Skrevet av Emne: Svineinfluensaen gir store inntekter  (Lest 76773 ganger)

Utlogget Regular Guest

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #375 : 24. november 2009, 12:40 »
Når ble egentlig folk så JÆVLA solidariske, hæ? Som Beefcake nevner, så gir folk generelt faen i solidaritet. Vi er aldri solidariske ellers, hvorfor skal vi være så inni helvete solidariske for noe som gir dødsfall hos 0,0000002% av befolkningen?
En veldig uriktig bruk av flertallsformen Vi.

Jeg er enig i at narsisismen og avensjuken for lenge siden har overskredet kjønnsdriften blandt store deler av befolkningen, men å si at det er et gennerelt fenomen som del i et samfunn å ikke opptre solidarist sier dessverre sørgelig mye om egne holdninger.

Det hjelper dog litt for oss andre og setter lettere dine tidligere poster i perspektiv

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #376 : 24. november 2009, 13:00 »
En veldig uriktig bruk av flertallsformen Vi.

Jeg er enig i at narsisismen og avensjuken for lenge siden har overskredet kjønnsdriften blandt store deler av befolkningen, men å si at det er et gennerelt fenomen som del i et samfunn å ikke opptre solidarist sier dessverre sørgelig mye om egne holdninger.

Det hjelper dog litt for oss andre og setter lettere dine tidligere poster i perspektiv

Jeg er solidarisk nok til at jeg ikke røyker folk i trynet (jeg røyker ikke en gang). Ikke drikker jeg så mye at jeg mister kontrollen. Jeg kjører pent, jeg hjelper mennesker som jeg ser har problemer, jeg er høfflig, jeg reiser meg for eldre på bussen.  Jeg gir penger til narkomane og uteliggere (norske) selv om jeg er blakk selv.

Det er mange ting jeg gjør som jeg anser som solidarisk. Alikevel synes jeg argumentet om å vise solidaritet ved å sprøyte inn en vaksine jeg ikke har noe spesielt tro på, er helt urimlig. Hadde du kommet og skreket til meg om at jeg måtte stikke meg på sprøyta til en narkoman for å vise solidaritet, så hadde jeg tenkt du var gal. Eksempelet er ikke SÅ insane, som du kanskje tenker med en gang.
Sa brura

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #377 : 24. november 2009, 18:57 »
Hvor har det blitt av postordredoktoren. Han har vel ikke fått svineinfluensa?

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #378 : 24. november 2009, 21:09 »
Canada stoppet H1N1-vaksine

Restpartiet av 172.000 doser med vaksine mot svineinfluensaen er trukket tilbake fra det kanadiske markedet, etter at et produksjonsnummer av vaksinen førte til flere bivirkningstilfeller enn normalt, melder nyhetsbyrået Associated Press.

Canada bruker vaksinen Pandemrix, som er den samme vaksinen som brukes i Norge, og norske helsemyndigheter fikk derfor raskt beskjed om de kanadiske bivirkningsfunnene.

Les hele saken : http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/canada-stoppet-h1n1vaksine-3025827.html
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget veggiss

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 421
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 421

  • argaste
Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #379 : 24. november 2009, 21:11 »
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...........................
du ser ut som en piss i trynet

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #380 : 24. november 2009, 22:22 »
Korrupt forskning kan skade folkehelsen

H L Waldum   

Jeg anbefalte i et innlegg i Dagens Næringsliv i 1998 at staten skulle fullfinansiere et forskningslaboratorium innen hvert medisinske fagområde og bruke dette som referanse i faglige spørsmål (1). Bakgrunnen for innlegget var uro over kommersielle aktørers samarbeid med fagpersoner hvis habilitet kunne bli påvirket. Utviklingen i Norge har dessverre gått i motsatt retning. Universitetene med fakultetene og deres institutter har kvittet seg med sitt demokratiske kontrollapparat (2) og i stedet ansatt ledere og styrer med sterke kommersielle interesser. Dette åpner for økt korrupsjon, på bekostning av faglige prioriteringer. Norges forskningsråd har gått i samme retning, med økt vektlegging av næringspolitiske aspekter.

Innen medisinen har man nylig hatt skandalen med de såkalte COX-2-hemmerne, som skulle gi mindre bivirkninger, men som viste seg å gi økt forekomst av hjerte- og karsykdom. Rykter om disse komplikasjonene har versert i medisinske miljøer i mange år, men kom først nylig til overflaten. Det er også blitt skrevet mye om såkalte spøkelsesforfattere (ghost authors), dvs. forfattere av medisinsk litteratur som kun har signert en artikkel som kommer fra f.eks. et farmasøytisk firma (3, 4). Dette burde ha stått klart for alle for mange år siden, da man har sett en rekke oversiktsartikler med forfattere fra forskjellige land. Det er vanskelig å forstå hvordan og hvorfor disse skulle ha samarbeidet om å skrive disse artiklene, som i regelen har vært meget positive til bruk av medikamenter. Nylig ble det rapportert at «medisinske tidsskrifter er en forlengelse av legemiddelfirmaenes markedsføringsavdelinger» (5). Et meget anerkjent tidsskrift er for eksempel blant kolleger lenge blitt kalt Journal of Positive Medical Studies.

Selv har jeg i årevis arbeidet innen et felt der negative konsekvenser ved flere preparater er fremhevet. Det har som regel vært hard kamp å få disse artiklene publisert. Generelt har det i flere tidsskrifter vært motvilje mot å trykke manuskripter som kan ha negative konsekvenser for farmasøytisk industri. Etter min mening har man også sett noe av den samme holdningen innen Norges forskningsråd og fagmiljøene i Norge. Det heter seg i dag at norsk forskning kvantitativt skal bringes opp på et gjennomsnittlig vesteuropeisk nivå. Det hadde kanskje vært bedre for alle dersom vi hadde fortsatt med fri og selvstendig norsk forskning, men i mindre omfang?

Litteratur
1. Waldum HL. Vil frikoble legene. Dagens Næringsliv 5.6.1998. 
2. Waldum HL. Fagfolk settes på sidelinjen. Aftenposten (morgenutgaven) 4.11.2004. 
3. Andersen NV. Medicinalindustri bruger spøgelsesforfattere. Ugeskr Læger 2005; 167: 1828–31. 
4. Mowatt G, Shirran L, Grimshaw JM et al. Prevalence of honorary and ghost authorship in Cochrane reviews. JAMA 2002; 287: 2769–71. 
5. Smith R. Medical journals are an extension of the marketing arm of pharmaceutical companies. PLoS Med 2005; 2: 100–2. 
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Regular Guest

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #381 : 24. november 2009, 22:53 »


Hvor var det du ville med det innlegget da

mener du å si at det på pakken med antiflamatoriske, som ofte er både cox-1 og cox-2 hemmere, ikke står at det kan påvirke lever-nyrefunksjon samt blodtrykk og da selvfølgelig også farene relatert til det?

Nå må du slutte med dette tullet ditt. Jeg er absolutt ikke forkjemper for utstrakt brukt av antiflamatorisk, med unntak av ved akutt skade, men det er nå likevell langt tryggere og bedre regulert ann de fleste naturpreparater.

Vi kan alle finne den sanheten vi streber etter på nettet. Hvis du ønsker å lete etter fakta anbefales det å først sette seg minimum inn i materien for så å kunne kryssjekke tilgjengelig publisert informasjon.

Publikasjonene bør også ha andre i ryggen enn et brevhode bestilt på nettet.

Å copy/paste et innlegg som blåser opp en sak om NSAIDS som det aldri har vært lokk på kan jeg ikke fostå gjør mer enn å ytterligere underminere alle dine argumenter i saken.

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #382 : 24. november 2009, 22:56 »
uteliggere (norske) selv om jeg er blakk selv.

Grin

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #383 : 25. november 2009, 08:04 »
Uroen for svineinfluensa har gått litt vel langt nå synes jeg.





Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #384 : 25. november 2009, 17:34 »
hahaha... kult bilde Smiley)
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #385 : 25. november 2009, 18:41 »
Prøv i hvert fall å vær en litt kul konspirasjonsteoretiker da!


http://www.youtube.com/watch?v=fNpoV-0YyvA


http://www.youtube.com/watch?v=g04RKzYI3wQ&feature=related
Sa brura

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #386 : 29. november 2009, 15:43 »
Fullt av innsendte bivirkingsrapporter fra hele verden etter de tok H1N1 Svineinfluensavaksinen


One child in Michigan was recently left paralyzed after taking the FluMist H1N1 swine flu vaccine

Although only a very small percentage of the French populaton has been vaccinated, one young woman in France has already been diagnosed with Guillain-Barre Syndrome after taking the H1N1 swine flu vaccine.

A 21 month boy in Germany has died a horrible death after getting the H1N1 swine flu vaccine

A 4 year old boy in Sweden was reportedly on the edge of death after taking the H1N1 swine flu vaccine.

-Officially, a total of 8 people have died from the H1N1 swine flu vaccine so far in Sweden.

A third woman in Portugal has lost her baby after taking the H1N1 swine flu vaccine.

Ann:

My friend was diagnosed w/GBS today. She had the H1N1 vaccine on Tuesday. She woke up friday morn. with one side of her face paralized, now almost her whole face is paralized. She is starting blood and plasma transfusions tonight. She will be transferred to Barnes hospital soon for more extensive testing. To those who laugh at the severity of this strange, unknown sickness and vaccine I hope you stay informed and not ignorant.





Les hele : http://organichealthadviser.com/archives/an-avalanche-of-reports-of-adverse-reactions-to-the-h1n1-swine-flu-vaccine-and-yet-world-health-authorities-continue-to-insist-that-it-is-safe
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #387 : 29. november 2009, 17:36 »
jeg skal ta vaksinen i løpet av de neste dagene, må si at denne reklamen for vaksinen virkelig bidrar til at flere tar den Smiley
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #388 : 29. november 2009, 18:10 »
jeg skal ta vaksinen i løpet av de neste dagene, må si at denne reklamen for vaksinen virkelig bidrar til at flere tar den Smiley

Tenkte det samme. Nesten så jeg begynner å tro at Coincidence theorist står på lønninslistene til produsenten av H1N1-vaksinen.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #389 : 29. november 2009, 18:25 »
Tenkte det samme. Nesten så jeg begynner å tro at Coincidence theorist står på lønninslistene til produsenten av H1N1-vaksinen.

Jeg har tatt vaksinen to ganger, skal ta en til neste uke for å være sikker.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!