillegg til proteinet.

Med hensyn til spisedager så må du ikke nødvendigvis "grisespise" hver gang. Du kan prøve å ta en dag i uken hvor du dobler karbinntaket ditt, og kanskje men ikke nødvendigvis, kutter litt i proteininntaket. Her må du prøve deg frem.

Etterhvert når du komme ned i fettprosent, kan du øke karbinntaket hver 4. dag, dvs 3 lave (som beskrevet) og 1 høy, og så på`n igjen. Når du gjør dette hver 4 dag ville jeg kuttet litt på proteininntaket, og kanskje prøvd å ta kardiofri på høye dager.

Etterhvert hvis du stagnerer kan du også øke kardio igjen, men det er ikke sikkert det er nødvendig.

Kan ikke garantere at dette virker på deg, men både jeg & madamen har hatt veldig gode resultater på dette, og også en rekke andre jeg vet om.

Bare ett forslag Smiley

Lykke til mot nye mål!!
" I firmly believe that any man`s finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious"  Vince Lombardi

 2009 Year of the FAT

1. Plass Oslo Grand Prix Overall
1. Plass NM Overall
1. Plass NM Bodybuilding Veteran åpen klasse
1. Plass Nordisk Overall

1. Plass VM Masters Classic bodybuilding
WORLD CHAMPION BABY!

You can`t Flex FAT......



Play with nature..... www.proteinfabrikken.no  Team Ironcore

Utlogget B.l

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 581
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 581

Sv: Starter nå på deff, vil ha innspill!
« #9 : 09. oktober 2009, 12:59 »
å ha som målsetning å ende på 6-8% fett på en deff er litt virkelighetsfjernt, så lenge du ikke skal konkurrere?
Har mye med gener å gjøre! Smiley Noen sliter med å komme ned til 6-8% mens andre sliter med å komme over det. Men å deffe seg ned til under 10% er noe de fleste bør klare med en offseason på 12-14%.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Starter nå på deff, vil ha innspill!
« #10 : 09. oktober 2009, 13:05 »
Dere to trener jo sammen på Ulefos, og har sikkert derfor samme gener grunnet heftig innavl.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget stef

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 61

Sv: Starter nå på deff, vil ha innspill!
« #11 : 10. oktober 2009, 08:31 »
Dietten ser forsåvidt grei ut den, men jeg ville kanskje kuttet noen kardioøkter i starten, og heller lagt til en styrkeøkt.

Antar at måltid 4 er etter trening? Hvis det er riktig spiser du ikke karb i det hele tatt etter du har trent.
Da ville jeg ha flyttet litt av karben fra de 3 første måltidene, til måltid 4 i tillegg til proteinet.

Med hensyn til spisedager så må du ikke nødvendigvis "grisespise" hver gang. Du kan prøve å ta en dag i uken hvor du dobler karbinntaket ditt, og kanskje men ikke nødvendigvis, kutter litt i proteininntaket. Her må du prøve deg frem.

Etterhvert når du komme ned i fettprosent, kan du øke karbinntaket hver 4. dag, dvs 3 lave (som beskrevet) og 1 høy, og så på`n igjen. Når du gjør dette hver 4 dag ville jeg kuttet litt på proteininntaket, og kanskje prøvd å ta kardiofri på høye dager.

Etterhvert hvis du stagnerer kan du også øke kardio igjen, men det er ikke sikkert det er nødvendig.

Kan ikke garantere at dette virker på deg, men både jeg & madamen har hatt veldig gode resultater på dette, og også en rekke andre jeg vet om.

Bare ett forslag Smiley

Lykke til mot nye mål!!

Takk skal du ha, honør får et innslag som faktisk var informasjonsnyttig.
Dette hørtes fornutig ut!
Skal jeg prøve ut:)
Stefan Ødegård - 21 år.
Status - SOMMERDEFFING:
87kg @ 8.23 fett%.

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: Starter nå på deff, vil ha innspill!
« #12 : 10. oktober 2009, 17:03 »
Å kutte spisedagen mener jeg ikke har noen positiv effekt på deffen din. På spisedagen ønsker en jo å "karbe" seg opp og starte forbrenningen for fullt. For så å gå på kaloriunderskudd og vanlig diett en uke etterpå, med høyere forbrenning enn du ville hatt uten en spisedag; Ergo du går mer ned med spisedag, OG det blir lettere å holde ut i ukedagene Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!