Skrevet av Emne: Svineinfluensaen gir store inntekter  (Lest 76766 ganger)

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #360 : 21. november 2009, 02:25 »
grow up a, dette her er barnslig oppførsel as.

Bra observert, Sherlock.

Siden du er så retard at du ikke skjønte sarkasmen, så får jeg vel forklare da.

Det var et bilde på hvordan media og enkelte her går løs på en enkelt fyrs person. Greit nok at fyren er en fake, men desverre har HAN blitt symbolet på anti-vaksine saken. DESVERRE.
Sa brura

Utlogget LFCpal

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 63

  • YNWA!
Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #361 : 21. november 2009, 02:27 »
grow up a, dette her er barnslig oppførsel as.
Hvorfor bryr du deg, er det bestevennen din?
In Rafa we trust.

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #362 : 21. november 2009, 22:10 »
Sjekk avstemminger på om folk ønsker å ta vaksinen eller ikke!
VG nett har en egen test med kommentarer for om folk vil ta vaksinen eller ikke.

Så langt har 4259 mennesker svart, av dem stemmer 35 % for ja, jeg vil ta vaksinen, og 65 % stemmer nei!

http://www.vaksineaksjon.no/images/stories/vg_avstemming_skal_skal_ikke_ta_vaksinen.jpg

NRK har også hatt en avstemming, 29 % sier ja til vaksinen, 58 % sier nei - Du kan laste ned bilde her med dokumenterte resultater.

http://www.vaksineaksjon.no/images/stories/nrk_avstemming_ja_nei_til_vaksine.jpg

 biggrin biggrin biggrin
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget LFCpal

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 63

  • YNWA!
Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #363 : 21. november 2009, 22:15 »
Sjekk avstemminger på om folk ønsker å ta vaksinen eller ikke!
VG nett har en egen test med kommentarer for om folk vil ta vaksinen eller ikke.

Så langt har 4259 mennesker svart, av dem stemmer 35 % for ja, jeg vil ta vaksinen, og 65 % stemmer nei!

http://www.vaksineaksjon.no/images/stories/vg_avstemming_skal_skal_ikke_ta_vaksinen.jpg

NRK har også hatt en avstemming, 29 % sier ja til vaksinen, 58 % sier nei - Du kan laste ned bilde her med dokumenterte resultater.

http://www.vaksineaksjon.no/images/stories/nrk_avstemming_ja_nei_til_vaksine.jpg

 biggrin biggrin biggrin

Hva så? Dette kunne du/kan du bruke til din sak dersom en større prosent av befolkningen er i risikogruppen, enn andelen som svarer ja.
In Rafa we trust.

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #364 : 21. november 2009, 22:19 »
Sjekk avstemminger på om folk ønsker å ta vaksinen eller ikke!
VG nett har en egen test med kommentarer for om folk vil ta vaksinen eller ikke.

Så langt har 4259 mennesker svart, av dem stemmer 35 % for ja, jeg vil ta vaksinen, og 65 % stemmer nei!

http://www.vaksineaksjon.no/images/stories/vg_avstemming_skal_skal_ikke_ta_vaksinen.jpg

NRK har også hatt en avstemming, 29 % sier ja til vaksinen, 58 % sier nei - Du kan laste ned bilde her med dokumenterte resultater.

http://www.vaksineaksjon.no/images/stories/nrk_avstemming_ja_nei_til_vaksine.jpg

 biggrin biggrin biggrin


yeeeeeeeeeeep, men det er da et par folk som allerede har vaksinert seg?HuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuh tipper de dør snart ass, siden 3000 hippier driver å stemmer på alle sidene som har avstemming.
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Regular Guest

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #365 : 21. november 2009, 22:28 »
Det er ikke overraskende at flertallet stemmer nei da det helt klart hersker mest uvitenhet i den gruppen.

Det er en av grunnene til at man ikke har folkeavstemming på hvor vidt en skal anbefale vaksine.

At mange tåler sykdommen er ikke poenget her. Poenget er at man gjennom vaksinering av en viss prosentandel har mulighet til å utrydde viruset. Og det er ikke helt uinteressant.

Å blande FHI inn som en slags syndebukk i denne prosessen er en skikkelig skivebom. Jeg skal dog inrømme at der har foregått uryddige ting i prossessen når WHO deklarerte svineinfluensaen som pandemi.

Hvis neisiden kunne slutte å bruke idiotiske vikarierende argumenter så kunne det blitt en matnyttig diskusjon, men å hive bensin på konspirasjonsteortikernes bål er jeg simpelthen ikke villig til

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #366 : 22. november 2009, 13:43 »
Silje (30) mistet smak og lukt etter svinevaksinen

 Jeg gråt fortvilet og drakk sitronkonsentrat og eddik foran familien så de skulle forstå at jeg virkelig ikke smakte noen ting, sier Silje Marie Våtvik.

Ingen kan forklare hva dette er, men legene jeg hittil har snakket med, sier at det må være noe med vaksinen, sier Våtvik

Bare et døgn etter at Silje Marie Våtvik fra Svalbard fikk svineinfluensavaksinen, forsvant smak- og luktesans.

Nå, over en måned etter vaksinasjonen, er hun fortsatt sykemeldt, skriver Svalbardposten. Våtvik venter fortvilet på at spesialister ved sykehuset i Tromsø skal undersøkt henne og finne ut hva som er galt.

- Folk skjønner ikke helt hva det betyr å leve uten smak og lukt. Det ødelegger veldig mye i livet, forteller 30-åringen til Dagbladet

Les hele saken : http://www.dagbladet.no/2009/11/22/nyheter/svineinfluensa/innenriks/helse/utenriks/9154294/
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #367 : 22. november 2009, 14:07 »
Sjekk avstemminger på om folk ønsker å ta vaksinen eller ikke!
VG nett har en egen test med kommentarer for om folk vil ta vaksinen eller ikke.

Så langt har 4259 mennesker svart, av dem stemmer 35 % for ja, jeg vil ta vaksinen, og 65 % stemmer nei!

http://www.vaksineaksjon.no/images/stories/vg_avstemming_skal_skal_ikke_ta_vaksinen.jpg

NRK har også hatt en avstemming, 29 % sier ja til vaksinen, 58 % sier nei - Du kan laste ned bilde her med dokumenterte resultater.

http://www.vaksineaksjon.no/images/stories/nrk_avstemming_ja_nei_til_vaksine.jpg

 biggrin biggrin biggrin


Trist at noen må dø fordi andre ikke gidder å ta en ufarlig vaksine. Det er vel toppen av egoisme.

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #368 : 22. november 2009, 23:28 »
Trist at noen må dø fordi andre ikke gidder å ta en ufarlig vaksine. Det er vel toppen av egoisme.

haha, spar oss
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #369 : 23. november 2009, 12:09 »
Har du hørt noen av Dreyerkompaniet si at "vanlig influensa tar livet av 1000 mennesker i året"? Jeg lurer på hvor de har dette tallet fra, for SSB.no sier noe helt annet. Det høyeste antallet registrerte døde av vanlig influensa siden 1991 er i underkant av 300 og ca 240 av disse var fra 80 år og oppover. Som regel henger det sammen med hjerte og karsykdommer og lungesykdommer. De siste 8 årene har dødsfallene vært i underkant av 50 stk. Så og si alle her er også fra 70 år og oppover.

Problemet med svineinfluensaen er at den tar livet av yngre mennesker i tillegg til de eldre.

kilde:http://www.ssb.no/vis/magasinet/slik_lever_vi/art-2009-11-12-01.html

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #370 : 23. november 2009, 12:22 »
"vanlig influensa tar livet av 1000 mennesker i året"? Jeg lurer på hvor de har dette tallet fra

Antar at det er en forvansking av at vanlig influensa er medvirkende årsak til ca. 1300 dødsfall årlig her i landet ifølge Folkehelseinstituttet:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1993754.ece


Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #371 : 23. november 2009, 14:30 »
haha, spar oss

Merket meg at dere som er mot vaksinen har problemer med å se solidaritetsaspektet ved vaksinen. Dette kom meget klart frem i de debattene dere har vært med på, du ble vel svar skyldig på dette spørsmålet sist det ble stilt.

Problemet er at dere ikke tror at folk dør av svineinfluensa.

PS det står noe i forumreglene om store bokstaver osv, det holder at du skriver ting med vanlig font.


Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #372 : 23. november 2009, 22:48 »
Merket meg at dere som er mot vaksinen har problemer med å se solidaritetsaspektet ved vaksinen. Dette kom meget klart frem i de debattene dere har vært med på, du ble vel svar skyldig på dette spørsmålet sist det ble stilt.

Problemet er at dere ikke tror at folk dør av svineinfluensa.

Jeg er ikke mot vaksinen. Jeg synes det er bra at mange tar og har tatt vaksinen. Men jeg verken vil ha den eller gidder å ta den, og vil helst slippe å høre at jeg ikke er solidarisk av den grunn.

For ca to uker siden meldte FHI at ca 900.000 nordmenn har eller har hatt svineinfluensaen.

Per 19. november er det meldt om 23 dødsfall.

Hvis man skal tro de tallene så gir det en dødelighet på ca 0,00002% så langt her i Norge.

Til sammenligning eksponeres mellom 6-30% av befolkningen for passiv røyking ifølge FHI. Altså mellom 300.000 til 1.500.000 nordmenn. Det er beregnet at 50 dødsfall av lungekreft og 300-500 dødsfall av hjerteinfarkt kan tilskrives passiv røyking årlig. Hvis vi tar et forsiktig utgangspunkt i de laveste tallene her så gir det fortsatt en dødelighet på nesten hundre ganger svineinfluensaen.

Føler egentlig at jeg er solidarisk nok gjennom å ikke røyke.


Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #373 : 24. november 2009, 04:47 »
Ingen vits å si i mot den mest fornuftige personen på hele treningsforum (uten at det nødvendigvis sier så mye Grin )

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #374 : 24. november 2009, 12:33 »
Merket meg at dere som er mot vaksinen har problemer med å se solidaritetsaspektet ved vaksinen. Dette kom meget klart frem i de debattene dere har vært med på, du ble vel svar skyldig på dette spørsmålet sist det ble stilt.

Problemet er at dere ikke tror at folk dør av svineinfluensa.

PS det står noe i forumreglene om store bokstaver osv, det holder at du skriver ting med vanlig font.



Når ble egentlig folk så JÆVLA solidariske, hæ? Som Beefcake nevner, så gir folk generelt faen i solidaritet. Vi er aldri solidariske ellers, hvorfor skal vi være så inni helvete solidariske for noe som gir dødsfall hos 0,0000002% av befolkningen?
Sa brura

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!