Skrevet av Emne: Svineinfluensaen gir store inntekter  (Lest 76760 ganger)

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #255 : 15. november 2009, 23:07 »
Dude, seriøst... drit i de avatarene der, det er umulig å konsentrere seg om det som skrives. Undecided



kan bytte,men brukte så lang tid på å finne denne så må la den stå litt til.

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #256 : 15. november 2009, 23:13 »
Viste ikke han nettopp at vaksiner IKKE er trygge? og at det ikke var gjort studier der man testet både vaksinerte og ikke-vaksinerte grupper?

Hvis du tar materialet han kommer med som sannhet bør du gå i deg selv og tenke på hvordan stoff du leser på internett påvirker deg og din oppfattelse av omgivelsene. Hvis du mener at det han kommer med, viser at vaksiner ikke er trygge, så blir det det samme som å si at det ikke er trygt å fly, fordi et fly styrtet en gang.

Pålegges jeg forresten en bevisbyrde når han kommer med en kontroversiell påstand? Da ville vi blitt sittende her i timesvis. Meningsløst å bruke tid på å motbevise påstander fremlagt av en psykisk ustabil person med kommersielle interesser i bedrive kvakksalveri. Det er et umulig prosjekt.

Jeg vet at der fins rikelig med vitenskapelige studier som underbygger tryggheten og effektiviteten til influensavaksiner. Disse har blitt henvist til utallige ganger fra FHI når det har vært snakk om dette i media. Så får andre bruke tid på å søke de opp. Verken jeg eller andre har noe plikt til å bruke tid til å søke opp vitenskapelige studier som underbygger myndighetenes råd og handlinger, og fremvise dette til kvakksalvere med kommersielle interesser.
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #257 : 15. november 2009, 23:19 »
hahaha hvordan kan du si at vaksiner er EKSTREMT trygge IGJEN etter du nettop tok skriflig selvmord, haha... damn.... Jaja noen er født sta

Jeg vil si at det er ekstremt trygt å fly, selv om et fly styrtet en gang. Du forsøker derimot å bygge kommersielle virksomheter på hendelser som dette, og krydre det med konspirasjonteorier. Det er tynn suppe!
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #258 : 15. november 2009, 23:24 »
Hvis du tar materialet han kommer med som sannhet bør du gå i deg selv og tenke på hvordan stoff du leser på internett påvirker deg og din oppfattelse av omgivelsene.

Pålegges jeg forresten en bevisbyrde når han kommer med en kontroversiell påstand?

Jeg bare spør deg om du kan motbevise påstandene hans om at det ikke er foretatt tester av både vaksinerte og uvaksinerte grupper. og konkludere uten og ha en kontrollgruppe er meningsløst.

mener også at du bør komme med minst en link til konkret bevis på at din side av saken stemmer da du argumenterer veldig for det her.

nå er ikke jeg av den oppfatning at vaksinen er laget for å drepe folk,men tror heller ikke at den er så veldig ufarlig som de skal ha det til.
heller mer i retning av pengemaskin for legemiddelindustrien.

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #259 : 15. november 2009, 23:37 »
yup, akkurat.. langtidsvirkningen man må se på. Akkurat som kreft så utvikles det med tiden, det er en akkumulerende effekt som skjer i kroppen, så tiden vil vise.

Ingen kontrollerte studier på langtidsvirkninger. Hvordan skulle det ha foregått da mener du? Det hadde jo vært veldig virksomt å komme med en vaksine om 10 år. Men da kan man jo ikke med sikkerthet vite langtidseffektene for 20 år frem i tid, eller 25 for den saks skyld. Og bare for å ta det med en gang, har du noen kontrollerte studier som viser klare sammenhenger mellom vaksinering og langtidsbivirkninger. Helst noe som er publisert i ett eller annet tidskrift... (les, ikke youtube)

Men du inrømmer at vaksinen faktisk fungerer uten å gi horrible bieffekter?

Også har vi dette med innrapporterte bivirkninger og hvor mye av dette som virkelig kommer inn i systemet.. Mye blir avkastet pga big pharma vettu, de liker å ha statistikken slik som ser bra ut for dem.... Kjenner en del som har sendt inn rapporter uten å få dem igjennom, tiltross for at de fikk bivirkningene kort tid etter vaksinering og var ikke engang i de såkalte risikogruppene med noen underliggende tilstander.  
Hehe, det er dette som blir så utrolig flott med konspirasjonsteoretikere. Uansett om vi hadde stått å veivet studie etter studie i trynet på dere så kunne dere bare ha sagt: "det der er bare en konspirasjon som BIG PHARMA har for å få oss til å tro at det er trygt". Du kan jo ta deg en prat med de som trodde verden skulle gå under i 2000, og se hvilke løsninger de har funnet på ting og tang. Jeg kan love deg en ting, de har IKKE tatt feil.

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #260 : 15. november 2009, 23:38 »
Plukket ut en tilfeldig studie du refererte til, Heat85:
Sitat
18.   Demicheli V, Rivetti D, Deeks JJ et al. Vaccines for preventing influenza in healthy adults (review). Cochrane Database Syst Rev 2004: CD001269.
Det var jo en setning her som jeg synes var interessant:
Sitat
There is not enough evidence to decide whether routine vaccination to prevent influenza in healthy adults is effective

Ser vi på  selve forskerrapporten, er konklusjonen at vaksinasjon reduserte sjansen for influensa med 6%. Antall sykedager ble redusert med 0,16 dager for hvert influensatilfelle. Vaksinen virket ikke å redusere antall dager på sykehus. Det var ikke all verden synes jeg. Spis vitaminene og kutt søppelmaten, så synker vel fraværsdagene ytterligere.
https://www.researchgate.net/publication/8444034_Vaccines_for_preventing_influenza_in_healthy_adults

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #261 : 15. november 2009, 23:45 »
"Influenza vaccines are effective in reducing serologically confirmed cases of influenza. However, they are not as effective in reducing cases of clinical influenza and number of working days lost. Universal immunisation of healthy adults is not supported by the results of this review." Er hele konklusjonen deres.

Vaksiner er effektive i å redusere influensatilfeller indentifisert gjennom blodprøver.

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #262 : 16. november 2009, 19:53 »
Håver inn milliarder på H1N1-vaksinering
Legemiddelindustrien tjener godt på at Verdens helseorganisasjon endret på definisjonen av en pandemi.


For det er på grunn av endringer i denne setningen at legemiddelindustrien i år vil motta vaksinebestillinger til en verdi av 55 milliarder kroner, hevder den danske avisen Information.

Flere av WHOs influensaeksperter har dessuten befunnet seg i dobbeltroller da de anbefalte bruk av vaksinen, og skal ha tjent på sine råd, ifølge avisens granskning.

Det er den amerikanske investeringsbanken JP Morgan som står bak regnestykket som viser hvor mye legemiddelindustrien vil tjene på at H1N1 er erklært å være en pandemi.

Les videre her : http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/helse/haaver-inn-milliarder-paa-h1n1vaksinering-3010411.html


Utrolig bra av Tv 2 å dekke dette, respekt. NEI TIL VAKSINER
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget veggiss

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 421
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 421

  • argaste
Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #263 : 16. november 2009, 20:04 »
deilig å få lov til å drive litt egenreklame, eller hva Kjetil?
du ser ut som en piss i trynet

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #264 : 16. november 2009, 20:10 »
Mods sover.....

Det neste blir Chemtrails tog.....

Eller hva med denne "tjener MILLIARDER på kreftmedisin"

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #265 : 16. november 2009, 20:17 »
Jaha ja

 18smileysleep

Hysteriet har bare endt opp med anti-hysteri. Dere er da ikke noe bedre enn media-hysteriet om svineinfluensa? Dere hauser opp vaksinen noe helt jævlig. Hva F er så spesielt med denne vaksinen i forhold til andre vaksiner? Svært lite. Eneste årsaken til at dere blir så jævlig ANTI er jo bare fordi denne saken har fått mye mediadekke.

Har like lite tro på dere som hauser opp den "superfarlige" vaksinen, som jeg har lite tro på myndighetenes kredibilitet.
Sa brura

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #266 : 16. november 2009, 20:19 »
Bivirkninger fra denne lenken på VG  http://www.vg.no/protokoll/?pid=452

Alle bivirkninger er tatt printscreen av for å kunne dokumentere hvis VG sletter disse innleggene av
rapporterte bivirkninger fra folket!

Her kan du lese om folk sine bivirkningshistorier etter de tok vaksinen, er en del, sjekk ut :

Bivirkninger av svineinfluensavaksinen :

http://www.vaksineaksjon.no/images/stories/bivirkninger_vg_alle.pdf
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #267 : 16. november 2009, 20:25 »
Bivirkninger fra denne lenken på VG  http://www.vg.no/protokoll/?pid=452

Alle bivirkninger er tatt printscreen av for å kunne dokumentere hvis VG sletter disse innleggene av
rapporterte bivirkninger fra folket!

Her kan du lese om folk sine bivirkningshistorier etter de tok vaksinen, er en del, sjekk ut :

Bivirkninger av svineinfluensavaksinen :

http://www.vaksineaksjon.no/images/stories/bivirkninger_vg_alle.pdf


Ja, selvsagt får de friske idiotene som tar vaksinen bivirkninger som ofte kan være verre enn ved å få influensaen naturlig. Men vi får vel også spørre oss selv hvor empirisk denne VG-bloggen egentlig er da. For alt jeg vet kan det være DU som sitter der og finner på.
Sa brura

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #268 : 16. november 2009, 20:33 »

Ja, selvsagt får de friske idiotene som tar vaksinen bivirkninger som ofte kan være verre enn ved å få influensaen naturlig. Men vi får vel også spørre oss selv hvor empirisk denne VG-bloggen egentlig er da. For alt jeg vet kan det være DU som sitter der og finner på.

hahaha. Ja, jeg er jo økonomisk uavhengig så jeg har faktisk masse fritid hvor jeg kunne ha gjort det Smiley
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #269 : 16. november 2009, 20:38 »
hahaha. Ja, jeg er jo økonomisk uavhengig så jeg har faktisk masse fritid hvor jeg kunne ha gjort det Smiley


jeg lurer litt på hvorfor du ikke tar medisinstudier/forskerstudier for å forske på vaksiner og lignende? Eller er det litt vanskelig med såvidt ferdig grunnskole utdanning?
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!