Skrevet av Emne: Svineinfluensaen gir store inntekter  (Lest 76756 ganger)

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #105 : 05. november 2009, 18:09 »
At etylkvikksølv skilles raskere ut av blodet, betyr ikke nødvendigvis at det skilles raskere ut av kroppen. Det kan lagre seg i organer som i hjernen. Ifølge Thomas Burbacher, som forsker på effekten av thimerosal (etylkvikksølv),  finner man mer etylkvikksølv enn metylkvikksølv i hjernen til primater, som kan tyde på at etylkvikksølv lettere kommer forbi blod-hjerne-barrieren.

Burbacher determined that injected ethylmercury cleared from the bloodstream much more rapidly than ingested methylmercury. However, his study also found that a larger fraction of the ethylmercury remained in the brains of the macaques, where it was converted to potentially more harmful inorganic compounds.
http://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Burbacher

Burbacher sier at han er overrasket over hvor lite data som er tilgjengelig om thimerosal, så her er det naturlig nok en del usikkerhet ute og går. Fant en ny studie angående thimerosal og autisme. Har bare fått lest "abstract", men tar den med likevel:
http://www.informaworld.com/smpp/content~content=a910652305~db=all~jumptype=rss

Jeg er enig i at kvikksølv uansett ikke er helsekost, men hovedpoenget består. Vaksinen inneholder en fjerdedel av det du får i deg gjennom en boks tunfisk.

Det er viktig å ha litt perspektiv på dette.

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #106 : 05. november 2009, 21:27 »
Jeg er enig i at kvikksølv uansett ikke er helsekost, men hovedpoenget består. Vaksinen inneholder en fjerdedel av det du får i deg gjennom en boks tunfisk.

Det er viktig å ha litt perspektiv på dette.

Hvis du drikker en øl så er det ikke skadelig.
Hvis du derimot pumper en øl direkte inn i muskulaturen/kroppen så er det derimot ikke like sunt.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #107 : 06. november 2009, 12:55 »
Hvis du drikker en øl så er det ikke skadelig.
Hvis du derimot pumper en øl direkte inn i muskulaturen/kroppen så er det derimot ikke like sunt.

Anbefaler at du leser om etylkvikksøl kontra metylkvikksølv. Dette er tatt opp tidligere i tråden.

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #108 : 06. november 2009, 13:01 »
tror vi tar den vaksina uansett jeg…
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #109 : 06. november 2009, 14:14 »
tror vi tar den vaksina uansett jeg…


Det tror jeg ikke jeg..
Sa brura

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #110 : 06. november 2009, 14:19 »
Jeg skal iallefall IKKE ta vaksinen. Med mindre du er i en utsatt gruppe og har maks uflaks er jo influensaen som en lett forkjølelse etter det jeg har hørt..

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #111 : 06. november 2009, 18:08 »
Anbefaler at du leser om etylkvikksøl kontra metylkvikksølv. Dette er tatt opp tidligere i tråden.

Jeg bare konstaterer at det er forskjell på å ete noe (tunfisk-kvikksølv) og å på få noe injisert i armen (svineinfluensa-kvikksølv).

så dermed er argumentet om at tunfisk inneholder 25% kvikksølvmengde av en influensavaksine veldig dårlig.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #112 : 06. november 2009, 18:09 »
Kvikksølv gjør deg sterk!

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #113 : 06. november 2009, 19:01 »
Du sier at du ville foretrekke at hun dør, fremfor å overleve med skader?

Om man ser på en såkalt "grønnsakstilværelse" sammenlignet med å ikke eksistere så mener jeg det.
Vi valgte den enkleste utveien her i familien og det var å ikke bli smittet. Tenkte det var til det beste for alle andre også.

Soje

Utlogget Jølsrud

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 397
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 397

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #114 : 06. november 2009, 22:43 »
Tok vaksina i dag jeg, så får ikke håpe dette er det siste jeg skriver her da. Siden jeg nok garantert er grønnsak i morra, eventuelt har stryki med.
Konebanker og totalonanist

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #115 : 07. november 2009, 06:15 »
Tok vaksina i dag jeg, så får ikke håpe dette er det siste jeg skriver her da. Siden jeg nok garantert er grønnsak i morra, eventuelt har stryki med.

Tja, du fikk jo downs så..jeg vet ikke.
Sa brura

Utlogget Peblo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 373

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #116 : 07. november 2009, 08:27 »
Haha, latterlig opplegg. Dette er jo som en hvilken som helst annen vaksine. Skal i hvert fall ta den jeg...
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93934.msg1396276;topicseen#new

"Når livet er tungt og ting se mørkt ut, er det bare å sette seg ned, ta en proteinshake, så skal du se at alt går bra! Smiley

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #117 : 07. november 2009, 13:34 »
Haha, latterlig opplegg. Dette er jo som en hvilken som helst annen vaksine. Skal i hvert fall ta den jeg...
Tja, det har blitt hoppet over en del steg som er vanlig for å kvalitetssikre vaksiner, for å få den ut kjapt nok. Og så er det også en viss undring over typen vaksine som vi har kjøpt, i motsetning til resten av Europa.

Så helt som en hvilken som helst vaksine er det ikke.

Mine to øre er at det i utgangspunktet blir en risikovurdering. Det er ikke absolutt risikofritt å ta en vaksine, en og annen stakkar får jo alltids bivirkninger, men dette må måles opp mot risikoen og sannsynligheten for å få denne sykdommen. Jeg har tatt vaksiner mot hepatitt og rabies f.eks, fordi jeg har dratt til steder hvor det er en signifikant risiko for å få det, men jeg har aldri å giddet å ta en influensavaksine. Selv om sannsynligheten for å få det vanligvis er sånn passe stor, så er det relativt risikofritt å få influensa. En uke i senga pleier jeg å tåle.

En greie med svineinfluensaen er at den er, så vidt jeg har fått med meg, betydelig mer smittsom en vanlig influensa. Så sannsynligheten for å bli smittet er ganske høy. Og dette gjør det til en problemstilling for landet som helhet, og det er det som gjør det til en pandemi. Vanlig influensa har en iboende dempning fordi det ikke smitter så lett, så utbredelsen går relativt treigt og det er begrensning i hvor mange som blir eksponert. Svineinfluensaen har ikke denne dempningen, så da er det i fellesskapet interesse at en stor andel vaksinerer seg, så det blir mindre smittebærere.

Det vrir det over på et nytt dilemma, hvis vaksinen var kun for meg, så var det totalt uaktuelt. Men hvis sykdommen er farlig for befolkningen som helhet, så vil jeg ta min del for å hindre spredning. Jeg er litt usikker på hvor farlig denne greia egentlig er.

En annen ting som er litt interessant er hvis man ser på statistikken over registrerte tilfeller. Det ser ut som om det kommer en del tilfeller, så flater det ut og går litt nedover før det plutselig skyter i været igjen. Jeg undres litt over om denne utflatingen sammenfaller med all fokusen det var på håndhygiene, og når folk aldri så noe til sykdomen, har man blitt slappere, og smittsomheten har eksplodert igjen.

Så for å oppsummere: vask hendene, og når du har tatt på noe ute, så ikke bruk fingrene til å røre på slimhinner (klø i øyet, nesa, munnen, ta på mat etc.).

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #118 : 07. november 2009, 14:26 »
jeg har fått svineinfluensa og må sitte hjemme i 8 dager, men føler meg frisk, WTF??!?!?!?!
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #119 : 07. november 2009, 14:59 »
jeg har fått svineinfluensa og må sitte hjemme i 8 dager, men føler meg frisk, WTF??!?!?!?!

Gratis ferie da..
Ingenting å klage over Tongue
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!